Jak skalibrować obrotomierz Jabla bez uszkodzenia układu 555?

Obrotomierz samochodowy (kit Jabla)





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "szczupx" <szczupx_at_nospam_wp.pl>
Subject: Obrotomierz samochodowy (kit Jabla)
Date: Sun, 28 Dec 2003 13:54:04 +0100


Kupiłem, zlutowałem, podłączyłem.
Linijka diód działa przy podaniu napięcia na wejście drugiego scalaka.
Czyli ta czesc układu jest OK.
Próbowałem skalibrować urządzenie - dałem mu 30V~ z trafo.... i nic.
Żadnej diody zapalonej. Co on wymaga 200V do działania? Jak oni sobie
wyobrażają kalibrację??? Czy mam podpiąć ten sprzęt pod 220V? Trochę się
boję że coś się sfajczy....
A może co powinienem sprawdzić żeby wiedzieć czy np 555 nie jest
uszkodzony? Pierwszy raz składam zestaw z tym układem....

Pod www.szczupx.cad.pl/schem.gif jest schemat stopnia wejściowego

--
MMański
scx7_at_nospam_wp.CIACH.pl
Powered by INTEL 286


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd." <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Obrotomierz samochodowy (kit Jabla)
Date: Sun, 28 Dec 2003 14:13:49 +0100



Użytkownik "szczupx" <szczupx_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:bsmjph$afe$1_at_nospam_news.atman.pl...

Próbowałem skalibrować urządzenie - dałem mu 30V~ z trafo.... i nic.
Żadnej diody zapalonej. Co on wymaga 200V do działania?

Raczej nie. Przykładanie tam napięć > 10V nie zmienia działania układu
(zenerka na 8,2V).

A może co powinienem sprawdzić żeby wiedzieć czy np 555 nie jest
uszkodzony? Pierwszy raz składam zestaw z tym układem....

Zapnij w szereg z rezystorem obciążenia tranzystora (47k w kolektorze)
słuchawki i posłuchaj czy buczy.
Sprawdź też czynie masz przypadkiem jakiegoś głupiego błędu montażowego
(zenerka odwrotnie, nóżki tranzystora)

Pod www.szczupx.cad.pl/schem.gif jest schemat stopnia wejściowego

Nie za bardzo czaję po co tam jest ten oporek z końcówki 3 timera 555 do
bazy tranzystora....
--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski_at_nospam_interia.pl
==========###-###-###-###==============




========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.atman.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "szczupx" <szczupx_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Obrotomierz samochodowy (kit Jabla)
Date: Sun, 28 Dec 2003 15:05:24 +0100


Zapnij w szereg z rezystorem obciążenia tranzystora (47k w kolektorze)
słuchawki i posłuchaj czy buczy.
Sprawdź też czynie masz przypadkiem jakiegoś głupiego błędu montażowego
(zenerka odwrotnie, nóżki tranzystora)

Tjaaa, to już szczyt. Jak mi napisałeś o tym tranzystorze to się wyczaiłem
że go w ogóle nie wmontowałem...... :-) dobry jestem

Zalutowałem, wymieniłem zenerke bo była padnięta i chodzi :-)

WIELKIE DZIEKI!!!!!!! :-D

--
MMański
scx7_at_nospam_wp.CIACH.pl
Powered by INTEL 286


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mai

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Obrotomierz samochodowy (kit Jabla)
Date: Sun, 28 Dec 2003 17:23:07 +0100


On Sun, 28 Dec 2003 13:54:04 +0100, szczupx wrote:
Próbowałem skalibrować urządzenie - dałem mu 30V~ z trafo.... i nic.
Żadnej diody zapalonej. Co on wymaga 200V do działania?

Sprawa sie wyjasnila :-) i po schemacie to nie wymaga ...
ale w tym miejscu na cewce 200V jak najbardziej moze powstac ...

J.


========
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not-for-mai