Zepsuty skaner Mustek ScanExpress 6000P



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Piotr <fonon_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Zepsuty skaner Mustek ScanExpress 6000P
Date: Fri, 20 Oct 2000 12:54:53 +0200


Mam problem ze skanerem Mustek ScanExpress 6000P. Objawy są następujące.
Skanowany obraz jest rozmyty w linii poziomej, tzn. pionowe linie są
odtwarzane jako postrzępione, zygzakowate, a poziome w miarę dobrze
(pozycja "portret"). Rozmycie wyraźnie zwiększa się od lewej do prawej
strony skanowanego obrazu. Wózek skanera jest zamocowany i łożyskowany
na prowadnicach właśnie z lewej strony, a z prawej tylko podparty.
Początkowo sądziłem, że jest to może sprawa wibracji i luzu (większy od
strony, gdzie wózek jest tylko podparty), ale w takim przypadku rozmycie
występowałoby również w pionie, a nie tylko w poziomie. Z resztą luzy są
duże i takie musiały być od początku. Podejrzenie pada więc na optykę
(astygmatyzm?). Stosowałem różne sterowniki, więc to chyba nie to, ale z
drugiej strony po pierwszej awarii skaner przez pewien czas działał
prawidłowo, więc może przyczyna jest inna?
Może ktoś poradził sobie z podobnym problemem. Bardzo proszę o rady. Z
serwisem raczej nie ma co rozmawiać.
Piotr



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "FidoDido" <casper_at_nospam_inetia.pl>
Subject: Re: Zepsuty skaner Mustek ScanExpress 6000P
Date: Fri, 20 Oct 2000 22:25:05 +0200


jak cos sie dowiesz daj znac
Użytkownik Piotr <fonon_at_nospam_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39F0247D.3FBB8D2E_at_nospam_poczta.onet.pl...
Mam problem ze skanerem Mustek ScanExpress 6000P. Objawy są następujące.
Skanowany obraz jest rozmyty w linii poziomej, tzn. pionowe linie są
odtwarzane jako postrzępione, zygzakowate, a poziome w miarę dobrze
(pozycja "portret"). Rozmycie wyraźnie zwiększa się od lewej do prawej
strony skanowanego obrazu. Wózek skanera jest zamocowany i łożyskowany
na prowadnicach właśnie z lewej strony, a z prawej tylko podparty.
Początkowo sądziłem, że jest to może sprawa wibracji i luzu (większy od
strony, gdzie wózek jest tylko podparty), ale w takim przypadku rozmycie
występowałoby również w pionie, a nie tylko w poziomie. Z resztą luzy są
duże i takie musiały być od początku. Podejrzenie pada więc na optykę
(astygmatyzm?). Stosowałem różne sterowniki, więc to chyba nie to, ale z
drugiej strony po pierwszej awarii skaner przez pewien czas działał
prawidłowo, więc może przyczyna jest inna?
Może ktoś poradził sobie z podobnym problemem. Bardzo proszę o rady. Z
serwisem raczej nie ma co rozmawiać.
Piotr





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: misterq_at_nospam_canpol.pl (Marcin =?iso-8859-2?Q?Kielesi=F1ski?=)
Subject: LC 7880
Date: 20 Oct 00 20:37:52 GMT


Witam serdecznie ! :)

Czy ktoś dysponujący stałym łączem mógłby poszukać w sieci
dokumentacji do układu LC 7880? Szukałem na stronie Sanyo, ale nie
znalazłem :(

Pozdrawiam,
--
Marcin Kielesiński
e-mail: misterq_at_nospam_canpol.pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
IRC: MisterQ ICQ:67690939
PowerPC Amiga OS3.5 and DOpus Magellan 5.8 happy user

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.misc.elektronika
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Wojtek" <wschip_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: LC 7880
Date: Sat, 21 Oct 2000 09:13:38 +0200


Witam serdecznie ! :)

Czy ktoś dysponujący stałym łączem mógłby poszukać w sieci
dokumentacji do układu LC 7880? Szukałem na stronie Sanyo, ale nie
znalazłem :(

Pozdrawiam,
--
> Marcin Kielesiński
> e-mail: misterq_at_nospam_canpol.pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
> IRC: MisterQ ICQ:67690939
> PowerPC Amiga OS3.5 and DOpus Magellan 5.8 happy user

Chyba nielatwo bedzie znalezc... W katalogu SANYO ktory wlasnie wczoraj
otrzymalem ten uklad jest oznaczony jako 'discontinued product' a co sie z
tym wiaze ani na ich CD ani na stronie nie ma do niego pdf-a.




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: misterq_at_nospam_canpol.pl (Marcin =?iso-8859-2?Q?Kielesi=F1ski?=)
Subject: Re: LC 7880
Date: 22 Oct 00 13:15:35 GMT


Witam serdecznie Wojtek ! :)

W dniu 21-Paź-00, napisałeś(aś):

Czy ktoś dysponujący stałym łączem mógłby poszukać w sieci
dokumentacji do układu LC 7880? Szukałem na stronie Sanyo, ale nie
znalazłem :(

Chyba nielatwo bedzie znalezc... W katalogu SANYO ktory wlasnie
wczoraj otrzymalem

Forma papierowa czy elektroniczna?

ten uklad jest oznaczony jako 'discontinued
product'

W znaczeniu "brak kontynuacji"? Czy to oznacza że ten układ już nie
jest produkowany? Są może w w/w katalogu podobne układy?

Pozdrawiam,
--
Marcin Kielesiński
e-mail: misterq_at_nospam_canpol.pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
IRC: MisterQ ICQ:67690939
PowerPC Amiga OS3.5 and DOpus Magellan 5.8 happy user

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.misc.elektronika
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Piotr <fonon_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Zepsuty skaner Mustek ScanExpress 6000P
Date: Mon, 23 Oct 2000 12:00:24 +0200


Radykalna poprawa nastąpiła po zmianie konfiguracji portu z EPP na ECP.
Ciekawe, że poprzednio wszystko szło dobrze na EPP.
Piotr


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Paweł Filutowski" <pfilutow_at_nospam_elka.pw.edu.pl>
Subject: Re: Zepsuty skaner Mustek ScanExpress 6000P
Date: Sat, 21 Oct 2000 00:03:26 +0200


Cześć

Miałem podobne problemy
Jeśli skaner podłączany jest do LPT`a to sprawdź, czy przerwanie LPT (np.
IRQ5,7) nie jest współdzielonw (sharing) jeśli używasz Windows.


Użytkownik "Piotr" <fonon_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:39F0247D.3FBB8D2E_at_nospam_poczta.onet.pl...
Mam problem ze skanerem Mustek ScanExpress 6000P. Objawy są następujące.
Skanowany obraz jest rozmyty w linii poziomej, tzn. pionowe linie są
odtwarzane jako postrzępione, zygzakowate, a poziome w miarę dobrze
(pozycja "portret"). Rozmycie wyraźnie zwiększa się od lewej do prawej
strony skanowanego obrazu. Wózek skanera jest zamocowany i łożyskowany
na prowadnicach właśnie z lewej strony, a z prawej tylko podparty.
Początkowo sądziłem, że jest to może sprawa wibracji i luzu (większy od
strony, gdzie wózek jest tylko podparty), ale w takim przypadku rozmycie
występowałoby również w pionie, a nie tylko w poziomie. Z resztą luzy są
duże i takie musiały być od początku. Podejrzenie pada więc na optykę
(astygmatyzm?). Stosowałem różne sterowniki, więc to chyba nie to, ale z
drugiej strony po pierwszej awarii skaner przez pewien czas działał
prawidłowo, więc może przyczyna jest inna?
Może ktoś poradził sobie z podobnym problemem. Bardzo proszę o rady. Z
serwisem raczej nie ma co rozmawiać.
Piotr





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: JacekST <lawa_at_nospam_free.of.pl>
Subject: Re: Zepsuty skaner Mustek ScanExpress 6000P
Date: Sat, 28 Oct 2000 21:25:25 +0200


Hi !, mialem podobny problem wlasnie z tym modelem. Najpierw go kilku osobom
pozyczalem, a potem to sie zaczelo.
Koniec koncow nic nie zrobilem ale:
- rozmontowalem i nasmarowalem cala prowadnice i zebatki,
- tez zmienialem sterowniki i nic :-(
sprzedalem go w koncu za 50 zl na czesci
Sadze, ze to moglo byc uszkodzenie silnika - moj skaner byl kilka razy
uderzony
Podejrzewalem wczesniej uszkodzenie LPT, ale na innych kompach bylo to samo

Chyba niewiele pomoglem - moge tylko poradzic kupno Primax Colorado 1200P -
szybszy, lepsze odwzorowanie barw.

Jacek


Piotr napisał(a):

Mam problem ze skanerem Mustek ScanExpress 6000P. Objawy sš następujšce.
Skanowany obraz jest rozmyty w linii poziomej, tzn. pionowe linie sš
odtwarzane jako postrzępione, zygzakowate, a poziome w miarę dobrze
(pozycja "portret"). Rozmycie wyraźnie zwiększa się od lewej do prawej
strony skanowanego obrazu. Wózek skanera jest zamocowany i łożyskowany
na prowadnicach właśnie z lewej strony, a z prawej tylko podparty.
Poczštkowo sšdziłem, że jest to może sprawa wibracji i luzu (większy od
strony, gdzie wózek jest tylko podparty), ale w takim przypadku rozmycie
występowałoby również w pionie, a nie tylko w poziomie. Z resztš luzy sš
duże i takie musiały być od poczštku. Podejrzenie pada więc na optykę
(astygmatyzm?). Stosowałem różne sterowniki, więc to chyba nie to, ale z
drugiej strony po pierwszej awarii skaner przez pewien czas działał
prawidłowo, więc może przyczyna jest inna?
Może ktoś poradził sobie z podobnym problemem. Bardzo proszę o rady. Z
serwisem raczej nie ma co rozmawiać.
Piotr