Miernik prądu
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "axe" <axe_at_nospam_WYWALinfinity.net.pl>
Subject: Miernik prądu
Date: Tue, 17 Dec 2002 23:02:36 +0100
Mam dizla i jest tam napisane, że każda ze świec żarowych pobiera prąd 12A.
Zatem dla 4 cylindrów przy sprawności wszystkich świec prąd pobierany do
podgrzewania wynosi 48A. W przypadku gdy jedna jest uszkodzona 36A itd dla
kolejnych. W jaki sposób zrobić układ pomiarowy (mile widziany schemat bo
nie znam sie zbytnio na elektryce/elektronice :( ) do pomiaru ile świec
żarowych mam uszkodzonych dla mienrika do 10A. (mam tylko taki prosty). Jest
wogole szansa wykonania czegos takiego ?
dziekuje z góry za podpowiedzi
From: "Ryszard III" <alt_at_nospam_pf.pl>
Subject: Re: Miernik prądu
Date: Wed, 18 Dec 2002 01:50:06 +0100
Użytkownik "axe" <axe_at_nospam_WYWALinfinity.net.pl> napisał w wiadomości
news:ato6tq$i12$1_at_nospam_serwer.infinity.net.pl...
Mam dizla i jest tam napisane, że każda ze świec żarowych pobiera prąd
12A.
Zatem dla 4 cylindrów przy sprawności wszystkich świec prąd pobierany do
podgrzewania wynosi 48A. W przypadku gdy jedna jest uszkodzona 36A itd dla
kolejnych. W jaki sposób zrobić układ pomiarowy (mile widziany schemat bo
nie znam sie zbytnio na elektryce/elektronice :( ) do pomiaru ile świec
żarowych mam uszkodzonych dla mienrika do 10A. (mam tylko taki prosty).
Jest
wogole szansa wykonania czegos takiego ?
dziekuje z góry za podpowiedzi
W silniku diesla wszystkie świece połączone są równolegle
taśmą miedzianą, doprowadzenie prądu do tej taśmy wykonane jest
z kawałka taśmy stalowej albo z innego materiału oporowego.
I z tego kawałka ( oporowego ) jest pobierana informacja o
prądzie płynącym do świec.
Z tej wartości prądu układ grzania swiec ustala czas trwania
tego cyklu w zależności od temperatury silnika.
Napięcie na tym kawałku tasmy w czasie grzania swiec
to około 0.7V przy ciepłym silniku do 1.25 V przy -15 mrozu.
Tak jest w moim silniku.
Twoim miernikiem można mieżyć ten spadek napięcia,
od zacisku doprowadzającego prąd do pierwszej swiecy żarowej
i następnych.
Im dalej od tego zacisku doprowadzającego do kolejnych swiec,
napięcie będzie rosło o kilkanaście mV .
Ale ten sposób pomiaru w znikomym stopniu
wskaże uszkodzoną świecę.
R.K.
From: "ammpp" <ammpp_at_nospam_poczta.fm>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Miernik_pr=B1du?=
Date: Wed, 18 Dec 2002 08:01:35 +0100
| W silniku diesla wszystkie =B6wiece po=B3=B1czone s=B1 r=F3wnolegle
| ta=B6m=B1 miedzian=B1, doprowadzenie pr=B1du do tej ta=B6my wykonane =
jest
| z kawa=B3ka ta=B6my stalowej albo z innego materia=B3u oporowego.
| I z tego kawa=B3ka ( oporowego ) jest pobierana informacja o
| pr=B1dzie p=B3yn=B1cym do =B6wiec.
| Z tej warto=B6ci pr=B1du uk=B3ad grzania swiec ustala czas trwania
| tego cyklu w zale=BFno=B6ci od temperatury silnika.
| Napi=EAcie na tym kawa=B3ku tasmy w czasie grzania swiec
| to oko=B3o 0.7V przy ciep=B3ym silniku do 1.25 V przy -15 mrozu.
Baaaardzo dok=B3adny pomiar ;)
| Tak jest w moim silniku.
| Twoim miernikiem mo=BFna mie=BFy=E6 ten spadek napi=EAcia,
| od zacisku doprowadzaj=B1cego pr=B1d do pierwszej swiecy =BFarowej
| i nast=EApnych.
| Im dalej od tego zacisku doprowadzaj=B1cego do kolejnych swiec,
| napi=EAcie b=EAdzie ros=B3o o kilkana=B6cie mV .
| Ale ten spos=F3b pomiaru w znikomym stopniu
| wska=BFe uszkodzon=B1 =B6wiec=EA.
hehe
dalej to ju=BF zadanie z matematyki:
Ile pomiar=F3w trzeba wykona=E6, =BFeby znale=BC=E6 uszkodzon=B1 =
=B6wiec=EA ????
Adam
From: "Ryszard III" <alt_at_nospam_pf.pl>
Subject: Re: Miernik prądu
Date: Wed, 18 Dec 2002 10:55:51 +0100
Użytkownik "ammpp" <ammpp_at_nospam_poczta.fm> napisał w wiadomości
news:atp6ju$jce$1_at_nospam_news.tpi.pl...
| W silniku diesla wszystkie świece połączone są równolegle
| taśmą miedzianą, doprowadzenie prądu do tej taśmy wykonane jest
| z kawałka taśmy stalowej albo z innego materiału oporowego.
| I z tego kawałka ( oporowego ) jest pobierana informacja o
| prądzie płynącym do świec.
| Z tej wartości prądu układ grzania swiec ustala czas trwania
| tego cyklu w zależności od temperatury silnika.
| Napięcie na tym kawałku tasmy w czasie grzania swiec
| to około 0.7V przy ciepłym silniku do 1.25 V przy -15 mrozu.
Baaaardzo dokładny pomiar ;)
| Tak jest w moim silniku.
| Twoim miernikiem można mieżyć ten spadek napięcia,
| od zacisku doprowadzającego prąd do pierwszej swiecy żarowej
| i następnych.
| Im dalej od tego zacisku doprowadzającego do kolejnych swiec,
| napięcie będzie rosło o kilkanaście mV .
| Ale ten sposób pomiaru w znikomym stopniu
| wskaże uszkodzoną świecę.
hehe
dalej to już zadanie z matematyki:
Ile pomiarów trzeba wykonać, żeby znaleźć uszkodzoną świecę ????
Adam
Tu nie trzeba żadnej matamatyki ,
chyba że IQ badacza jest jakie jak kija od szczotki.
To i tak nie zmienia faktu że należy wymienić wszystkie
cztery świece żarowe w cztero-cylindrowym silniku diesla.
Wiem z własnego doświadczenia ,wymieniłem tylko uszkodzoną
a na drugi dzień padła następna.
Takie samo zjawisko występuje z żarówkami w reflektorach.
Pozdrawiam
Życzę owocnego szukania wzorów matamatycznych opisujących
zjawisko starzenia się świec żarowych w silnikach diesla,
Oraz życzę wesołych świąt.
R.K.
From: "axe" <axe_at_nospam_WYWALinfinity.net.pl>
Subject: Re: Miernik prądu
Date: Wed, 18 Dec 2002 20:15:15 +0100
to jakis dziwny samochod miales
mi jedna padala a po dlugim czasie dopiero nastepna
tak sie dziala jak opisujesz gdy stosowalem tanie wloskie swiece zarowe
From: zbyszeks_at_nospam_poczta.onet.pl
Subject: Re: Miernik prądu
Date: 18 Dec 2002 22:07:08 +0100
Ale gdyby podpiąć pięć przewodów odpowiednio do szyny to możesz dokładnie
matematycznie stwierdzić, która padła.
Nawet jeśli raz będziesz miał spadek 0,7V, akiedy indziej 1,25V.
Pozdrowienia Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
From: "Ryszard III" <alt_at_nospam_pf.pl>
Subject: Re: Miernik prądu
Date: Wed, 18 Dec 2002 23:23:14 +0100
Użytkownik "axe" <axe_at_nospam_WYWALinfinity.net.pl> napisał w wiadomości
news:atqhg4$5jr$1_at_nospam_serwer.infinity.net.pl...
to jakis dziwny samochod miales
mi jedna padala a po dlugim czasie dopiero nastepna
tak sie dziala jak opisujesz gdy stosowalem tanie wloskie swiece >zarowe
Samochdzik to Toyota Hiace 2200cm diesel.
Taki jak tu
http://www.aleauto.pl/coma/index.php?ida=1878
tylko kolor żółty ,świece żarowe wymieniałem co 100 000 kM
na tyle wystarczały orginalne japońskie, boscha na 20 000 kM
I to wlaśnie w tym silniku był taki układ sterowania grzaniem świec.
Stąt wpadłem na taki pomysł pomiru napięcia na tym boczniku prądowym.
Przejechalem tym samochdem 780 000 km z jednym remontem silnika
po 500 000 km.