Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: McZapkie <czapkiew_at_nospam_uci.agh.edu.pl.DELETE.THIS>
Subject: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: 10 Nov 1998 12:00:08 +0100


W pewnej amerykanskiej firmie kupilismy 3kW zasilacz stabilizowany DC,
w specyfikacji technicznej bylo napisane:
Input voltage: 190-250Vac, Three Phase, or 200-250Vac, Single Phase
Po podlaczeniu do zasilania trojfazowego zasilacz ekslpodowal
w ukladzie gwiazdy. W naszym kraju napiecie trojfazowe ma 220V
miedzy faza a masa, ale 380V jest napieciem miedzyfazowym
(skutecznym), i to wlasnie napiecie bylo podawane na kondensatory.
Oczywiscie bez obciazenia napiecie na kondensatorach bylo 535V !

Chcemy ten szajs reklamowac, problem w tym ze duze sa
koszty przesylki, i w ogole restrykcyjna gwarancja, nie
chcemy byc obciazeni kosztami napraw gdyby uznali ze to nasza
wina.
Kluczowe pytanie:
Czy ktos sie orientuje czy w innych krajach Europejskich
napiecie trojfazowe jest takie samo jak u nas (220/380V) ?

PS. Zasilacz byl kupiony w oddziale europejskim tej amerykanskiej
firmy.

Pozdrawiam -
--
Maciej Czapkiewicz s
Dept.of Electronics i___O KEEP
UMM Krakow,Poland g |\_ YOUR
voice/fax:(12)6172596 | INET
E-mail: delete this: | | /\_ TIDY This signature is
.DELETE.THIS before reply! |_| | fully recyclable!


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Kajman" <adrianl_at_nospam_mail.byd.top.pl>
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Tue, 10 Nov 1998 11:19:03 GMT


Wiem, ze w krajach ameryki pd. napiecie trojfazowe jest 220V rowniez,
handluje sprzetem, ktory ma taka opcje na te rynki.

--
Pozdrawiam
Kajman
adrianl_at_nospam_byd.top.pl

McZapkie napisał(a) w wiadomo¶ci: <7296bo$jgb$1_at_nospam_galaxy.uci.agh.edu.pl>...
>W pewnej amerykanskiej firmie kupilismy 3kW zasilacz stabilizowany DC,
>w specyfikacji technicznej bylo napisane:
>> Input voltage: 190-250Vac, Three Phase, or 200-250Vac, Single Phase
>Po podlaczeniu do zasilania trojfazowego zasilacz ekslpodowal
>- kondensatory filtrujace byly na 400V, dolaczone do prostownika
>w ukladzie gwiazdy. W naszym kraju napiecie trojfazowe ma 220V
>miedzy faza a masa, ale 380V jest napieciem miedzyfazowym
>(skutecznym), i to wlasnie napiecie bylo podawane na kondensatory.
>Oczywiscie bez obciazenia napiecie na kondensatorach bylo 535V !
>
>Chcemy ten szajs reklamowac, problem w tym ze duze sa
>koszty przesylki, i w ogole restrykcyjna gwarancja, nie
>chcemy byc obciazeni kosztami napraw gdyby uznali ze to nasza
>wina.
>Kluczowe pytanie:
>Czy ktos sie orientuje czy w innych krajach Europejskich
>napiecie trojfazowe jest takie samo jak u nas (220/380V) ?
>
>PS. Zasilacz byl kupiony w oddziale europejskim tej amerykanskiej
>firmy.
>
>Pozdrawiam -
>--
>Maciej Czapkiewicz s
>Dept.of Electronics i___O KEEP
>UMM Krakow,Poland g |\_ YOUR
>voice/fax:(12)6172596 | INET
>E-mail: delete this: | | /\_ TIDY This signature is
>.DELETE.THIS before reply! |_| | fully recyclable!
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Tue, 10 Nov 1998 12:13:23 GMT


Wiem, ze w krajach ameryki pd. napiecie trojfazowe jest 220V rowniez,
handluje sprzetem, ktory ma taka opcje na te rynki.

nie calkiem, patrz na dole:

McZapkie napisał(a) w wiadomo¶ci: <7296bo$jgb$1_at_nospam_galaxy.uci.agh.edu.pl>...
W pewnej amerykanskiej firmie kupilismy 3kW zasilacz stabilizowany DC,
w specyfikacji technicznej bylo napisane:
Input voltage: 190-250Vac, Three Phase, or 200-250Vac, Single Phase
Po podlaczeniu do zasilania trojfazowego zasilacz ekslpodowal
- kondensatory filtrujace byly na 400V, dolaczone do prostownika
w ukladzie gwiazdy. W naszym kraju napiecie trojfazowe ma 220V
miedzy faza a masa, ale 380V jest napieciem miedzyfazowym
(skutecznym), i to wlasnie napiecie bylo podawane na kondensatory.
Oczywiscie bez obciazenia napiecie na kondensatorach bylo 535V !

Chcemy ten szajs reklamowac, problem w tym ze duze sa
koszty przesylki, i w ogole restrykcyjna gwarancja, nie
chcemy byc obciazeni kosztami napraw gdyby uznali ze to nasza
wina.
Kluczowe pytanie:
Czy ktos sie orientuje czy w innych krajach Europejskich
napiecie trojfazowe jest takie samo jak u nas (220/380V) ?

PS. Zasilacz byl kupiony w oddziale europejskim tej amerykanskiej
firmy.

najprawdopodobniej dostaliscie amerykanski trojfazowy. W USA napiecie
miedzyfazowe wynosi bodajze 230V. Mielismy ten sam problem z
transformatorem z USA. Na szczescie byl podlaczony w trojkat 3*220V i
moglem go przerobic na gwiazde i drugie szczescie ze zauwazylem
zawczasu, bo by sie nam falownik pop... sul.
W EU obowiazuje 230/400V +5%/-10%. Przejsciowo, chyba do 2002, jest
dopuszczalne 220/380 +- 10%, w Wielikoj Brjetanii 240/415V.
Sprzet nalezy odeslac amerykancom, zeby w koncu pojeli, ze sa na
swiecie kraje majace inny system miary niz USA i tez inne systemy
napiec w sieci. I tak nie pojma, ale to juz inny watek.

A na przyszlosc (tez sie juz nauczylem tego) w kazda umowe wpisywac,
ze sprzet musi byc wykonany wg normy kraju docelowego, a jak nie
bedzie, to i kara konwencjonalna grozi. Jest na swiecie tyle firm,
ktorym taka klauzula nie przeszkadza. Naprawde nie ma obowiazku
kupowania w USiech. Qmpel odsyla nawet sprzet, jak w dokumentacji sa
podane wymiary wyl. w calach a nie w milimetrach. Odsyla oczywiscie
nie placac za przesylke. To uczy!

Waldek


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: 10 Nov 1998 15:34:30 GMT


On 10 Nov 1998 12:00:08, McZapkie <czapkiew_at_nospam_uci.agh.edu.pl.DELETE.THIS> wrote:

W pewnej amerykanskiej firmie kupilismy 3kW zasilacz stabilizowany DC,
w specyfikacji technicznej bylo napisane:
Input voltage: 190-250Vac, Three Phase, or 200-250Vac, Single Phase
Po podlaczeniu do zasilania trojfazowego zasilacz ekslpodowal
- kondensatory filtrujace byly na 400V, dolaczone do prostownika
w ukladzie gwiazdy. W naszym kraju napiecie trojfazowe ma 220V
miedzy faza a masa, ale 380V jest napieciem miedzyfazowym
(skutecznym), i to wlasnie napiecie bylo podawane na kondensatory.
Oczywiscie bez obciazenia napiecie na kondensatorach bylo 535V !

Moment - w ukladzie gwiazdy to znaczy jak ?
Bo w ukladzie gwiazdy 400V bedzie w sam raz.

Podejrzewam ze raczej miales tam klasyczny mostek trojfazowy, czyli
6 diod i de facto jeden kondensator .....

Chcemy ten szajs reklamowac, problem w tym ze duze sa
koszty przesylki, i w ogole restrykcyjna gwarancja, nie
chcemy byc obciazeni kosztami napraw gdyby uznali ze to nasza
wina.

Tak to jest z kupowaniem rzeczy w USA, bo taniej.

Kluczowe pytanie:
Czy ktos sie orientuje czy w innych krajach Europejskich
napiecie trojfazowe jest takie samo jak u nas (220/380V) ?

W jednej Wielkiej Brytanii jest 240/400. Stad i przyszla norma EWG -
230V.

PS. Zasilacz byl kupiony w oddziale europejskim tej amerykanskiej
firmy.

A jakiegos przelacznika tam nie bylo ?

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: McZapkie <czapkiew_at_nospam_uci.agh.edu.pl.DELETE.THIS>
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: 10 Nov 1998 18:04:38 +0100


J.F. popelnil byl nastepujacy tekst:
On 10 Nov 1998 12:00:08, McZapkie <czapkiew_at_nospam_uci.agh.edu.pl.DELETE.THIS> wrote:

W pewnej amerykanskiej firmie kupilismy 3kW zasilacz stabilizowany DC,
[...]
Moment - w ukladzie gwiazdy to znaczy jak ?

Podejrzewam ze raczej miales tam klasyczny mostek trojfazowy, czyli
6 diod i de facto jeden kondensator .....
Dokladnie tak, to mialem na mysli (jak sie patrzy na polowe takiego
mostka to jest gwiazda :-)
A kondensatorow po 1mF kazdy byla cala bateria - stabilizacja 3kW bez
tetnien jednym kondensatorem?

Tak to jest z kupowaniem rzeczy w USA, bo taniej.
Kupilismy, bo bylo a nie bo taniej.
Zna ktos producenta sterowalnych zasilaczy (zrodel pradowych)
DC 80V/37A ?

W jednej Wielkiej Brytanii jest 240/400. Stad i przyszla norma EWG -
230V.

PS. Zasilacz byl kupiony w oddziale europejskim tej amerykanskiej
firmy.

A dokladnie brytyjskim - Glassmann Europe :-]

A jakiegos przelacznika tam nie bylo ?
Nie, gniazdko bylo wspolne dla jednej fazy i trzech faz, od razu
na mostek i kondensatory (bez trafa).
Przy podlaczeniu jednej fazy mostek dzialal jako zwykly dwupolowkowy.

Wyglada na to, ze zasilacz zostal zeuropeizowany czesciowo -
tzn dzialalby przy zasilaniu jednofazowym 220V,
ale zasilanie trojfazowe tez musialoby byc 220V miedzyfazowe
czyli amerykanskie.
W instrukcji pisze tylko trojfazowe 220V -
nie napisali ze miedzyfazowe wiec mozna sie chyba o to
oprzec i napisac w reklamacji "podlaczylismy w/g instrukcji
do gniazdka 3fazowego - sprawdzilismy czy napiecie miedzy
uziemieniem a kazda koncowka gniazda bylo 220V"
W koncu miedzy uziemieniem a koncowka gniazda jednofazowego
tez jest 220V ;-)

--
Maciej Czapkiewicz s
Dept.of Electronics i___O KEEP
UMM Krakow,Poland g |\_ YOUR
voice/fax:(12)6172596 | INET
E-mail: delete this: | | /\_ TIDY This signature is
.DELETE.THIS before reply! |_| | fully recyclable!


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Wojtek Ogonowski <wojteko_at_nospam_nask.pl>
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Wed, 11 Nov 1998 12:32:00 +0100


McZapkie wrote:
Czesc
Norma jest przyjeta taka ze dla zasilania trojfazowego podaje sie napiecie
miedzyfazowe.
Czyli dla Polski to bedzie 380 Voltow.
A tam w instrukcji bylo wyraznie napisane 200-220 V miedzyfazowego wiec co do
reklamacji nie masz szans
bo postapiles niezgodnie z zaleceniami.
Sprobuj to naprawic.
Mysle ze tam polecialy te kondensatory elektrolityczne w prostowniku bo one byly
wyraznie na nizsze napiecie.
Jak je wymienisz i sprawdzisz reszrte to powinno byc ok

OGONek~

tzn dzialalby przy zasilaniu jednofazowym 220V,
ale zasilanie trojfazowe tez musialoby byc 220V miedzyfazowe
czyli amerykanskie.
W instrukcji pisze tylko trojfazowe 220V -
nie napisali ze miedzyfazowe wiec mozna sie chyba o to
oprzec i napisac w reklamacji "podlaczylismy w/g instrukcji
do gniazdka 3fazowego - sprawdzilismy czy napiecie miedzy
uziemieniem a kazda koncowka gniazda bylo 220V"
W koncu miedzy uziemieniem a koncowka gniazda jednofazowego
tez jest 220V ;-)

--
> Maciej Czapkiewicz s
> Dept.of Electronics i___O KEEP
> UMM Krakow,Poland g |\_ YOUR
> voice/fax:(12)6172596 | INET
> E-mail: delete this: | | /\_ TIDY This signature is
> .DELETE.THIS before reply! |_| | fully recyclable!




Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Wed, 11 Nov 1998 12:10:29 GMT


On Wed, 11 Nov 1998 12:32:00 +0100, Wojtek Ogonowski <wojteko_at_nospam_nask.pl>
wrote:

McZapkie wrote:
Czesc
Norma jest przyjeta taka ze dla zasilania trojfazowego podaje sie napiecie
miedzyfazowe.
Czyli dla Polski to bedzie 380 Voltow.
A tam w instrukcji bylo wyraznie napisane 200-220 V miedzyfazowego wiec co do
reklamacji nie masz szans
bo postapiles niezgodnie z zaleceniami.
Sprobuj to naprawic.
Mysle ze tam polecialy te kondensatory elektrolityczne w prostowniku bo one byly
wyraznie na nizsze napiecie.
Jak je wymienisz i sprawdzisz reszrte to powinno byc ok


a co napisaliscie w zamowieniu?? Bo ja tez kiedys dostalem monitor na
110V a zamowilem na 230. Szlag go trafil oczywiscie i to z loskotem.
Wymienili bez problemu i klaniali sie w pol przepraszajac....

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: McZapkie <czapkiew_at_nospam_uci.agh.edu.pl.DELETE.THIS>
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: 11 Nov 1998 16:16:35 +0100


Wojtek popelnil byl nastepujacy tekst:
McZapkie wrote:
Czesc
Norma jest przyjeta taka ze dla zasilania trojfazowego podaje sie napiecie
miedzyfazowe.
Czyli dla Polski to bedzie 380 Voltow.
A tam w instrukcji bylo wyraznie napisane 200-220 V miedzyfazowego wiec co do
reklamacji nie masz szans
Wcale nie jest wyraznie napisane ze miedzyfazowego
i do tego sie chce przyczepic.

Sprobuj to naprawic.
Mysle ze tam polecialy te kondensatory elektrolityczne w prostowniku bo one byly
wyraznie na nizsze napiecie.
Ja nie mysle, ja widzialem jak wybuchaly.
Ponadto jest kilka innych niedorobek, ktore uniemozliwiaja prace
z takim napieciem. Np. jest rezystor z bezpiecznikiem zbocznikowany
przekaznikiem. Ten bezpiecznik upalil sie na dziendobry gdy
wlaczylismy po raz pierwszy. Wsadzilismy taki sam i znowu to samo,
jeszcze sie rezystor przykopcil. Wyslalismy do naprawy gwarancyjnej
(kilkaset zlotych za przesylke), jak dostalismy z powrotem to
odkrylismy (pokrywa nie plombowana) ze tylko zmienili bezpiecznik
na zwloczny. Wlaczylismy, znowu dym z opornika, ale wytrzymal.
Ale po chwili rozerwalo kondensatory.
Obawiam sie ze wiele innych komponentow nie nadaje sie na to napiecie
(np. tranzystory mocy).

Najchetniej oddalbym im to w zamian za zwrot kasy.
ciekawe czy sa jakies regulacjew CE ze nie wolno
na przyklad sprzedawac sprzetu ktory nie jest przystosowany
do sieci danego kraju.


--
Maciej Czapkiewicz s
Dept.of Electronics i___O KEEP
UMM Krakow,Poland g |\_ YOUR
voice/fax:(12)6172596 | INET
E-mail: delete this: | | /\_ TIDY This signature is
.DELETE.THIS before reply! |_| | fully recyclable!


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Thu, 12 Nov 1998 01:14:28 GMT


On 10 Nov 1998 18:04:38 +0100, McZapkie wrote:
J.F. popelnil byl nastepujacy tekst:
Podejrzewam ze raczej miales tam klasyczny mostek trojfazowy, czyli
6 diod i de facto jeden kondensator .....
Dokladnie tak, to mialem na mysli (jak sie patrzy na polowe takiego
mostka to jest gwiazda :-)
A kondensatorow po 1mF kazdy byla cala bateria - stabilizacja 3kW bez
tetnien jednym kondensatorem?

No coz - nawet przed wielu laty w ofercie polskiej TELFY czy ELFY byly
potworki o pojemnosci 330mF :-)

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Juliusz" <juliusz_at_nospam_wyscigi.multi-ip.com.pl>
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Tue, 10 Nov 1998 18:27:08 GMT



McZapkie napisał(a) w wiadomo¶ci: <7296bo$jgb$1_at_nospam_galaxy.uci.agh.edu.pl>...
W pewnej amerykanskiej firmie kupilismy 3kW zasilacz stabilizowany DC,
w specyfikacji technicznej bylo napisane:
Input voltage: 190-250Vac, Three Phase, or 200-250Vac, Single Phase
Po podlaczeniu do zasilania trojfazowego zasilacz ekslpodowal
- kondensatory filtrujace byly na 400V, dolaczone do prostownika
w ukladzie gwiazdy. W naszym kraju napiecie trojfazowe ma 220V
miedzy faza a masa, ale 380V jest napieciem miedzyfazowym
(skutecznym), i to wlasnie napiecie bylo podawane na kondensatory.
Oczywiscie bez obciazenia napiecie na kondensatorach bylo 535V !


A co tam eksplodowalo ? Moze taniej jest to naprawic i machnac reka na to ?

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: gred=!no!=spam_at_nospam_kki.net.pl (Grzegorz Redlarski)
Subject: Re: Zasilanie trojfazowe w innych krajach ?!?
Date: Fri, 13 Nov 1998 01:46:16 GMT


On 10 Nov 1998 12:00:08 +0100, McZapkie
<czapkiew_at_nospam_uci.agh.edu.pl.DELETE.THIS> wrote:

Czy ktos sie orientuje czy w innych krajach Europejskich
napiecie trojfazowe jest takie samo jak u nas (220/380V) ?

Napiecia i wtyczki na swiecie:
http://www.cris.com/~kropla/electric2.htm

gr