z.centralny Mercedes
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Gabry$ M." <dominik_at_nospam_jordan.krakow.pl>
Subject: z.centralny Mercedes
Date: Tue, 13 Nov 2001 12:46:34 +0100
Witam!
Dostalem do naprawy kompresorek powietrza
do zamka centralnego z Mercedesa. W srodku
silniczek z kompresorkiem i kawalek elektroniki
do sterowania obrotami prawo-lewo, w zaleznosci
czy ma sie zamykac czy otwierac. Do plytki
przylaczone jest zasilanie (+/-12V) i trzy styki
(podejrzewam, ze to jakis bus np. I2C)
Wszystkim steruje UAA 1006 i wlasnie
aplikacji tego ukladu szukam, na stronie
producenta (Philips) nie znaju.
Nie wiem jak to cholerstwo sprawdzic.
Prosze grupowiczow o pomoc i sugestie.
Gabry$ M.
From: "Tomasz Trojanowski" <tomek_at_nospam_uniserwis.pl>
Subject: Re: z.centralny Mercedes
Date: Tue, 13 Nov 2001 15:27:30 -0800
W mercedesie ( chyba do 98r) centralny nie ma żadnej magistrali .
wtyczka płaska - zasilanie
okrągła sterowanie .
sterowanie jest zrobione tak :
trzy przewody - trzy obwody czujników położenia ( prawe i lewe drzwi
przednie oraz tylna klapa )
Jeśli podasz na którykolwiek sterujący mase lub + 12V to załączy (
kompresorek ) na określony czas , lub do momentu powstania odpowiedniego
podciśnienia lub ciśniena ( w zależności czy zamyka czy otwiera ).
Podpowiem Ci coś : siłownik i większa część jego instalacji narażona jest na
sporą wilgoć ( położenie siłownika pod siedzeniem oraz okrycie go fabrycznie
gąbką wyciszającą ) i dlatego często przyczyną niepoprawności działania
centralnego mercu jest zgnicie instalacji ( miejsca łączeń przewodów w
rynience pod prawym przednim siedzeniem ok 30 - 40 cm od centralki ) , jeśli
sterownik wygląda na zawilgocony lub z objawami śniedzi to umyj go dokładnie
pod bierzącą wodą i wysusz dobrze . Jeśli podasz zasilanie to od razu bez
sterowania ma na chwile sie załączyć . Na płytce jest taki prymitywny
wyłącznik ciśnieniowy - zobacz jak sie zachowuje przy pracy , on wyłącza
kompresorek jak ciśnienie jest spore .
Tyle na początek powinno wystarczyć - reszta na priv bo nie wiem czy kogoś
to będzie obchodziło jeszcze ...
Tomasz Trojanowski
geble_at_nospam_uniserwis.pl
GG - 861847
"Gabry$ M." <dominik_at_nospam_jordan.krakow.pl> wrote in message
news:9sr19l$o1r$1_at_nospam_galaxy.uci.agh.edu.pl...
Witam!
Dostalem do naprawy kompresorek powietrza
do zamka centralnego z Mercedesa. W srodku
silniczek z kompresorkiem i kawalek elektroniki
do sterowania obrotami prawo-lewo, w zaleznosci
czy ma sie zamykac czy otwierac. Do plytki
przylaczone jest zasilanie (+/-12V) i trzy styki
(podejrzewam, ze to jakis bus np. I2C)
Wszystkim steruje UAA 1006 i wlasnie
aplikacji tego ukladu szukam, na stronie
producenta (Philips) nie znaju.
Nie wiem jak to cholerstwo sprawdzic.
Prosze grupowiczow o pomoc i sugestie.
Gabry$ M.
From: "Serwiz" <rozrywka_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: z.centralny Mercedes
Date: Tue, 13 Nov 2001 18:53:32 +0100
Tyle na początek powinno wystarczyć - reszta na priv bo nie wiem czy kogoś
to będzie obchodziło jeszcze ...
Tomasz Trojanowski
geble_at_nospam_uniserwis.pl
GG - 861847
Napisz co i jak na forum publicznym bo nigdy nie wiadomo kiedy ta wiedza
się przyda. Przynajmniej po takiej lekturze człowiek będzie wiedział "czym
to się je".
A więc czekam na reszte wskazówek jak postępować przy naprawie siłowników
pneumatycznych.
Pozdrowienia
Serwiz
From: "Jacek Nowosielski" <centy_at_nospam_merlin.gliwice.dhs.org>
Subject: Re: z.centralny Mercedes
Date: Wed, 14 Nov 2001 00:01:35 +0100
"Serwiz" <rozrywka_at_nospam_go2.pl> wrote in message news:9srmmu$dlj$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Tyle na początek powinno wystarczyć - reszta na priv bo nie wiem czy
kogoś
to będzie obchodziło jeszcze ...
Napisz co i jak na forum publicznym bo nigdy nie wiadomo kiedy ta wiedza
się przyda.
Popieram w 100%
From: "Gabry$ M." <dominik_at_nospam_jordan.krakow.pl>
Subject: Re: z.centralny Mercedes
Date: Wed, 14 Nov 2001 13:58:13 +0100
Za namowa grupowiczow,
opis usterki urzadzenia dzieki ktoremu pojawil sie ten temat.
Witam!
Serdeczne dzieki za niezbedne informacje.
Mercedesa na oczy nie widzialem, kompresorek zostal
mi przyniesiony do naprawy przez znajomego
z auta sluzbowego, ale widzialem cos takiego wczesniej w
u qmpla w Passacie. Naprawilem, sprawdzilem dzieki informacjom od Ciebie
dziala ;))). To jest wersja zalaczana wg. Twojego opisu,
stanami na jedno z trzech wejsc.
Usterka byla nastepujaca: oczywiscie woda, woda w wezykach,
ale to chyba nie szkodzi, ogolna wilgoc. Zasniedzialy silniczek
(swoja droga pobiera cholerny prad) suche panewki i komutatorek,
odczyscilem, przesmarowalem (HHS2000), plastikowe elementy kompresorka tez-
- dziala super. I glowne uszkodzenie spadla sprezynka (sic!) ze zwory
przekaznika i styk "wisial" w powietrzu, teraz jest bene.
Serdeczne dzieki za pomoc. Pozdrawiam Gabry$ M.