MPEG



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: adbartos_at_nospam_ibm.uci.agh.edu.pl (Adam Bartosik)
Subject: MPEG
Date: 3 Jan 1997 11:33:24 GMT


Czy ktos wie cokolwiek na temat MPEG'u?
Nie ukrywam, ze najlepiej po polsku (moze ktos cos napisal?),
a moze jakies URL'e?

Z gory dziekuje...
Adam Bartosik

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Jarek Lis <lis_at_nospam_ict.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: MPEG
Date: 3 Jan 1997 16:44:25 GMT


In pl.misc.elektronika Adam Bartosik <adbartos_at_nospam_ibm.uci.agh.edu.pl> wrote:
Czy ktos wie cokolwiek na temat MPEG'u?

A co cie interesuje? Kompresja jak kompresja....


Jaroslaw Lis

+------------------------------------------------------------------------+
| lis_at_nospam_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |
+------------------------------------------------------------------------+


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: winnetou <winnetou_at_nospam_silesia.ternet.pl>
Subject: Re: MPEG
Date: Sat, 04 Jan 1997 00:48:58 +0100


Adam Bartosik wrote:

Czy ktos wie cokolwiek na temat MPEG'u?

Tak... W Polsce nie do kupienia (sam dekoder), na zachodzie to ok. 550
funtow bez subskrypcji (bez karty). Z emulatorem MPEG-2.EXE sa problemy,
na co niektorych NOKIACH nie chce chodzic. Zajrzyj na starsze posty na
alt.satellite.tv.crypt

Dariusz (winnetou_at_nospam_silesia.ternet.pl)

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: lpiwowar_at_nospam_bolek.ii.pw.edu.pl (Lukasz Piotr Piwowarski)
Subject: Re: MPEG
Date: 30 Jan 1997 17:06:00 GMT


Adam Bartosik (adbartos_at_nospam_ibm.uci.agh.edu.pl) wrote:
Czy ktos wie cokolwiek na temat MPEG'u?
Nie ukrywam, ze najlepiej po polsku (moze ktos cos napisal?),
a moze jakies URL'e?

Z gory dziekuje...
Adam Bartosik

MPEG to kompresja ruchomych obrazow. W odroznieniu od MJPG wykorzystuje ona
podobienstwo miedzy kolejnymi klatkami animacji (MJPG to nastepujace po
sobie JPG). Efektem tego jest to ze im obraz jest bardziej statyczny tym
jego przesylanie wymaga mniejszej przeplywnosci bitowej, po prostu nie-
ruchome czesci sa jakby pomijane w transmisji, zostaly juz raz przeslane
i nie ma powodu by je jeszcze raz przesylac. Oczywiscie wymaga to skompliko-
wanych algorytmow kompresji, na ktorych sie nie znam, ale jezli chcialbys
sie dowiedziec czegos wiecej to moge pogrzebac w starych notatkach z wykla-
dow z podstaw transmisji cyfrowej.
Lukasz Piwowarski
lpiwowar_at_nospam_elka.pw.edu.pl