Jak sprawdzić tranzystor w układzie sterowania dmuchawy samochodowej?

dmuchawa w samochodzie





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Witek" <witekrci_at_nospam_box43.gnet.pl>
Subject: dmuchawa w samochodzie
Date: Thu, 11 Sep 2003 23:36:36 +0200


Witam :)
z góry przepraszam za laickie pytanie :)
Jak sprawdzić za pomocą omomierza tranzystor znajdujący się w układzie
sterowania dmuchawy w samochodzie.
Układ sterowania prędkością dmuchawy oparty jest na potencjometr w układzie,
dwa przekaźniki, tranzystor.
Kompletnie mi przerdzewiał jeden przekaźnik. po włączeniu dmuchawy nastąpił
duży spadek napięcia w samochodzie. Dmuchawa nie zadziałała. Bezpieczniki
OK, wymieniłem zardzewiały 1 z przekaźników.
Dmuchawa nadal nie działa. Podejrzewam ze padł ten tranzystor ??.
Potencjometr wygląda na OK.

Witek

dzięki za pomoc :)



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysiek Słychań" <lunatyk12_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Fri, 12 Sep 2003 07:10:17 +0200


Jak znasz uklad koncowek, (dla tranziaka NPN) to najpierw dajesz +
omomierza na baze a - na kolektor a potem emiter. Wskazania powinny byc
rzedu paru... paruset omów. Potem sprawdzasz opornosc w odwrotnym kierunku
(- na baze)- nie powinno wskazac malej wartosci. Potem kolektor-emiter i tez
nie powinno pokazac. Jak wyniki beda inne niz podalem to tranzystor moze
miec zwarcie albo przerwe i wymienic. Przy PNP oczywiscie biegunowosc zamien
-)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Słychań



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Witek" <witekrci_at_nospam_box43.gnet.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Fri, 12 Sep 2003 14:00:31 +0200


dzięki :)
sprawdziłem
miedzy baza
(wychodzi ze baza to metalowa obudowa tranzystora) a emit i kolektorem ok
100 om, na odwrót ok. Niestety miedzy kolektorem a emiterem w jedna 200 a w
druga 100 omów. Czyli zły ?
Jak myślisz na jakiego typu można wymienić tranzystor sterujšcy prędkościš
dmuchawy. Numery zatarte albo cos w stylu 2S01470. Odlutowałem go od
radiator. Pod tranzystorem jest jeszcze cos co przypomina opornik ,diodę w
metalowej obudowie. Sprawdzałem omomierzem w obie strony taki mniejwiecej
taki sam opór. Mam omomierz do 100 kilo. wiec wskazówka trochę drga. Co to
jest ?. Jeden koniec przymocowany jest do obudowy tranzystora i radiatora
drugi do kabla zewnętrznego (gruby czerwony).

Witek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Andy" <anok_at_nospam_ceti.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Fri, 12 Sep 2003 17:22:56 +0200


Użytkownik "Witek" <witekrci_at_nospam_box43.gnet.pl> napisał w wiadomości
news:bjscsi$1j3$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
dzięki :)
sprawdziłem
miedzy baza
(wychodzi ze baza to metalowa obudowa tranzystora)


zwykle metalowa obudowa to kolektor

--
Andrzej



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Witek" <witekrci_at_nospam_box43.gnet.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Fri, 12 Sep 2003 20:38:57 +0200


no wlasnie z ta baza cos mi nie pasowalo. :)
A ten element przypominajasy opornik w metalowej obudowie co to jest ???.
Jakis bezpiecznik termiczny, ktory w razie zbytniego nagrzania tranzystora
odcina kollektor ??
Czy sa jakies okreslone typy tych bezpiecznikow ?

Same niejasnosci z ta moja dmuchawa

dzieki za pomoc i sory za lamerskie pytania

Witek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "e" <e_at_nospam_e.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Mon, 15 Sep 2003 13:56:18 +0200



Użytkownik "Witek" <witekrci_at_nospam_box43.gnet.pl> napisał w wiadomości
news:bjscsi$1j3$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
dzięki :)
sprawdziłem
miedzy baza
(wychodzi ze baza to metalowa obudowa tranzystora) a emit i kolektorem ok
100 om, na odwrót ok. Niestety miedzy kolektorem a emiterem w jedna 200 a
w
druga 100 omów. Czyli zły ?
Jak myślisz na jakiego typu można wymienić tranzystor sterujšcy prędkościš
dmuchawy. Numery zatarte albo cos w stylu 2S01470. Odlutowałem go od
radiator. Pod tranzystorem jest jeszcze cos co przypomina opornik ,diodę w
metalowej obudowie. Sprawdzałem omomierzem w obie strony taki mniejwiecej
taki sam opór. Mam omomierz do 100 kilo. wiec wskazówka trochę drga. Co to
jest ?. Jeden koniec przymocowany jest do obudowy tranzystora i radiatora
drugi do kabla zewnętrznego (gruby czerwony).

Witek

mam nadzieję, że opory mierzysz dla elementów (!)odłączonych(!) od płytki, a
nie w układzie, bo wtedy wszystko nic nie warte...
pzdr,
Piotrek.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "RADMIR" <rradzioo_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Mon, 15 Sep 2003 20:34:40 +0200


Napisz jaki to samochud , jeśli jakaś franca to BDX66. Ten dziwny element to
może bezpiecznik termiczny(10A, 185oC)?

--
Pozdrawiam
rradzioo

RADMIR
gg 4346893
Użytkownik "e" <e_at_nospam_e.pl> napisał w wiadomości
news:bk499t$mpn$1_at_nospam_SunSITE.icm.edu.pl...
>
> Użytkownik "Witek" <witekrci_at_nospam_box43.gnet.pl> napisał w wiadomości
> news:bjscsi$1j3$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
> > dzięki :)
> > sprawdziłem
> > miedzy baza
> > (wychodzi ze baza to metalowa obudowa tranzystora) a emit i kolektorem
ok
> > 100 om, na odwrót ok. Niestety miedzy kolektorem a emiterem w jedna 200
a
> w
> > druga 100 omów. Czyli zły ?
> > Jak myślisz na jakiego typu można wymienić tranzystor sterujšcy
prędkościš
> > dmuchawy. Numery zatarte albo cos w stylu 2S01470. Odlutowałem go od
> > radiator. Pod tranzystorem jest jeszcze cos co przypomina opornik ,diodę
w
> > metalowej obudowie. Sprawdzałem omomierzem w obie strony taki
mniejwiecej
> > taki sam opór. Mam omomierz do 100 kilo. wiec wskazówka trochę drga. Co
to
> > jest ?. Jeden koniec przymocowany jest do obudowy tranzystora i
radiatora
> > drugi do kabla zewnętrznego (gruby czerwony).
> >
> > Witek
> >
> mam nadzieję, że opory mierzysz dla elementów (!)odłączonych(!) od płytki,
a
> nie w układzie, bo wtedy wszystko nic nie warte...
> pzdr,
> Piotrek.
>
>



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: dmuchawa w samochodzie
Date: Mon, 15 Sep 2003 21:28:50 +0200


RADMIR wrote:

TNIJ KU*&^*%^*WA CYTATY!
i naucz się ortografii lub przynajmniej obsługi spellcheckera
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai