Jak podłączyć obrotomierz samochodowy: schematy, impulsy z przerywacza i połączenia

Obrotomierz samochodowy





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gissbourne" <gissbourne_at_nospam_wp.pl>
Subject: Obrotomierz samochodowy
Date: Tue, 1 Oct 2002 17:56:31 +0200


Prosze o jakies schematy obrotomierzy. Glownie interesuje mnie czesc
wykonawcza (formowanie sygnalu do poziomu zrozumialego dla procka).
Skad najlepiej wziac sygnal w aucie ? W jaki sposob doprowadzic go samego
obrotomierza (jaki jest wplyw zaklocen) ?
Jak wygladaja impulsy z przerywacza ? Ile impulsow przypada na obrot w
zaleznosci od liczby cylindrow ?
Kiedys w ksiazce "101 ukladow elektroniczynch" (dokladnie tytulu nie
pamietam) widzialem schemat, w ktorym wystarczylo owinac kabelkiem przewod
miedzy przerywaczem a cewka i to zapewnialo odpowiedni sygnal. Ma ktos moze
podobny schemat ?

Pozdrawiam
Gissbourne



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Obrotomierz samochodowy
Date: Tue, 01 Oct 2002 19:31:11 GMT


On Tue, 1 Oct 2002 17:56:31 +0200, Gissbourne wrote:
Prosze o jakies schematy obrotomierzy. Glownie interesuje mnie czesc
wykonawcza (formowanie sygnalu do poziomu zrozumialego dla procka).
Skad najlepiej wziac sygnal w aucie ?

Obejrzyj sobie najpierw samochod. Mozliwe ze nie masz wielkiego wyboru
kable WN.

Jak wygladaja impulsy z przerywacza ?

A to przerywacz czy hallotronowy czujnik ? :-)

Ile impulsow przypada na obrot w zaleznosci od liczby cylindrow ?

Oj, to wyzsza szkola jazdy :-)
Generalnie:

Teraz popatrz na reszte - klasyczny uklad - 4-suw, cztery cylindry,
rozdzielacz - ma na jednej swiecy iskre co dwa obroty, a na jedynej
cewce dwie iskry co obrot. Ale ten uklad zanika.
Teraz stosuje sie czesto uklad bezrozdzielaczowy z podwojnymi
cewkami, ktore zasilaja dwie swiece naraz. I na kazdym kabelku
mamy iskre co obrot. Nawet jak to jest silnik 6-cylindrowy.

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Arko" <arkos_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Obrotomierz samochodowy
Date: Tue, 1 Oct 2002 20:21:10 +0200


Ja kiedys tez szukalem schematu , kupilem nawet kit (chyba jabela) , ale mi
nie chcialo dzialac ,.
sciagalem z internetu , znalazlem uklad ktory uzywal ne 555 do
przeksztalcania f/u (czestotliwosc na napiecie) potem wchodzilo to na
ul1980. tez nie dzialalo :(

w koncu sie wkurzylem i dalem spokoj

kiedys bylem na gieldzie samochodowej i w starych czesciach znalazlem
oryginalny obrotomierz firmy "Mera Lumel " (polski ) mial ze 20 lat , nie na
ledach ale na wskazniku wychylkowym (analogowy) i dziala mi do dzis w
maluchu. ( musialem jedynie zmienic opornik , bo przystosowany byl do
silnika czterosuwowego - duzy fiat).

moja rada: poszukaj na gieldzie/szrocie obrotomierza od duzego fiata.

ps. sprzedaje malucha jak mieszkasz w okolicach kielc to moge podac ci adres
, stawiasz piwo i obrotomierz twoj.

pozdrawiam Arko
arkos_at_nospam_interia.pl





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gissbourne" <gissbourne_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Obrotomierz samochodowy
Date: Sat, 5 Oct 2002 14:00:09 +0200



Użytkownik "Arko" <arkos_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości news:
ps. sprzedaje malucha jak mieszkasz w okolicach kielc to moge podac ci
adres
, stawiasz piwo i obrotomierz twoj.

Dzieki :) ale nie chodzi mi o gotowy obrotomierz.
Robie cos w rodzaju komputera samochodowego i chce dorobic pomiar obrotow bo
na razie mam tylko zegar i kalendarz.
Pozdrawiam
Gissbourne