Jak bezpiecznie wyjąć drut ze starego silnika od pralki, unikając uszkodzeń?
Jak wydlubac drut z silnika ?
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 00:14:09 +0200
Potrzebuje wyjac drut ze starego silnika od pralki. Znacie moze jakis
sposob na to? Rozpilowac od zewnatrz? A moze te "szczotki" dadza sie
wyjac, tylko jak zeby nie zniszczyc drutu?
From: "GrzesiekP" <grzegorz.plonski_at_nospam_numeron.com.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 00:15:14 +0200
Użytkownik Michal <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9r25mh$ons$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Potrzebuje wyjac drut ze starego silnika od pralki. Znacie moze jakis
sposob na to? Rozpilowac od zewnatrz? A moze te "szczotki" dadza sie
wyjac, tylko jak zeby nie zniszczyc drutu?
A nie lepiej kupić nowy drut ? Miedź staniała.
Grzesiek
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 01:04:57 +0200
Potrzebuje wyjac drut ze starego silnika od pralki. Znacie moze jakis
sposob na to? Rozpilowac od zewnatrz? A moze te "szczotki" dadza sie
wyjac, tylko jak zeby nie zniszczyc drutu?
A nie lepiej kupić nowy drut ? Miedź staniała.
He he wiedzialem, ze bede musial sie wytlumaczyc :)))
W tym wygwizdowie gdzie mieszkam nie ma gdzie kupic
a specjalnie po drut to mi sie nie chce jechac. A jak pojade
w innej sprawie to albo nie mam czasu albo zapomne.
A trafo chcialbym juz nawinac bo spalilem i nie mam ampa.
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 01:10:47 +0200
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
From: "Grzegorz Kurczyk" <control_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 07:57:35 +0200
Użytkownik Michal <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9r28vt$its$1_at_nospam_news.tpi.pl...
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
A do jakiego transformatora go potrzebujesz?
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 23:20:25 +0200
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
A do jakiego transformatora go potrzebujesz?
Teraz do sieciowego ale pytam ogolnie bo moze sa rozne do roznych
celow a ja nic o tym nie wiem. Gdybym chcial posmarowac cewke albo
trafo glosnikowe to co byloy najlepsze. Czy chodzi tylko o rozprowadzenie
ciepla, izolacje, korozje czy cos jeszcze np pojemnosci ???
Michal
From: "JotDe" <sp5nor_at_nospam_rubikon.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Sat, 27 Oct 2001 23:42:23 +0200
Użytkownik "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl> napisał w
wiadomości news:9r4n32$k7e$1_at_nospam_news.tpi.pl...
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
A do jakiego transformatora go potrzebujesz?
Teraz do sieciowego ale pytam ogolnie bo moze sa rozne do roznych
celow a ja nic o tym nie wiem. Gdybym chcial posmarowac cewke albo
trafo glosnikowe to co byloy najlepsze. Czy chodzi tylko o
rozprowadzenie
ciepla, izolacje, korozje czy cos jeszcze np pojemnosci ???
Stary! Daj sobie spokój z olejem transformatorowym (izolacyjnym).
Olej izolacyjny używany jest w transformatorach sieciowych, zgoda, ale
takich, co to po stronie pierwotnej mają np. 15kV! Używany jest
jeszcze w (starych) wyłącznikach oraz w opornicach rozruchowych.
Czasem w zasilaczach do rentgena.
W transformatorach - do chłodzenia uzwojenia i rdzenia, a głównie do
poprawy izolacji - bez oleju pomiędzy uzwojeniami skakałyby TAAKIE
wyładowania (trafo jest w kadzi z olejem).
W wyłacznikach - dla gaszenia łuku i zapobieganiu korozji styków
W opornicach rozruchowych - dla chłodzenia i zapobieganiu korozji
W "sztucznych antenach" - dla chłodzenia.
Smarowanie uzwojenia trafka nawet 1000W nic nie da. Kurz będzie się
lepił. Transformatory energetyczne (przekładniki prądowe i napięciowe,
dławiki) zamontowane są w kadziach pojemności od kilkuset litrów do
kilkudziesięciu metrów sześciennych. Żeby dobrze działał poddawany
jest specjalnym zabiegom dla odwodnienia. Nawet powietrze wchodzące do
wnętrza kadzi przez zawory oddechowe jest odwadniane na silikażelu.
W sumie sam kłopot i mordęga, dlatego transformatory ok 1MW i większe
wykonuje się obecnie jako chłodzone powietrzem (postęp w dziedzinie
izolacji uzwojeń i antykorozji żelaza).
Wg starego kawału:
-Do czego służy olej transformatorowy?
-?
-Do smarowania przekładni tansformatora.
Gdybyś jednak koniecznie potrzebował, to zapraszam na priv.
JotDe
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Sun, 28 Oct 2001 00:50:36 +0200
Gdybyś jednak koniecznie potrzebował, to zapraszam na priv.
Wyglada na to, ze juz mi nie potrzeba :)
Dzieki.
Michal
From: "Krzysztof Kucharski" <szpunk_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Sun, 28 Oct 2001 00:20:11 +0200
Użytkownik JotDe <sp5nor_at_nospam_rubikon.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rf9ps$6vc$1_at_nospam_aquarius.webcorp.pl...
[...]
W "sztucznych antenach" - dla chłodzenia.
[...]
Pardon, czy widziałeś na własne oczy antenę sztuczną chłodzoną
olejem ???
Ja widziałem wiele, ale chłodzonych wodą, czasem wodą destylowaną.
Przy mniejszych mocach chłodzenie powietrzne.
Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski
From: Waldemar Krzok <waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Sun, 28 Oct 2001 14:30:25 +0100
[...]
W "sztucznych antenach" - dla chłodzenia.
[...]
Pardon, czy widziałeś na własne oczy antenę sztuczną chłodzoną
olejem ???
Ja widziałem wiele, ale chłodzonych wodą, czasem wodą destylowaną.
Przy mniejszych mocach chłodzenie powietrzne.
mamy w klubie puszkę wypełnioną olejem transformatorowym, ale ktoś to
zrobił już przed laaaaty no i się ostała.
Waldek
From: "Krzysztof Kucharski" <szpunk_at_nospam_friko6.onet.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Sun, 28 Oct 2001 17:20:13 +0100
Użytkownik Waldemar Krzok <waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
ł:9rgtmg$hpp$04$1_at_nospam_news.t-online.com...
[...]
W "sztucznych antenach" - dla chłodzenia.
[...]
Pardon, czy widziałeś na własne oczy antenę sztuczną
chłodzoną
olejem ???
Ja widziałem wiele, ale chłodzonych wodą, czasem wodą
destylowaną.
Przy mniejszych mocach chłodzenie powietrzne.
mamy w klubie puszkę wypełnioną olejem transformatorowym, ale
ktoś to
zrobił już przed laaaaty no i się ostała.
[...]
Uściślam: olejowo chłodzone Dummy Load w wykonaniu fabrycznym. Bo
takie "samoróbki" to i ja sam popełniłem, i to nie raz ! :-).
Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski
From: "JotDe" <sp5nor_at_nospam_rubikon.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Mon, 29 Oct 2001 22:19:19 +0100
Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <szpunk_at_nospam_friko6.onet.pl> napisał w
wiadomości news:9rgtdi$76d$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Użytkownik JotDe <sp5nor_at_nospam_rubikon.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rf9ps$6vc$1_at_nospam_aquarius.webcorp.pl...
[...]
W "sztucznych antenach" - dla chłodzenia.
[...]
Pardon, czy widziałeś na własne oczy antenę sztuczną chłodzoną
olejem ???
Tak. Można takie kupić. Oferty na przykład w "QST magazine". Puszka o
pojemności 1 galona, w środku oporniki. Przewidziane do pracy na
falach krótkich. Należy zalać toto olejem izolacyjnym. Najlepiej
odwodnionym. Olej pochłania ciepło wydzielane przez opornik. Nie ma
wymuszonego obiegu. Nie ma żebrowania. Moc - do 1 kW. Można wstawić do
wiadra z wodą i lodem, gdy próby się przeciągają...
Ja widziałem wiele, ale chłodzonych wodą, czasem wodą destylowaną.
Chłodzonych wodą nie widziałem.
Wiem, że chłodzone wodą bywaja uzwojenia stojanów generatorów
energetycznych, oraz anody lamp o DUUUŻEJ mocy.
Przy mniejszych mocach chłodzenie powietrzne.
To dość popularne rozwiązanie. Mam taką antenę w puszce po kawie. Typ
HM DL.
Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski
Pozdrawiam
Jan Dołęgowski
From: Grzegorz Klubinski <gklub_at_nospam_wtm.ite.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Mon, 29 Oct 2001 13:19:25 +0100
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
Rodzimi producenci grzejnikow olejowych tez go stosowali - moze to jakas
mozliwosc.
Grzegorz
From: =?ISO-8859-2?Q?Micha=B3_Smolnik?= <smolnik_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Mon, 29 Oct 2001 19:44:19 +0100
On Mon, 29 Oct 2001 13:19:25 +0100, Grzegorz Klubinski
<gklub_at_nospam_wtm.ite.pwr.wroc.pl> wrote:
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
Rodzimi producenci grzejnikow olejowych tez go stosowali - moze to jakas
mozliwosc.
Huta Silesia w Rybniku splajtowała 3 lata temu. Teraz pozostał tylko
prywatny (spółka pracownicza) dział produkcji naczyń. Więc tutaj nie
szukaj.
--
pozdrawiam
Michał Smolnik, Rybniczanin
smolnik_at_nospam_go2.pl www.smolnik.w.pl tel. 604 666 970
From: "JotDe" <sp5nor_at_nospam_rubikon.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Mon, 29 Oct 2001 22:26:55 +0100
Użytkownik "Grzegorz Klubinski" <gklub_at_nospam_wtm.ite.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:3BDD494C.9B86B19B_at_nospam_wtm.ite.pwr.wroc.pl...
A tak przy okazji, czym zastapic olej transformatorowy?
Rodzimi producenci grzejnikow olejowych tez go stosowali - moze to
jakas
mozliwosc.
Grzegorz, masz znajomych na ulicy Łowieckiej (w elektrowni)?
Na politechnice też jest trochę oleju. Na przykład w laboratorium
wysokich napięć (przy pl Grunwaldzkim jeszcze coś takiego istnieje?).
Pozdrawiam
Jan Dołęgowski
ongiś mieszkaniec Wrocławia
From: =?ISO-8859-2?Q?Micha=B3_Smolnik?= <smolnik_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 30 Oct 2001 14:19:36 +0100
On Mon, 29 Oct 2001 22:26:55 +0100, "JotDe" <sp5nor_at_nospam_rubikon.pl> wrote:
Na politechnice też jest trochę oleju. Na przykład w laboratorium
wysokich napięć (przy pl Grunwaldzkim jeszcze coś takiego istnieje?).
Istnieje, choć obecnie w remoncie. W hali główniej laboratorium
grasują sobie koparki.
--
pozdrawiam
Michał Smolnik, Rybniczanin
smolnik_at_nospam_go2.pl www.smolnik.w.pl tel. 604 666 970
From: Grzegorz Klubinski <gklub_at_nospam_wtm.ite.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Wed, 31 Oct 2001 14:45:08 +0100
Grzegorz, masz znajomych na ulicy Łowieckiej (w elektrowni)?
Na politechnice też jest trochę oleju. Na przykład w laboratorium
wysokich napięć (przy pl Grunwaldzkim jeszcze coś takiego istnieje?).
Na Lowieckiej nie; przy pl Grunwaldzkim istnieje; a poza tym przypomnialo
mi sie jeszcze, ze jest do dzisiaj uzywany przy okresowej konserwacji
odlacznikow. We Wroclawiu robil to Zaklad Remontowy Energetyki.
A w ogole to ile ci go trzeba - zostaly mi jakies resztki wlasnie z
czasow,gdy bawilem sie serwisem i produkcja grzejnikow olejowych.
Pozdro
Grzegorz
From: "Marek Dubiel" <selekt_at_nospam_mikrotech.com.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 10:33:00 +0200
Użytkownik Michal <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9r25mh$ons$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Potrzebuje wyjac drut ze starego silnika od pralki. Znacie moze jakis
sposob na to? Rozpilowac od zewnatrz? A moze te "szczotki" dadza sie
wyjac, tylko jak zeby nie zniszczyc drutu?
czesc
nie wiem ja teraz robia silniki ale kiedys takie
uzwojenie zalewalo sie lakierem i suszylo w piecu
- nie braly pozniej tego lakieru zadne rozpuszczalniki
przy przewijaniu silnikow czola uzwojen sie wycinalo
lakier wypalalo sie na gazem, a uzwojenie wybijalo pretem
proba odwijania drutu z takiej zalakierowanej cewki
konczyla sie zerwaniem drutu (te cienkie) lub zniszczeniem
powloki izolacyjnej (te grobsze).
From: "Jacek" <info_at_nospam_ise.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 12:19:34 +0200
Użytkownik Michal <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9r25mh$ons$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Potrzebuje wyjac drut ze starego silnika od pralki. Znacie moze jakis
sposob na to? Rozpilowac od zewnatrz? A moze te "szczotki" dadza sie
wyjac, tylko jak zeby nie zniszczyc drutu?
czesc
nie wiem ja teraz robia silniki ale kiedys takie
uzwojenie zalewalo sie lakierem i suszylo w piecu
- nie braly pozniej tego lakieru zadne rozpuszczalniki
przy przewijaniu silnikow czola uzwojen sie wycinalo
lakier wypalalo sie na gazem, a uzwojenie wybijalo pretem
proba odwijania drutu z takiej zalakierowanej cewki
konczyla sie zerwaniem drutu (te cienkie) lub zniszczeniem
powloki izolacyjnej (te grobsze).
Potwierdzam wypowiedź przedmówcy.
Przezwajania silników, jeżeli mówimy o silnkach małej mocy,
najczęściej są wykonywane w ten brutalny sposób.
Pozdrawiam, Jacek
Internetowy Serwer Elektryków
http://ise.pl/
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Tue, 23 Oct 2001 23:20:03 +0200
czesc
nie wiem ja teraz robia silniki ale kiedys takie
uzwojenie zalewalo sie lakierem i suszylo w piecu
Faktycznie jest lakier i trzyma mocno. Zaczynam watpic czy cos z
tego bedzie. Rozcialem obudowe i wyjalem to co mnie interesuje,
rozcialem oplot i wlozylem do goracej wody, moze zmieknie.
Michal
From: "NOVY" <novy_at_nospam_alpha.net.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Thu, 25 Oct 2001 00:47:01 +0200
Użytkownik "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl> napisał w wiadomości
news:9r4n30$k6e$1_at_nospam_news.tpi.pl...
czesc
nie wiem ja teraz robia silniki ale kiedys takie
uzwojenie zalewalo sie lakierem i suszylo w piecu
Faktycznie jest lakier i trzyma mocno. Zaczynam watpic czy cos z
tego bedzie. Rozcialem obudowe i wyjalem to co mnie interesuje,
rozcialem oplot i wlozylem do goracej wody, moze zmieknie.
Michal
No czesc!!
Predzej Ty zmiekniesz :-))))
nie wiesz ze ten lakier jest WODOODPORNY ?
rozpuszczalniki go nie biora (no moze TRI cos zdziala), a ty chcesz go
goraca woda potraktowac? he?
Zreszta jak rozpuscisz lakier, to mozesz rownie dobrze emalie na drucie
uszkodzic.
Chyba jednak kup nowy drut.
--
Pozdrawiam!
NOVY novy_at_nospam_alpha.net.pl ; sac_at_nospam_friok6.onet.pl
++====================++
+ Tak to czasem w zyciu bywa +
+ Krowa na dnie - lancuch plywa +
++====================++
From: "Michal" <pro1_hejtoja_at_nospam_pro1.promail.pl>
Subject: Re: Jak wydlubac drut z silnika ?
Date: Wed, 24 Oct 2001 19:24:32 +0200
No czesc!!
Predzej Ty zmiekniesz :-))))
nie wiesz ze ten lakier jest WODOODPORNY ?
rozpuszczalniki go nie biora (no moze TRI cos zdziala), a ty chcesz go
goraca woda potraktowac? he?
No ale teraz nie sypia sie z niego suszone owady i blyszczy jak psu jajca,
worto bylo :-)
Chyba jednak kup nowy drut.
Juz mam.