Re: Odp: Problem na 1 scalak



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Irek K." <ixkuczek_at_nospam_priv6.onet.pl>
Subject: Re: Odp: Problem na 1 scalak
Date: Tue, 02 Nov 1999 10:23:40 +0100


RADEK wrote:

chcesz moze zrobic ''tester'' modułow zaplonowych?
rradzioo_at_nospam_kki.net.pl
pozdrawia

Witam
Chce naprawic (tj. zrobić nową) płytkę modułu "oszczędzacza biegu
jałowego" - układ ma odcinać dopływ paliwa przy obratach
1500 obr/min.
Orginalny zespół "ruskiej" produkcji sie zepsuł a jest co nieco
za bardzo pokomplikowany (2 układy hybrydowe + kilka tranzystorów).
Nie wiem jak to będzie w praktyce ale uznałem ze wszelkie układy
typu przerzutniki monostabilne odpadają , przecież silnik nigdy
równomiernie nie chodzi i nigdy nie ma jednakowych wyprzedzeń
zapłonu na wszystkich cylindrach. Raczej poszedłem w stronę
dzielników częstotliwosci (aby uśredniać pomiar z kilku obrotów
wału).Pierwszy mój pomysł to licznik 4017 kasowany multiwibratorem
(przepełnienie oznacza obroty > granicznych) ale to juz 2 scalaki.
Myślę że pętla fazowa też ma własności uśredniające,
niestety w tej dziedzinie jestem noga, muszę poszukać
gotowych rozwiązań.

Dziękuję wszystkim za wskazówki.

Pozdrawiam IREK

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Odp: Problem na 1 scalak
Date: 2 Nov 1999 10:52:03 GMT


On Tue, 02 Nov 1999 10:23:40 +0100, Irek K. <ixkuczek_at_nospam_priv6.onet.pl> wrote:
Chce naprawic (tj. zrobić nową) płytkę modułu "oszczędzacza biegu
jałowego" - układ ma odcinać dopływ paliwa przy obratach
1500 obr/min.
Orginalny zespół "ruskiej" produkcji sie zepsuł a jest co nieco
za bardzo pokomplikowany (2 układy hybrydowe + kilka tranzystorów).
Nie wiem jak to będzie w praktyce ale uznałem ze wszelkie układy
typu przerzutniki monostabilne odpadają , przecież silnik nigdy
równomiernie nie chodzi i nigdy nie ma jednakowych wyprzedzeń
zapłonu na wszystkich cylindrach. Raczej poszedłem w stronę
dzielników częstotliwosci (aby uśredniać pomiar z kilku obrotów
wału).

Oj uwazaj. Jak usrednisz to mozesz nie zauwazyc ze srednia co prawda
jest 1600, ale ostatni juz 700 i teraz nie zaskoczy :-)

Trzeba by sprawdzic jak szybko silnik zwalnia i na ile mozna sobie pozwolic..


J.