metalizacja



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Krzysztof Tokarz <tato_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl>
Subject: metalizacja
Date: Thu, 10 Apr 1997 10:14:09 +0200


Mam pytanie dotyczace plytek drukowanych. Czy istnieje mozliwosc
wykonania metalizacji otworow w warunkach powiedzmy nieprofesjonalnych.
Jesli ktos ma doswiadczenia w tym zakresie lub w jakiej literaturze
cos na ten temat znajde bede wdzieczny.

tato_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Gabriel Drabik" <gabrys_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl>
Subject: Re: metalizacja
Date: 10 Apr 1997 13:43:19 GMT


Mam pytanie dotyczace plytek drukowanych. Czy istnieje mozliwosc
wykonania metalizacji otworow w warunkach powiedzmy nieprofesjonalnych.
Jesli ktos ma doswiadczenia w tym zakresie lub w jakiej literaturze
cos na ten temat znajde bede wdzieczny.

Z tego co pamietam dokladny opis jest w ksazce "Technologia dla
elektronikow"
Jak wynika z opisu nie nalezy sie za to brac.

gabrys.


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Pawel Lepczynski <plepczyn_at_nospam_piast.t19.ds.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: metalizacja
Date: Thu, 10 Apr 1997 23:33:06 -0700


Krzysztof Tokarz wrote:

Mam pytanie dotyczace plytek drukowanych. Czy istnieje mozliwosc
wykonania metalizacji otworow w warunkach powiedzmy nieprofesjonalnych.
Jesli ktos ma doswiadczenia w tym zakresie lub w jakiej literaturze
cos na ten temat znajde bede wdzieczny.

Jest taka technologia, w ktorej do otworow wpycha sie specjalna
paste, potem to wszystko podgrzewa i chwatit'. Tylko ze:
1. Jest to bardzo pracochlonne (strzykawa do kazdego otworu).
2. Jest to bardzo drogie.
3. Masz 100% prawdopodobienstwa, ze od razu Ci nie wyjdzie.
4. Nie pamietam, kto to oferowal, a przez przypadek wyrzucilem
reklamowki. Chyba gdzies w Gliwicach.

Inne metody:
1. Wiercic wieksze otwory i wciskac miniaturowe nity rurkowe
2. Tam gdzie sa przejscia przeprowadzic przez otwor dodatkowo
przylutowany we wlasciwych miejscach cieniutki drucik.

A najlepiej: zaprojektuj plytke tak, zeby dalo sie ja
polutowac z dwoch stron.

Bye!
--------------------------------------------------------
Pawel Lepczynski
plepczyn_at_nospam_piast.t19.ds.pwr.wroc.pl
--------------------------------------------------------

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Jarek Lis <lis_at_nospam_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: metalizacja
Date: 11 Apr 1997 12:55:31 GMT


Pawel Lepczynski <plepczyn_at_nospam_piast.t19.ds.pwr.wroc.pl> wrote:
Inne metody:
1. Wiercic wieksze otwory i wciskac miniaturowe nity rurkowe

Gdzie to kupic? No i czy da sie miedzy nozkami sciezke jeszcze
przeprowadzic.

2. Tam gdzie sa przejscia przeprowadzic przez otwor dodatkowo
przylutowany we wlasciwych miejscach cieniutki drucik.

Wujatkowo up*****liwa robota. Da sie zrobic, ale co sie naklniesz.

A najlepiej: zaprojektuj plytke tak, zeby dalo sie ja
polutowac z dwoch stron.

I tu jest problem - podstawki. A niestety czasem trzeba w ukladzie
jakiegos GAL'a czy eproma. Tak swoja droga - mam kilka angielskich
plytek, gdzie podstawki nie maja plastiku, tylko sa po prostu pojedynczymi
zestykami z "precyzyjnych" podstawek wlutowanymi w plytke.
Dzieki temu da sie je lutowac z dwoch stron.
Jakby ktos wiedzial gdzie mozna kupic takie piny luzem .....

J.

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: gred_at_nospam_free.polbox.pl (Grzegorz Redlarski)
Subject: Re: metalizacja
Date: Fri, 11 Apr 1997 22:28:10 GMT


On 11 Apr 1997 12:55:31 GMT, Jarek Lis
<lis_at_nospam_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> wrote:

I tu jest problem - podstawki. A niestety czasem trzeba w ukladzie
jakiegos GAL'a czy eproma. Tak swoja droga - mam kilka angielskich
plytek, gdzie podstawki nie maja plastiku, tylko sa po prostu pojedynczymi
zestykami z "precyzyjnych" podstawek wlutowanymi w plytke.
Dzieki temu da sie je lutowac z dwoch stron.
Jakby ktos wiedzial gdzie mozna kupic takie piny luzem .....

A po co luzem? Podstawki precyzyjne w plastiku maja ten plastik dosc
wysoko (2mm) od druku. Mozna je przylulutowac bez problemu z obu
stron. Jesli juz bys koniecznie chcial, to od biedy, mozna te styki
dosc latwo wydlubac. Z kupieniem ich nie powinno byc problemu (moge
dac namiary w Trojmiescie).

gr


Grzegorz Redlarski (Gdańsk)
mailto:gred_at_nospam_amg.gda.pl (iso8859-2)
http://www.amg.gda.pl/~gred/
http://free.polbox.pl/g/gred/


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Jarek Lis <lis_at_nospam_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: metalizacja
Date: 14 Apr 1997 13:10:43 GMT


Grzegorz Redlarski <gred_at_nospam_free.polbox.pl> wrote:
I tu jest problem - podstawki. A niestety czasem trzeba w ukladzie [..]
Jakby ktos wiedzial gdzie mozna kupic takie piny luzem .....

A po co luzem? Podstawki precyzyjne w plastiku maja ten plastik dosc
wysoko (2mm) od druku. Mozna je przylulutowac bez problemu z obu
stron. Jesli juz bys koniecznie chcial, to od biedy, mozna te styki
dosc latwo wydlubac.

Hm, takich co by mialy 2mm to nie widzialem. A nawet i 2mm juz trudno sie
lutuje. Wydlubac mozna, ale po co zadawac sobie roboty :-)
No i jeszcze jedno - konstrukcja tych pinow moze byc taka, ze przy lutowaniu
sprezynki sie zakleja :-(.


J.

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Laboratorium Internetowe" <guest_at_nospam_cpu-zeto.com.pl>
Subject: Re: metalizacja
Date: 11 Apr 1997 17:11:36 GMT




Krzysztof Tokarz <tato_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał(a) w artykule
<334CA151.1743_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl>...
Mam pytanie dotyczace plytek drukowanych. Czy istnieje mozliwosc
wykonania metalizacji otworow w warunkach powiedzmy nieprofesjonalnych.
Jesli ktos ma doswiadczenia w tym zakresie lub w jakiej literaturze
cos na ten temat znajde bede wdzieczny.

tato_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl

Jak wynika z tego co napisali przedmowcy lepiej nie zawracac sobie glowy
takimi duperelami. Najlepij zlecić to firmie, ktora zrobi to
profesjonalnie.
Np. W firma CAD-projekt z Warszawy (reklama w Elektronice Praktycznej)
bierze
ok. 10zl/ dm2. Pliki (np z Protela) wysałasz modemem, plytki przysylaja Ci
poczta.
Wraz z wykonana solder maska. Wystarczy polutowac na fali i wsio.
Tanio, szybko i nie brudzisz sobie rak.

Pozdrawiam K. krzysw_at_nospam_cpu-zeto.com.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: gred_at_nospam_free.polbox.pl (Grzegorz Redlarski)
Subject: lutowanie na fali
Date: Fri, 11 Apr 1997 22:28:12 GMT


On 11 Apr 1997 17:11:36 GMT, "Laboratorium Internetowe"
<guest_at_nospam_cpu-zeto.com.pl> wrote:

Wystarczy polutowac na fali i wsio.

Czy ktos sie orientuje, ile moze kosztowac taka maszynka do lutowania
na fali i gdzie to tanio kupic?

gr


Grzegorz Redlarski (Gdańsk)
mailto:gred_at_nospam_amg.gda.pl (iso8859-2)
http://www.amg.gda.pl/~gred/
http://free.polbox.pl/g/gred/