Jak działa regulator PWM w alternatorze motocyklowym 1-cylindrowym 4-suwowym?

Re: regulator alternatora inaczej





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Arek <gadget4_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: regulator alternatora inaczej
Date: Sat, 28 Sep 2002 00:39:28 +0200


On Mon, 16 Sep 2002 14:52:05 +0200, "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
wrote:


Wchodza do pudeleczka trzy fazy, gdyz w tym pudeleczku jest regulowane
sprzezenie miedzy tymi fazami (zwykle regulator PWM) a co za tym idzie
napiecie wyjsciowe jest utrzymywane na poziomie 13,8 V, stad male wymiary
i
niskie straty.

Hmm.. nie bardzo rozumiem co to jest sprzezenie miedzy fazami..
Jak bada sie omomierzem miedzy koncowkami do ktorych podlaczane sa
fazy to wyglada ze tam jest 6D.
Wiec nadal nie bardzo rozumiem jak to dziala.

te trzy fazy jak zrozumialem sa wprowadzone do tego regulatora. ale chyba
nie w kupie tylko kazda osobnym przewodem? W uproszczeniu mowiac regulator w
odpowiedni sposob je ze soba "zwiera"....

Czemu taki alternator:
Ma on wade taka ze slabo generuje przy niskich obrotach, jednak ze takim
motocyklem nikt nie jezdzi jezeli silnik sie kreci ponizej 3000rpm, stad
nie jest to w tym przypadku problemem. W samochodach sie takich nie
stosuje
wlasnie z tego powodu - w cyklu miejskim bylby problem z ladowaniem.

wydaje mi sie ze tutaj zawazyla jeszcze jedna sprawa - prostota
konstrukcji. Dzieki temu ze nie ma pierscieni slizgowych i szczotek
alternator nie musi byc umieszczony w suchym miejscu - uzwojenia w
trakcie pracy silnika sa w oleju ;)

byc moze to tez ma jakis wplyw

A motocykl ten to 1-cylindrowy 4-suw, wiec zbyt szybko sie nie kreci.
3000 rpm to obroty normalnej jazdy.

no, to akurat by sie zgadzalo - chyba za czesto sie tym silnikiem nie jezdzi
na 1000rpm?
pozdrawiam
tom



pozdrawiam
bartek jelonkiewicz



W samochodach sie takich nie stosuje bo sa duzo awaryjniejsze i jest
zapotrzebowanie na 50 A anie na 16 A. pradnica jest 3 fazowa
prostowanie i regulacja odbywa sie na 3 diodach i 3 tyrystorach jak
pokombinujesz to zrobisz taki uklad , ja kiedys to robilem i nawet
sprzedawalem kumplom ( sam wiele lat tluklem sie kilkoma przecinakami
i chopperkami ) ..A i jeszce w motocyklu jest malo miejsca na pradnice
i ma jeszcze jedna zalete jest lekka .

pozdrawiam Arek