zuzycie paliwa - jak okreslic



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "sirapacz" <sirapacz_at_nospam_wp.pl>
Subject: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Wed, 13 Nov 2002 21:37:17 +0100


ponoc z impulsow na wtryskiwaczach

dobrze
ale jak okreslic w l/100km lub w l/h ???
kalibracja siakas czy co???
chyba prosciej bedzie zrobic w l/h
ale jak wyliczyc ile w danym momencie chla paliwa???


--
------===={ sirapacz }====------
PMS: Punto 75SX+LPG+główka z planem;)
Zapraszam na najlepszy serwis aukcyjny
www.adico.pl BEZ PROWIZJI!!!
----------------------------------------------------------------------



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd." <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Wed, 13 Nov 2002 21:48:37 +0100


"sirapacz" <sirapacz_at_nospam_wp.pl> wrote in message
news:28876-1037219827_at_nospam_as1-120.poleczki.dialup.inetia.pl...
ponoc z impulsow na wtryskiwaczach

dobrze
ale jak okreslic w l/100km lub w l/h ???
kalibracja siakas czy co???
chyba prosciej bedzie zrobic w l/h
ale jak wyliczyc ile w danym momencie chla paliwa???

Żeby wyliczyć ile l/100km to będzie jeszcze potrzebny drugi nadajnik
impulsów, związany z przejechaną drogą, np. kontaktron w bliskości
szybkościomerza (z wirującym magnesem).
Był swego czasu taki projekt na tzw. elektrodzie...

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski_at_nospam_interia.pl
==========###-###-###-###==============



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "edek" <k_at_nospam_ii.pl>
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 01:40:25 +0100



Użytkownik "Jd." <jdubowski_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:aquef3$ph8$1_at_nospam_news.tpi.pl...
"sirapacz" <sirapacz_at_nospam_wp.pl> wrote in message
news:28876-1037219827_at_nospam_as1-120.poleczki.dialup.inetia.pl...
ponoc z impulsow na wtryskiwaczach

dobrze
ale jak okreslic w l/100km lub w l/h ???
kalibracja siakas czy co???
chyba prosciej bedzie zrobic w l/h
ale jak wyliczyc ile w danym momencie chla paliwa???

Żeby wyliczyć ile l/100km to będzie jeszcze potrzebny drugi nadajnik
impulsów, związany z przejechaną drogą, np. kontaktron w bliskości
szybkościomerza (z wirującym magnesem).
Był swego czasu taki projekt na tzw. elektrodzie...


Mam jeszcze kopie tegoz: http://kordirko.homeip.net/paliwo.doc

A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry
..... i wychodzi ci ile sekund (minut, milisekund) czasu
otwarcia wtryskiwacza przypada na zuzyty 1l (0,1l 100ml itp).

No i jak masz te wartosc, to juz mozesz przeliczac co chcesz.

edek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 15:35:29 +0000 (UTC)


On Thu, 14 Nov 2002 01:40:25 +0100, <k_at_nospam_ii.pl> wrote:
A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry

Dziala swietnie, o ile ... przelana ilosc jest proporcjonalna
do czasu.
A pobiezne przemyslenia sugeruja ze raczej nie -
po wlaczeniu napiecia wtryskiwacz otwiera sie relatywnie
powoli i strumien paliwa stopniowo narasta. Mozna chyba zalozyc
ze przez pierwsze t1 us jest pewna stala porcja podana.
Potem do wylaczenia przeplyw jest chyba w miare staly,
a po zniknieciu napiecia wtryskiwacz sie przez czas t3
zamyka, stopniowo przymykajac przeplyw.

A to tylko najprostsze ze zjawisk o ktore wtryskiwacz podejrzewam.

Warto by wiec sprawdzic jak sie ma spalanie/ms przy pracy
na wolnych obrotach [hi,hi - pare godzin musi chyba chodzic]
do np jazdy z predkoscia 150 po autostradzie ..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 15:39:45 +0000 (UTC)


On Thu, 14 Nov 2002 01:40:25 +0100, <k_at_nospam_ii.pl> wrote:
A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry

Dziala swietnie, o ile ... przelana ilosc jest proporcjonalna
do czasu.
A pobiezne przemyslenia sugeruja ze raczej nie -
po wlaczeniu napiecia wtryskiwacz otwiera sie relatywnie
powoli i strumien paliwa stopniowo narasta. Mozna chyba zalozyc
ze przez pierwsze t1 us jest pewna stala porcja podana.
Potem do wylaczenia przeplyw jest chyba w miare staly,
a po zniknieciu napiecia wtryskiwacz sie przez czas t3
zamyka, stopniowo przymykajac przeplyw.

A to tylko najprostsze ze zjawisk o ktore wtryskiwacz podejrzewam.

Warto by wiec sprawdzic jak sie ma spalanie/ms przy pracy
na wolnych obrotach [hi,hi - pare godzin musi chyba chodzic]
do np jazdy z predkoscia 150 po autostradzie ..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 15:45:38 +0000 (UTC)


On Thu, 14 Nov 2002 01:40:25 +0100, <k_at_nospam_ii.pl> wrote:
A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry

Dziala swietnie, o ile ... przelana ilosc jest proporcjonalna
do czasu.
A pobiezne przemyslenia sugeruja ze raczej nie -
po wlaczeniu napiecia wtryskiwacz otwiera sie relatywnie
powoli i strumien paliwa stopniowo narasta. Mozna chyba zalozyc
ze przez pierwsze t1 us jest pewna stala porcja podana.
Potem do wylaczenia przeplyw jest chyba w miare staly,
a po zniknieciu napiecia wtryskiwacz sie przez czas t3
zamyka, stopniowo przymykajac przeplyw.

A to tylko najprostsze ze zjawisk o ktore wtryskiwacz podejrzewam.

Warto by wiec sprawdzic jak sie ma spalanie/ms przy pracy
na wolnych obrotach [hi,hi - pare godzin musi chyba chodzic]
do np jazdy z predkoscia 150 po autostradzie ..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "edek" <k_at_nospam_ii.pl>
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Fri, 15 Nov 2002 01:30:35 +0100



(ciach)


Dziala swietnie, o ile ... przelana ilosc jest proporcjonalna
do czasu.
A pobiezne przemyslenia sugeruja ze raczej nie -
po wlaczeniu napiecia wtryskiwacz otwiera sie relatywnie
powoli i strumien paliwa stopniowo narasta. Mozna chyba zalozyc
ze przez pierwsze t1 us jest pewna stala porcja podana.
Potem do wylaczenia przeplyw jest chyba w miare staly,
a po zniknieciu napiecia wtryskiwacz sie przez czas t3
zamyka, stopniowo przymykajac przeplyw.


Czas "otwierania" i "zamykania" wtryskiwacza sa ok. 0,5 - 1ms
i sa mniej wiecej stale (zaleza glownie od konstrukcji wtryskiwacza).
Zauwaz ze sa one "symetryczne", tzn. jesli powiedzmy ten czas bedzie 0,5ms
to od momentu poczatku impulsu
dopiero po 0,5 ms "zaczyna leciec" paliwo, a po zakonczeniu
impulsu dopiero po ok. 0,5 ms "przestaje leciec"
(czas otwarcia wtryskiwacza jest pi x drzwi rowny czasowi impulsu,
tylko ze opozniony o jakies 0,5-1ms w czasie do impulsu).



A wogole jak ktos chce super dokladny pomiar zuzycia - moze kupic
profesjonalny
przeplywomierz (ktos kiedys dawal link do firmy z komputerami
mierzacymi zuzycie przeplywomierzami - blad pomiaru ok. 2-3%, cena
od chyba 1,2 KPLN w gore).

edek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Fri, 15 Nov 2002 08:15:34 +0000 (UTC)


On Fri, 15 Nov 2002 01:30:35 +0100, <k_at_nospam_ii.pl> wrote:
Czas "otwierania" i "zamykania" wtryskiwacza sa ok. 0,5 - 1ms

Biorac pod uwage ze przy wysokich obrotach cykl jest ~20ms,
to przy mniejszych dawkach wtryskiwacz jest otwarty duzo krocej,
to jest to wartosc dosc istotna w rachunkach.

i sa mniej wiecej stale (zaleza glownie od konstrukcji wtryskiwacza).
Zauwaz ze sa one "symetryczne", tzn. jesli powiedzmy ten czas bedzie 0,5ms
to od momentu poczatku impulsu
dopiero po 0,5 ms "zaczyna leciec" paliwo, a po zakonczeniu
impulsu dopiero po ok. 0,5 ms "przestaje leciec"

Dlaczego mialyby byc symetryczne ? Zamyka sprezyna, a otwiera elektromagnes.
Sila elektromagnesu zalezy od napiecia w instalacji.

A wogole jak ktos chce super dokladny pomiar zuzycia - moze kupic
profesjonalny
przeplywomierz (ktos kiedys dawal link do firmy z komputerami

Mnie sie podoba ten z konca strony
http://www.piap.waw.pl/PIAP/DPQ/pom_cis.html

niestety - pewnie jest dosc drogi :-(

mierzacymi zuzycie przeplywomierzami - blad pomiaru ok. 2-3%, cena
od chyba 1,2 KPLN w gore).

Przeplywomierz typu wiatraczek mozna kupic za ~100-200zl.
Trzeba sie co prawda mocno naszukac, no i przy niewielkich
przeplywach dokladnosc jest podejrzana.
Ale ciekaw jestem na ile naprawde pomiar z wtryskow jest dokladny..

J.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Przemek" <brak_at_nospam_nospam.pl>
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 11:06:16 +0100



Użytkownik "edek" <k_at_nospam_ii.pl> napisał w wiadomości
news:aquqt0$9qj$1_at_nospam_news.onet.pl...



Mam jeszcze kopie tegoz: http://kordirko.homeip.net/paliwo.doc

A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry
..... i wychodzi ci ile sekund (minut, milisekund) czasu
otwarcia wtryskiwacza przypada na zuzyty 1l (0,1l 100ml itp).

No i jak masz te wartosc, to juz mozesz przeliczac co chcesz.

Ja mam w aucie fabryczny komputerek , ale poniewaz jezdze na lpg to jego
wskazania sa niewiarygodne .ma moze ktos pomysl w jaki tani sposob
przeksztalcic
przeplyw gazu na impulsy elektryczne bez wprowadzania zbytnich oporow i
najlepiej bez ruchomych czesci mechanicznych (najprostszy bylby "wiatraczek"
z przyczepionym magnesem + czujnik hallotronowy) ?

pzdr



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 21:28:02 GMT


On Thu, 14 Nov 2002 11:06:16 +0100, Przemek wrote:
Ja mam w aucie fabryczny komputerek , ale poniewaz jezdze na lpg to jego
wskazania sa niewiarygodne .ma moze ktos pomysl w jaki tani sposob
przeksztalcic
przeplyw gazu na impulsy elektryczne bez wprowadzania zbytnich oporow i
najlepiej bez ruchomych czesci mechanicznych (najprostszy bylby "wiatraczek"
z przyczepionym magnesem + czujnik hallotronowy) ?

www.piap.waw.pl i tam obejrzec "przeplywomierze owalnokolowe".

Niestety - przemyslowe oznacza drogie :-)



J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 15:26:55 +0000 (UTC)


On Thu, 14 Nov 2002 01:40:25 +0100, <k_at_nospam_ii.pl> wrote:
A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry

Dziala swietnie, o ile ... przelana ilosc jest proporcjonalna
do czasu.
A pobiezne przemyslenia sugeruja ze raczej nie -
po wlaczeniu napiecia wtryskiwacz otwiera sie relatywnie
powoli i strumien paliwa stopniowo narasta. Mozna chyba zalozyc
ze przez pierwsze t1 us jest pewna stala porcja podana.
Potem do wylaczenia przeplyw jest chyba w miare staly,
a po zniknieciu napiecia wtryskiwacz sie przez czas t3
zamyka, stopniowo przymykajac przeplyw.

A to tylko najprostsze ze zjawisk o ktore wtryskiwacz podejrzewam.

Warto by wiec sprawdzic jak sie ma spalanie/ms przy pracy
na wolnych obrotach [hi,hi - pare godzin musi chyba chodzic]
do np jazdy z predkoscia 150 po autostradzie ..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_poczta.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: zuzycie paliwa - jak okreslic
Date: Thu, 14 Nov 2002 15:33:20 +0000 (UTC)


On Thu, 14 Nov 2002 01:40:25 +0100, <k_at_nospam_ii.pl> wrote:
A co do impulsow i jak skalibrowac:
tankujesz pod korek, wlaczasz mierzenie czasu
impulsow wtrysku, jezdzisz i mierzysz ... az do suchego baku.
Tankujesz pod korek, patrzysz ile litrow wlazlo,
dzielisz sumaryczny czas wtrysku przez litry

Dziala swietnie, o ile ... przelana ilosc jest proporcjonalna
do czasu.
A pobiezne przemyslenia sugeruja ze raczej nie -
po wlaczeniu napiecia wtryskiwacz otwiera sie relatywnie
powoli i strumien paliwa stopniowo narasta. Mozna chyba zalozyc
ze przez pierwsze t1 us jest pewna stala porcja podana.
Potem do wylaczenia przeplyw jest chyba w miare staly,
a po zniknieciu napiecia wtryskiwacz sie przez czas t3
zamyka, stopniowo przymykajac przeplyw.

A to tylko najprostsze ze zjawisk o ktore wtryskiwacz podejrzewam.

Warto by wiec sprawdzic jak sie ma spalanie/ms przy pracy
na wolnych obrotach [hi,hi - pare godzin musi chyba chodzic]
do np jazdy z predkoscia 150 po autostradzie ..

J.