Pady pod scalaka



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Krzysztof Pawleta <pawletak_at_nospam_onet_ZAMIEN_poczta.pl>
Subject: Pady pod scalaka
Date: Wed, 22 Sep 2004 22:47:22 +0200


Witam!
Wszystkie programy do projektowania płytek mają pewną liczbę
zdefiniowanych
elementów oraz przeważnie mają możliwość zaprojektowania nowego
elementu...
No właśnie, skąd wziąć POPRAWNE rozrysowanie padów, tak aby fala poprawnie
przylutowała scalaka, nie zlewając nóżek?

Dam przykład: chcę użyć nową pamięć BS62LV8007 - jest ona dostępna
w obudowie TSOP2-44 (plastik o wymiarach 0.725in*0.4in)... Jak mają
wyglądać pady pod tego scalaka???
--
_________________________________________________
| 'Krzys' Pawleta |
| mailto:pawletak_at_nospam_poczta.onet.pl |
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "entroper" <entroper_at_nospam_CWD.spamerom.poczta.onet.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Thu, 23 Sep 2004 14:34:29 +0200


"Krzysztof Pawleta" <pawletak_at_nospam_onet_ZAMIEN_poczta.pl> wrote in message
news:4151E4DA.6E20CBB8_at_nospam_onet_ZAMIEN_poczta.pl...
Witam!
Wszystkie programy do projektowania płytek mają pewną liczbę
zdefiniowanych
elementów oraz przeważnie mają możliwość zaprojektowania nowego
elementu...
No właśnie, skąd wziąć POPRAWNE rozrysowanie padów, tak aby fala
poprawnie
przylutowała scalaka, nie zlewając nóżek?

Pady sa zwykle rozrysowane w karcie katalogowej scalaka, ale czasem bywa
wyraznie zastrzezone, ze do lutowania rozplywowego. Dla fali trzeba
stosowac specjalne zabiegi typu zlodzieje lutowia czy ustawienie scalaka
(po przekatnej) wzgledem kierunku przesuwania plytki po fali. Wydaje mi
sie, ze dla fali rowniez same pady sa wyraznie wydluzone na zewnatrz
scalaka.

pozdrawiam
entrop3r


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jan Dubiec <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Thu, 23 Sep 2004 12:51:33 +0000 (UTC)


entroper wrote on Thu, 23 Sep 2004 14:34:29 +0200:
[.....]
Pady sa zwykle rozrysowane w karcie katalogowej scalaka, ale czasem bywa
wyraznie zastrzezone, ze do lutowania rozplywowego. Dla fali trzeba
stosowac specjalne zabiegi typu zlodzieje lutowia czy ustawienie scalaka
(po przekatnej) wzgledem kierunku przesuwania plytki po fali. Wydaje mi
A czy wogóle da się jakoś sensownie lutować na fali kości w obudowach typu
QFP, a w szczególności te w rastrze 0.5mm i mniejszym? No bo przy dowolnym
ustawieniu takiej kości część pinów zawsze będzie położona nie tak jak trzeba
w stosunku do kierunku przesuwania płytki.

sie, ze dla fali rowniez same pady sa wyraznie wydluzone na zewnatrz
scalaka.
W przypadku elementów RLC na pewno tak jest.

Regards,
/J.D.


=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Thu, 23 Sep 2004 15:06:38 +0200


Użytkownik "Jan Dubiec" <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl> napisał w
wiadomości news:slrncl5hgg.3vvfiq1.jdx_at_nospam_jaglar-c.bull.com.pl

A czy wogóle da się jakoś sensownie lutować na fali kości w obudowach
typu QFP, a w szczególności te w rastrze 0.5mm i mniejszym?

Dlatego QFP do lutowania na fali ustawia się pod kątem 45st. Pułapki
lutowia są wtedy ulokowane za narożnikiem kości, czyli z punktu widzenia
fali - przy najbardziej wysuniętych nogach układu.

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Thu, 23 Sep 2004 16:56:16 +0200


On Thu, 23 Sep 2004 15:06:38 +0200, Marek Dzwonnik wrote:
A czy wogóle da się jakoś sensownie lutować na fali kości w obudowach
typu QFP, a w szczególności te w rastrze 0.5mm i mniejszym?

Dlatego QFP do lutowania na fali ustawia się pod kątem 45st. Pułapki
lutowia są wtedy ulokowane za narożnikiem kości, czyli z punktu widzenia
fali - przy najbardziej wysuniętych nogach układu.

Taa .. do dochodzimy do mojego starego pytania - jak sie lutuje plyty
glowne ? Mamy smd po obu stronach i kupe gniazd, jumperow itp ..

J.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jan Dubiec <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Thu, 23 Sep 2004 15:24:26 +0000 (UTC)


J.F wrote on Thu, 23 Sep 2004 16:56:16 +0200:
[.....]
Taa .. do dochodzimy do mojego starego pytania - jak sie lutuje plyty
glowne ? Mamy smd po obu stronach i kupe gniazd, jumperow itp ..
Góra rozpływowo a dół na fali? A tak poza tym to nie mogę sobie wyobrazić
jak można przylutować kość w BGA na fali. :-)

Regards,
/J.D.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Sun, 26 Sep 2004 21:37:08 +0200


Jan Dubiec wrote:

Taa .. do dochodzimy do mojego starego pytania - jak sie lutuje plyty
glowne ? Mamy smd po obu stronach i kupe gniazd, jumperow itp ..

Góra rozpływowo a dół na fali? A tak poza tym to nie mogę sobie wyobrazić
jak można przylutować kość w BGA na fali. :-)

Trzeba falę puścić po drugiej stronie coby się płytka nagrzała, a od
niej kulki. :-)

--
Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jan Dubiec <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl>
Subject: Re: Pady pod scalaka
Date: Thu, 23 Sep 2004 14:57:59 +0000 (UTC)


Marek Dzwonnik wrote on Thu, 23 Sep 2004 15:06:38 +0200:
Użytkownik "Jan Dubiec" <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl> napisał w
wiadomości news:slrncl5hgg.3vvfiq1.jdx_at_nospam_jaglar-c.bull.com.pl

A czy wogóle da się jakoś sensownie lutować na fali kości w obudowach
typu QFP, a w szczególności te w rastrze 0.5mm i mniejszym?

Dlatego QFP do lutowania na fali ustawia się pod kątem 45st. Pułapki
lutowia są wtedy ulokowane za narożnikiem kości, czyli z punktu widzenia
fali - przy najbardziej wysuniętych nogach układu.
Tego właśnie się domyślałem, ale IMO to jest optymalne a nie idealne
ustawienie takiej obudowy - bo idealne po prostu nie istnieje.

Regards,
/J.D.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.p