przeplywomierz do paliwa
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: Sundayman <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 01:15:09 +0200
Witam.
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
(diesel). Oczywiscie, w miare niezawodne i w rozsadnej cenie.
Moze to byc pomiar mechaniczny - albo inny (ultradzwiekowy).
Z racji zastosowania - wymagany przeplyw nie jest duzy.
Macie pojecie, gdzie tego szukac ?
Aha - nie powiedzialem najwaznieszego, chodzi i pomiar z wyjsciem
elektrycznym (impulsy, napiecie).
pozdrawiam
PS: moze ktos ma pojecie, w jaki sposob mierzy sie przeplyw ultradzwiekami ?
=======
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 01:48:27 +0200
Użytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ciaijn$rel$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
(diesel). Oczywiscie, w miare niezawodne i w rozsadnej cenie.
Moze to byc pomiar mechaniczny - albo inny (ultradzwiekowy).
Z racji zastosowania - wymagany przeplyw nie jest duzy.
Wbrew pozorom to może tylko utrudnić pomiar. Nieduży tzn. ile?
Spójrz na:
http://zefiryn.tme.pl/arts/pl/html_nowe1/PRZ-1800_L.html
Ale...
- Napisali że nadają się do cieczy o małej lepkości np. wina lub wody
mienralnej, ale ani słowa czy są odporne na substancje ropopochodne. Nazwa
tworzywa nic mi nie mówi. O nazwie firmy google też nie mówią nic
konkretnego. Należałoby popytać bezpośrednio w TME.
- Zakres 0.06..0.6l/min może być jeszcze za duży jak na potrzeby
osobowego diesla. Chociaż... nie podałeś szczegółów. Może chesz mierzyć
bieżące zużycie paliwa w Kamazie? ;-)
Innych przepływomierzy możesz szukać w firmach zajmujących się automatyką
przemysłową. Może np. taki VZO4 ?
http://www.introl.pl/introl2001/przeplywy_new/przeplywomierze_ropopochodnych
/contoil_domino_vzo_ard.html
Ocenę, czy zmieszczą się w pojęciu "rozsądna cena" zostawiam Tobie ;->
PS: moze ktos ma pojecie, w jaki sposob mierzy sie przeplyw
ultradzwiekami ?
AFAIK metodą dopplerowską.
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 02:38:48 +0200
On Thu, 16 Sep 2004 01:48:27 +0200, Marek Dzwonnik wrote:
Użytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
(diesel). Oczywiscie, w miare niezawodne i w rozsadnej cenie.
Moze to byc pomiar mechaniczny - albo inny (ultradzwiekowy).
Z racji zastosowania - wymagany przeplyw nie jest duzy.
Wbrew pozorom to może tylko utrudnić pomiar. Nieduży tzn. ile?
Spójrz na:
http://zefiryn.tme.pl/arts/pl/html_nowe1/PRZ-1800_L.html
Zobacz jeszcze:
http://www.piap.pl/piap/oferta/aparatura_urzadzenia_armatura_przemyslowa/pomiar_przeplywu_w_przewodach_pod_cisnieniem.php
zazdwon .. i powiedz ile kosztuja owalnokolowe
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 08:01:40 +0200
Aha - nie powiedzialem najwaznieszego, chodzi i pomiar z wyjsciem
elektrycznym (impulsy, napiecie).
Chcialbym zwrócic uwage na najwazniejsza rzecz tj minimalny przeplyw, jaki
moze byc mierzony przez takie cudo. Mozemy sobie policzyc zeby miec chociaz
pojecie o wielkosci takiego przeplywu. Jest on podawany najczesciej w
litrach na minute. Policzmy:
przykladowo samochód jedzie 100 km/h i spala 4 litry paliwa na 100 km, czyli
spali nam 4 litry na godzine, czyli okolo 0,066 litra na minute. Jak widac w
takiej sytuacji ledwo zalapiemy sie na dolny zakres tego przeplywomierza:
http://zefiryn.tme.pl/arts/pl/html_nowe1/PRZ-1800_L.html
, a co jesli jedziemy z górki itp ? Nie wiem jakie jest te zuzycie ale chyba
trzebabyloby sie zabezpieczyc w dól.
Jest jeszcze jedno - nie jestem pewien czy podczas jazdy te paliwo sobie
czasem nie lata ot tak tam i z powrotem (hamowanie itp) moze jakis zawór
zwrotny ?
Pozdrawiam
Marcin
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 11:45:53 +0200
On Thu, 16 Sep 2004 08:01:40 +0200, Marcin wrote:
przykladowo samochód jedzie 100 km/h i spala 4 litry paliwa na 100 km, czyli
spali nam 4 litry na godzine, czyli okolo 0,066 litra na minute. Jak widac w
takiej sytuacji ledwo zalapiemy sie na dolny zakres tego przeplywomierza:
http://zefiryn.tme.pl/arts/pl/html_nowe1/PRZ-1800_L.html
Ty masz racje ale masz tez diesla lub malucha :-)
Taka nubira pali do 40l/h .. choc oczywiscie na jalowym biegu znacznie
mniej
a co jesli jedziemy z górki itp ?
Wtedy nic nie pali :-)
Jest jeszcze jedno - nie jestem pewien czy podczas jazdy te paliwo sobie
czasem nie lata ot tak tam i z powrotem (hamowanie itp) moze jakis zawór
zwrotny ?
Cala rura zwrotna ..
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Dariusz Zolna" <abc_at_nospam_abc.com>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 08:55:54 +0200
Uzytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisal:
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
Przeplywomierze nie nadaja sie do pomiaru zuzycia paliwa w samochodach, z
racji budowy ukladu paliwowego!
W ukladach takich paliwo krazy od baku poprzez listwe wtryskowa i z
powrotem. Pomiaru zuzycia paliwa dokonuje sie mierzac czas otwarcia
wtryskiwczy. Znajac ich wydajnosc oblicza sie zuzycie.
Darek Zolna
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 09:04:33 +0200
Przeplywomierze nie nadaja sie do pomiaru zuzycia paliwa w samochodach, z
racji budowy ukladu paliwowego!
W ukladach takich paliwo krazy od baku poprzez listwe wtryskowa i z
powrotem. Pomiaru zuzycia paliwa dokonuje sie mierzac czas otwarcia
wtryskiwczy. Znajac ich wydajnosc oblicza sie zuzycie.
a jak to jest w samochodach z gaźnikiem ?
marcin
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Dariusz Zolna" <abc_at_nospam_abc.com>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 09:21:44 +0200
Użytkownik "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl> napisał:
a jak to jest w samochodach z gaźnikiem ?
Podobnie, tylko nie ma wtrysku :-)
Dlatego trudniej jest mierzyć ilość zużytego paliwa. Można próbować z 2-ma
przepływomierzami mierząc różnicę ich wskazań, ale czy uda się znaleźć
wystarczająco precyzyjne, to raczej wątpię.
Darek Żołna
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: "bozoni" <bozoniUSUN_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 10:13:19 +0200
a jak to jest w samochodach z gaźnikiem ?
Podobnie, tylko nie ma wtrysku :-)
Dlatego trudniej jest mierzyć ilość zużytego paliwa. Można próbować z 2-ma
przepływomierzami mierząc różnicę ich wskazań, ale czy uda się znaleźć
wystarczająco precyzyjne, to raczej wątpię.
Są też pompy paliwa z trzema króćcami i do jednego z nich podłączony jest
powrót paliwa z gaźnika czyli na przewodzie od baku mamy faktyczne zużycie.
bozoni
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 11:45:52 +0200
On Thu, 16 Sep 2004 09:21:44 +0200, Dariusz Zolna wrote:
Użytkownik "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl> napisał:
a jak to jest w samochodach z gaźnikiem ?
Podobnie, tylko nie ma wtrysku :-)
Dlatego trudniej jest mierzyć ilość zużytego paliwa. Można próbować z 2-ma
przepływomierzami mierząc różnicę ich wskazań, ale czy uda się znaleźć
wystarczająco precyzyjne, to raczej wątpię.
Zaslepic wylot z gaznika, dodac trojnik ze zwezka na wlocie, i juz
masz tylko jeden przewod do monitorowania.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl!not-for-mai
From: Marek Michalkiewicz <spamtrap_at_nospam_amelek.gda.pl.invalid>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 10:12:42 +0200 (CEST)
Sundayman <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote:
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
(diesel). Oczywiscie, w miare niezawodne i w rozsadnej cenie.
Moze to byc pomiar mechaniczny - albo inny (ultradzwiekowy).
Z racji zastosowania - wymagany przeplyw nie jest duzy.
Macie pojecie, gdzie tego szukac ?
Aha - nie powiedzialem najwaznieszego, chodzi i pomiar z wyjsciem
elektrycznym (impulsy, napiecie).
Moze cos takiego by pasowalo?
http://www.swistak.pl/aukcja.html?id=144797
Ze wzgledu na dolna granice zakresu pomiarowego (0,1 l/min - przy
sporo mniejszym przeplywie nadal sie kreci, ale moze byc niedokladny),
ten model bylby bardziej do samochodu ciezarowego niz osobowego.
Moge wyslac dokladniejsza specyfikacje (PDF ok. 520 KB) - zapraszam
na priv (spamtrap_at_nospam_ -> marekm_at_nospam_ i bez .invalid).
pozdrawiam
Marek
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Pablo C" <pch[ciach]_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 11:14:05 +0200
jeżeli to jakiś nowy diesel to mozna liczyć zużycie na podstawie czasu
wtrysku.
PC
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "bad_skipper" <bad_skipper_at_nospam_bad_skipper.com>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 15:02:43 +0200
"Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:ciaijn$rel$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Witam.
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
(diesel). Oczywiscie, w miare niezawodne i w rozsadnej cenie.
Moze to byc pomiar mechaniczny - albo inny (ultradzwiekowy).
Z racji zastosowania - wymagany przeplyw nie jest duzy.
Macie pojecie, gdzie tego szukac ?
Aha - nie powiedzialem najwaznieszego, chodzi i pomiar z wyjsciem
elektrycznym (impulsy, napiecie).
Byly kiedys w Wartburgu model: "Pamparampa" takie przeplywomierze. Pomiar
polegal na zliczaniu impulsow (LED => foto_cos_tam), wirniczka obracajacego
sie w strudze paliwa. O ile dobrze pamietam bylo okolo 25000 [imp/dm^3].
--
---
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: Sundayman <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 22:02:57 +0200
wow. Dzieki za duzy odzew. Musze sprawdzic te linki i potem sie odezwe.
Co do:
*
Przeplywomierze nie nadaja sie do pomiaru zuzycia paliwa w samochodach, z
racji budowy ukladu paliwowego!
W ukladach takich paliwo krazy od baku poprzez listwe wtryskowa i z
powrotem. Pomiaru zuzycia paliwa dokonuje sie mierzac czas otwarcia
wtryskiwczy. Znajac ich wydajnosc oblicza sie zuzycie.
*
To w gre wchodzi ewentualnie rozwiazanie z dwoma miernikami.Bo pomiar
przez czas wtrysku raczej nie wchodzi w gre z uwagi na komplikacje...
Tak w ogole, chodzi o pomiar zuzycia (nie chwilowo, tylko na przestrzeni
powiedzmy miesiaca) w samochodzie typu TIR (ciagnik z naczepa), moze tam
byc dodatkowo chlodnia z agregatem...
Ale, ale... poprosze o chwile na sprawdzenie Waszym uwag...
Pozdrawiam.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 22:42:41 +0200
On Thu, 16 Sep 2004 22:02:57 +0200, Sundayman wrote:
Pomiaru zuzycia paliwa dokonuje sie mierzac czas otwarcia
wtryskiwczy. Znajac ich wydajnosc oblicza sie zuzycie.
*
To w gre wchodzi ewentualnie rozwiazanie z dwoma miernikami.Bo pomiar
przez czas wtrysku raczej nie wchodzi w gre z uwagi na komplikacje...
Komplikacja jest zadna, a nawet jej brak. Jedynym problemem jest
dokladnosc. W benzyniaku.
Tak w ogole, chodzi o pomiar zuzycia (nie chwilowo, tylko na przestrzeni
powiedzmy miesiaca) w samochodzie typu TIR (ciagnik z naczepa), moze tam
byc dodatkowo chlodnia z agregatem...
Bylo od tego zaczac - tu uklad zasilania jest klasyczny, i pewnie
jeszcze pompa wtryskowa.
Sa firmy w kraju ktore sprzedaja cale takie systemy.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Dariusz Zolna" <abc_at_nospam_abc.com>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Thu, 16 Sep 2004 23:05:49 +0200
Uzytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisal:
To w gre wchodzi ewentualnie rozwiazanie z dwoma miernikami.Bo pomiar
przez czas wtrysku raczej nie wchodzi w gre z uwagi na komplikacje...
Akurat z wtryskiwaczami jest bardzo prosto - podpinasz sygnal z wtrysków pod
przerwanie i mierzysz czas zalaczenia. Wynik masz z dokladnoscia do kropelki
-) No dobra, zalezy jak precyzyjnie czas pomierzysz. Ale w ten wlasnie
sposób dzialaja znane mi uklady pomiaru tzw spalania.
Sygnaly podawane wtryskiwaczom maja czas trwania rzedu milisekund z
czestotliwoscia do ok 100Hz (zalezy od predkosci obrotowej silnika, systemu
wtrysku i ilosci cylindrów).
Darek Zolna
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Fri, 17 Sep 2004 01:13:58 +0200
On Thu, 16 Sep 2004 23:05:49 +0200, Dariusz Zolna wrote:
Uzytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisal:
To w gre wchodzi ewentualnie rozwiazanie z dwoma miernikami.Bo pomiar
przez czas wtrysku raczej nie wchodzi w gre z uwagi na komplikacje...
Akurat z wtryskiwaczami jest bardzo prosto - podpinasz sygnal z wtrysków pod
przerwanie i mierzysz czas zalaczenia. Wynik masz z dokladnoscia do kropelki
Z wtryskiwaczami do benzyniaka.
Bo z wtryskiwaczami do Scanii to juz niekoniecznie :-)
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: Sundayman <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Fri, 17 Sep 2004 03:42:39 +0200
Z wtryskiwaczami do benzyniaka.
Bo z wtryskiwaczami do Scanii to juz niekoniecznie :-)
J.
no wlasnie, tu akurat chodzi o Scanie i bodajze DAF...
Jeszcze nie wiem, jakie tam sa silniki, ale watpie, czy z wtryskiem...
Poza tym, nawet gdyby - to chodzi o pomiar 2 rzeczy - zuzycie przez
silnik, i przez agregat chlodniczy - a tam wtrysku to juz nie ma na pewno.
Wiec trzeba by robic podwojne rozwiaznie ewentualnie, tu pomiar wtrysku,
a tu pomiar przeplywu...
Wiec, prosciej bedzie mierzyc tylko przeplyw.
Gdyby bylo zas tak, ze silnik nie zwraca paliwa do baku, tylko do
jakiegos dodatkowego malego zbiornika "wyrownawczego" - widzialem takie
rozwiazania - to nawet niepotrzebny bylby pomiar tego paliwa powracajacego.
Bo na przestrzeni np. miesiaca bysmy miel pomiar z dokladnoscia do
pojemnosci tego zbiornika...A to zapewnie nie jest wiecej niz kilka litrow.
wymagany przeplyw jest w zakresie 0,01 l/m do 0,5 l/m.
Poniewaz cala rzecz ma sluzyc kontrolowaniu rzeczywsitego zuzycia w
firmie cargo, to taki przeplywomierz musi dodatko byc odporny na proby
zmanipulowania...
Na te linku na razie tylko rzucilem okiem, ale wygladaja ciekawie.
Odezwe sie wkrotce.
pozdr.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Fri, 17 Sep 2004 13:58:45 +0200
On Fri, 17 Sep 2004 03:42:39 +0200, Sundayman wrote:
Poza tym, nawet gdyby - to chodzi o pomiar 2 rzeczy - zuzycie przez
silnik, i przez agregat chlodniczy - a tam wtrysku to juz nie ma na pewno.
Do tego agregatu to nie mozna osobnego zbiornika i czerwonego opalu ?
Poniewaz cala rzecz ma sluzyc kontrolowaniu rzeczywsitego zuzycia w
firmie cargo, to taki przeplywomierz musi dodatko byc odporny na proby
zmanipulowania...
A duze tam macie koszty paliwa ?
Bo jak chcesz porzadny system monitorujacy - gps+miernik zuzycia+
miernik poziomu w baku .. i sie dowiesz gdzie wylewa, kiedy, czy
miejsca tankowania i ilosci [mniej wiecej] sie zgadzaja itp. A w
polaczeniu z gsm to nawet na biezaco mozesz sledzic,
A moze premie za najmniejszy przepal wprowadzic ? :-)
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: Sundayman <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sat, 18 Sep 2004 03:12:52 +0200
Do tego agregatu to nie mozna osobnego zbiornika i czerwonego opalu ?
Nie. Zasilanie ze wspolnego zbiornika. Zreszta chodzi o sporo
samochodow, wiec przerobki nie wchodza w gre, zwlaszcza ze idzie tez o
kontrolowanie kierowcow...
A duze tam macie koszty paliwa ?
tego nie wiem, ale domyslam sie ze spore. Cargo miedzynarodowe, i
kilkadziesiat samochodow...
A moze premie za najmniejszy przepal wprowadzic ? :-)
Pomysl dobry, ale podobno kierowca lepiej moze wyjsc na lewym paliwie... :)
pozdr.
=======
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sat, 18 Sep 2004 03:21:32 +0200
Użytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cig28g$9d$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl
A duze tam macie koszty paliwa ?
tego nie wiem, ale domyslam sie ze spore. Cargo miedzynarodowe, i
kilkadziesiat samochodow...
Dla Ciebie jest to o tyle optymistyczne, ze zwiększa Twoje (cenowe) pole
manewru w zakresie doboru przepływomierza. IMHO te "ropopochodne" z
Introlu były dokładnie tym czego potrzebujesz.
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 18 Sep 2004 22:18:28 +0200
On Behalf Of Marek Dzwonnik
Dla Ciebie jest to o tyle optymistyczne, ze zwiększa Twoje (cenowe) pole
manewru w zakresie doboru przepływomierza. IMHO te "ropopochodne" z
Introlu były dokładnie tym czego potrzebujesz.
Właśnie zgłębiam tajniki samochodów. ;-)
Okazuje się, że pompy paliwa w poszczególnych modelach mają
dość duże rozrzuty wytwarzanego ciśnienia.
Są one (rozrzuty) dość dynamiczne i dość mocno zależą od stopnia
zużycia samej pompy.
W efekcie należy dodatkowo użyć szybkiego czujnika ciśnienia
(badającego ciśnienie w czasie wtrysku).
Do tego należy mieć na względzie stopień zużycia wtrysków.
Reasumując.
Jedynie w miarę wiarygodnym _wskaźnikiem zużycia paliwa,
są dwa precyzyjne przepływomierze, a ich pomiary
są korelowane z obrotami silnika i szybkością poruszania.
Całą resztę (w tym fabryczne) należy zaliczyć do grupy
wskaźników. Czyli +50% -50% od wskazywanej wartości.
Np. nowa pompa wtrysku w "ropniaku" daje od 11MPa do 13MPa.
Czas otwarcia/zamknięcia wtrysku dla napięć 11,9-14,5V
może różnić nawet o 10%.
DO tego należy dodać czas opóźnienia otwarcia i zamknięcia
elektrozaworu (fabrycznie dopuszcza się 5% tolerancji,
oraz stopień zabrudzenia, oczywiście komputer koryguje te wartości,
ale ... dla obliczonych wartości na wiosnę, te parametry mogą się zmienić
o 30% w najbliższą zimę), a i wydajność pompy zależy od gęstości paliwa,
(pośrednio temperatury), prędkości obrotowej, obciążenia silnika,
napięcia w instalacji elektrycznej i ...
Temat rzeka. Z powyższych powodów chyba jasno wynika bezsens
budowania wskaźników zużycia paliwa.
Że nie wspomnę o miernikach zużycia paliwa. ;-)
A jeśli dodamy, że procek z odczytu wartości chwilowych
musi dokonać pomiaru jakiejś średniej to obawiam się,
że nawet ATmega128 będzie mieć problemy.
Ale oczywiście maniacy mogą sobie budować dowolne ustrojstwa. :-D
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 19 Sep 2004 19:11:16 +0200
On 18 Sep 2004 22:18:28 +0200, ziel wrote:
Właśnie zgłębiam tajniki samochodów. ;-)
Okazuje się, że pompy paliwa w poszczególnych modelach mają
dość duże rozrzuty wytwarzanego ciśnienia.
Są one (rozrzuty) dość dynamiczne i dość mocno zależą od stopnia
zużycia samej pompy.
W efekcie należy dodatkowo użyć szybkiego czujnika ciśnienia
(badającego ciśnienie w czasie wtrysku).
Diesel czy benzyna ?
W bezynie masz na listwie zasilajacej wtryskiwacze zawor
sterowany membrana cisnieniem z kolektora dolotowego.
W rezultacie spadek cisnienia na wtryskiwaczu jest staly.
W koncu programisci komputera sterujacego w samochodzie
tez chca precyzyjnie wtrysnac ilosc paliwa ktore zadali :-)
Do tego należy mieć na względzie stopień zużycia wtrysków.
Niestety. I chyba lepkosc paliwa ma znaczenie - a zmienia sie z
temperatura..
Np. nowa pompa wtrysku w "ropniaku" daje od 11MPa do 13MPa.
Czas otwarcia/zamknięcia wtrysku dla napięć 11,9-14,5V
może różnić nawet o 10%.
Hm, 13 to moze dawac pompa wtryskowa w ursusie .. i moze i w starej
scanii czy MANie. Przy czym dawka paliwa w klasycznej pompie jest
chyba dosc powtarzalna.
W Common Railu cisnienie jest o zero wieksze, czy 110-250 MPa.
A jak dzialaja tdi i wspolczesne im silniki to ja nie wiem -
wtryskiwacze sa tam elektrycznie/elektronicznie otwierane.
Że nie wspomnę o miernikach zużycia paliwa. ;-)
A jeśli dodamy, że procek z odczytu wartości chwilowych
musi dokonać pomiaru jakiejś średniej to obawiam się,
że nawet ATmega128 będzie mieć problemy.
Przesadzasz. Moze pecet z windowsem XP proponujesz ? :-)
Mnie sie bardzo te owalnokolowe podobaja. Ktos sie orientuje ile to
kosztuje ?
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 20 Sep 2004 01:12:35 +0200
On Behalf Of J.F.
Diesel czy benzyna ?
Bawię się i jednym i drugim.
W bezynie masz na listwie zasilajacej wtryskiwacze zawor
sterowany membrana cisnieniem z kolektora dolotowego.
W rezultacie spadek cisnienia na wtryskiwaczu jest staly.
W koncu programisci komputera sterujacego w samochodzie
tez chca precyzyjnie wtrysnac ilosc paliwa ktore zadali :-)
Ale z zewnątrz to można dołączyć się przepływomierzem tylko
za pompą.
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki ;-).
W Common Railu cisnienie jest o zero wieksze, czy 110-250 MPa.
A jak dzialaja tdi i wspolczesne im silniki to ja nie wiem -
wtryskiwacze sa tam elektrycznie/elektronicznie otwierane.
Centralka kontroluje wszystko.
temp.paliwa i powietrza, ciśnienie i przepływ powietrza oraz paliwa.
Co ciekawe reguluje ciśnienie paliwa i czas wtrysku, w zależności
od temperatury (paliwa, silnika, chłodnicy, powietrza),
szybkości obrotowej i czort wie czego jeszcze.
No i ma dwie pompy. Jedną "normalną" i drugą wysokociśnieniową.
Przesadzasz. Moze pecet z windowsem XP proponujesz ? :-)
Z XP też nie da rady. maksymalnie win98. ;-)
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mai
From: dzieciol <central_at_nospam_park.net>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 19 Sep 2004 19:19:25 -0400
ziel wrote:
.
Ile maj=B1 wtrysn=B1=E6 to si=EA dowiaduj=B1 z sondy lambda (benz.)
A jak jest w ropniaku zwyk=B3ym to dopiero w tym tygodniu popatrz=EA.
W takim zwyk=B3ym bez elektroniki ;-).
Regulacja skoku tloka pompy paliwa.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!uw.edu.pl!news.pw.edu.pl!news.itl.waw.pl!not-for-mai
From: "Jacek R. Radzikowski" <jacek_at_nospam_spamer.die.die.die.piranet.org>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 19 Sep 2004 23:33:40 +0000 (UTC)
dzieciol <central_at_nospam_park.net> wrote:
ziel wrote:
.
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki ;-).
Regulacja skoku tloka pompy paliwa.
Skok tloka jest zawsze taki sam. Trudno by bylo to zmieniac. Natomiast
ilosc wtlaczanego paliwa jest regulowana sprytnym mechanizmem pozwalajacym
na regulacje czasu trwania wtrysku: Na bocznej powierzchni tloczka jest
wyzlobione spiralne (zwykle to jest od 1/4 do 1/2 obrotu) naciecie polaczone
czolem tloka. W bocznej sciance korpusu pompy wywiercony jest otwor.
W trakcie ruchu roboczego paliwo jest sprezane do momentu, kiedy brzeg
naciecia na tloku odkryje swiatlo otworu w korpusie. W tym momencie
paliwo z komory sprezania ucieka przez otwor do przewodu zwrotnego.
Oczywiscie cisnienie spada tez niemal do zera i wtryskiwacze sie zamykaja.
Ilosc przetlaczanego paliwa jest regulowana przez zmiane katu ustawienia
tloka wzgledem otworu w korpusie. Dzieki spiralnemu nacieciu zmienia sie
przez to dlugosc skoku "roboczego". Calkowity skok tloka pozostaje niezmieniony.
pzdr.
j.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Mon, 20 Sep 2004 02:50:23 +0200
On 20 Sep 2004 01:12:35 +0200, ziel wrote:
W bezynie masz na listwie zasilajacej wtryskiwacze zawor
sterowany membrana cisnieniem z kolektora dolotowego.
W rezultacie spadek cisnienia na wtryskiwaczu jest staly.
W koncu programisci komputera sterujacego w samochodzie
tez chca precyzyjnie wtrysnac ilosc paliwa ktore zadali :-)
Ale z zewnątrz to można dołączyć się przepływomierzem tylko
za pompą.
Ale przynajmniej cisnienie masz stale :-)
Ta konstrukcja moze niestety uniemozliwic probe rozlaczenia obiegu.
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
Tam jest drobna korekcja tylko. Ile nalezy to wiedza z przeplywomierza
powietrza, problemem jest jak to zrobic precyzyjnie .. poki sie
lambda nie podgrzala.
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki ;-).
W ksiazkach jest :-)
A jak dzialaja tdi i wspolczesne im silniki to ja nie wiem -
wtryskiwacze sa tam elektrycznie/elektronicznie otwierane.
Centralka kontroluje wszystko.
temp.paliwa i powietrza, ciśnienie i przepływ powietrza oraz paliwa.
Ale ja bym sie chcial dowiedziej o czesc wtryskowa -
Common Rail to to nie jest, a proba sterowaniem wtryskiwaczem
przy klasycznej pompie wtryskowej zakonczy sie awaria :-(
Co ciekawe reguluje ciśnienie paliwa i czas wtrysku, w zależności
od temperatury (paliwa, silnika, chłodnicy, powietrza),
szybkości obrotowej i czort wie czego jeszcze.
IMHO - on tam glownie ma za zadanie pilnowac zeby gornej dawki nie
przekroczono, bo wtedy dym leci. Ile wtrysnie to kierowca
reguluje - ponizej maksimum ile wleci to bedzie dobrze.
No i moze jeszcze steruje ambitniej procesem wtrysku -
tzn tam chyba dwie dawki sa, kat wyprzedzenia trzeba dobrac
itp. Ale precyzja raczej niepotrzebna.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 21 Sep 2004 07:32:45 +0200
On Behalf Of J.F.
Tam jest drobna korekcja tylko. Ile nalezy to wiedza z przeplywomierza
powietrza, problemem jest jak to zrobic precyzyjnie .. poki sie
lambda nie podgrzala.
Zanim osiągnie temperaturę, to podstawiają sobie jakąś wydumaną liczbę.
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki ;-).
W ksiazkach jest :-)
Nie wszystko :-(. Jacek zaoszczędził mi pewnie z tydzień dumania ;-).
Ale ja bym sie chcial dowiedziej o czesc wtryskowa -
Ja też :-).
No i moze jeszcze steruje ambitniej procesem wtrysku -
tzn tam chyba dwie dawki sa, kat wyprzedzenia trzeba dobrac
itp. Ale precyzja raczej niepotrzebna.
Jakaś precyzja musi być, bo bada obroty. Mnie wychodzi, że przy
wyższych obrotach zwiększają ciśnienie i skracają czas wtrysku.
Za dwa tygodnie mam zamiar zrobić stanowisko do badania.
Tzn. ATmega symulująca resztę samochodu. ;-)
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Tue, 21 Sep 2004 15:44:48 +0200
On 21 Sep 2004 07:32:45 +0200, ziel wrote:
On Behalf Of J.F.
[diesel tdi ..]
No i moze jeszcze steruje ambitniej procesem wtrysku -
tzn tam chyba dwie dawki sa, kat wyprzedzenia trzeba dobrac
itp. Ale precyzja raczej niepotrzebna.
Jakaś precyzja musi być, bo bada obroty.
Precyzja w kwestii dawki - rownie dobrze mozna tam wtrysnac
polowe aktualnej dawki i silnik zasadniczo bedzie nadal pracowal.
Ile wtrysnac to i tak kierowca decyduje pedalem gazu, wedle swoich
odczuc i zachcianek.
Mnie wychodzi, że przy wyższych obrotach zwiększają ciśnienie
i skracają czas wtrysku.
Cisnienie to byc moze rosnie tam samoistnie - te wade wyeliminowano
w CR niezalezna pompa.
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Dariusz Zolna" <abc_at_nospam_abc.com>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Mon, 20 Sep 2004 14:02:43 +0200
Użytkownik "ziel" <zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał:
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
Wiesz co, może pobaw się trochę bardziej zanim zaczniesz cokolwiek pisać :-)
Darek Żołna
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.us.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 25 Sep 2004 23:59:35 +0200
On Behalf Of Dariusz Zolna
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
Wiesz co, może pobaw się trochę bardziej zanim zaczniesz
cokolwiek pisać :-)
Hmm...
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?
Chyba, że odczytałeś mnie bezpośrednio ;-) Oczywiście sonda dostarcza
informacji o jakości spalania już spalonej dawki paliwa;-).
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Dariusz Zolna" <abc_at_nospam_abc.com>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 26 Sep 2004 22:56:34 +0200
Użytkownik "ziel" <zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał:
Hmm...
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?
A stąd, że to on ją ustala :-)
Ustala głównie na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym i prędkości
obrotowej silnika. Pozostałe czujniki (głównie temperatury) mają tylko
odpowiednio dobrane współczynniki korekcji. Lambda ma najmniejsze znaczenie,
bo i jej odczyt jest nieprecyzyjny i nieaktualny i tak jak już pisałem służy
głównie do sygnalizowania problemów, a nie sterowania wtryskiem, choć w
niewielkim zakresie może też wpływać na skład mieszanki.
Chyba, że odczytałeś mnie bezpośrednio ;-) Oczywiście sonda dostarcza
informacji o jakości spalania już spalonej dawki paliwa;-).
No a jak miałem odczytać? W prostym zdaniu trudno doszukiwać się ukrytych
podtekstów. Przede wszystkim sonda ma dużą bezwładność i nie nadaje się do
sterowania czymkolwiek.
Darek Żołna
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 26 Sep 2004 23:32:20 +0200
On Behalf Of Dariusz Zolna
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?
A stąd, że to on ją ustala :-)
Ustala głównie na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym i
prędkości
obrotowej silnika. Pozostałe czujniki (głównie temperatury) mają tylko
odpowiednio dobrane współczynniki korekcji. Lambda ma najmniejsze
znaczenie,
bo i jej odczyt jest nieprecyzyjny i nieaktualny i tak jak już
pisałem służy
głównie do sygnalizowania problemów, a nie sterowania wtryskiem, choć w
niewielkim zakresie może też wpływać na skład mieszanki.
Oczywiście masz rację.
Przepraszam za zbyt skrótowe myślenie :-(.
No a jak miałem odczytać? W prostym zdaniu trudno doszukiwać się ukrytych
podtekstów. Przede wszystkim sonda ma dużą bezwładność i nie nadaje się do
sterowania czymkolwiek.
Jak mnie się czyta, to należy doszukiwać się podtekstów ;-).
Co do bezwładności, to sprawa jest dyskusyjna.
Z punktu widzenia procesora, to dane są lekko nieaktualne,
a z punktu ekonomisty za kierownicą - da się wytrzymać. ;-)
Udział procentowy/logarytmiczny/alogarytmiczny zależy od danej
implementacji i producenta silnika w funkcji odczytu z Lambdy.
Oczywistym jest, że dane z sondy inaczej będą odczytywane
w samochodzie sportowym, a inaczej w np. kombi.
Oczywiście biorą w tym udział pozostałe odczyty z innych
czujników. Ale odczyty z sondy za katalizatorem w
nowszych modelach mają priorytetowe znaczenie (w/g mnie),
a w układach z automatyczną skrzynią biegów w szczególności.
Powoli zaczynam rozumieć, dlaczego poszczególni producenci
faworyzują jedynie własne serwisy. Normalny człowiek
nie jest w stanie opanować wszystkich zależności.
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Mon, 27 Sep 2004 01:36:14 +0200
On Sun, 26 Sep 2004 22:56:34 +0200, Dariusz Zolna wrote:
Użytkownik "ziel" <zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał:
Hmm...
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?
A stąd, że to on ją ustala :-)
Ustala głównie na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym i prędkości
obrotowej silnika. Pozostałe czujniki (głównie temperatury) mają tylko
odpowiednio dobrane współczynniki korekcji. Lambda ma najmniejsze znaczenie,
bo i jej odczyt jest nieprecyzyjny i nieaktualny
No nie bardzo. Wszystkie te czujniki sluza do w miare precyzyjnego
dawkowania paliwa - ale nadal nie wiadomo - za malo czy za duzo.
Jedynie z lambdy jest taka informacja..
Z tym ze glowna dana to jednak przeplywomierz/MAP, lambda sluzy do
korekcji..
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111_remove_at_nospam_remove.wp.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Fri, 24 Sep 2004 20:29:14 +0200
On 20 Sep 2004 01:12:35 +0200, zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel) wrote:
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
Nie. Glownie dowiaduja sie z warunkow pracy silnika, czyli glownie
przeplywomierz, przepustnica, temperatura powietrza i silnika.
Lambda to tylko troche korekcji coby spalanie w normie trzymac.
--
Jerry
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!news.us.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 25 Sep 2004 23:59:45 +0200
On Behalf Of jerry1111
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
Nie. Glownie dowiaduja sie z warunkow pracy silnika, czyli glownie
przeplywomierz, przepustnica, temperatura powietrza i silnika.
Lambda to tylko troche korekcji coby spalanie w normie trzymac.
To taki skrót myślowy. :-)
Oczywiście napisałem bzdurę, chodziło mi o korekcję wtryskiwanej
ilości paliwa.
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111_remove_at_nospam_remove.wp.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 26 Sep 2004 21:59:50 +0200
On 25 Sep 2004 23:59:45 +0200, zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel) wrote:
To taki skrót myślowy. :-)
Oczywiście napisałem bzdurę, chodziło mi o korekcję wtryskiwanej
ilości paliwa.
Dokladnie - poza tym sa (nie wiem czy we wszystkich) komputerach
siakies metody samoadaptacji do zmienionych warunkow (wiadomo: silnik
sie zuzywa, wtryski tez, a calosc dalej dziala dobrze i nie potrzebuje
duzego czasu na poprawne doregulowanie mieszanki).
Chcialem wlasnie w to bardziej pownikac, bo mnie temat interesowal
zawodowo ale... odpuscilem :-(
--
Jerry
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.p
From: zielpro_at_nospam_poczta.onet.pl (ziel)
Subject: RE: przeplywomierz do paliwa
Date: 26 Sep 2004 23:04:43 +0200
On Behalf Of jerry1111
Dokladnie - poza tym sa (nie wiem czy we wszystkich) komputerach
siakies metody samoadaptacji do zmienionych warunkow (wiadomo: silnik
sie zuzywa, wtryski tez, a calosc dalej dziala dobrze i nie potrzebuje
duzego czasu na poprawne doregulowanie mieszanki).
Z tego co poznałem (a wiem stosunkowo mało), korekcja jest brana z
Lambdy. Niestety nie mam dostępu do najnowszych komputerów,
a widzę, że na schematach są podłączone do masy dodatkowych
czujników. Np. druga sonda lambda, analogowy pomiar przepływu
powietrza (precyzyjny), miernik kompresji, itd..
Choć z tym ostatnim to nie bardzo wiem - raczej to będzie
czujnik informujący o:
a. wymiana oleju
b. zużycie zaworów (silnika)
c. nieergonomiczna jazda.
d. cholera wie co.
Chcialem wlasnie w to bardziej pownikac, bo mnie temat interesowal
zawodowo ale... odpuscilem :-(
Zapraszam na razowy chlebek. ;-)
Oczywiście suto zakropiony piwem (by 40V);-).
pzdr
Artur
PS
Oczywiście do chlebka obowiązkowo kawior. :-D
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: Sundayman <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 19 Sep 2004 03:30:57 +0200
Dla Ciebie jest to o tyle optymistyczne, ze zwiększa Twoje (cenowe) pole
manewru w zakresie doboru przepływomierza. IMHO te "ropopochodne" z
Introlu były dokładnie tym czego potrzebujesz.
No tak. Jakos to przeoczylem. Zapytam o cene. Ale jak znam zycie, to nie
bedzie wesolo... Rzeczywiscie, ten najmniejszy model to by bylo chyba to.
A z tym marginesem cenowym, to nie jest az tak wesolo... :)
Jak sie dowiem cene, to dam znac.
=======
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 19 Sep 2004 03:43:58 +0200
Użytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ciinh3$q44$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl
IMHO te "ropopochodne" z
Introlu były dokładnie tym czego potrzebujesz.
No tak. Jakos to przeoczylem.
W zastosowaniu, o którym wspomniałeś, kluczowa będzie niezawodność. To że
przepływomierz ma się kręcić przez kilka lat w trybie niemal 24x7 to
oczywiste. Ale m.in. również obudowa ma mu nie skruszeć na mrozie,
uszczelki nie zacząć przeciekać po pół roku moczenia w oleju, przekrój
dyszy nie wprowadzać zbyt dużych oporów przepływu... itd. Dlatego
specyfikację przepływomierza "do ropopochodnych" traktuj jako
_obowiązkową_.
A z tym marginesem cenowym, to nie jest az tak wesolo... :)
Wesoło może nie, ale podkreślając spodziewane miesięczne oszczędności na
paliwie do TIRa, na pewno masz w ręku silniejsze argumenty niż przy doborze
przepływomierza do prywatnego samochodu osobowego.
Jak sie dowiem cene, to dam znac.
A daj proszę. Chętnie się dowiem ile zer ma na końcu ;-)
--
MDz
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111_remove_at_nospam_remove.wp.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Fri, 24 Sep 2004 20:29:14 +0200
On Sun, 19 Sep 2004 03:43:58 +0200, "Marek Dzwonnik"
<mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> wrote:
Wesoło może nie, ale podkreślając spodziewane miesięczne oszczędności na
paliwie do TIRa, na pewno masz w ręku silniejsze argumenty niż przy doborze
przepływomierza do prywatnego samochodu osobowego.
Tylko ciekawe ilu kierowcow odejdzie :-)
--
Jerry
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 19 Sep 2004 19:11:17 +0200
On Sat, 18 Sep 2004 03:12:52 +0200, Sundayman wrote:
Do tego agregatu to nie mozna osobnego zbiornika i czerwonego opalu ?
Nie. Zasilanie ze wspolnego zbiornika. Zreszta chodzi o sporo
samochodow, wiec przerobki nie wchodza w gre, zwlaszcza ze idzie tez o
kontrolowanie kierowcow...
Ale na tym moga byc spore oszczednosci :-)
A moze premie za najmniejszy przepal wprowadzic ? :-)
Pomysl dobry, ale podobno kierowca lepiej moze wyjsc na lewym paliwie... :)
To trzeba co pol roku zwolnic tego z najwiekszym przepalem :-)
J.
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
From: "Andrzej Kmicic" <delphiwsWYTNIJTO_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sat, 25 Sep 2004 17:50:26 +0200
Mam nowy nieuzywany do Wartburga.
Tylko nie wiem gdzie lezy ale
jak Cię interesuje napisz to znajdę
Ak
=======
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: przeplywomierz do paliwa
Date: Sun, 3 Oct 2004 16:34:42 +0200
Użytkownik "Sundayman" <sundayman_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ciaijn$rel$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl
Poszukuje przeplywomierzy, nadajacych sie do pomiaru zuzycia paliwa
(diesel). Oczywiscie, w miare niezawodne i w rozsadnej cenie.
http://www.metalchem.pl/katalogi/przeplywobjcieczy/seria_vzo.pdf
??
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai