daignostyka komputerka Fiat'a



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "maciek" <w4n_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Tue, 7 Sep 2004 11:27:31 +0200


witam

Czy ktos moze wie jak sie dobrac do sterowika wtrysków w Fiacie
Jest do tego jakis specjalne Fiatowskie uzadzenie
Jest mozliwosc przejściowki do RS ??
Moze ktos posiada rozpiske interfejsu do + ramka

maciek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pablo C" <pch[ciach]_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Tue, 7 Sep 2004 11:51:28 +0200


www.autokacik.pl

tam jest kilka kącików fiata ale z tego co sie orientuję to nikt ci nie
pomoże. interfejs mozna kupić w allegro ale z softem lub dokumentacją jest
cienko.

PC



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: 7 Sep 2004 14:03:51 +0200


On Behalf Of maciek
Czy ktos moze wie jak sie dobrac do sterowika wtrysków w Fiacie
Jest do tego jakis specjalne Fiatowskie uzadzenie
Jest mozliwosc przejściowki do RS ??
Moze ktos posiada rozpiske interfejsu do + ramka


Jakiego Fiata?
Włoskiego, czy rodzimego?!
Który rocznik ?!
Profesjonalne programy diagnostyczne kosztują i nie znajdziesz ich
w internecie za darmo. Nikt, kto wydał np. 8kpl, nie da Ci tego za darmo.
Kupił, żeby mieć z czego żyć!
Darmowe programy umożliwiają jedynie podgląd, lub ( zniszcze) nastaw.

Daj lepiej zarobić samochodziarzowi zarobić te 200zł, a samemu w tym
czasie zarobić 400zł.
Że nie wspomnę o ewentualnych kosztach reanimacji.

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "maciek" <w4n_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Tue, 7 Sep 2004 15:28:09 +0200



Jakiego Fiata?
Włoskiego, czy rodzimego?!
Który rocznik ?!
Profesjonalne programy diagnostyczne kosztują i nie znajdziesz ich
w internecie za darmo. Nikt, kto wydał np. 8kpl, nie da Ci tego za darmo.
Kupił, żeby mieć z czego żyć!
Darmowe programy umożliwiają jedynie podgląd, lub ( zniszcze) nastaw.



hej

Chodzi o punciaka rocznik 97 wielowtrysk
Wiem ze nie obowiazywal standart obd2
Gdzie mozna znalezc te darmowe programy jezeli mozna wogole znalezc

maciek






========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: 7 Sep 2004 16:17:09 +0200


On Behalf Of maciek
Chodzi o punciaka rocznik 97 wielowtrysk
Wiem ze nie obowiazywal standart obd2
Od roku 1996 obowiązywał. OBDII.

Gdzie mozna znalezc te darmowe programy jezeli mozna wogole znalezc
Gogle, ale szkoda czasu. Cokolwiek można zrobić tylko za pomocą
pełnopłatnych programów.
Zabawa polega na tym, że komputer z samochodu wysyła informacje w postaci
jawnej. Dopiero sprzętowa przystawka producenta oprogramowania ją koduje
i w takiej postaci trafia do peceta, a tym samym do programu.
Jawnie wysyłanie kody są źle intrerpretowane, a na ewentulaną reklamację
pada pytanie o numer licencji.
Przykre, ale ludzie muszą z czegoś żyć.

A na marginesie. Jakie maś dośwadczenie w serwisowaniu samochodów?
Bo jeśli tylko swoje własne, to już szkoda tego czasu jaki potrzebowałem
na napisanie powyższych informacji.

pzdr
Artur
PS
Sorki. Ale czy dasz za darmo (_swoją_ wypracowaną przez lata) wiedzę
obcej osobie, która 10m dalej otworzy konkurencyjny warsztat?

Bo ta wiedza człowiekowi "nie z branży" jest niepotrzebna.
Laik i tak nie zapanuje nad najprostszym program.
Albo jesteś fachowiec, i zainwestuj w swój fach, albo ...
znasz się na czymś innym i daj zarobić fachowcom jak
i Tobie dają zarobić.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "entroper" <entroper_at_nospam_CWD.spamerom.poczta.onet.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Tue, 7 Sep 2004 18:28:13 +0200


"ziel" <zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:GCEELCNNHEGDKMODCEPBMEMIHOAA.zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl...

(...)

moze nie o meritum sprawy sie wypowiadam, ale nie zdzierzylem czytajac:

(...) daj zarobić fachowcom jak
i Tobie dają zarobić.

czyli dzialania wiodace do maksymalizacji zyskow sa OK, a dzialania
zmierzajace do minimalizacji wydatkow sa BE ? Nie pochwalam oczekiwan
wszystkiego za darmo itp. postaw, szanuje czyjs know-how, ale gdyby
fachowcy (a i "fachowcy") ostro nie przeginali z wycena niektorych,
zapewne bezcennych, informacji (tudziez, zapewne genialnego,
oprogramowania), nikomu nie chcialoby sie szukac drog na skroty.

pozdrawiam
entrop3r



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Klaudiusz Gawlik <k_l_a_u_s_g_bez_podkreslen_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Tue, 07 Sep 2004 21:13:55 +0200


maciek wrote:

witam

Czy ktos moze wie jak sie dobrac do sterowika wtrysków w Fiacie
Jest do tego jakis specjalne Fiatowskie uzadzenie
Jest mozliwosc przejściowki do RS ??
Moze ktos posiada rozpiske interfejsu do + ramka

maciek


hmmm. czyzby zbieg okolicznosci z tym watkiem??? Sam chcialem taki
zalozyc :D
Mnie jednak chodzi o cos innego. Nie chce samemu diagnozowac ani
naprawiac samochodu, ale z tego komputerka mozna prawdopodobnie
odczytywac informacje o aktualnych obrotach silnika, moze nawet o
chwilowym spalaniu paliwa i pewno jeszce kilka innych ciekawych. Marzy
mi sie rozbudowa zegarko-termometru mojej konstrukcji w takie funkcje
komputera pokladowego :D
Posiadam Cinquecento 900.
Moze chociaz takie informacje o protokole transmisyjnym centralki da sie
znalezc w internecie???

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "maciek" <w4n_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Wed, 8 Sep 2004 09:24:50 +0200



A na marginesie. Jakie maś dośwadczenie w serwisowaniu samochodów?
Bo jeśli tylko swoje własne, to już szkoda tego czasu jaki potrzebowałem
na napisanie powyższych informacji.
pzdr
Artur
PS
Sorki. Ale czy dasz za darmo (_swoją_ wypracowaną przez lata) wiedzę
obcej osobie, która 10m dalej otworzy konkurencyjny warsztat?
Bo ta wiedza człowiekowi "nie z branży" jest niepotrzebna.
Laik i tak nie zapanuje nad najprostszym program.
Albo jesteś fachowiec, i zainwestuj w swój fach, albo ...
znasz się na czymś innym i daj zarobić fachowcom jak
i Tobie dają zarobić.



witam

Widze ze mysla przewodnia odpowiedzi jest jak
<< daj zarobić fachowcom >>
dziekuje za wyczerpującą odpowiedz , widze ze raczej bede musial jakos
inaczej do tego dosc,
Moje doswiadczenie w sprawach elektroniki i diagnostyki
niech bedzie tajemnica na tym forum
Nie zapytalem przeciez jakie so metody diagnozy bo wiadomo
ze kazdy ma swoje sposoby ...
A protokoku transmisji i tak nikt nie poda bo przeciez
2 maniaków bedzie zabierało ludza "chleb".... bo sobie chca w garazu
zdiagnzowac jakiegos Fiacika.
Jak ktos zaplacił i nic nie chce udostepnic to proponuje zeby
wogole sie nie wypowiadal

pozdrowienia
maciek

PS , od 9 lat nie byłem u t.z.w. "Fachowca" i wszystki rzeczy naprawiam
(podłączenie sie do komputera napewno by ułatwiło kilka rzeczy)
Patrząc sie na niektórych "Fachowców" jak "naprawiają" sąsiadom pojazdy to
strach im dać zarówke do wymienienia .... ;-)








========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: 8 Sep 2004 10:37:04 +0200


On Behalf Of maciek
Widze ze mysla przewodnia odpowiedzi jest jak
<< daj zarobić fachowcom >>
To nie tak.
Pisząc udaj_się_do_fachowca_ mam na myśli fachowca, a nie partacza.
Najlepiej wejdź na jakieś forum motoryzacyjne i poczytaj.
Jest tam też masa linków do programów i schematów.
Samodzielnie, bez doświadczenia, najszybciej uszkodzisz komputer.
I będziesz miał szczeście jak skończy się tylko na ponownym wgraniu nastaw.
A co można osiągnąć zmieniając jakieś parametry?
Dla mnie komputer jest urządzeniem doagnostycznym ułatwiającym znalezienie
usterki, a _zaczynając_ mieć jakieś małe doświadczenie przekonuję się,
że wiele podzespołów sygnalizowanych jako uszkodzone są sprawne,
natomiast przyczyna leży gdzie indziej. Np. przesunięcie punktu zapłonu
może zostać zasygnalizowane jako (przykładowo) uszkodzenie czujnika na wale,
uszkodzenie sondy lambda, zaduże lub za małe ciśnienie powietrza,uszkodzenie
czujnika przepływu powietrzza, uszkodzenie wtrysku itd.

Nie zapytalem przeciez jakie so metody diagnozy bo wiadomo
ze kazdy ma swoje sposoby ...
Metody są dwie - podłaczyć peceta do samochodu, lub podłączyć
specjalistyczne urządzenie z wyświetlaczem .

A protokoku transmisji i tak nikt nie poda bo przeciez
2 maniaków bedzie zabierało ludza "chleb".... bo sobie chca w garazu
zdiagnzowac jakiegos Fiacika.
Ależ protokół transmisji jest jawny!
Co prawda w sieci jakoś go nie widać, ale przecież z samej definicji
OBDII wynika że musi być jawny.
Skoro ludzie nie mają ochoty dzielić się taką wiedzą, to może
wystarczy jak napiszesz do Fiata i udostępnienie.

Jak ktos zaplacił i nic nie chce udostepnic to proponuje zeby
wogole sie nie wypowiadal
Skoro zapłaciłeś za swój samochochód i jesteś jego posiadaczem,
to maże tak raz na tydzień dasz mi się nim przejachać.
A jeśli nie dasz, to lepiej żebyś też nie jeździł.

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "maciek" <w4n_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Wed, 8 Sep 2004 11:45:40 +0200


witam

W odpowiedzi :
Pisząc udaj_się_do_fachowca_ mam na myśli fachowca, a nie partacza.
Przykro mi ale nie mialem okazji widziec prawdziwego facowca
mam tylko nadzieje ze jeszcze tacy sa w Polsce
(i oczywiscie to nie chodzi tylko o branze samochodowa)

Najlepiej wejdź na jakieś forum motoryzacyjne i poczytaj.
Jest tam też masa linków do programów i schematów.
Bardzo chetenie by chcial ale w pracy nie mam czasu a w domu
nie mam netu , myslalem ze ktos kto przerabial tan temat -ułatwi mi to,
ale bardzo sie mylilem.

Samodzielnie, bez doświadczenia, najszybciej uszkodzisz komputer.
Od kilku lat zawodowo projektuje komputerowe systemy sterowania
niestety nie w branzy sterownikow samochodowych

A co można osiągnąć zmieniając jakieś parametry?
nie chodzi o zmiane, chodzi o ułatwienie zycia,

Ależ protokół transmisji jest jawny!
To dlaczego nikt na ten temat sie nie chce wypowiedziec
i nie chdzi o OBD2 chodziło i o te starsze modele .

Skoro zapłaciłeś za swój samochochód i jesteś jego posiadaczem,
to maże tak raz na tydzień dasz mi się nim przejachać.
A jeśli nie dasz, to lepiej żebyś też nie jeździł.
Nikt, kto wydał np. 8kpl, nie da Ci tego za darmo.
Kupił, żeby mieć z czego żyć

Nie pisze na forum mam samochod, zapłaciłem za niego x PLN
ale NIGDY sie nie dam nikomu przejechac

pozdrawim
maciek






========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: 8 Sep 2004 23:10:18 +0200


On Behalf Of maciek
Przykro mi ale nie mialem okazji widziec prawdziwego facowca
mam tylko nadzieje ze jeszcze tacy sa w Polsce
(i oczywiscie to nie chodzi tylko o branze samochodowa)
To Twoja subiektywna opinia.
Są, tylko najprawdopodobniej uważasz Ich za naciągaczy..

Bardzo chetenie by chcial ale w pracy nie mam czasu a w domu
nie mam netu , myslalem ze ktos kto przerabial tan temat -ułatwi mi to,
ale bardzo sie mylilem.
No to albo, się zarabia pieniądze, albo uczy.
Ja obecnie za darmo robię proste rzeczy przy samochodach, po to
aby mieć możliwość podejrzenia pracy fachowca.
Kiedyś nazywało się to terminowaniem.
Na marginesie, mam 40 lat i od 20 lat programuję procki.
W praniu okazało się, że mam pojęcie o komputerach w samochodach
takie jak przedszkolak o kosmosie. Jest wielki i niezbadany.

Samodzielnie, bez doświadczenia, najszybciej uszkodzisz komputer.
Od kilku lat zawodowo projektuje komputerowe systemy sterowania
niestety nie w branzy sterownikow samochodowych
Patrz wyżej.

A co można osiągnąć zmieniając jakieś parametry?
nie chodzi o zmiane, chodzi o ułatwienie zycia,
Bez znajomości praktycznej weryfikacji wskazań komputera,
możesz jedynie utrudnić sobie życie.
Przykładowo - zgłoszona usterka sondy Lambda w CC-
Posłuchać czy nie klepią zawory.
W praktyce to uskodzenie mechaniczne, a elektronik
może zmieniać sondy do bólu.

Ależ protokół transmisji jest jawny!
To dlaczego nikt na ten temat sie nie chce wypowiedziec
i nie chdzi o OBD2 chodziło i o te starsze modele .
Też się nad tym zastanawiałem :-D
Producent udostępnia jedynie autoryzowanym, którzy
w jego mniemaniu mogą zapewnić wykonanie usługi na najwyższym poziomie.
OBDII zostało wprowadzone, aby klient też miał możliwość wglądu
w parametry pojazdu który kupują, czyli sprawdzić, czy nie został
im wciśnięty kit. I tyle teorii. Praktyka dowodzi, że komputery
w samochodach są za mało inteligentne. A czytnik kosztuje 50%
ceny samochodu ;-)
Przykład. Zero błędów. Ale przy 3 kobr. silnik się "dusi".
No i co?
1. Ktoś przestawił kąt zapłonu.
2. Padła sonda lambda. Specyficznie.
3. Zapchał się filtr paliwa.
4. "okopcona" jedna świeca.
5. "slizga" się pasek rozrządu. Dobrze jak jest tylko jeden.
6. zatkało się sitko przy pompie paliwa.
7. uszkodził się czujnik ciśnienia na wej. wtrysku.
8 ... jeszcze jakieś 20.
Powiem.
Zwyczajnie pompa paliwa miała 17 lat i powoli zaczynała padać.
A że dynamiczna jazda ze względów zdrowotnych została zaprzestana
rok temu, to i objawy wyszły jakoś późno. Moje osobiste doświadczenie.
Ale każde z powyższych miało prawo wystąpić.
Trzeba lat praktyki, aby zdiagnozować usterkę.
Inaczej przesiedzisz 20h i wydasz 3kpl na części.
Tego nie da się zrobić na własnym samochodzie. Tu potrzebny
jest duży przerób. Inaczej będzie dumny z Siebie, za rzecz
na którą poświęciłeś 200 godz, a fachowiec po 10 sek,
No może po minucie, naprawi za 200zł.
I możesz być na 100% pewny, że ta usterka nie wydarzy się przez najbliższe
10 lat. W tym samochodzie. Ale T,y już będziesz miał inny
i będziesz miał inne problemy.

Co w sumie dowodzi, że elektronik w samochodzie musi mieć
"pod sobą" mechanika i elektryka razem wziętych.
Że nie wspomnę o elektroniku.


Skoro zapłaciłeś za swój samochochód i jesteś jego posiadaczem,
to maże tak raz na tydzień dasz mi się nim przejachać.
A jeśli nie dasz, to lepiej żebyś też nie jeździł.
Nikt, kto wydał np. 8kpl, nie da Ci tego za darmo.
Kupił, żeby mieć z czego żyć

Nie pisze na forum mam samochod, zapłaciłem za niego x PLN
ale NIGDY sie nie dam nikomu przejechac
Ale tego właśnie żądasz!
Kupiłem za swoje pieniądze program za 7kpln.
Po to, aby po nabyciu praktyki, móc za jego pomocą zarobić na życie.
Nie na urlop na Karaibach, ale na życie.
Teraz chcesz, abym dał Ci ten program za darmo,
w miejsce klienta który da mi :
200zł za diagnostykę (odczytanie kodów błędów)- 5min.
1000zł za wgranie fabrycznych ustawień - 15 min.
1500zł za wymianę CNY17 - 30 min.
4000zł za wstawienie nowego. - 1 godz.
Wybacz, ale przy takich cenach nie dam Ci programu za darmo.

pzdr
Artur
PS.
diagnostyka - raz na 3 dni
wgranie softu - raz na tydzień
wymiana ukł. peryf. - raz na miesiąc
wym. komp. raz na kwartał.
99% zarobku - łosie, którzy myśleli, że sami dadzą radę. Sorki.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "maciek" <w4n_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: Thu, 9 Sep 2004 09:54:04 +0200



W odpowiedzi :

Przykro mi ale nie mialem okazji widziec prawdziwego facowca
mam tylko nadzieje ze jeszcze tacy sa w Polsce
(i oczywiscie to nie chodzi tylko o branze samochodowa)
To Twoja subiektywna opinia.
Są, tylko najprawdopodobniej uważasz Ich za naciągaczy..
W ostanim roku miałem 2 słabości i chciałem dać człowiekowi zarobic
(nie istotne co robili , ne była to brozka samochodowa)
W konsekwencji stracilem kase i czas bo i tak musiłem to po nich poprawiac
I to sie tyczy wiekszosci firm ktore sie obecnie w Polsce potworzyły
(wszyscy wiemy na marginesie z czego to wynika)

No to albo, się zarabia pieniądze, albo uczy.
Ja obecnie za darmo robię proste rzeczy przy samochodach, po to
aby mieć możliwość podejrzenia pracy fachowca.
Kiedyś nazywało się to terminowaniem.
Tez kiedys jak sie uczyłem pracowałem w warsztacie samochodowym,
Teraz na szczescie zajmuje sie czym innym, a warsztat samochodowy
pozostaje tylko we własnym zakresie.

Na marginesie, mam 40 lat i od 20 lat programuję procki.
W praniu okazało się, że mam pojęcie o komputerach w samochodach
> > > Samodzielnie, bez doświadczenia, najszybciej uszkodzisz komputer.
Jakbym słuchał takich rad, to bym nigdy w zyciu do niczego nie doszedł.
Według Ciebie należy załozyć rece i czekac na niewiem co ...
i ganiac z wszystkim do "fachowców" ...(zal mi takich ludzi w Polsce)

A co można osiągnąć zmieniając jakieś parametry?
nie chodzi o zmiane, chodzi o ułatwienie zycia,
Bez znajomości praktycznej weryfikacji wskazań komputera,
możesz jedynie utrudnić sobie życie.
To sie nazywa ograniczone zaufanie do oprogramowania .
Kto przynajmniej troszke liznął zagadnien zwiazanych z
mikrokontrolerami jest tego świadomy.


Przykładowo - zgłoszona usterka sondy Lambda w CC-
Posłuchać czy nie klepią zawory.
W praktyce to uskodzenie mechaniczne, a elektronik
może zmieniać sondy do bólu.
Jeżeli, ktoś zaglada pod maske zeby tylko dolac plynu ...


Ależ protokół transmisji jest jawny!
To dlaczego nikt na ten temat sie nie chce wypowiedziec
i nie chdzi o OBD2 chodziło i o te starsze modele .
Też się nad tym zastanawiałem :-D
Producent udostępnia jedynie autoryzowanym, którzy
w jego mniemaniu mogą zapewnić wykonanie usługi na najwyższym poziomie.
No wiec to jest moj główny problem bo od poczatku o to mi chodziło ...

Kupiłem za swoje pieniądze program za 7kpln.
Po to, aby po nabyciu praktyki, móc za jego pomocą zarobić na życie.
Nie na urlop na Karaibach, ale na życie.
Teraz chcesz, abym dał Ci ten program za darmo,
Nie o to chodzi zebys dal mi cos co kupiłes..
napisałes mniej wiecej :" MAM ALE NIE DAM ", a to uwarzam ze
nic nie wnosi do sprawy.
(a mnie chodzło o informacje, interface, protokół do starszych modeli Fiata
lub darmowe oprogramowanie , by mozna było ewnetualnie przedebagowac)

99% zarobku - łosie, którzy myśleli, że sami dadzą radę. Sorki.
"Miło" mi ze prowadze dyskusje z bardzo "kulturalnym" grupowiczem ;-)

pozdrowienia
maciek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: daignostyka komputerka Fiat'a
Date: 9 Sep 2004 00:49:57 +0200


On Behalf Of Klaudiusz Gawlik
Mnie jednak chodzi o cos innego. Nie chce samemu diagnozowac ani
naprawiac samochodu, ale z tego komputerka mozna prawdopodobnie
odczytywac informacje o aktualnych obrotach silnika, moze nawet o
chwilowym spalaniu paliwa i pewno jeszce kilka innych ciekawych. Marzy
mi sie rozbudowa zegarko-termometru mojej konstrukcji w takie funkcje
komputera pokladowego :D

Obroty są dostępne.
Impulsy na wtryski też.
Szybkosciomerze też.
Zrobienie układu na AT902313 zajmie około tygodnia.

Pobranie programu np VAGlite, dobranie odpowiedniego interfesjsu,
analiza protokułu przy pomocy oscyloskopu cyfrowego ...
... dwa tygodnie?
Do tego dane z komputerka są obarczone pewnym błędem wynikłym
z faktu, że układ musi pracować niezawodnie, wolna transmisja,
inne dane przy pracy jałowej, a inne przy obciążeniu
(tu dokładnie nie wiem, bo pewne znaczenie mają obroty,
czas otwarcia, różnica w obrotach w funkcji czasu i do końca
nie wiem czy przy 60km/h czas otwarcia zaworów jest podawany
rzeczywisty, czy teoretyczny). Ale co do zużycia paliwa,
to potrzebna jest inna logika, dla prędkości 80km/h inny
jest czas przy jeździe z górki, inny po pod górkę, inny
z górki. Jakie to oczywiste ;-) I mylące. :-(
Tylko co z zużyciem paliwa? Okazuje się, że dodatkowo trzeba
pobierać sygnał z sondy Lamda. W nowszych samochodach są dwie.
W czasie jazdy pod górkę przy wysokich obrotach potrzeba więcej
powietrza (!). No ta, zaczyna robić się wykład, a pewnie mało
kogo to interesuje.
W skrócie.
Wskaźniki zużycia paliwa są tylko wskaźnikami i mogą mylić nawet o 20%.
szybkościomierz, jest zawsze, a obroty można użyskać, albo z cewki,
albo z czujnika na wale.
Głównym celem OBDII jest jedynie diagnostyka uszkodzeń.
Cała reszta to bajer który wyszedł przypadkowo.
Oczywiście można wgrać nowe oprogramowanie lub zmienić nastawy,
ale to musi być uzgodnione z człowiekiem który np. zmienił
geometrię krzywek na wale korbowym, lub kształt cylindrów.

pzdr
Artur
uczniak I klasy podstawowej szkoły samochodowej ;-).

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.szczecin.pl!not-for-mai