Problem : antyradary aktywne
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!
From: Jedrzej Chmielewski <jedrzejc_at_nospam_telmax.com.pl>
Subject: Problem : antyradary aktywne
Date: Fri, 23 Oct 1998 07:56:55 GMT
W Polsce popularne sa antyradary pasywne. Najkrocej mowiac to taki
odbiorniczek na szeroki zakres fal, i to paskudztwo reaguje np. na
telefony komorkowe, radiopowiadomienia itp. I nie jest to rozwiazanie
najlepsze. Czy ktos ma orientacje co do urzadzen aktywnych?
Wiem, ze np. w Niemczech sa dostepne dosc drogo ale sa antyradary
aktywne, z zagluszaniem. Czy ktos myslal u nas o takim rozwiazaniu?
Kazdy radar policyjny pracuje albo w okreslonym pasmie albo
wiazka laserowa. Teoretycznie znajac czestotliwosc pracy mozna
przeslac sygnal zaklocajacy prace takiego urzadzenia. Czy ktos
probowal?
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
From: ogre_at_nospam_polbox.com (Marek Wagrodzki (Ogre))
Date: Fri, 23 Oct 1998 09:54:04 GMT
Akurat na tym sie nie znam ale kiedys znalazlem tak astrone:
http://www.kki.net.pl/alcar/idx/idx_radary.htm
nie jestem tylko pewien co do jej aktualnosci.
Pozdrawiam.
In article <36303593.A4FD7283_at_nospam_telmax.com.pl>, jedrzejc_at_nospam_telmax.com.pl
says...
W Polsce popularne sa antyradary pasywne. Najkrocej mowiac to taki
odbiorniczek na szeroki zakres fal, i to paskudztwo reaguje np. na
telefony komorkowe, radiopowiadomienia itp. I nie jest to rozwiazanie
najlepsze. Czy ktos ma orientacje co do urzadzen aktywnych?
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: Fri, 23 Oct 1998 12:35:59 GMT
W Polsce popularne sa antyradary pasywne. Najkrocej mowiac to taki
odbiorniczek na szeroki zakres fal, i to paskudztwo reaguje np. na
telefony komorkowe, radiopowiadomienia itp. I nie jest to rozwiazanie
najlepsze. Czy ktos ma orientacje co do urzadzen aktywnych?
odbiorniki mikrofalowe sa na ogol dosc selektywne (dzieki wejsciu
falowodowemu), ale elektronika "dookola" diody jest dosc mierna.
"Detektory" aktywne sa tez proste, moga byc jednak dosc kosztowne. Np.
w Niemczech kosztuje cos takiego do trzech lat kicia i utrate
rejestracji pojazdu, co w przypadku wypadku moze kosztowac miliony
(bez jaj!) bo ubezpieczenie w takim przypadku nie placi.
To dla ostrzezenia. Teraz technika:Mozna stosowac oscylatory
mikrofalowe, np. na diodzie Gunna, te moga byc jednak troche za
waskie. Potrzebujesz kilka zakresow (10G [9.5, 10.5], 24G i bodajze
kolo 30 tez maja). Do laserow pomaga folia refleksyjna a do aparatow
fotograficznych lampa blyskowa z filtrem UV. Co niektorzy uzywaja
starych plyt kompaktowych przy lusterku, uniemozliwiaja one
identyfikacje kierowcy (czasem). Jak on zostanie zydentyfikowany, to
tez mu dobrze po kieszeni daja (na to tez jest paragraf).
Waldek
From: =?ISO-8859-1?Q?Grzegorz_G=B9siorek?= <gary_at_nospam_godot.tuniv.szczecin.pl>
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: Thu, 29 Oct 1998 11:58:53 +0100
On Fri, 23 Oct 1998 waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de wrote:
Mozna stosowac oscylatory
mikrofalowe, np. na diodzie Gunna, te moga byc jednak troche za
waskie. Potrzebujesz kilka zakresow (10G [9.5, 10.5], 24G i bodajze
kolo 30 tez maja). Do laserow pomaga folia refleksyjna a do aparatow
fotograficznych lampa blyskowa z filtrem UV. Co niektorzy uzywaja
starych plyt kompaktowych przy lusterku, uniemozliwiaja one
identyfikacje kierowcy (czasem). Jak on zostanie zydentyfikowany, to
tez mu dobrze po kieszeni daja (na to tez jest paragraf).
=20
Waldek
=20
=20
=20
Czy kto=9C sprawdza=B3 jak dzia=B3a na aparaty fot. lampa blyskowa + filtr =
UV=20
w praktyce ? Jak taki uk=B3ad zbudowa=E6 ? (wykrywanie silnego b=B3ysku +
wyzwolenie lampy).
gigi
=20
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: Thu, 29 Oct 1998 12:04:33 GMT
Mozna stosowac oscylatory
mikrofalowe, np. na diodzie Gunna, te moga byc jednak troche za
waskie. Potrzebujesz kilka zakresow (10G [9.5, 10.5], 24G i bodajze
kolo 30 tez maja). Do laserow pomaga folia refleksyjna a do aparatow
fotograficznych lampa blyskowa z filtrem UV. Co niektorzy uzywaja
starych plyt kompaktowych przy lusterku, uniemozliwiaja one
identyfikacje kierowcy (czasem). Jak on zostanie zydentyfikowany, to
tez mu dobrze po kieszeni daja (na to tez jest paragraf).
=20
Waldek
=20
=20
=20
Czy kto=9C sprawdza=B3 jak dzia=B3a na aparaty fot. lampa blyskowa + filtr =
UV=20
w praktyce ? Jak taki uk=B3ad zbudowa=E6 ? (wykrywanie silnego b=B3ysku +
wyzwolenie lampy).
robilem proby (bez samochodu!!) z filtrem UV i lampa blyskowa.
Chodzilo o cos innego, ale test byl. Niestety ten blysk bylo troche
widac przez filtr, ale zdjecie mozna bylo zrobic. Jak flesz swieci w
objektyw, to blone zaswietli. Wyzwolenie jednego blysku drugim, to tez
nie problem.
Waldek
From: ladzk_at_nospam_ite.waw.pl (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: Fri, 23 Oct 1998 12:17:27 GMT
On Fri, 23 Oct 1998 07:56:55 GMT, Jedrzej Chmielewski
<jedrzejc_at_nospam_telmax.com.pl> wrote:
W Polsce popularne sa antyradary pasywne. Najkrocej mowiac to taki
odbiorniczek na szeroki zakres fal, i to paskudztwo reaguje np. na
telefony komorkowe, radiopowiadomienia itp. I nie jest to rozwiazanie
najlepsze. Czy ktos ma orientacje co do urzadzen aktywnych?
Wiem, ze np. w Niemczech sa dostepne dosc drogo ale sa antyradary
aktywne, z zagluszaniem. Czy ktos myslal u nas o takim rozwiazaniu?
Kazdy radar policyjny pracuje albo w okreslonym pasmie albo
wiazka laserowa. Teoretycznie znajac czestotliwosc pracy mozna
przeslac sygnal zaklocajacy prace takiego urzadzenia. Czy ktos
probowal?
Wiesz - wiekszosc porzadnych radarow policyjnych swobodnie wykrywa co
tandetniejsze antyradary z przemiana czestotliwosci (te z prostym
detektorem nie nadaja sie do niczego...). Tym latwiej jest wykryc fakt
pojawienia sie sygnalu zaklocajacego - wystarczy pare ruchow suszara i
zrodlo zaklocen na widelcu - i myslisz ze cos misiow powstrzyma przed
zrobieniem ci kipiszu w samochodzie? Posiadanie urzadzenia
wykrywajacego prace radarowego miernika predkosci to wykroczenie,
emitowanie sygnalu zaklocajacego czyli uzycie bez wymaganego
zezwolenia - a powyzej okolo 800MHz kazda moc wymaga zezwolenia - to
juz PRZESTEPSTWO zagrozone kara pozbawienia wolnosci... czyli kkw
zaczyna miec zastosowanie. Bawisz sie dalej?
Darek
From: darecki_at_nospam_spray.atcom.net.pl (Dariusz Margas)
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: 24 Oct 1998 05:23:54 GMT
Jedrzej Chmielewski (jedrzejc_at_nospam_telmax.com.pl) wrote:
Wiem, ze np. w Niemczech sa dostepne dosc drogo ale sa antyradary
aktywne, z zagluszaniem. Czy ktos myslal u nas o takim rozwiazaniu?
Kazdy radar policyjny pracuje albo w okreslonym pasmie albo
wiazka laserowa. Teoretycznie znajac czestotliwosc pracy mozna
przeslac sygnal zaklocajacy prace takiego urzadzenia. Czy ktos
probowal?
Juz jakis czas temu w USA pojawily sie jammery nadajace szum w pasmie radarow. Radar nie zauwaza samochodu (wylacznik sie
zepsul?) i juz. Poza tym nie jest to nadajnik ;)
Pozdrawiam
D.M.
ps. Kosztuje to okolo $350
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: Mon, 26 Oct 1998 10:20:52 GMT
On 24 Oct 1998 05:23:54 GMT, darecki_at_nospam_spray.atcom.net.pl (Dariusz
Margas) wrote:
Jedrzej Chmielewski (jedrzejc_at_nospam_telmax.com.pl) wrote:
Wiem, ze np. w Niemczech sa dostepne dosc drogo ale sa antyradary
aktywne, z zagluszaniem. Czy ktos myslal u nas o takim rozwiazaniu?
Kazdy radar policyjny pracuje albo w okreslonym pasmie albo
wiazka laserowa. Teoretycznie znajac czestotliwosc pracy mozna
przeslac sygnal zaklocajacy prace takiego urzadzenia. Czy ktos
probowal?
Juz jakis czas temu w USA pojawily sie jammery nadajace szum w pasmie radarow. Radar nie zauwaza samochodu (wylacznik sie
zepsul?) i juz. Poza tym nie jest to nadajnik ;)
to co ty nie uwazasz za nadajnik prokurator za takowy uwaza. Jedyne co
moze pomoc, to zainstalowac w samochodzie nadajnik radioamatorski na
pasmo 10GHz (i ew. 24GHz) FM szerokopasmowe (oczywiscie po uprzednim
uzyskaniu licencji) i zainstalowac automat (np. tasme) z tekstem
"wywolanie ogolne w pasmie 3cm, tu SP0LID mobil". Co prawda glupie,
ale zgodne z prawem!! Oczywiscie co jakis czas wylaczac nadajnik i
sluchac, czy ktos odpowiada).
to tylko teoria, w praktyce i tak cie namierza ,wiec jezdzic niewiele
szybciej niz policja pozwala a duzo wolniej od predkosci lotu aniola
stroza!!
Waldek (aka DL7ANQ & SO6ANQ)
From: ladzk_at_nospam_ite.waw.pl (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: Problem : antyradary aktywne
Date: Mon, 26 Oct 1998 15:21:00 GMT
On Mon, 26 Oct 1998 10:20:52 GMT, waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de wrote:
to co ty nie uwazasz za nadajnik prokurator za takowy uwaza. Jedyne co
moze pomoc, to zainstalowac w samochodzie nadajnik radioamatorski na
pasmo 10GHz (i ew. 24GHz) FM szerokopasmowe (oczywiscie po uprzednim
uzyskaniu licencji) i zainstalowac automat (np. tasme) z tekstem
"wywolanie ogolne w pasmie 3cm, tu SP0LID mobil". Co prawda glupie,
ale zgodne z prawem!! Oczywiscie co jakis czas wylaczac nadajnik i
sluchac, czy ktos odpowiada).
Zgadza sie - rowniez spokojnie mozna sobie wozic skaner na w/wym pasma
i licencje - misie sa bezradne, panie wladzo, jaki antyradar???
I zastanawiam sie czy sobie czegos takiego nie fundnac...
Darek