Jak zdiagnozować usterkę regulatora wycieraczek w samochodzie z trybem interval?

Regulator wycieraczek, troche NTG ale z elektronika :)





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "angel" <mmxREMOVEME_at_nospam_szas.pl>
Subject: Regulator wycieraczek, troche NTG ale z elektronika :)
Date: Wed, 17 Dec 2003 13:09:04 +0100


Witam mam problem z wycieraczkami w aucie przestaly dzialac tryby pracy
interval i regulowany interval,
oczywiscie padlo na regulator pracy wycieraczek. Tylko ze schematu do auta
nie mam a czesc ludzikow sugeruje ze jest on wbudowany w silnik wycieraczek
(nie moge go rowniez zlokalizowac jako osobna kostke). I teraz do silnika
wycieraczek dochodzi kostka 4 przewodowa + masa
teraz to co udalo mi sie zmierzyc to:
mierzylem napiecie miedzy pinami i masa i tak:

na jednym jest caly czas 12V nie zaleznie od polozenia przelacznika pracy
wycieraczek, natomiast na pozostalych sytuacja wyglada tak:

przelacznik bieg 1, pin 1 12V, pin 2 0V, pin 3 0V, pin 4 0V
przelacznik bieg interval, taka sama sytuacja
przelacznik bieg 2 (full speed) na pinie 3 pokazuje sie 12V wycieraczki
dzialaja

dla uzyskania wiekszej klarownosci postanowilem zmierzyc silnik wycieraczki
tylnej gdzie interval dziala i zakonczona jest ona 2 pinami + masa
i tak przy wylaczonym silniku:

masa - pin 1 +12V
masa - pin 2 0V

przy wlaczonym silniku (tylna wycieraczka pracuje tylko w trybie interval)

masa - pin 1 +12V
masa - pin 2 +12V przy wychyleniu sie wycieraczki, pozniej 0V gdy
wycieraczka wraca na miejsce i znow +12V wychyla sie i znow 0V wraca.

Czytalem gdzies ze to tzw. obwod hamowania ?

I teraz przypuszczenia... moze to wiazka kabli idaca do wycieraczek sie
przetarla ? zeby je zmierzyc musze zdjac blotnik bo tam jest kostka i
rozorac kawal auta a jest zimno,
wolal bym miec odrobine pewnosci ze to uzasadniona droga. Czy moge podac
silnikowi "recznie" 12V po kolei na kazdy z jego pinow i oczekiwac reakcji ?
jesli zadzialaja z intervalem
to znaczy ze kable sa winne a regulator jest w silniku lub jest sprawny.
Obawiam sie ze jesli w ten sposob postapie, zrobie zwarcie i spale uzwojenie
silnika.

Po zachowaniu jednak tylnej wycieraczki wnioskuje ze jest gdzies ten
przekaznik (regulator) osobno skad innad raz bylo by +12V a raz 0V. na tej
samej zyle.


--
Mazda MX-3 1.8 V6 24V '91 PMS
GG: 833104
Mariusz, MMX



========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!news.nask.pl!news-stoc.telia.net!news-stoa.telia.net!telia.net!nntp.inet.fi!inet.fi!newsfeed1.funet.fi!newsfeeds.funet.fi!news1.spb.su!news.wplus.net!newsfeed.wplus.net!not-