pomocy,bo oszaleje



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dino" <din0[NO!SPAM]_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: pomocy,bo oszaleje
Date: Sat, 6 Sep 2003 19:40:52 +0200


Witam!
Poniewaz w projektowaniu ukladów jestem baaardzo poczatkujacy, prosze o
pomoc. Musze zrobic izolacje galwaniczna (bo juz wiem ze to tak sie nazywa)
sygnalu mikrokontrolera zapalajacego zarówke. Zrobilem to +/- tak:

z uC +5V
| | PC817
|< tak mi sie narysowal
_ dioda
/ \
< tranzystor
| |
-27V_R5k__| |___R5k_______+27V
| | __>| ____|
| dioda
|
-27V____|BUK452-100B____________zarówa27V/2W___+27V


Chodzi mi glównie o to, czy dioda zabezpieczajaca jest potrzebna,
i czy to w ogóle ma szanse zadzialania (choc jak spojrze na to, co
nawklepywalem
powyzej, to juz nic nie rozumiem)

z góry dzieki za podpowiedzi.

Dino





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP2001EL" <sp2001el_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: pomocy,bo oszaleje
Date: Sat, 6 Sep 2003 20:17:38 +0200


Jezeli dobrze zrozumialem to chodzi tu o elektryczne odseparowanie obwodow
a w Twoim przypadku tego nie ma. Najprosciej to procek - transoptor -
tranzystor-zarowka

Pozdrówka Piotrek

"Dino" <din0[NO!SPAM]_at_nospam_gazeta.pl> wrote in message
news:bjd66u$f3j$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Witam!
Poniewaz w projektowaniu ukladów jestem baaardzo poczatkujacy, prosze o
pomoc. Musze zrobic izolacje galwaniczna (bo juz wiem ze to tak sie
nazywa)
sygnalu mikrokontrolera zapalajacego zarówke. Zrobilem to +/- tak:

z uC +5V
| | PC817
|< tak mi sie narysowal
_ dioda
/ \
< tranzystor
| |
-27V_R5k__| |___R5k_______+27V
| | __>| ____|
| dioda
|
-27V____|BUK452-100B____________zarówa27V/2W___+27V


Chodzi mi glównie o to, czy dioda zabezpieczajaca jest potrzebna,
i czy to w ogóle ma szanse zadzialania (choc jak spojrze na to, co
nawklepywalem
powyzej, to juz nic nie rozumiem)

z góry dzieki za podpowiedzi.

Dino







========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dino" <din0[NO!SPAM]_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Re: pomocy,bo oszaleje
Date: Sat, 6 Sep 2003 20:41:52 +0200




Jezeli dobrze zrozumialem to chodzi tu o elektryczne odseparowanie obwodow

tak wlasnie

a w Twoim przypadku tego nie ma. Najprosciej to procek - transoptor -
tranzystor-zarowka

to znaczy, ze nieudolnie wyrysowałem schemat z klawiatury. Transoptor jest
(PC817)
podpisałem tylko jego wnętrze, bo myślałem, że będzie czytelniej (akurat nie
udało się)

Problem mam na lini transoptor-tranzystor-żarówka ;(

Pozdrówka Piotrek
również i dzieki
Dino
Poniewaz w projektowaniu ukladów jestem baaardzo poczatkujacy, prosze o
pomoc. Musze zrobic izolacje galwaniczna (bo juz wiem ze to tak sie
nazywa)
sygnalu mikrokontrolera zapalajacego zarówke. Zrobilem to +/- tak:

z uC +5V
| | PC817
|< tak mi sie narysowal
_ dioda
/ \
< tranzystor
| |
-27V_R5k__| |___R5k_______+27V
| | __>| ____|
| dioda
|
-27V____|BUK452-100B____________zarówa27V/2W___+27V


Chodzi mi glównie o to, czy dioda zabezpieczajaca jest potrzebna,
i czy to w ogóle ma szanse zadzialania (choc jak spojrze na to, co
nawklepywalem
powyzej, to juz nic nie rozumiem)

z góry dzieki za podpowiedzi.

Dino





========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP2001EL" <sp2001el_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: pomocy,bo oszaleje
Date: Sat, 6 Sep 2003 21:14:31 +0200


Teraz juz " widze " . W tym przypadku dioda jest zbedna ale
sygnal na baze tranzystora wez z kolektora tranzystora w trasoptorze
i wywal rezystor z emitera a emiter podłącz do masy. W takim
przypadku odwroci sie faza sygnalu i jesli nie moze byc odwrocona to
dodaj jeszcze jeden tranzystor w takiej samej konfiguracji jak ten
w transoptorze.

Pozdrówka Piotrek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dino" <din0[NO!SPAM]_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Re: pomocy,bo oszaleje
Date: Sat, 6 Sep 2003 21:41:34 +0200


Dzięki wielkie

A zapomniałem dodać, że ten tranzystor to MOFSET. Ale chyba to nie robi
różnicy?


Dino



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: pomocy,bo oszaleje
Date: Sun, 07 Sep 2003 09:57:59 +0200


On Sat, 6 Sep 2003 19:40:52 +0200, "Dino" <din0[NO!SPAM]_at_nospam_gazeta.pl>
wrote:
z uC +5V
| | PC817
|< tak mi sie narysowal
_ dioda
/ \
< tranzystor
| |
-27V_R5k__| |___R5k_______+27V
| | __>| ____|
| dioda
|
-27V____|BUK452-100B____________zarówa27V/2W___+27V


Na przyszlosc uzywaj czcionki nieproporcjonalnej -
Courier np. Bo teraz mamy zagadke - jakim fontem to ogladac
zeby dobrze zobaczyc.

Chodzi mi glównie o to, czy dioda zabezpieczajaca jest potrzebna,

Nie jest potrzebna - nie ma tam czego zabezpieczac.

i czy to w ogóle ma szanse zadzialania (choc jak spojrze na to, co
nawklepywalem powyzej, to juz nic nie rozumiem)

Zakladam najpierw ze ze te "-27V" to jest potencjal 0V,
bo transoptor przy 54V moze juz troche przepuszczac nawet
nieoswietlony.

Na oko dosc poprawnie, zakladajac ze ten BUK452 ktorego nie
znam jest prawidlowo dobrany.

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai