problem z tyrystorem do zapłonu samoch.
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "pw" <pw2_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: problem z tyrystorem do zapłonu samoch.
Date: Sat, 8 Dec 2001 15:52:10 +0100
Chcę zrobić zapłon tyrystorowy i jest tam taki
tyrystor BTP10/600 - mogą być kłopoty
z jego kupieniem.
Chciałbym go zastąpić innym, ale nie wiem
jakie parametry (szczególnie t off) ma BTP 10/600.
Jaki tyrystor możnaby zastosować zamiast niego ?
(jakie ma t off)
Uzw. pierw. cewki ma ok. 3 omy.
From: "inkoguto" <pisz_na_at_nospam_berdyczow.pl>
Subject: Re: problem z tyrystorem do zapłonu samoch.
Date: Sat, 8 Dec 2001 20:50:19 +0100
Użytkownik "pw" <pw2_at_nospam_kki.net.pl> napisał w wiadomości
news:9ut9um$t7l$1_at_nospam_news.tpi.pl...
Chcę zrobić zapłon tyrystorowy i jest tam taki
tyrystor BTP10/600 - mogą być kłopoty
z jego kupieniem.
Chciałbym go zastąpić innym, ale nie wiem
jakie parametry (szczególnie t off) ma BTP 10/600.
Jaki tyrystor możnaby zastosować zamiast niego ?
(jakie ma t off)
Uzw. pierw. cewki ma ok. 3 omy.
To jest pospolity staromodny powolny tyrystor 10A 600V
Jeśli on jest dobry to każdy innym jest dobry
Policz: przy 15V 3Om wychodzi 5A. Każdy tyrystor na 5A będzie wystarczający
Od konstrukcji układu zapłonowego zależy czy może to być tyrystor z
wbudowaną diodą zwrotną np. seria BT135
Idź zatem do sklepu i kup pierwszy z brzegu tyrystor na 10A i 600V bez diody
zwrotnej
Jak chcesz szybki, to kup szybki. Ale może wtedy warto na 1200V
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: problem z tyrystorem do zapłonu samoch.
Date: Mon, 10 Dec 2001 18:10:47 GMT
On Sat, 8 Dec 2001 15:52:10 +0100, pw wrote:
Chcę zrobić zapłon tyrystorowy i jest tam taki
IMHO - zapomnij o tym. Tyrystory to byly dobre jak tranzystorow
na tych 300-600V nie bylo. Uklad skomplikowany a zalet zadnych.
Zrob sobie na tranzystorach ... a nawet nie rob, tylko sie
rozejrzyj ile kosztuje - bo bywaja niektore smiesznie tanie.
J.