sprzetowy magic packet



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "news.tpi.pl" <mistrz_at_nospam_o2.pl>
Subject: sprzetowy magic packet
Date: Sat, 19 Oct 2002 18:12:12 +0200


cze

czy to jest mozliwe ? urzadzenie wysylajace magic packet



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ter_haar <ter_haar_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Sat, 19 Oct 2002 22:08:56 +0200


czy to jest mozliwe ? urzadzenie wysylajace magic packet
elektroniczna różdżka? :-]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_message.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Sat, 19 Oct 2002 22:53:42 +0200


Użytkownik "ter_haar" <ter_haar_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hte3rusl8ed2bmtpu8s4ge16o1ndal0c9p_at_nospam_4ax.com...
czy to jest mozliwe ? urzadzenie wysylajace magic packet
elektroniczna różdżka? :-]

Czy chodzi o ramkę ethernetową służącą do budzenia kart sieciowych z
funkcjonalnością WakeOnLAN ?

MDz




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Sat, 19 Oct 2002 22:57:41 +0200


news.tpi.pl wrote:

czy to jest mozliwe ? urzadzenie wysylajace magic packet

Do budzenia komputera z Wake on LAN?
Zaden problem. Tym urzadzeniem moze byc dowolny pecet z karta sieciowa
albo np. procesor AVR czy 8051 podczepiony do CS8900A.

--

Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "news.tpi.pl" <mistrz_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Sun, 20 Oct 2002 13:19:21 +0200



Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:3DB1C745.1000109_at_nospam_amwaw.edu.pl...
news.tpi.pl wrote:

czy to jest mozliwe ? urzadzenie wysylajace magic packet

Do budzenia komputera z Wake on LAN?
Zaden problem. Tym urzadzeniem moze byc dowolny pecet z karta sieciowa
albo np. procesor AVR czy 8051 podczepiony do CS8900A.

--
>
> Adam Dybkowski
> adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
> http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows
>


a jakies urzadzenie ktore by mi wysylalo 6 razy ares ethernetowy w polu
danych do wybranego kompa z sieci. Nie wiem moze to nie mozliwe ale tylko
sie pytam :)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Mon, 21 Oct 2002 00:05:14 +0200


news.tpi.pl wrote:

Zaden problem. Tym urzadzeniem moze byc dowolny pecet z karta sieciowa
albo np. procesor AVR czy 8051 podczepiony do CS8900A.

a jakies urzadzenie ktore by mi wysylalo 6 razy ares ethernetowy w polu
danych do wybranego kompa z sieci. Nie wiem moze to nie mozliwe ale tylko
sie pytam :)

Wszystko jest mozliwe. Podczas wysylania ramki scalakowi CS8900A nalezy
wrzucic wszystko: poczawszy od adresu MAC odbiorcy, dalej adres MAC
nadawcy (mozesz nawet generowac losowo za kazdym razem inny gdy tak ci
sie spodoba). Potem zaleznie jaka ramka ethernetowa - zwykle sa to 2
oktety identyfikatora protokolu (np. IP), dalej juz naglowek IP z
opcjami, pozniej np. naglowek UDP i dane (a w srodku oczywiscie co chcesz).
Cala wiedze do tego celu wyciagniesz z PDFa ukladu CS8900A oraz RFC
opisujacych konkretne protokoly. Zadne problem IMHO tylko trzeba miec
duzo wolnego czasu.


--

Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Gabriel" <geyb_at_nospam_klub.chip.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Sun, 20 Oct 2002 14:00:14 +0200


Czy juz ktos z Was "cwiczyl" obsluge tanich kart ethnernetowych (ISA) przez
wlasne uklady z mikrokontrolerem? Byc moze sam niedlugo stane przed
koniecznoscia zaprojektowania podobnego ukladu, ktory bedzie mial za zadanie
podgladac pakiety wedrujace siecia ethernet.

Gabriel



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Waldemar Krzok <waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Sun, 20 Oct 2002 20:41:09 +0200


Gabriel wrote:

Czy juz ktos z Was "cwiczyl" obsluge tanich kart ethnernetowych (ISA)
przez wlasne uklady z mikrokontrolerem? Byc moze sam niedlugo stane przed
koniecznoscia zaprojektowania podobnego ukladu, ktory bedzie mial za
zadanie podgladac pakiety wedrujace siecia ethernet.


zobacz na www.crynwr.com, tam są sterowniki w kodzie źródłowym ( na ogół C )
i dość przyzwoite opisy do NE2000 i paru innych. Trzeba tylko
crosskompilować w głowie ;-)
Jak już pisałem, kumpel kiedyś coś takiego pisał (UDP PCet <-> kontroller)
ale nie mam ani gotowca (kumpel go sprzedał) ani kontaktu z tym kumplem
(zmienił pracę)

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: sprzetowy magic packet
Date: Mon, 21 Oct 2002 00:01:51 +0200


Gabriel wrote:

Czy juz ktos z Was "cwiczyl" obsluge tanich kart ethnernetowych (ISA) przez
wlasne uklady z mikrokontrolerem? Byc moze sam niedlugo stane przed
koniecznoscia zaprojektowania podobnego ukladu, ktory bedzie mial za zadanie
podgladac pakiety wedrujace siecia ethernet.

Bez problemu. Jezeli jako "tania karte ethernetowa" potraktujesz jej
glowny scalak - to ja wlasnie w mojej pracy magisterskiej podlaczylem
CS8900A do procesora DSP. Jeszcze tylko jakis codec, LCD, klawiatura i
mamy telefon IP.
Szczegoly tutaj:
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/telefonip/front.html


--

Adam Dybkowski
adybkows_at_nospam_amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows