Re: Pomiar rezystancji w trakcie pracy silnika.
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Pomiar rezystancji w trakcie pracy silnika.
Date: Thu, 22 Nov 2001 09:02:20 +0100
To chyba kiepska metoda, mocno błędolubna (na szczęście się nie znam, więc
mogę spokojnie gdybać).;-)
Zastanawia mnie jeszcze inna sprawa - nie spotkałem falownika który mierzył by
rezystancję dla oszacowania temperatury silnika, natomiast chyba wszystkie
mają szacowanie na podstawie I2t. Nie wydaje się Wam to dziwne ?
--
PZD, Irek.N.
From: "Darek K." <kdsystem_at_nospam_rubikon.net.pl>
Subject: Re: Pomiar rezystancji w trakcie pracy silnika.
Date: Fri, 23 Nov 2001 08:18:18 +0100
Do szacowania przyrostu temperatury na podstawie I2t w falownikach jest wy
starczające bo ten parametr można w szerokim zakresie zmieniać. Jak falownik
wyłączy silnik na podstawie I2t a użytkownik stwierdzi, że silnik morze je
szcze mieć wyższą temperaturę to zmieni w ustawieniach falownika I2t.
Natomiast w tym wątku chodzi o dokładny ( w miarę minimalnym błędem) pomiar
rezystancji celem wyznaczenia przyrostu temperatury. Polska Norma przewiduje
pomiar przyrostu temperatury metodą rezystancyjną. W skrócie polega to na
zmierzeniu rezystancji w stanie zimnym (w temperaturze otoczenia), pracy s
ilnika do momentu ustalenia się temperatury, ponownym zmierzeniu rezystancji
(teraz w stanie nagrzanym) i obliczeniu przyrostu temperatury.
Dokładność tej metody zależy tylko od dokładności pomiaru rezystancji.
Darek K.
From: Ireneusz Niemczyk <i.niemczyk_at_nospam_multispedytor.com.pl>
Subject: Re: Pomiar rezystancji w trakcie pracy silnika.
Date: Fri, 23 Nov 2001 09:21:50 +0100
{ciach}
Metoda jest jasna, tylko jak z praktyczną jej realizacją ? Na dodatek gdy silnik
pracuje. Jakiego rzędu są niedokładności?
--
PZD, Irek.N.