jak podlaczyc angielski telefon?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Janusz Skrzypkowski" <j.skrzypkowski_at_nospam_pbg.pl>
Subject: jak podlaczyc angielski telefon?
Date: 17 Apr 1997 10:32:01 GMT


Mam problem: jak podlaczyc telefon przystosowany do sieci w Wielkiej
Brytanii?

Telefon byl zakonczony wtyczka innego typu niz nasz Panasonic. Metoda prob
i bledow sposrod czterech przewodow wybralem dwa odpowiednie i telefon
zaczal dzialac tzn. jest sygnal i mozna z niego dzwonic. Niestety kiedy
ktos dzwoni do mnie to telefon milczy. Prawdopodobnie odpowiedzialne za to
sa dwa pozostale przewody z ktorymi nie wiem co zrobic.

Moze ktos moze mi pomoc. Z gory dziekuje.

Janusz Skrzypkowski
j.skrzypkowski_at_nospam_pbg.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: bieniek_at_nospam_zr.ita.pwr.wroc.pl (Pawel B.)
Subject: Re: jak podlaczyc angielski telefon?
Date: 17 Apr 1997 12:55:31 GMT


In article <01bc4b1a$a4ec1720$17a5ccc2_at_nospam_janusz>, "Janusz Skrzypkowski" <j.skrzypkowski_at_nospam_pbg.pl> says:

Mam problem: jak podlaczyc telefon przystosowany do sieci w Wielkiej
Brytanii?

Telefon byl zakonczony wtyczka innego typu niz nasz Panasonic. Metoda prob
i bledow sposrod czterech przewodow wybralem dwa odpowiednie i telefon
zaczal dzialac tzn. jest sygnal i mozna z niego dzwonic. Niestety kiedy
ktos dzwoni do mnie to telefon milczy. Prawdopodobnie odpowiedzialne za to
sa dwa pozostale przewody z ktorymi nie wiem co zrobic.

W cywilizowaanych telefonach czerwony i zielony to przewody lini,
biały - dzwonek i trzeba go polaczy z jednym z tych dwoch,
najlepiej metoda prob i bledow

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Janusz Skrzypkowski" <j.skrzypkowski_at_nospam_pbg.pl>
Subject: Re: jak podlaczyc angielski telefon?
Date: 18 Apr 1997 06:34:54 GMT


Dzieki za pomoc ale nic z tego nie wyszlo. Przelecialem przez wszystkie
kombinacje i nic.

Janusz.

Pawel B. <bieniek_at_nospam_zr.ita.pwr.wroc.pl> wrote in article
<5j56k3$k1k$1_at_nospam_sun1000.pwr.wroc.pl>...
In article <01bc4b1a$a4ec1720$17a5ccc2_at_nospam_janusz>, "Janusz Skrzypkowski"
<j.skrzypkowski_at_nospam_pbg.pl> says:

Mam problem: jak podlaczyc telefon przystosowany do sieci w Wielkiej
Brytanii?

Telefon byl zakonczony wtyczka innego typu niz nasz Panasonic. Metoda
prob
i bledow sposrod czterech przewodow wybralem dwa odpowiednie i telefon
zaczal dzialac tzn. jest sygnal i mozna z niego dzwonic. Niestety kiedy
ktos dzwoni do mnie to telefon milczy. Prawdopodobnie odpowiedzialne za
to
sa dwa pozostale przewody z ktorymi nie wiem co zrobic.

W cywilizowaanych telefonach czerwony i zielony to przewody lini,
biały - dzwonek i trzeba go polaczy z jednym z tych dwoch,
najlepiej metoda prob i bledow


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: guc_at_nospam_ibib.waw.pl (Maciek Guc')
Subject: Re: jak podlaczyc angielski telefon?
Date: 18 Apr 1997 10:08:25 GMT


Proponuje metode analityczna.
Otworzyc pudlo i sprobowac znalezc i rozdzielic tzw.
obwod rozmo'wny i przywolawczy. (straszny zargon i pewnie go zle cytuje)
Wszystko wskazuje na to ze czesc rozmowna jakos dziala.
Podstawowa sprawa jest to co sie dzieje przy odkladaniu sluchawki
(przelacznik pod widelkami) uklad rozmowny powinien zostac odlaczony
a podlaczony (do linii) powinien zostac uklad przywolawczy.
Uklad przywolawczy w znanych mi rozwiazaniach (niewielu) zwykle
zaczyna sie od kondensatora (ok. 1 uF/100v) wlaczonego w_szereg
z cala reszta, potem albo jest dzwonek na prad zmienny,
albo inne urzadzenie do robienia halasu. Zwykle te inne sa na prad staly
wiec maja doczepiony prostownik (koniecznie Graetz zeby prostowal
dwupolowkowo, kondensator musi sie ladowac i rozladowywac).
Jesli potrafisz odkryc cos w tym rodzaju to moze potrafisz dojsc
co z czym polaczyc.
Sprobuje popelnic drobny schemat:



widelki
o------------------------------
O---------------o==== || |
o-------||-------- |
linia || | Obwod Rozmo'wny
DZWONEK | (i uklad wybierczy)
| |
O--------------------------------------------------

Inna metoda jest dorobienie protezy.
Potrzebne sa : kondensator ~ 1uF/100V
prostownik graetz np. 0.5A/100V (z duuuuzym zapasem)
brzeczyk, gwizdek, pozytywka z kartki imieninowej lub
grajacego breloczka.
W zasadzie polaczenie tego jest proste i nie bede tym zasmiecal listy.
W razie problemow mailuj.

Obawiam sie tylko ze twoj wspanialy telefon zle sie zachowuje gdy ma
odlozona sluchawke. Czy osoba wspolpracujaca przy testach nie slyszala
przypadkiem ze aparat jest zajety? Aparat jest testowany stalym napieciem
zeby rozpoznac w jakim polozeniu sa widelki. Stad wlasnie ten kondensator.

Ostatnia mozliwosc jaka mi przychodzi do glowy to to ze telefonowi brakuje
tylko kondensatora ktory nalezy dolaczyc z zewnatrz.

I na koniec uwaga, ten telefon nie byl projektowany do polskiej sieci
i moze sie jakos dziwnie zachowywac, np. przy naliczaniu impulsow
(problem rozpoznania odkladania sluchawki). Jeszcze straszniejsza moze
byc reakcja TPSA jak sie dowiedza ze go uzywasz.

Z zyczeniami powodzenia

Maciek