SEIKOSHA SP 1000 AS



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramką pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: SEIKOSHA SP 1000 AS
Date: Wed, 04 Nov 1998 21:48:07 GMT


Czesc
Jstem w posiadaniu drukarki jak w tytule.
Czy ktos moze mi powiedziec czy da sie ja podlaczyc do PC aby pod
windowsem drukowala grafike ??? Gdzie szukac sterownikow ???
Moze ktos ma jakoes informacje ???, instrukcje lub cos podobnego ??
Prosze o info rowniez na priv ???
--
Rafał.

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Re: SEIKOSHA SP 1000 AS
Date: Thu, 05 Nov 1998 09:09:19 GMT


Rafał Ujma wrote:

Czesc
Jstem w posiadaniu drukarki jak w tytule.
Czy ktos moze mi powiedziec czy da sie ja podlaczyc do PC aby pod
windowsem drukowala grafike ??? Gdzie szukac sterownikow ???
Moze ktos ma jakoes informacje ???, instrukcje lub cos podobnego ??
Prosze o info rowniez na priv ???
Mam jeszcze jeden problem.
W tej drukarce nie ma Cetronicsa, tylko szeregowe 25pin damskie.
Kto zna wyprowadzenia tego portu ???
Kabel taki pin-to-pin podlaczony do LPT1 nie dziala ;(((
Przypuszczam ze tam jest cos inaczej ale nie wiem jak.
Prosze o pomoc ;)) Bardzo mi zalezy na tej drukarce ;))
--
Rafał.

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: jareka_at_nospam_dawid.com.pl (Jaroslaw Andrzejewski)
Subject: Re: SEIKOSHA SP 1000 AS
Date: Thu, 05 Nov 1998 11:44:57 GMT


Thu, 05 Nov 1998 09:09:19 GMT, "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
napisał(-a):

W tej drukarce nie ma Cetronicsa, tylko szeregowe 25pin damskie.
Kabel taki pin-to-pin podlaczony do LPT1 nie dziala ;(((
To chyba nie powinno dziwić; może podłącz to do portu szeregowego a
nie równoległego?
Kabel zrób taki (25p - 25p):
2-3
3-2
4-5
5-4
7-7

a w każdej wtyczce połącz razem 6+8+20


--
Jarek Andrzejewski

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Sylwester Łazar" <alpro_at_nospam_home.pl>
Subject: Re: SEIKOSHA SP 1000 AS
Date: 6 Nov 1998 19:03:39 GMT


To chyba nie powinno dziwić; może podłącz to do portu szeregowego a
nie równoległego?

i ustaw odpowiednio sterownik, bo standardowo podłączy cię do LPT1

--
Sylwester Łazar
electronics engineer
http://alpro.home.pl
alpro_at_nospam_home.pl
____________________________________________
//ALPRO//- Projektowanie Systemów Elektronicznych
tel/fax: (061) 8223-788
____________________________________________

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Re: SEIKOSHA SP 1000 AS
Date: Sat, 07 Nov 1998 13:32:17 GMT


Sylwester Łazar wrote:

To chyba nie powinno dziwić; może podłącz to do portu szeregowego a
nie równoległego?

i ustaw odpowiednio sterownik, bo standardowo podłączy cię do LPT1

Ok juz dziala, pomozcie tylko w kwestii braku COM-ow
Na 1 mam mysz, na 2 teraz drukarke i modem ;(((
Co dalej ??? Jak uwazacie ???
Czy pomoze zmiana modemu na wewnetrzny ???
--
Rafał.


Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Przelcznik COM-ow
Date: Sun, 08 Nov 1998 22:28:50 GMT


Mam teraz nastepny problem. Chcialbym podlaczy do COM2 na raz dwie
rzeczy konkretnie modem zew. i drukarke z RS232. Czy moge to porpostu
podlaczyc na raz i uzywac tylko jednego w jednym czasie, tzn tylko w
jednym z nich wlaczone zasilanie???
Jesli nie to jak zrobic ewentualny przelacznik COM-ow ???
Czy wystarczy przelczac masy obydwoch kabli??
Czy tez trzeba wszystkie sygnaly rozlaczac ????
prosze o kopie na priv ;))
--
Rafał.


Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: Przelcznik COM-ow
Date: Mon, 09 Nov 1998 10:19:57 GMT


On Sun, 08 Nov 1998 22:28:50 GMT, "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
wrote:

Mam teraz nastepny problem. Chcialbym podlaczy do COM2 na raz dwie
rzeczy konkretnie modem zew. i drukarke z RS232. Czy moge to porpostu
podlaczyc na raz i uzywac tylko jednego w jednym czasie, tzn tylko w
jednym z nich wlaczone zasilanie???
moze dzialac, ale nie musi. Sprobowanie nie uszkodzi ustrojstw, chyba
ze wlaczysz oba na raz, co wg Murphy'ego na pewno sie zdarzy.

Jesli nie to jak zrobic ewentualny przelacznik COM-ow ???
Pzzelacznik 2 * 5 (przynjmniej)

Czy wystarczy przelczac masy obydwoch kabli??
Nie, masy nie przelaczac, tylko wszystkie inne.

Czy tez trzeba wszystkie sygnaly rozlaczac ????
najlepiej tak.

kup sobie gotowy przelacznik za parenascie zlotych, i problemow nie
bedzie. Sa przelaczniki na 2 i na 4 comy. W Germanii kosztuja od 10 DM
w gore.

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
Subject: Re: Przelcznik COM-ow
Date: Tue, 10 Nov 1998 08:50:43 GMT


Wpadla mi tym razem w rece karta I/O
Mam jednak z nia problem gdzy nie dziala ;))))
Ale pewnie nie umiem jej podlaczyc ;((
Praktycznie nic o niej nie wiem, jedyna co na niej pisze to GW 451,
nie wiem czy jest to jakis typ czy oznaczenie ???
Problemem jest 7 zworek w rogu karty , nie mam pojecia jak je ustawic.
Moze ktos z Was wie cos na ten temat :))
Prosze rowniez o kopie na priv ;))

--
Rafał.



Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: jareka_at_nospam_dawid.com.pl (Jaroslaw Andrzejewski)
Subject: Re: Przelcznik COM-ow
Date: Tue, 10 Nov 1998 12:52:38 GMT


Tue, 10 Nov 1998 08:50:43 GMT, "Rafał Ujma" <rafalu_at_nospam_friko2.onet.pl>
napisał(-a):

Wpadla mi tym razem w rece karta I/O
Praktycznie nic o niej nie wiem, jedyna co na niej pisze to GW 451,
Problemem jest 7 zworek w rogu karty , nie mam pojecia jak je ustawic.
To proste: wyłącz w BIOSie płyty port równoległy i oba porty szeregowe
(jeśłi masz je na płycie), włóż kartę w slot, uruchom komputer i
zobacz jakie porty masz. Potem przestawiaj po jednej zworce i patrz,
co się zmienia.

--
Jarek Andrzejewski

--
Serwis RUBIKON - http://rubikon.pl - 020 92 47