Czujnik Halla w Cadillacu - sprawdzanie uszkodzenia i konstrukcja

Czujnik Halla do Cadillaca





Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
spis tre¶ci
From: "Wojtek Jarzecki" <mawojar_at_nospam_lodz.pdi.net>
Subject: Czujnik Halla do Cadillaca
Date: 6 May 1997 19:55:21 GMT



Mam starego Cadillaca.
Padł mi prawdopodobnie czujnik halla zczytujący położenie wału silnika. Czy
ktokolwiek wie jak takie czujniki są skonstruowane. Sprawdzałem omomierzem
na zakresie 20Momów i nic żadnego przewodzenia.
Do czujnika dochodzą 2 przewody jeden zasilanie 12V ( masa podana jest
przez masę ogólną samochodu) drugi prawdopodobnie wyjście sygnału .
Za pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam

-------------------- Wojtek---- mawojar_at_nospam_lodz.pdi.net -------------------

Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
spis tre¶ci
From: Jarek Lis <lis_at_nospam_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl>
Subject: Re: Czujnik Halla do Cadillaca
Date: 6 May 1997 21:54:11 GMT


Wojtek Jarzecki <mawojar_at_nospam_lodz.pdi.net> wrote:
Padł mi prawdopodobnie czujnik halla zczytujący położenie wału silnika. Czy
ktokolwiek wie jak takie czujniki są skonstruowane.

Spojrzec do ksiazki :-)

Sprawdzałem omomierzem
na zakresie 20Momów i nic żadnego przewodzenia.
Do czujnika dochodzą 2 przewody jeden zasilanie 12V ( masa podana jest
przez masę ogólną samochodu) drugi prawdopodobnie wyjście sygnału .

Tam w srodku jest ..... w zasadzie nie istotne juz co.
sadzac po tych przewodach to masz wewnetrzny wzmacniacz, a tym
przewodem wychodzi:
1) impulsy napieciowe [mierzyc woltomierzem]
2) wyjscie typu OC [podlaczyc rezystor, najlepiej do +5V, i mierzyc
napiecie]
3) podobnie jak wyzej, ale rezystor do masy..


P.S. Podobne czujniczki zobaczysz w wielu napedach 3.5"


J.


Poprzedni Następny
Wiadomo¶ć
spis tre¶ci
From: "Wojtek Jarzecki" <mawojar_at_nospam_lodz.pdi.net>
Subject: Re: Czujnik Halla do Cadillaca
Date: 8 May 1997 18:31:50 GMT



Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc.
Ruszam do ataku. O wynikach nie omieszkam powiadomić.
Teraz czekam na pogodę.
Jeszcze mam pro¶bę czy kto¶ ma opis wyprowadzeń elektronicznego modułu
zapłonowego do silnika sze¶ciocylindrowego.Wygl±da to tak : Płaska płyta z
płaskim radiatorem modułu oblanego plastikiem z miejsecem na trzy cewki
zapłonowe wł±czane na wtyk ( cewki s± identyczne jak w nowym Polonezie z
wtryskiem ), po obu stronach s± gniazda wtyczkowe, z prawej jeden
dwustykowy prawdopodobnie zasilanie modułu z lewej dwa jeden trzystykowy na
przedmiotowy czujnik Halla i jeden sze¶ciostykowy na komputer pokładowy. Co
wykryłem jeszcze : Czujnik Halla od strony modułu zasilany jest
dwuprzewodowo, trzeci przewód to ekran który zaekranowany do masy jest
tylko od strony modułu zapłonowego.Na sam czujnik dochodz± tylko dwa
przewody i prawdopodobnie jest to masa i przewód sygnałowy.
Czujnik jest umieszczony w miejscu o bardzo trudnym dostępie i
prawdopodobnie zasilanie czujnika dochodzi tam innym obwodem. ( jeszcze
jedno pytanie czy jeżeli jest to wyj¶cie otwarty kolektor to omomierz na
zakresie 20 Mom może nie wykazać przepływu ? )

-------------------- Wojtek---- mawojar_at_nospam_lodz.pdi.net -------------------