Problem z automatem bramowy...



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Robgold" <robgold.no.spam_at_nospam_interia.pl>
Subject: Problem z automatem bramowy...
Date: Fri, 12 Sep 2003 18:51:10 +0200


A wiec tak jest sobie automat bramowy zasilajcy dwa siłowniki w bramie
dwuskrzydłowej. Okgolny pobor pradu to okolo 8A podczas 20sekundowej pracy.
Sama centralka jest bardzo prymitywna składa sie z przekaznikow odpowiednio
podłaczonych, i modułu radiowego (jakis gotowiec). Wszystko to zasilane jest
z akumulatora 12V 7Ah ktory non-stop ładowany jest przez jakis prymitywny
ukłąd na tranzystorze i diodzie Zenera, a wiec zasilacz jest malutki robi
tylko za ładowarke a cały prad jest piboerany z aku.

Problem polega na tym ze juz 2 raz w ciagu 2 lat bede wymieniac akumulator
bo znowu "zdechł" ..i teraz nie wiem czy to poprstu normlane ze sie tak
szybko wyeksploatowal czy tez ta ładowarka go tak zabija ciagły łądowaniem.
Czy moze zmodyfikowac ładowarke do jakiejs inteligentniejszej postaci (moze
jakis schemat , dobry scalak) , moze zrobic zasilacz dajacy 20A 12 V (trafo
od lampek halogenowych) a akumulator podłączcy tak aby działał tylko gdy nie
ma pradu ?

Doradzcie cos...bo wydaje mi sie ze cos zaczesto mi to pada. Wiadomo jest to
eksploatowane normlanie 10-15 razy na dzien otwierane/zamykane ale czy aku
nie powinien wytrzymac tak z 2 lata ?

Pozdrawiam




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Fish" <n.o.s.p.a.m.apf_jf_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem z automatem bramowy...
Date: Sat, 13 Sep 2003 00:11:26 +0200



Użytkownik "Robgold" <robgold.no.spam_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:bjstn1$66l$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
A wiec tak jest sobie automat bramowy zasilajcy dwa siłowniki w bramie

Problem polega na tym ze juz 2 raz w ciagu 2 lat bede wymieniac akumulator
bo znowu "zdechł" ..i teraz nie wiem czy to poprstu normlane ze sie tak
szybko wyeksploatowal czy tez ta ładowarka go tak zabija ciagły
łądowaniem.
Czy moze zmodyfikowac ładowarke do jakiejs inteligentniejszej postaci
(moze
jakis schemat , dobry scalak) , moze zrobic zasilacz dajacy 20A 12 V
(trafo
od lampek halogenowych) a akumulator podłączcy tak aby działał tylko gdy
nie
ma pradu ?

Pytanie 1: A ile voltów ma daje ten zasilacz na akumulator?
Pytanie 2: czy ten akumulator umieszczony jest w jakimś pomieszczeniu czy na
zewnątrz przy bramie?

Pytania mają oczywiście tylko charakter pomocniczy bo podejrzewam że
przyczyną zużywania się akumulatorów jest właśnie ta "ładowarka"
Samo rozwiązanie z akumulatorem z którego pobierany jest prąd podczas pracy
jest jak na mój nos całkowicie poprawne i sensowne. Problem tylko w
ładowarce która powinna po pierwsze utrzymywać odpowiednie na nim napięcie
a po drugie korygować je ze zmianami temperatury.
Taki prymityw na diodzie zenera to nie dość że napięcie niewłaściwe da to
jeszcze może w niewłaściwą stronę je zmieni przy zmianie temperatury.

Dobra ładowarka i nowy akumulator (ale naprawdę nowy a nie jak większość
dostępnych na rynku wyczyszczonych staroci) powinny załatwić problem na
dłużej.
Od kilku lat uzywam ładowarki opisanej w Edw 10/98 i nic złego akumulatorom
się nie dzieje. Trzeba by ją tylko sprawdzić na okoliczność zachowania w
szerokim zakresie temperatur bo u mnie to w zasadzie w temperaturze
pokojowej pracują.


--
Janusz



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Robgold" <robgold.no.spam_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Problem z automatem bramowy...
Date: Sat, 13 Sep 2003 12:54:14 +0200



Pytanie 1: A ile voltów ma daje ten zasilacz na akumulator?
hm ..a nawet nie pokusilem sie sprawdzic

Pytanie 2: czy ten akumulator umieszczony jest w jakimś pomieszczeniu czy
na
zewnątrz przy bramie?
Nie , pociagnolem kabelki wszystkie tak ze centralka jest w piwnicy
..temeratura od 12-19 stopni w zaleznosic od pory roku.



Az sobie zaraz zerkne do EDW 10/98 ,
Sugerujesz ze te akumulatory ktore sprzedawane sa na giełdach i w sklepach
sa jakies "lewe" ?



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Fish" <n.o.s.p.a.m.apf_jf_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem z automatem bramowy...
Date: Sat, 13 Sep 2003 14:12:06 +0200



Użytkownik "Robgold" <robgold.no.spam_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:bjut66$8i0$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

Pytanie 1: A ile voltów ma daje ten zasilacz na akumulator?
hm ..a nawet nie pokusilem sie sprawdzic

Jeżeli trzyma akumulator ciągle pod napięciem większym od 13,8V to na pewno
skraca mu życie. I to im wyższe napięcie tym szybciej zniszczy się
akumulator.

Pytanie 2: czy ten akumulator umieszczony jest w jakimś pomieszczeniu
czy
na
zewnątrz przy bramie?
Nie , pociagnolem kabelki wszystkie tak ze centralka jest w piwnicy
..temeratura od 12-19 stopni w zaleznosic od pory roku.


No to nie będzie dużych kłopotów z łądowarką bo zmiany temperatury są
nieduże.
Ustaw rezystorami max prąd ładowania na 0,5-0,7A i wyreguluj ładowarkę żeby
przy 15 st C dawała jakieś 13,5-13,6V - po długim czasie potrzebnym do
całkowitego naładowania.
W takich warunkach akumulator powinien żyć długo i szczęśliwie ;-)


Az sobie zaraz zerkne do EDW 10/98 ,

Przypomniało mi się jeszcze ,że na schemacie w tym EdW 10/98 jest błąd -
minus akumulatora powinien być dołączony do drugiego końca rezystorów
pomiarowych czyli do emitera T2.

Sugerujesz ze te akumulatory ktore sprzedawane sa na giełdach i w sklepach
sa jakies "lewe" ?

Nie wiem czy we wszyskich sklepach ale te akumulatory które widywałem na
giełdzie i w kilku sklepach są po prostu demontowane z jakichś urzadzeń.
Prawdopodobnie z alarmów bo słyszałem gdzieś, że powinny być co kilka lat
wymieniane aby alarm mógł na przykład stanowić podstawę do zniżek w
ubezpieczeniu.
Wprawdzie w takim alarmie taki akumulator ma klawe życie bo nikt go nie
zmusza do oddawania dużych prądów i głębokich wyładowań ale czas robi swoje
i po kilku latach pracy już nie ma takich właściwości jak nowy.

Jedyne miejsca o których wiem, że sprzedają rzeczywiście nowe akumulatory to
firma Emu www.emu.com.pl i El&El www.elandel.com.pl


--
Janusz



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem z automatem bramowy...
Date: Sat, 13 Sep 2003 16:08:39 +0200


On Fri, 12 Sep 2003 18:51:10 +0200, Robgold wrote:
z akumulatora 12V 7Ah ktory non-stop ładowany jest przez jakis prymitywny
ukłąd na tranzystorze i diodzie Zenera, a wiec zasilacz jest malutki robi
tylko za ładowarke a cały prad jest piboerany z aku.

Problem polega na tym ze juz 2 raz w ciagu 2 lat bede wymieniac akumulator
bo znowu "zdechł" ..i teraz nie wiem czy to poprstu normlane ze sie tak
szybko wyeksploatowal czy tez ta ładowarka go tak zabija ciagły łądowaniem.

Moze. Dla zelowek to sie chyba nie wiecej niz 13.5V zaleca, wieksze im
szkodzi.
A podlacz ty stare aku samochodowe, wiele pojemnosci mu tam nie
zostanie, ale 20A przez pare sekund da. Raz na rok wody dolejesz
i bedzie po problemie.

Czy moze zmodyfikowac ładowarke do jakiejs inteligentniejszej postaci (moze
jakis schemat , dobry scalak)

Inteligencji tam wiele nie trzeba. Jakies LM317 wystarczy - zwykly
napieciowy stabilizator. Mozna sie ewentualnie doczytac o zaleznosci
zalecanego napiecia od temperatury ..

moze zrobic zasilacz dajacy 20A 12 V (trafo od lampek halogenowych)

Mozna .. ale to jest trafo przynajmniej 200W, no - moze 150W
wystarczy.

a akumulator podłączcy tak aby działał tylko gdy nie ma pradu ?

To bedziesz mial ten sam problem - przeladowanie i zuzywanie.

eksploatowane normlanie 10-15 razy na dzien otwierane/zamykane ale czy aku
nie powinien wytrzymac tak z 2 lata ?

W samochodzie i w ups wytrzymuje nawet i 4.

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "entroper" <entroper_at_nospam_CWD.spamerom.poczta.onet.pl>
Subject: Re: Problem z automatem bramowy...
Date: Mon, 15 Sep 2003 14:00:18 +0200


Robgold napisał(a) w wiadomości: ...
A wiec tak jest sobie automat bramowy zasilajcy dwa siłowniki w bramie
dwuskrzydłowej. Okgolny pobor pradu to okolo 8A podczas 20sekundowej pracy.
Sama centralka jest bardzo prymitywna składa sie z przekaznikow odpowiednio
podłaczonych, i modułu radiowego (jakis gotowiec). Wszystko to zasilane
jest
z akumulatora 12V 7Ah ktory non-stop ładowany jest przez jakis prymitywny
ukł?d na tranzystorze i diodzie Zenera, a wiec zasilacz jest malutki robi
tylko za ładowarke a cały prad jest piboerany z aku.

1) akumulator jest w niekorzystny sposob rozladowywany (8A na 7Ah to duzo)
2) moze w krotkich odcinkach czasu "bilans" jest ujemny - rozladowujesz
akumulator kilkoma otwarciami/zamknieciami bramy a potem ladowarka wali w
niego za duzym pradem dzieki czemu akumulator sie zasiarcza
3) to co juz Koledzy powiedzieli - ladowarka ciagle
niedoladowuje/przeladowuje akumulator
4) moze jest jeszcze jakis blad w urzadzeniu (albo brak zabezpieczen) ? np,
gdy opory zamykania wzrastaja silnik nie ciagnie 8A tylko np. 12A ?

e.







========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask.pl!news-stoc.telia.net!217.209.241.210.MISMATCH!news-stod.telia.net!telia.net!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Robgold" <robgold.no.spam_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Problem z automatem bramowy...
Date: Mon, 15 Sep 2003 18:17:49 +0200



Użytkownik "entroper" <entroper_at_nospam_CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bk4941$lb2$1_at_nospam_SunSITE.icm.edu.pl...
4) moze jest jeszcze jakis blad w urzadzeniu (albo brak zabezpieczen) ?
np,
gdy opory zamykania wzrastaja silnik nie ciagnie 8A tylko np. 12A ?

bardzo mozliwe bo nie ma tam zadnych zabezpieczen , jest to porsty uklad na
samych przekaznikach i zima np moze tak byc ze jest warstwa sniegu i
silowniki ciagna np 15 A a nie 8A.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai