Czujnik temperatury.



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Czujnik temperatury.
Date: Tue, 26 Oct 2004 19:40:41 +0200


Do całej pracy dyplomowej potrzebuje jeszcze czujki temperatury którą wsadze
do wody, a temperatura analizowana bedzie juz w układzie poza wodą :)

Możecie mi poradzić z jakich rozwiązań mógłbym skorzystać?



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Tue, 26 Oct 2004 13:47:30 -0500


"Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl> wrote in message news:clm2dh$r7o$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Do całej pracy dyplomowej potrzebuje jeszcze czujki temperatury którą wsadze do wody, a temperatura analizowana bedzie juz w
układzie poza wodą :)

Możecie mi poradzić z jakich rozwiązań mógłbym skorzystać?

Wybacz pytanie, ale do jakiej szkoły jest ta praca którą robisz?? ;-)

Rozwiązań masz sporo, od zwykłego termistora do układu scalonego
w miniaturowej obudowie tranzystorowej - element do zalania w kropli
silikonu aby był wodoszczelny i nie trujący dla rybków...

Najprościej będzie kupić jakiś tani termometr samochodowy i z niego
wyczesać fabrycznie zalaną hermetycznie sondę - tam bedzie pewnie
termistor 10k... w końcu łatwo Ci będzie sprawdzić jaką ma oporność
w temperaturze 20 a jaką w 100'C - resztę obliczeń dasz na CPU...


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Tue, 26 Oct 2004 21:15:39 +0200



Wybacz pytanie, ale do jakiej szkoły jest ta praca którą robisz?? ;-)


Chciałeś mi ubliżyć tym pytaniem? Przepraszam bardzo ale moja znajomość
elektroniki kończy sie na panu Chwalebie i Piórze. I nie wynika to wcale z
braku mojej ambicji czy inteligencji ale braku kasy na szkolnictwo w tym
kraju. Gdzyby moja szkoła miała kase na wsadzenie dodatkowych przedmiotów
zawodowych (zakładając że rzeczywiście bym coś z nich wyniósł) to bym
umiałwięcej. Tymczasem moja klasa to 90% dresy, który chcą tylko zdać z
klasy do klasy i w warunkach takich nie można niczego dobrze zrobić. Nie
moją winą jest że miałem w sumie więcej godzin geografii niż Układów
cyfrowych i więcej polskiego niż Pracowni.
Fakt że teraz mam sporo pracowni, ale co z tego, skoro uczą nas wszystkiego
po trochu, nic konkretnego, nic co moża by było wykożystać w przyszłości.
Przykładem może być 4 godziny usług telekomunikacyjnych na których naprawde
nie mamy co robić, ponieważ rok wcześniej mieliśmy dwie godziny tego
przedmiotu i zrobiliśmy wszytko do kwietnia a teraz uczymy sie cenników
tepsy, a na miesięcznych praktykach (wolne od szkoły) koledzy roznosili
ulotki po ulicach, a inni kładli płytki w toaletach nowych telepunktów.
PARANOJA
Elektronika nie jest dziedziną którą opanujesz jedynie dobrą wolą i zasobną
biblioteką.

Reasumując nie czuje sie winny za braki w mojej wiedzy.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Tue, 26 Oct 2004 15:01:01 -0500


"Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl> wrote in message news:clm7vl$oeu$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Wybacz pytanie, ale do jakiej szkoły jest ta praca którą robisz?? ;-)

Chciałeś mi ubliżyć tym pytaniem?

Nie, bynajmniej... po prostu groteskowo zabrzmiało Twoje pytanie
w kontekście ambitnych planów jakie masz w stosunku do tego projektu!

Tematem Twojej pracy jest kontroler świateł i temperatury do akwarium
a Ty pytasz o praktycznie zerowe podstawy dotyczące pomiaru temperatury?
No bez przesady... Takie ptyanie wskazuje że nie masz bladofiołkowego
pojęcia o tym co Twoje urządzenie ma robić i jakie elementy wykorzystać.

Szczerze więc byłem zaciekawiony w której szkole się uczysz...
Myślałem że to jakaś zawodówka piekarska lub krawiecka. No bo chyba
w jakiejkolwiek książce do elektroniki element taki jak termistor,
dioda czy termopara musiały być chyba omówione jako podstawa do pomiaru
temperatury. A jeśli nie, to marnie widzę Twoją pracę...

Sądzę że jak wpiszesz w www.google.pl hasło "pomiar temperatury"
to wiele się na ten temat dowiesz nowych ciekawych rzeczy...

Zrób to jak najszybciej i już się nie popisuj lenistwem i ignorancją.
Twój tekst pełen wymówek jaki to strasznie byłeś pokrzywdzony przez
szkołę jest naprawdę żałosny... proszę, nie kontynuuj tego wątku...


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek \"Plumpi\"" <plumpixjr_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Tue, 26 Oct 2004 23:31:20 +0200


Elektronika nie jest dziedziną którą opanujesz jedynie dobrą wolą i
zasobną
biblioteką.

Tu się grubo mylisz. Dobry elektronik to ten, który chce się uczyć, a nie
czeka jak mu wszystko podadzą na talerzu.
Wiem coś na ten temat, ponieważ przez kilka lat miałem do czynienia z
młodzieżą szkół średnich oraz studentami. Uczyłem ich praktyki.
Wiesz, co najczęściej słyszałem ? "Wie Pan co, mnie to w ogóle nie
interesuje, ja chodzę do tej szkoły, żeby tylko ją skończyć"

Reasumując nie czuje sie winny za braki w mojej wiedzy.

Wina jest tylko i wyłacznie po twojej stronie.
To Ty decydujesz do której szkoły chodzisz i czego się uczysz.

Nie piszę tego złośliwie, ale w przekonaniu, że zastanowisz się nad tym. Nie
zmuszaj się do rzeczy, których nie lubisz, bo nie będziesz fachowcem w tej
dziedzinie. Elektronika jest zbyt trudna, aby uczyć się jej na pamięć i do
tego z MUSU.

Jacek "Plumpi"



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: PeJot <PeJot_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 08:27:16 +0200


Jacek \"Plumpi\" napisał(a):

Wiem coś na ten temat, ponieważ przez kilka lat miałem do czynienia z
młodzieżą szkół średnich oraz studentami. Uczyłem ich praktyki.
Wiesz, co najczęściej słyszałem ? "Wie Pan co, mnie to w ogóle nie
interesuje, ja chodzę do tej szkoły, żeby tylko ją skończyć"

Co jakiś czas dostaję praktykantów pod opiekę, najczęściej ze szkoły o
profilu elektronicznym. Nie pamiętam już czy byli kiedykolwiek tacy,
którzy zainteresowali by się tematem, no może poza wypełnieniem
dzienniczka praktyk w ostatni dzień. Kiedyś jeszcze jako opiekun
praktykantów starałem się ich czegoś nauczyć, ale widząc totalny
tumiwisizm z ich strony, też mi przestało zależeć :(

Wina jest tylko i wyłacznie po twojej stronie.
To Ty decydujesz do której szkoły chodzisz i czego się uczysz.

Nie do końca - być może rodzice popchali potomka do tej szkoły. Poza tym
w 75% w tym wieku to ma się siano w głowie i nie do końca wiadomo co się
chce.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 20:47:56 +0200



Użytkownik "PeJot" <PeJot_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:417F3FC4.925DAAB3_at_nospam_o2.pl...
Jacek \"Plumpi\" napisał(a):

Wiem coś na ten temat, ponieważ przez kilka lat miałem do czynienia z
młodzieżą szkół średnich oraz studentami. Uczyłem ich praktyki.
Wiesz, co najczęściej słyszałem ? "Wie Pan co, mnie to w ogóle nie
interesuje, ja chodzę do tej szkoły, żeby tylko ją skończyć"

Co jakiś czas dostaję praktykantów pod opiekę, najczęściej ze szkoły o
profilu elektronicznym. Nie pamiętam już czy byli kiedykolwiek tacy,
którzy zainteresowali by się tematem, no może poza wypełnieniem
dzienniczka praktyk w ostatni dzień. Kiedyś jeszcze jako opiekun
praktykantów starałem się ich czegoś nauczyć, ale widząc totalny
tumiwisizm z ich strony, też mi przestało zależeć :(

Widocznie nie potrafiłeś ich zainteresować tematem. Ja podczas swoich
miesięcznych praktyk nauczyłem się więcej niż przez rok chodzenia na Układy
analogowe. Mój opiekun poprostu potrafił przekazać mi to co ważne, i
przydatne w taki sposób że mnie to zajeło (poza tym sam byłem ciekaw więc
dużo pytałem :))


Wina jest tylko i wyłacznie po twojej stronie.
To Ty decydujesz do której szkoły chodzisz i czego się uczysz.

Nie do końca - być może rodzice popchali potomka do tej szkoły. Poza tym
w 75% w tym wieku to ma się siano w głowie i nie do końca wiadomo co się
chce.


Ja byłem w pełni świadom, że ide to technikum łączności, rodzice nie chcieli
mnie tam puścić (80km od domu) na profil teleinformatyka. Tymczasem
informatyki miałem w 1 klasie 2 godziny i uczyliśmy się robićkomiksy w
wordzie, a w 2 klasie 1 godzine i graliśmy w quake`a 2, bo nauczycielce nie
chciało sie być na lekcji tylko szła na kawe do koleżanki w klasie obok.

Dopiero w 5-tej klasie mam rasową teleinformatyke, na której ucze sie
URZYTECZNYCH rzeczy.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Thu, 28 Oct 2004 00:08:52 GMT


On Wed, 27 Oct 2004 20:47:56 +0200, "Panoramix"
<panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl> wrote:

[...]
Ja byłem w pełni świadom, że ide to technikum łączności, rodzice nie chcieli
mnie tam puścić (80km od domu) na profil teleinformatyka. Tymczasem
informatyki miałem w 1 klasie 2 godziny i uczyliśmy się robićkomiksy w
wordzie, a w 2 klasie 1 godzine i graliśmy w quake`a 2, bo nauczycielce nie
chciało sie być na lekcji tylko szła na kawe do koleżanki w klasie obok.

Dopiero w 5-tej klasie mam rasową teleinformatyke, na której ucze sie
URZYTECZNYCH rzeczy.

Bo to widzisz - w technikach to jest jakies moim zdaniem 10 do 20%
tych ktorzy wiedzieli gdzie i po co ida i reszta to zrzuty, odpad,
plewy z wialni - ci co do innych (w ich pojeciu "lepszych") szkol sie
po prostu nie zalapali.
Ty masz szczescie - nalezysz do tej pierwszej grupy.

--
Darek

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: PeJot <PeJot_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Thu, 28 Oct 2004 07:42:53 +0200


Panoramix napisał(a):

Co jakiś czas dostaję praktykantów pod opiekę, najczęściej ze szkoły o
profilu elektronicznym. Nie pamiętam już czy byli kiedykolwiek tacy,
którzy zainteresowali by się tematem, no może poza wypełnieniem
dzienniczka praktyk w ostatni dzień. Kiedyś jeszcze jako opiekun
praktykantów starałem się ich czegoś nauczyć, ale widząc totalny
tumiwisizm z ich strony, też mi przestało zależeć :(

Widocznie nie potrafiłeś ich zainteresować tematem.

Sorry, ale ja nie będę "wychodził z siebie", w sytuacji gdy do firmy o
profilu elektrycznym "ktoś" kieruje chłopaków ze szkoły
elektronicznej. I ja nie mam żadnego wpływu na tego "ktosia".

Mój opiekun poprostu potrafił przekazać mi to co ważne, i
przydatne w taki sposób że mnie to zajeło (poza tym sam byłem ciekaw więc
dużo pytałem :))

I do tego trzeba zacząć, że praktykant musi chcieć się czegoś nauczyć,
a nie chcieć szybko pójść do domu.

Dopiero w 5-tej klasie mam rasową teleinformatyke, na której ucze sie
URZYTECZNYCH rzeczy.
^^^^^^^
)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Thu, 28 Oct 2004 12:52:15 +0200


On Thu, 28 Oct 2004 07:42:53 +0200, PeJot wrote:
Dopiero w 5-tej klasie mam rasową teleinformatyke, na której ucze sie
URZYTECZNYCH rzeczy.
^^^^^^^

Bo ten polski to w ogole bezurzyteczny.
Kogo interesuje jakie h ma byc, albo co poeta na prochach mial na
mysli :-)

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Thu, 28 Oct 2004 22:52:43 +0200



Użytkownik "J.F." <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:36j1o09708rsplprnurim3o40hf0iva74d_at_nospam_4ax.com...
On Thu, 28 Oct 2004 07:42:53 +0200, PeJot wrote:
Dopiero w 5-tej klasie mam rasową teleinformatyke, na której ucze sie
URZYTECZNYCH rzeczy.
^^^^^^^

Bo ten polski to w ogole bezurzyteczny.
Kogo interesuje jakie h ma byc, albo co poeta na prochach mial na
mysli :-)

J.


Dokładnie takie podejście mam ja. h to zawsze h, a tego co poeta myślał
i tak sie nigdy nie dowiemy tak naprawde- tylko czemu moja interpretacja
jest z góry zła,a ta ogólenie przyjęta dobra? Książki czytam sam, wg swojego
gustu i nie potrzebuje czytac jakiegoś shitu który mi narzuca ministerstwo
(zbrodnia i kara, pan tadek, powrót posła itp.). Zgadzam sie z tym że cześć
z tych obowiązkowych lektór jest warta uwagi, ale reszta to historia, i są
nadal w kanonie tylko przez wzgląd na tradycje i nostalgie staruchów w
sejmie.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek \"Plumpi\"" <plumpixjr_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Thu, 28 Oct 2004 16:41:55 +0200


Co jakiś czas dostaję praktykantów pod opiekę, najczęściej ze szkoły o
profilu elektronicznym. Nie pamiętam już czy byli kiedykolwiek tacy,
którzy zainteresowali by się tematem, no może poza wypełnieniem
dzienniczka praktyk w ostatni dzień. Kiedyś jeszcze jako opiekun
praktykantów starałem się ich czegoś nauczyć, ale widząc totalny
tumiwisizm z ich strony, też mi przestało zależeć :(

Widocznie nie potrafiłeś ich zainteresować tematem. Ja podczas swoich
miesięcznych praktyk nauczyłem się więcej niż przez rok chodzenia na
Układy
analogowe. Mój opiekun poprostu potrafił przekazać mi to co ważne, i
przydatne w taki sposób że mnie to zajeło (poza tym sam byłem ciekaw więc
dużo pytałem :))

Spójż z drugiej strony.
Ja się produkuję. Pokazuję, tłumaczę, a kilku z nich widać, myślami są
gdzieś - wszędzie tylko nie TU. Jeden się bawi komórką, innych dwóch
prowadzi konwersację na tematy niczym nie związane z zajęciami. Następnych
dwóch przepisuje żeszyty. Jeszcze kilku innych uczy się na jutrzejszą
klasówkę.
Mówię: "OK - nie mam Wam tego za złe. Jeżeli jesteście orłami nie mam nic
przeciwko temu. Stawiam tylko jeden warunek. Zrobię egzamin z tego co
zdołaliście się nauczyć. Dla mnie liczy się wiedza i praca. Jeżeli ktoś jest
na tyle dobry i zaliczy materiał, jak chce może w ogóle nie przychodzić na
zajęcia, byle tylko zaliczył. Ci co mają trudności muszą zapracować na
ocenę. Są dwa sposoby: jeden z nich to uczestniczenie w moim szkoleniu lub
np. dobrowolne wykonywanie prac porządkowych. Wiem, że wielu z Was znalazło
się w tej szkole zupełnie przypadkowo i nigdy w życiu nie będzie pracowało w
tym zawodzie. W końcu nie każdy musi być specjalistą, a ludzi do łopaty i
szczoty także potrzeba. Przychodzisz, pracujesz (choćby sprzątasz) lub
jesteś orzeł - zaliczasz naukę praktyczną. Niestety nie wystawię takiemu
ocen 5 lub 6 - na te oceny trzeba umieć. Poza tym byłoby to nie fair-play w
stosunku do tych co coś potrafią i chcą się uczyć."
Wiesz ilu z nich potrafiło być fair w stosunku do mnie ? Zaledwie kilku na
kilkudziesięcioosobowe grupy.
A szczytem bezczelności było nieprzychodzenie na praktyki przez prawie cały
rok. Jak już gostek się pojawił to zajmował się wszystkim tylko nie
praktyką. Zrobiłem egzamin - okazało się, że gostek nie zna podstaw, a nie
wspominając o rzeczach, które ja uczyłem w trakcie roku. Kiedy w ramach
wielkiej litości proponuję ocenę 2 zamiast 1 , bo na prawdę na więcej nie
zasługuje to on dochodzi się ze mną, że on chce 6 , no w ostateczności może
być 5
Niestety próby przekupstwa to nie u mnie. Szybko gościa sprowadzam na
ziemię. Ten się obraża i grozi mi pobiciem, albo spaleniem auta. Oczywiście
nie mówi w prost, lecz sugeruje mi takie rzeczy śmiejąc mi się w twarz przy
kolegach i koleżankach udając twardziela.
Niestety zapomina, że to ja decyduję w tym momencie o jego dalszym losie. Na
szczęście potrafię podejść do niego psychologicznie i 15-minutowa rozmowa w
cztery oczy rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Miałem kilka takich przypadków.

Reasumując na 10 uczniów z technikum tylko 1 lub 2 to ludzie, którzy poszli
na ten kierunek ze względu na zainteresowania. Reszta to całkowicie
przypadkowe osoby, które trafiły do tej szkoły w różny sposób i nie są w
ogóle zainteresowane tym tematem. Połowa z nich chciała zapracować na ocenę.
Choć niewiele umieli to byli aktywni w zajęciach lub pracy. Niestety duża
większość to były dziewczęta. Pozostała połowa składająca się praktycznie
tylko z chłopaków starała się ślizgać jak tylko może, a na koniec szkolenia
"psim swędem" zdobyć oceny jak najwyższe.

Wina jest tylko i wyłacznie po twojej stronie.
To Ty decydujesz do której szkoły chodzisz i czego się uczysz.

Nie do końca - być może rodzice popchali potomka do tej szkoły. Poza tym
w 75% w tym wieku to ma się siano w głowie i nie do końca wiadomo co się
chce.


Ja byłem w pełni świadom, że ide to technikum łączności, rodzice nie
chcieli
mnie tam puścić (80km od domu) na profil teleinformatyka. Tymczasem
informatyki miałem w 1 klasie 2 godziny i uczyliśmy się robićkomiksy w
wordzie, a w 2 klasie 1 godzine i graliśmy w quake`a 2, bo nauczycielce
nie
chciało sie być na lekcji tylko szła na kawe do koleżanki w klasie obok.

Dopiero w 5-tej klasie mam rasową teleinformatyke, na której ucze sie
URZYTECZNYCH rzeczy.

Pomijając, że masz jeszcze kiepską polonistkę powiem tak - ludzie są różni,
także różni są nauczyciele. Często wielu z młodych ludzi wie więcej od tych
nauczycieli. Dużo też zależy od samych uczniów. Sam też chodziłem do szkoły
i naprawdę podziwiałem niektóre nauczycielki, że potrafiły się opanować. Sam
miałem ochotę nieraz wstać z ławki, podejść do kumpla i dać mu "w twarz",
który przeszkadzał zarówno nauczycielowi jak i mnie.
Niestety prawda była taka, że im nauczyciel był bardziej "liberalny", tym z
większymi spotykał się przykrościami ze strony uczniów.

Na koniec jeszcze zapamiętaj jedno: "Szkoła nie ma uczyć, lecz ma uczyć
uczenia się !"

Jacek "Plumpi"



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Thu, 28 Oct 2004 22:59:06 +0200





Spójż z drugiej strony.
Ja się produkuję. Pokazuję, tłumaczę, a kilku z nich widać, myślami są
gdzieś - wszędzie tylko nie TU. Jeden się bawi komórką, innych dwóch
prowadzi konwersację na tematy niczym nie związane z zajęciami. Następnych
dwóch przepisuje żeszyty. Jeszcze kilku innych uczy się na jutrzejszą
klasówkę.
Mówię: "OK - nie mam Wam tego za złe. Jeżeli jesteście orłami nie mam nic
przeciwko temu. Stawiam tylko jeden warunek. Zrobię egzamin z tego co
zdołaliście się nauczyć. Dla mnie liczy się wiedza i praca. Jeżeli ktoś
jest
na tyle dobry i zaliczy materiał, jak chce może w ogóle nie przychodzić na
zajęcia, byle tylko zaliczył. Ci co mają trudności muszą zapracować na
ocenę. Są dwa sposoby: jeden z nich to uczestniczenie w moim szkoleniu lub
np. dobrowolne wykonywanie prac porządkowych. Wiem, że wielu z Was
znalazło
się w tej szkole zupełnie przypadkowo i nigdy w życiu nie będzie pracowało
w
tym zawodzie. W końcu nie każdy musi być specjalistą, a ludzi do łopaty i
szczoty także potrzeba. Przychodzisz, pracujesz (choćby sprzątasz) lub
jesteś orzeł - zaliczasz naukę praktyczną. Niestety nie wystawię takiemu
ocen 5 lub 6 - na te oceny trzeba umieć. Poza tym byłoby to nie fair-play
w
stosunku do tych co coś potrafią i chcą się uczyć."
Wiesz ilu z nich potrafiło być fair w stosunku do mnie ? Zaledwie kilku na
kilkudziesięcioosobowe grupy.
A szczytem bezczelności było nieprzychodzenie na praktyki przez prawie
cały
rok. Jak już gostek się pojawił to zajmował się wszystkim tylko nie
praktyką. Zrobiłem egzamin - okazało się, że gostek nie zna podstaw, a nie
wspominając o rzeczach, które ja uczyłem w trakcie roku. Kiedy w ramach
wielkiej litości proponuję ocenę 2 zamiast 1 , bo na prawdę na więcej nie
zasługuje to on dochodzi się ze mną, że on chce 6 , no w ostateczności
może
być 5
Niestety próby przekupstwa to nie u mnie. Szybko gościa sprowadzam na
ziemię. Ten się obraża i grozi mi pobiciem, albo spaleniem auta.
Oczywiście
nie mówi w prost, lecz sugeruje mi takie rzeczy śmiejąc mi się w twarz
przy
kolegach i koleżankach udając twardziela.
Niestety zapomina, że to ja decyduję w tym momencie o jego dalszym losie.
Na
szczęście potrafię podejść do niego psychologicznie i 15-minutowa rozmowa
w
cztery oczy rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Miałem kilka takich przypadków.

Reasumując na 10 uczniów z technikum tylko 1 lub 2 to ludzie, którzy
poszli
na ten kierunek ze względu na zainteresowania. Reszta to całkowicie
przypadkowe osoby, które trafiły do tej szkoły w różny sposób i nie są w
ogóle zainteresowane tym tematem. Połowa z nich chciała zapracować na
ocenę.
Choć niewiele umieli to byli aktywni w zajęciach lub pracy. Niestety duża
większość to były dziewczęta. Pozostała połowa składająca się praktycznie
tylko z chłopaków starała się ślizgać jak tylko może, a na koniec
szkolenia
"psim swędem" zdobyć oceny jak najwyższe.



Pomijając, że masz jeszcze kiepską polonistkę powiem tak - ludzie są
różni,
także różni są nauczyciele. Często wielu z młodych ludzi wie więcej od
tych
nauczycieli. Dużo też zależy od samych uczniów. Sam też chodziłem do
szkoły
i naprawdę podziwiałem niektóre nauczycielki, że potrafiły się opanować.
Sam
miałem ochotę nieraz wstać z ławki, podejść do kumpla i dać mu "w twarz",
który przeszkadzał zarówno nauczycielowi jak i mnie.
Niestety prawda była taka, że im nauczyciel był bardziej "liberalny", tym
z
większymi spotykał się przykrościami ze strony uczniów.

Na koniec jeszcze zapamiętaj jedno: "Szkoła nie ma uczyć, lecz ma uczyć
uczenia się !"

To hasło skądś znam... wiem, wujek mi kiedyś to po pijaku powiedział, jak
gadaliśmy o mojej szkole. Jeśli chodzi o moją polonistkę- niby najlepsza w
szczecinie, dużo wymaga, metodystka i w ogóle, ale lekcje są nudne. Traz
przerabiamy literature wojenną i aż sie nie chce przychodzić na lekcje, tak
jest przybita atmosfera.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_onet.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Fri, 29 Oct 2004 00:04:41 +0200


Panoramix wrote:

tnij cytaty.
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Fri, 29 Oct 2004 15:51:48 +0200


Dobra dobra :) Juz sie robi.

/Panoramix



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_onet.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Fri, 29 Oct 2004 15:58:56 +0200


Panoramix wrote:

Dobra dobra :) Juz sie robi.

to jeszcze wpadnij na to, ze ciac je nalezy inteligentnie, czyli tak,
zeby bylo wiadomo, o co chodzi. CTRL-A -> DEL nie jest rozwiazaniem
problemu myslenia...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek \"Plumpi\"" <plumpixjr_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Fri, 29 Oct 2004 19:00:35 +0200


To hasło skądś znam... wiem, wujek mi kiedyś to po pijaku powiedział, jak
gadaliśmy o mojej szkole. Jeśli chodzi o moją polonistkę- niby najlepsza w
szczecinie, dużo wymaga, metodystka i w ogóle, ale lekcje są nudne. Traz
przerabiamy literature wojenną i aż sie nie chce przychodzić na lekcje,
tak
jest przybita atmosfera.

Ja w swoim życiu spotkałem tylko 2 nauczycieli z prawdziwego zdarzenia.
Jednym z nich była nauczycielka w technikum, która uczyła historii.
Ja nienawidziłem tego przedmiotu, wręcz nie cierpiałem wcześniej i miałem z
tym przedmiotem problemy.
Ona zaś potrafiła odmienić moje nastawienie do niego, zachęcić do tego
stopnia, że był to mój przedmiot dodatkowy na maturze.
Jak u niej wyglądały zajęcia ?
To była swobodna rozmowa, ale oczywiście na temat i niewiele wybiegająca
poza omawiany temat. Opowiadała historię jak własne wydarzenia, dopowiadając
wiele anegdot lub kawałów ściśle związanych z danym wydarzeniem lub własnych
przeżyć z podróży po świecie, gdyż dużo podróżowała z młodzieżą. Co roku w
wakacje organizowała grupy ochotników, którzy jeździli razem z nią po Polsce
i za granicą kraju. Potem przez rok szkolny wspominali.
A babka była konkretna - nigdy nie pozwalała na poufałości, choć była dość
swobodna w kontaktach. Była pewna granica, której nie pozwalała przekraczać.

A drugim był mój wychowawca - także z tego technikum.
U niego można było wszystko załatwić, byle tylko uczciwie. Jak ktoś go
oszukał był spalony. Ale jak grał w otwarte karty to pomagał nawet tym,
którzy potrafili zrobić najgłupszą rzecz pod słońcem. Każdemu podał rękę w
potrzebie i pomógł wyjść z największego bagna, nawet kosztem własnego tyłka.

Teraz są moimi autorytetami.

Jacek "Plumpi"



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 20:51:37 +0200


Niczego nie robie z musu. Z wspomnianej wcześniej geografii miałem 2, a
ekologii (o tym jeszcze nie wspominałem- 2 lata po 2 godziny w tygodniu) 3.

Natomiast z zawodowych przedmiotów nie schodzłem poniżej 4-5.

A fakt że nie potrafie zrobić głupiego termometru wynikał z tego, że byłem
święcie przekonany że czujki mogą być osobno wychodzące z układu na
zewnątrz, zrobione np tak jak w multimetrze czy piekarniku. W zyciu bym nie
pomyślał że można poprostu pokryć termistorek czy co tam innego do tego
służącego poprostu silikonem i wsadzić do wody.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "A.Grodecki" <ag.usun_to_at_nospam_modeltronik.com>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Tue, 26 Oct 2004 22:24:39 +0200


Użytkownik Panoramix napisał:

Do całej pracy dyplomowej potrzebuje jeszcze czujki temperatury którą wsadze
do wody, a temperatura analizowana bedzie juz w układzie poza wodą :)

Możecie mi poradzić z jakich rozwiązań mógłbym skorzystać?

Każdego w wykonaniu wodoodornym. Najtaniej termistor, najdrożej
termorezystor. Najmniej brudzenia rąk (i myślenia) przy wykorzystaniu
scalonego czujnika cyfrowego z i2c o który juz pytasz ;)



--

Pozdrawiam,

A. Grodecki


=======

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<->
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 00:55:39 +0200


Panoramix <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl> napisal nam:

Do całej pracy dyplomowej potrzebuje jeszcze czujki temperatury którą
wsadze do wody, a temperatura analizowana bedzie juz w układzie poza
wodą :)

Możecie mi poradzić z jakich rozwiązań mógłbym skorzystać?

ds18b20 - cyfrowy... fajny

kty10

lm35 (temp w funkcji napiecia... a raczej odwrotnie!)

itp itd :-)

No i jeszcze nie wiemy czy ta woda bedzie zamarzac :)) to 1szy szyjnik
dobry...


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Roman" <romantek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 09:58:41 +0200



"Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> wrote in message
news:417ed5ea$1_at_nospam_news.home.net.pl...

ds18b20 - cyfrowy... fajny
kty10
lm35 (temp w funkcji napiecia... a raczej odwrotnie!)
itp itd :-)

dodam do tego AD592 - odporny na zakłócenia! - działa jak siła
prądomotoryczna.

Roman



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 08:35:08 -0500


"Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> wrote in message news:417ed5ea$1_at_nospam_news.home.net.pl...
No i jeszcze nie wiemy czy ta woda bedzie zamarzac :)) to 1szy szyjnik
dobry...

Nie czytałeś widzę innych postów Panoramixa - to będzie
termometr do akwarium, woda nie będzie zamarzac...
Raczej potrzebna jest dosyć duża dokładność w małym
zakresie, powiedzmy od 18 do 35'C.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysztof Gawryś" <profrook_TO_USUN__at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 10:18:28 +0200


Użytkownik "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:clm2dh$r7o$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Do całej pracy dyplomowej potrzebuje jeszcze czujki temperatury którą
wsadze
do wody, a temperatura analizowana bedzie juz w układzie poza wodą :)

Możecie mi poradzić z jakich rozwiązań mógłbym skorzystać?

http://para.maxim-ic.com/compare.asp?Fam=Temp_Sens&Tree=Sensors&HP=Sensors.cfm&ln=

oferta czujnikow firmy Maxim, czesc z nich jest dostepna w PL, a jesli nie,
to mozesz sprobowac zamowic sample, np. na szkole, ale to w porozumieniu z
Nauczycielami.

I teraz zaleznie od tego w jaki sposob chcesz sie komunikowac z czujnikiem
wybierasz interfejs,
1-Wire, SPI, Analog (potrzebny przetwornik A/C), 3-Wire, Freq., PWM, ...
Dla Ciebie najprostszym rozwiazaniem powinno byc 3-Wire lub SPI.

Ewentualnie KT100, ale potrzebujesz przetwornik A/C.

Jaka dokladnosc pomiaru potrzebujesz? Bo od tego glownie zalezy co mozesz
zastosowac.

K.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 20:55:55 +0200



Użytkownik "Krzysztof Gawryś" <profrook_TO_USUN__at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:clnlgr$rdn$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl> napisał w
wiadomości
news:clm2dh$r7o$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Do całej pracy dyplomowej potrzebuje jeszcze czujki temperatury którą
wsadze
do wody, a temperatura analizowana bedzie juz w układzie poza wodą :)

Możecie mi poradzić z jakich rozwiązań mógłbym skorzystać?

http://para.maxim-ic.com/compare.asp?Fam=Temp_Sens&Tree=Sensors&HP=Sensors.cfm&ln=

oferta czujnikow firmy Maxim, czesc z nich jest dostepna w PL, a jesli
nie,
to mozesz sprobowac zamowic sample, np. na szkole, ale to w porozumieniu z
Nauczycielami.

I teraz zaleznie od tego w jaki sposob chcesz sie komunikowac z czujnikiem
wybierasz interfejs,
1-Wire, SPI, Analog (potrzebny przetwornik A/C), 3-Wire, Freq., PWM, ...
Dla Ciebie najprostszym rozwiazaniem powinno byc 3-Wire lub SPI.

Ewentualnie KT100, ale potrzebujesz przetwornik A/C.

Jaka dokladnosc pomiaru potrzebujesz? Bo od tego glownie zalezy co mozesz
zastosowac.

K.


Taką jak wyżej napisał Pszemol, 18- 40stC. Ale teraz jak juz mam przykłady
to powinienem sobie poradzić.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Panoramix" <panoramix[nospam]_at_nospam_neostrada.pl>
Subject: Re: Czujnik temperatury.
Date: Wed, 27 Oct 2004 20:52:51 +0200


Błagam, nie kontynuujcie tego tematu, bo znam siebie i wiem że bede sie do
końca bronił, a szkoda cennych sekund dla modemowców żeby czytali takie
bzdury.



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mai