Zaplon elektroniczny do samochodu



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "N1" <slavek2_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 08:02:47 +0100


poszukuje schematu zaplonu elektronicznego do samochodu (Fiat Panda -
stara). Chce wyeliminowac regulator odsrodkowy obrotow. Modul do przerywacza
juz posiadam. Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
pozdr
Slawek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Luk" <Lucek_at_nospam_finet.oho.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 11:07:40 +0100



Witam
Dodanie samego elektronicznego modułu nie rozwiązuje sprawy.
Jeżeli chcesz wyeliminować regulator odśrodkowy to musisz (a przynajmniej
powinieneś żeby to miało sens) wymontować także rozdzielacz i przerywacz
mechaniczny. Przeróbka więc nie jest taka prosta.
Z mego doświadczenie z klasycznym zapłonem (czyt. mechanicznym) wiem że
najczęstszą usterką jest uszkodzony palec rozdzielacza lub przerywacz, a nie
regulator odśrodkowy.
Tylko raz miałem okazje naprawiać regulator odśrodkowy. Objawem jest brak
zwiększania kąta wyprzedzania zapłonu przez co silnik nie chce wejść na
obroty.
Jaki to jest silnik 750 czy 900cm?
Jeżeli ten drugi to porównaj go z silnikiem fiata cinquecento (czy jak to
się tam pisze) może to ten sam silnik, a jak znam fiata to napewno. Fiat 900
cinquecento ma elektroniczny zapłon, a nawet wtrysk paliwa.
Fiat Panda ma chyba typowy silnik 4 cylindrowy (Otto).
Dlatego poradziłbym Ci raczej zrezygnować z rozdzielacza na rzecz dwóch
cewek z podwójnym uzwojeniem wtórnym.
Dużo informacji na temat elektronicznych zapłonów znajdziesz w "Radio
Elektroniku" autorstwa P. Stefan Roguckiego
Pozdrawiam Lucek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bozoni" <bozoniNOSPAM_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 12:02:35 +0100




Dlatego poradziłbym Ci raczej zrezygnować z rozdzielacza na rzecz dwóch
cewek z podwójnym uzwojeniem wtórnym.

Witam,
a to też nie jest trywialne zadanie bo trzeba mieć "coś" co powie która
cewka ma zadziałać przy kolejnym obrocie wału. Więc albo aparat zapłonowy z
dwoma przerywaczami albo "komputer" z czujnikiem położenia wału.
pozdrawiam
bozoni



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Luk" <Lucek_at_nospam_finet.oho.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 12:52:34 +0100


no to jest oczywiste
Pozdrawiam Lucek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bozoni" <bozoniNOSPAM_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 12:53:25 +0100




no to jest oczywiste
Pozdrawiam Lucek

Jeszcze w temacie. Ostatnio oglądałem moduł zapłonowy Polonez Abimex i jest
tam hybryda ze sporą ilością elektroniki. Siedzi sobie tam moduł właśnie pod
dwoma podwójnymi cewkami i zastanawiam się czy aby on czasem nie kontroluje
wyprzedzenia zapłonu. Ktoś wie? "Komputer" sterowałby wtedy tylko
dawkowaniem paliwa. Oczywiście są one połączone (czujnik położenia wału,
włączenie rozrusznika, temperatura, kąt otwarcia przepustnicy/podciśnienie
itp.)

pozdr
bozoni



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Luk" <Lucek_at_nospam_finet.oho.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 14:14:33 +0100


Jeszcze w temacie. Ostatnio oglądałem moduł zapłonowy Polonez Abimex i
jest
tam hybryda ze sporą ilością elektroniki. Siedzi sobie tam moduł właśnie
pod
dwoma podwójnymi cewkami i zastanawiam się czy aby on czasem nie
kontroluje
wyprzedzenia zapłonu. Ktoś wie? "Komputer" sterowałby wtedy tylko
dawkowaniem paliwa. Oczywiście są one połączone (czujnik położenia wału,
włączenie rozrusznika, temperatura, kąt otwarcia przepustnicy/podciśnienie
itp.)

pozdr
bozoni

Przez krótki okres czasu pracowałem w serwisie samochodowym BOSCH i z tego
co zauważyłem to najczęściej osobno występuje układ sterowania zapłonem i
wtryskiem ale wykorzystują (tak jak piszesz) wspólne sygnały.
Nawet gdyby ten sam komputer sterował wtryskiem i zapłonem to i tak pewnie
"końcówka mocy" tzn. tranzystor wysokiego napięcia znajdowałby się poza
obudową komputera gdzieś przy samej cewce (może tak jest właśnie w tym
przypadku, o którym piszesz).
W niektórych samochodach (np. Renault Laguna) zapłon jest jeszcze ciekawiej
rozwiązany zamiast dwóch podwójnych cewek stosuje się oddzielną cewkę na
każdą z świec, a sama cewka jest wtedy umieszczona bezpośrednio na świecy.
Wyeliminowano w ten sposób przewody wysokiego napięcia.
Pozdrawiam Lucek




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "bozoni" <bozoniNOSPAM_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Wed, 17 Dec 2003 16:01:21 +0100



Przez krótki okres czasu pracowałem w serwisie samochodowym BOSCH i z tego
co zauważyłem to najczęściej osobno występuje układ sterowania zapłonem i
wtryskiem ale wykorzystują (tak jak piszesz) wspólne sygnały.
Jasne. Gustuję we włoszczyznie i tak np. w Uno FIRE MonoJetronic to tylko
monowtrysk a aparat zapłonowy klasyczny. Podobnie w pierwszych V6 Alfy z
wtryskiem (L-Jetronic). Tak samo było też we Fiacie Argenta 120ie. Była
krótka seria ok. 1984 (!) z sekwencyjnym wtryskiem Weber IAW. Itp.
Nawet gdyby ten sam komputer sterował wtryskiem i zapłonem to i tak pewnie
"końcówka mocy" tzn. tranzystor wysokiego napięcia znajdowałby się poza
obudową komputera gdzieś przy samej cewce (może tak jest właśnie w tym
przypadku, o którym piszesz).
Chyba jednak to kompletny, osobny sterownik zapłonu, bo można go zastąpić
klasycznym http://www.fsoautoklub.pl/?action=tech_aparat_gli.
W niektórych samochodach (np. Renault Laguna) zapłon jest jeszcze
ciekawiej
rozwiązany zamiast dwóch podwójnych cewek stosuje się oddzielną cewkę na
każdą z świec, a sama cewka jest wtedy umieszczona bezpośrednio na świecy.
Podobnie chyba też w niektórych Saabach

pozdr
bozoni



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "N1" <slavek2_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Re: Zaplon elektroniczny do samochodu
Date: Thu, 18 Dec 2003 13:29:07 +0100


Znalazlem http://195.150.240.2/~ladaklub/tuning/tcmods.zip
pozdr
Slawek



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai