Re: Aqmulator Samochodowy



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Trojanowski" <tomek_at_nospam_uniserwis.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Wed, 31 Oct 2001 21:51:27 -0800


Gdzie on jet w Polonezie to nie wiem, w FSO1500 na silniku poloneza był po
prawej stronie komory silnika, przykręcony na wewnętrznej blasze nadkola -
niewielkie czarne pudełko z 3 przewodami dochodzącymi od spodu.

Poprawka : w polonezie ( do caro ) regylator napięcia alternatora znajduje
sie faktycznie na prawym nadkolu ale ma 2 końcówki .
Do tego informacja że w starszych typach regulator był wysoki (
elektromagnetyczny ) a potem były mniejsze elektroniczne.
Te elektromagnetyczne to da się regulować ale warto kupić elektroniczny bo
jest pewniejszy .
( no i faktycznie potwierdzam że gotowanie zdaża się tylko przy zbyt wysokim
napięciu i jeśli dłużej to trwa to akumulator długo nie pożyje ... )


Tomasz Trojanowski



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "musk" <elstach_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Thu, 1 Nov 2001 10:17:57 +0100


nie dawno bylo zwarcie bodajze na 3 celi w nowym akumulatorze wiec jest juz
po wymianie gwarancyjnej... a na prawym nadkolu jest jakas elektronika
zapakowana w niewielkim radiatorze ale ona laczy sie z cewka zaplonowa,
btw: jak sprawdzic czy to uszkodzenie regulatora napiecia ?
--
musk



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Lewandowski" <locust_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Thu, 1 Nov 2001 10:45:52 +0100



Użytkownik "musk" <elstach_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:9rr3vf$prj$1_at_nospam_news.onet.pl...
nie dawno bylo zwarcie bodajze na 3 celi w nowym akumulatorze wiec jest
juz
po wymianie gwarancyjnej... a na prawym nadkolu jest jakas elektronika
zapakowana w niewielkim radiatorze ale ona laczy sie z cewka zaplonowa,
btw: jak sprawdzic czy to uszkodzenie regulatora napiecia ?

Uruchomić silnik i sprawdzić napięcie w instalacji - powinno być ok. 14.4V,
jak jest więcej to jest podejrzane. Mozna spróbować cęgami zmierzyć prąd
ładowania akku - jak po paru minutach pracy silnika (od rozruchu) wynosi
dalej 30A, to też jest podejrzane ;-))))
Tak na mój nos, bo naprawdę, to mi się trafiały w FSO1500 uszkodzenia "w
drugą stronę" - regulator dawał za mało i akku się rozładowywał - skutek
odpięcia jednego z przewodów od reg. nap.


Marek Lewandowski
locust_at_nospam_poczta.onet.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "NIPPERonet" <nipper_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Sat, 3 Nov 2001 16:08:15 +0100


Witam.
Z własnego doświadczenia warsztatowego wiem , że zdarza się specyficzne
uszkodzenie akumulatora objawiające się intesywnym gazowaniem podczas jazdy
pomimo prawidłowych parametrów ładowania oraz pozytywnego testu podczas
próby prądowej akumulatora.
--
Pozdrawiam.
nipper_at_nospam_poczta.onet.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "musk" <elstach_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Sat, 3 Nov 2001 22:07:41 +0100


z tym ze to jest nie dawno wymieniony gwarancyjnie bo stary (stary jak
stary, pare miesiecy) mial zwarcie na celi, mozliwe zeby sam z siebie
gazowal ?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "NIPPERonet" <nipper_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Sun, 4 Nov 2001 00:22:19 +0100


z tym ze to jest nie dawno wymieniony gwarancyjnie bo stary (stary jak
stary, pare miesiecy) mial zwarcie na celi, mozliwe zeby sam z siebie
gazowal ?
To , że jest nowy to nic nie znaczy.Lecz zanim cokolwiek zaczniesz wojować z
akumulatorem upewnij się ,że samochód jest ok.
Najprościej : sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora ale przy
pracującym silniku i nie na biegu jałowym tylko przy obrotach
2500-3500obr/min.Napięcie nie powinno przekroczyć wartości 14,5 -14,6V
max.Dla większej pewności przytrzymaj te obroty przez ok 2-3 minuty i
obserwuj wskazania woltomierza. Czasem usterka regulatora powoduje chwilowe
skoki napięcia.Powtórz pomiary przy włączonych światłach długich.Jeśli nie
zaobserwujesz niczego podejrzanego to znaczy że masz pecha i trafiłeś na
wadliwy akumulator.
Nie ma innych możliwości.Albo problemy z ładowaniem albo wada akumulatora.
--
Pozdrawiam.
nipper_at_nospam_poczta.onet.pl



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Sun, 04 Nov 2001 21:23:25 GMT


On Sat, 3 Nov 2001 16:08:15 +0100, NIPPERonet wrote:
Z własnego doświadczenia warsztatowego wiem , że zdarza się specyficzne
uszkodzenie akumulatora objawiające się intesywnym gazowaniem podczas jazdy
pomimo prawidłowych parametrów ładowania oraz pozytywnego testu podczas
próby prądowej akumulatora.

Zwarta jedna cela ? ale to powinienes szybko woltomierzem wykryc.

J.




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Redlarski <gred_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: Aqmulator Samochodowy
Date: Sun, 04 Nov 2001 01:00:19 +0100


Thu, 1 Nov 2001 10:45:52 +0100 "Marek Lewandowski"
<locust_at_nospam_poczta.onet.pl> napisal:

btw: jak sprawdzic czy to uszkodzenie regulatora napiecia ?

Uruchomić silnik i sprawdzić napięcie w instalacji - powinno być ok. 14.4V,

To po pierwsze, ale jeśli będzie za wysokie, nie musi to być wina
regulatora.

U mnie (FSO1500 z silnikiem Poloneza) szlak trafił jedną diodkę 1A
(BYP401) z prostownika pomocniczego w alternatorze. Objaw był taki jak
pisze "musk" - tzn. u mnie nie zdążył się zagotować akumulator bo mam
amperomierz i szybko zorientowałem się, że coś jest nie tak -
wskazówka wybijała na max. Odłączyłem całkowicie ładowanie (a
konkretnie wzbudzenie) i pojechałem dalej.
Dlaczego padnięcie 1 diody (przerwa) powoduje ładowanie na max
zostawiam jako zagadkę :-)
Podpowiedź: zmierzyć napięcie z prostownika pomocniczego.
BTW, rozwiązanie posłałem już jakiś czas temu na grupę...

gr