matryca LCD



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Peterphk" <peterphk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 15:05:20 +0100


Witam
Zalega u mnie w domu matryca LCD 13,3" TFT z notebooka fujitsu lifebook i
zastanawiam sie za ile takie cos mozna opchnac??? Jest w 100% sprawna, nie
ma zadnych zadrapan itp. ... nie mam do niej tasmy polaczenionej, laczacej
matryce z plyta glowna w notebooku (przerwala sie dosyc mocno i nikt nie
chce sie podjac naprawy lub sprowadzenia tego).
Mam 2 wyjscia:
to prosze o pomoc)

Pozdrawiam,
Peterphk



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 16:57:14 +0100


Mam 2 wyjscia:
- sprzedac matryce

Zapodaj jakis typ i cene na priva, moze i kupie.

- zalatwic do niej tasme polaczenowa (jezeli ktos ma pomysl gdzie to dostac
to prosze o pomoc)

Ja bym szukal w LC elektronik albo Qwerty ale ZTCW impreza
moze nie byc tania.

jerry

PS: A przylutowac sie nie da?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "MLis" <casiortv_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 17:27:42 +0100



- zalatwic do niej tasme polaczenowa (jezeli ktos ma pomysl gdzie to
dostac
to prosze o pomoc)

Ja bym szukal w LC elektronik albo Qwerty ale ZTCW impreza
moze nie byc tania.

jerry

PS: A przylutowac sie nie da?

jesli połączenie wykonane jest taśmą ze ścieżkami "węglowymi" to można takie
połączenie naprawić poprzez przyłożenie
paska z przezroczystej gumy silikonowej o grubości ok 1mm od góry na taśmę
połączeniową w miejscu w którym się odkleiła i przycisnąć lutownicą z dość
szeroką stopką na ok 4-6sek. lutownica powinna mieć temp. ok 220-250C poczym
miejsce docisnąć np. wkrętakiem do ostudzenia w ten sposób naprawiam z
powodzeniem notesy elektroniczne
pzdr
lm




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Peterphk" <peterphk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 17:58:50 +0100


jesli połączenie wykonane jest taśmą ze ścieżkami "węglowymi" to można
takie
połączenie naprawić poprzez przyłożenie
paska z przezroczystej gumy silikonowej o grubości ok 1mm od góry na
taśmę
połączeniową w miejscu w którym się odkleiła i przycisnąć lutownicą z
dość
szeroką stopką na ok 4-6sek. lutownica powinna mieć temp. ok 220-250C
poczym
miejsce docisnąć np. wkrętakiem do ostudzenia w ten sposób naprawiam z
powodzeniem notesy elektroniczne

tak tylko ta tasma sie nie odkleila tylko przerwala bo jakis "madry
czlowiek" zepsul zawias w notebooku i ekran sie odchylal na maxa do tylu. I
nie jest to taka prosta sprawa:

Jezeli ktos takie cos potrafi zregenerowac to jestem pelen podziwu i z
pewnoscia udam sie do takiej osoby.




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Peterphk" <peterphk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 17:50:37 +0100


PS: A przylutowac sie nie da?

Jezeli widziales kiedys taka tasme polaczeniowa to pewnie wiesz dlaczego sie
nie da przylutowac:)
1) trudno wogole ustalic gdzie ktory kabel ma isc (tasma jest 2-stronna i to
z ekranowaniem i przerwala sie akurat w takim miejscu gdzie nie przeswituje)
2) jezeli mialbym lutowac ponad 20 kabli pod mikroskopem to chyba by mnie
trafilo
3) za duzo miejsca zajmuja same kable (za grube sa)
4) kable sa zbyt malo wytrzymale na zgiecia dlatego potrzebna mi tasma

a co do ceny tej tasmy moge na to przeznaczyc okolo 100zl - 150zl. Kiedys
ktos mi powiedzial, ze sprzedaja te kable tylko z cala matryca za jedyne
4000zl :))) po tym dalem sobie spokoj na jakis czas.

nad sprzedaza matrycy sie zastanawiam i dopiero jak nie znajde tasmy to
opchne ja.




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 17:54:01 +0100


1) trudno wogole ustalic gdzie ktory kabel ma isc (tasma jest 2-stronna i to
z ekranowaniem i przerwala sie akurat w takim miejscu gdzie nie przeswituje)
2) jezeli mialbym lutowac ponad 20 kabli pod mikroskopem to chyba by mnie
trafilo

Jak chcesz laptopa naprawic (tanio) to trzeba pocwiczyc
przed mikroskopem. I poszukac cieniutkich linek miedzianych
w miekkiej izolacji, wtedy moze da sie je poukladac w obudowie.
A u mnie w Toshibie ekran jest podlaczony wlasnie linkami
miedzianymi. Moze stwierdzili ze tasma za bardzo awaryjna?
(Bo daja 3 lata gwarancji na laptopa).

a co do ceny tej tasmy moge na to przeznaczyc okolo 100zl - 150zl. Kiedys
ktos mi powiedzial, ze sprzedaja te kable tylko z cala matryca za jedyne
4000zl :))) po tym dalem sobie spokoj na jakis czas.
) Podzwon po firmach co robia klawiatury i nalepki na
plyty czolowe. LCelektronik i Qwerty przychodzi mi do glowy.
Moze po prostu beda mieli pasujaca tasme albo zrobia
za jakies rozsadne pieniadze?

jerry




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Peterphk" <peterphk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 19:00:20 +0100


Jak chcesz laptopa naprawic (tanio) to trzeba pocwiczyc
przed mikroskopem. I poszukac cieniutkich linek miedzianych
w miekkiej izolacji, wtedy moze da sie je poukladac w obudowie.
A u mnie w Toshibie ekran jest podlaczony wlasnie linkami
miedzianymi. Moze stwierdzili ze tasma za bardzo awaryjna?
(Bo daja 3 lata gwarancji na laptopa).

Nie ogladalem jeszcze toshiby w srodku (byla na gwarancji:), ale tasmy wcale
nie sa awaryjne tylko zawiodl czlowiek obslugujacy komputer ... nie zdajac
sobie sprawy z tego, ze zepsute zawiasy niszcza tasme uzywal go az wkoncu ja
przerwal ...

Z tymi linkami miedzianymi to dobry pomysl, tylko zabawy full ... a na
poczatek czekalo by mnie ustalenie ktory koniec do ktorego ma isc ...:) a
caly problem polega na tym, ze komp nie jest moj i nie mam go w domu ...
dostac go moge na 36h bo w pozostala czesc czasu jest eksloatowany ...
poprostu podlaczany do zwyklego monitora.

BTW robili by te polaczenia swiatlowodami to by nie bylo problemu:))



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 21:21:27 GMT


On Wed, 30 Oct 2002 17:54:01 +0100, jerry1111 wrote:
A u mnie w Toshibie ekran jest podlaczony wlasnie linkami
miedzianymi. Moze stwierdzili ze tasma za bardzo awaryjna?
(Bo daja 3 lata gwarancji na laptopa).

Moze - ale glowice w drukarkach sa na tasmie, a ta sie zgina znacznie
czesciej niz w laptopie. Podobnie glowice w CD i HDD.

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 23:12:41 +0100


J.F. wrote:

On Wed, 30 Oct 2002 17:54:01 +0100, jerry1111 wrote:
A u mnie w Toshibie ekran jest podlaczony wlasnie linkami
miedzianymi. Moze stwierdzili ze tasma za bardzo awaryjna?
(Bo daja 3 lata gwarancji na laptopa).

Moze - ale glowice w drukarkach sa na tasmie, a ta sie zgina znacznie
czesciej niz w laptopie. Podobnie glowice w CD i HDD.

Ale promień gięcia jest bardziej ludzki. W igłówce jak i w HDD jest
rzędu 4 - 10cm. Przy matrycy... ;-P
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://locust.republika.pl
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Wed, 30 Oct 2002 23:35:31 +0100


A u mnie w Toshibie ekran jest podlaczony wlasnie linkami
miedzianymi. Moze stwierdzili ze tasma za bardzo awaryjna?
(Bo daja 3 lata gwarancji na laptopa).

Moze - ale glowice w drukarkach sa na tasmie, a ta sie zgina znacznie
czesciej niz w laptopie. Podobnie glowice w CD i HDD.

Cos w tym musi byc, bo tasma przy duzej produkcji
jest IMHO tansza niz wiacha drutow.

jerry



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "^ToM^" <notebuk_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Thu, 31 Oct 2002 08:55:05 +0100




Cos w tym musi byc, bo tasma przy duzej produkcji
jest IMHO tansza niz wiacha drutow.


poza tym z tasmy nie zrobisz skretki a sytem transmisji danych z notebooka
do lcd (interface LVDS lub FPD - link) wymaga wlasnie skretki.
pozdrawiam
tom



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "GG" <gayosek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Thu, 31 Oct 2002 09:39:20 +0100


Użytkownik "jerry1111" <jerry1111_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
Cos w tym musi byc, bo tasma przy duzej produkcji
jest IMHO tansza niz wiacha drutow.

A nie robi ktoś jakiegoś półproduktu na wzór laminatu do wytrawiania?

--
Grzesiek Gajewski
gayos_at_nospam_interia.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "GG" <gayosek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: matryca LCD
Date: Thu, 31 Oct 2002 18:54:01 +0100


Użytkownik "GG" <gayosek_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
A nie robi ktoś jakiegoś półproduktu na wzór laminatu do wytrawiania?

Jeszcze jeden pomysł - jakby gdzieś kupić cienką folię miedzianą,
nakleić na folię "plastik" (np. ofertówka A4) i wytrawić jak zwykłą PCB.
Tylko gdzie dostać folię miedzianą?

--
Grzesiek Gajewski
gayos_at_nospam_interia.pl