regulator napięcia
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Mir" <mirek_at_nospam_data.nospam.pl>
Subject: regulator napięcia
Date: Thu, 29 Nov 2001 12:59:06 +0100
jak sprawdzić czy jest dobry regulator napięcia (Fiat 126p) ?
Mir
From: "Mir" <mirek_at_nospam_data.nospam.pl>
Subject: Re: regulator napięcia
Date: Thu, 29 Nov 2001 13:09:38 +0100
elektroniczny
Użytkownik "Mir" <mirek_at_nospam_data.nospam.pl> napisał w wiadomości
news:9u57rr$noq$1_at_nospam_news.onet.pl...
jak sprawdzić czy jest dobry regulator napięcia (Fiat 126p) ?
Mir
From: "Serwiz" <rozrywka_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: regulator napięcia
Date: Thu, 29 Nov 2001 19:32:25 +0100
Użytkownik "Mir" <mirek_at_nospam_data.nospam.pl> napisał w wiadomości
news:9u57rr$noq$1_at_nospam_news.onet.pl...
jak sprawdzić czy jest dobry regulator napięcia (Fiat 126p) ?
Mir
Najlepiej zmierzyć czy trzyma napiecie (mierzyć na akumulatorze) niezależnie
od obrotów wirnika alternatora, powinno byc coś ok 14 V. Jeśli dość pływa
(nie powinno spaść poniżej 13,5 V) w zależności od obrotów to znaczy że
padł. Nowy regulator kosztuje chyba cos koło 20 zł. Wartości napięć pisałem
z pamięci i mogą sie nieznacznie różnić ale bardzo istotne żeby napięcie
znamionowe nie spadło poniżej 13,5 podczas pracy.
Serwiz
From: "GG" <gayosek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_regulator_napi=EAcia?=
Date: Fri, 30 Nov 2001 00:01:56 +0100
Użytkownik "Serwiz" <rozrywka_at_nospam_go2.pl> napisał w wiadomości
news:9u5uvv$b1r$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Najlepiej zmierzyć czy trzyma napiecie (mierzyć na akumulatorze)
niezależnie
od obrotów wirnika alternatora, powinno byc coś ok 14 V. Jeśli dość pływa
(nie powinno spaść poniżej 13,5 V) w zależności od obrotów to znaczy że
Najlepiej to zmierzyć prąd ładowania, który powinien wynosić ok 1/10
pojemności aku. i nie zmieniać się za bardzo podczas zmian obrotów silnika.
Klemę (+) zdejmujesz po zapaleniu silnika i włączas w szereg amperomierz.
--
Grzesiek Gajewski
gayos_at_nospam_interia.pl
From: "QmX" <kumex_at_nospam_interia.pl>
Subject: Odp: regulator napięcia
Date: Fri, 30 Nov 2001 07:11:06 +0100
Użytkownik GG <gayosek_at_nospam_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9u6fdf$ib0$2_at_nospam_news.onet.pl...
Użytkownik "Serwiz" <rozrywka_at_nospam_go2.pl> napisał w wiadomości
news:9u5uvv$b1r$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Klemę (+) zdejmujesz po zapaleniu silnika ...
Czyms takim mozna "zjarac" diody w alternatorze (zwlaszcza kiedy regulator
jest niesprawny).
QmX.
From: "Chooch" <lawniczak_at_nospam_idea.net.pl>
Subject: Re: regulator napięcia
Date: Fri, 30 Nov 2001 18:29:47 +0100
Klemę (+) zdejmujesz po zapaleniu silnika i włączas w szereg amperomierz.
Uhm, tyle ze alternator i regulator napiecia kiepsko radza sobie z praca bez
obciazenia i w takiej sytuacji mozna jedno z nich latwo spalic (pisza o tym
w prawie kazdej instrukcji obslugi).
pozdr.
CHOOCH
From: "Rafal Baranowski" <Rafal.Baranowski_at_nospam_bloknet.pl>
Subject: Re: regulator napięcia
Date: Fri, 30 Nov 2001 19:17:02 +0100
Uhm, tyle ze alternator i regulator napiecia kiepsko radza sobie z praca
bez
obciazenia i w takiej sytuacji mozna jedno z nich latwo spalic (pisza o
tym
w prawie kazdej instrukcji obslugi).
Wystarczy podlaczyc ten amperomierz przed zapaleniem silnika i zewrzec go
grubszym kablem, a po odpaleniu sciagnac kabel.
Rafal.