Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramką pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Tue, 01 Dec 1998 09:32:38 GMT


On Mon, 30 Nov 1998 19:03:46 GMT, mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl (Marcin E.
Hamerla) wrote:

On Mon, 30 Nov 1998 09:09:19 GMT, "Juliusz"
<juliusz_at_nospam_wyscigi.multi-ip.com.pl> wrote:

Zapomnialem, sorry ... Nie koniecznie na rachunek :)) Moze byc bez :)

Za ile? Ja polecałbym Tektronixa THS720 (2750$) lub w ostateczności
TDS220.

Yokogawa sa lepsze. Przy tych samych parametrach duzo tansze. Mam tu
taki z drukarka 3 kanaly po 50MHz. Kosztowal ok. 3000$. Nowe maja za
ta sama cene dyskietke. GPIB oczywiscie tez.
A jak pieniadze nie graja rolexa to moze Gould?

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl (Marcin E. Hamerla)
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Tue, 01 Dec 1998 10:14:42 GMT


On Tue, 01 Dec 1998 09:32:38 GMT, waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de wrote:

On Mon, 30 Nov 1998 19:03:46 GMT, mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl (Marcin E.
Hamerla) wrote:

On Mon, 30 Nov 1998 09:09:19 GMT, "Juliusz"
<juliusz_at_nospam_wyscigi.multi-ip.com.pl> wrote:

Zapomnialem, sorry ... Nie koniecznie na rachunek :)) Moze byc bez :)

Za ile? Ja polecałbym Tektronixa THS720 (2750$) lub w ostateczności
TDS220.

Yokogawa sa lepsze. Przy tych samych parametrach duzo tansze. Mam tu

Tzn. których parametrach?

taki z drukarka 3 kanaly po 50MHz. Kosztowal ok. 3000$. Nowe maja za

A jaką mają częstotliwość próbkowania? A po cholerę komu drukarka
(termiczna)? W sumie to zaskoczyłeś mnie - nigdy jeszcze nie słyszałem
o oscyloskopach trzykanałowych.

ta sama cene dyskietke. GPIB oczywiscie tez.
A jak pieniadze nie graja rolexa to moze Gould?

Pozdrowienia,
Marcin E. Hamerla

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Tue, 01 Dec 1998 11:05:46 GMT



Yokogawa sa lepsze. Przy tych samych parametrach duzo tansze. Mam tu

Tzn. których parametrach?

taki z drukarka 3 kanaly po 50MHz. Kosztowal ok. 3000$. Nowe maja za

A jaką mają częstotliwość próbkowania? A po cholerę komu drukarka
(termiczna)? W sumie to zaskoczyłeś mnie - nigdy jeszcze nie słyszałem
o oscyloskopach trzykanałowych.

ma cztery, tylko jak potrzebujesz xy, to ma jednego xsa i 3 ygreki,
sorry za skrot. Aha, teraz doczytalem, ze ma 100MHz :-)) Ale
czestotliwosc probkowania tez, wiec co to za fmax. No i 8 bitowy
przetwornik. Te nowe maja 10 bitowe...
A drukarka termiczna mi sie przydaje. Nie chce mi sie bawic w te cale
GPIB wiec jak cos mierze, to se taki przebieg kursorami przelicze i
wydrukuje. Fakt, ze pierwsze co robie to kopiuje bo to badziewie znika
po paru tygodniach, ale co mam to mam. Wyjscie na drukarke moze byloby
lepsze, albo IRDA, ale co mam to mam, mnie wystarczy. Mam tez starego
tektronixa cyfrowego 2*20MHz, ale wole yokogawe. Tylko sprzedawca jest
straszny natreciuch....

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl (Marcin E. Hamerla)
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Tue, 01 Dec 1998 11:49:50 GMT


On Tue, 01 Dec 1998 11:05:46 GMT, waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de wrote:


Yokogawa sa lepsze. Przy tych samych parametrach duzo tansze. Mam tu

Tzn. których parametrach?

taki z drukarka 3 kanaly po 50MHz. Kosztowal ok. 3000$. Nowe maja za

A jaką mają częstotliwość próbkowania? A po cholerę komu drukarka
(termiczna)? W sumie to zaskoczyłeś mnie - nigdy jeszcze nie słyszałem
o oscyloskopach trzykanałowych.

ma cztery, tylko jak potrzebujesz xy, to ma jednego xsa i 3 ygreki,
sorry za skrot. Aha, teraz doczytalem, ze ma 100MHz :-)) Ale
czestotliwosc probkowania tez, wiec co to za fmax. No i 8 bitowy

No właśnie. Teki (TDS 220, THS720) mają pasmo RZECZYWISTE 100MHz.
THS720 ma częstotliwość próbkowania 500M, a TDS220 1G. Ja osobiście
poleciłbym THS720, Mamy w firmie obydwa takie DSO i mogłem wykonać
porównianie. Zresztą do domu kupiłem sobie THS720. Uważam, że Tek jest
w tej chwili zdecydowanym liderem na rynku DSO, a jedyną firmą która
może mu podskoczyć jest tylko LeCroy. Ale ich oscyloskopy mają pewne
wady, które je IMHO dyskwalifikują. THS720 i TDS220 mają w tej chwili
zdecydowanie najlepsze parametry w swojej kategorii cenowej.
Zalety THS720:
-Fs=500M
-świetne możliwości funkconalne
-przenośny, bateryjny, odporny na wstrząsy
-izolacja galwaniczna kanałów, płyty głównej oscyloskopu, RSa, DMM
-wbudowany DMM
-porządne sondy
-porządne kable do DMMa
-RS-232
-bardzo małe wymiary

przetwornik. Te nowe maja 10 bitowe...
A drukarka termiczna mi sie przydaje. Nie chce mi sie bawic w te cale
GPIB wiec jak cos mierze, to se taki przebieg kursorami przelicze i
wydrukuje. Fakt, ze pierwsze co robie to kopiuje bo to badziewie znika
po paru tygodniach, ale co mam to mam. Wyjscie na drukarke moze byloby
lepsze, albo IRDA, ale co mam to mam, mnie wystarczy. Mam tez starego
tektronixa cyfrowego 2*20MHz, ale wole yokogawe. Tylko sprzedawca jest
straszny natreciuch....

W THS720 jest wbudowany RS i bardzo łatwo można przerzucać wydruki na
kompa. Jest to wyjątkowo wygodne, ponieważ można je wysyłać mailem
albo umieszczać w dokumentach np.Worda.
Lepsza byłaby oczywiście stacja dyskietek (mamy taką w TDS784C), ale
trudno byłoby ją zmieścić w tak małym oscyloskopie.

Pozdrowienia,
Marcin E. Hamerla

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Wed, 02 Dec 1998 15:43:39 GMT


No właśnie. Teki (TDS 220, THS720) mają pasmo RZECZYWISTE 100MHz.
THS720 ma częstotliwość próbkowania 500M, a TDS220 1G. Ja osobiście
poleciłbym THS720, Mamy w firmie obydwa takie DSO i mogłem wykonać
porównianie. Zresztą do domu kupiłem sobie THS720. Uważam, że Tek jest
w tej chwili zdecydowanym liderem na rynku DSO, a jedyną firmą która
może mu podskoczyć jest tylko LeCroy. Ale ich oscyloskopy mają pewne
wady, które je IMHO dyskwalifikują. THS720 i TDS220 mają w tej chwili
zdecydowanie najlepsze parametry w swojej kategorii cenowej.
Zalety THS720:
-Fs=500M
-świetne możliwości funkconalne
-przenośny, bateryjny, odporny na wstrząsy
-izolacja galwaniczna kanałów, płyty głównej oscyloskopu, RSa, DMM
-wbudowany DMM
-porządne sondy
-porządne kable do DMMa
-RS-232
-bardzo małe wymiary
[ciach]

W THS720 jest wbudowany RS i bardzo łatwo można przerzucać wydruki na
kompa. Jest to wyjątkowo wygodne, ponieważ można je wysyłać mailem
albo umieszczać w dokumentach np.Worda.
Lepsza byłaby oczywiście stacja dyskietek (mamy taką w TDS784C), ale
trudno byłoby ją zmieścić w tak małym oscyloskopie.

fakt, LeCroy jest tez niezly, ale oprocz inych mozliwych wad, ma tez
ta wade, ze kosztuje pieniadze. Ostatni przeze mnie kupiony (w
zaprzeszlej robocie) kosztowal jak tani mercedes, cos kolo 50kDM, ale
mial fajny duzy monitor i szefowi sie podobal ;-))
W moim "stalopradowym" laboratorium, gdzie f(max) zadko przekracza
20kHz, a na ogol wynosi kolo 10Hz, ten Yokogawa wystarcza w
zupelnosci. A nawet udalo sie nam zobaczyc, dlaczego karta PCI nie
dziala (bo zbocza byly za dluuuuuuuuugie).
Ile ten THS720 kosztuje? Zostalo nam kilka pieniazkow, to moze by sie
cos nowego sprawilo??

Waldek



Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl (Marcin E. Hamerla)
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Thu, 03 Dec 1998 08:05:44 GMT


On Wed, 02 Dec 1998 15:43:39 GMT, waldemar_at_nospam_zedat.fu-berlin.de wrote:

No właśnie. Teki (TDS 220, THS720) mają pasmo RZECZYWISTE 100MHz.
THS720 ma częstotliwość próbkowania 500M, a TDS220 1G. Ja osobiście
poleciłbym THS720, Mamy w firmie obydwa takie DSO i mogłem wykonać
porównianie. Zresztą do domu kupiłem sobie THS720. Uważam, że Tek jest
w tej chwili zdecydowanym liderem na rynku DSO, a jedyną firmą która
może mu podskoczyć jest tylko LeCroy. Ale ich oscyloskopy mają pewne
wady, które je IMHO dyskwalifikują. THS720 i TDS220 mają w tej chwili
zdecydowanie najlepsze parametry w swojej kategorii cenowej.
Zalety THS720:
-Fs=500M
-świetne możliwości funkconalne
-przenośny, bateryjny, odporny na wstrząsy
-izolacja galwaniczna kanałów, płyty głównej oscyloskopu, RSa, DMM
-wbudowany DMM
-porządne sondy
-porządne kable do DMMa
-RS-232
-bardzo małe wymiary
[ciach]

W THS720 jest wbudowany RS i bardzo łatwo można przerzucać wydruki na
kompa. Jest to wyjątkowo wygodne, ponieważ można je wysyłać mailem
albo umieszczać w dokumentach np.Worda.
Lepsza byłaby oczywiście stacja dyskietek (mamy taką w TDS784C), ale
trudno byłoby ją zmieścić w tak małym oscyloskopie.

fakt, LeCroy jest tez niezly, ale oprocz inych mozliwych wad, ma tez
ta wade, ze kosztuje pieniadze. Ostatni przeze mnie kupiony (w
zaprzeszlej robocie) kosztowal jak tani mercedes, cos kolo 50kDM, ale
mial fajny duzy monitor i szefowi sie podobal ;-))
W moim "stalopradowym" laboratorium, gdzie f(max) zadko przekracza
20kHz, a na ogol wynosi kolo 10Hz, ten Yokogawa wystarcza w
zupelnosci. A nawet udalo sie nam zobaczyc, dlaczego karta PCI nie
dziala (bo zbocza byly za dluuuuuuuuugie).
Ile ten THS720 kosztuje? Zostalo nam kilka pieniazkow, to moze by sie
cos nowego sprawilo??

Nowy kosztował jakis czas temu 2750$. Teraz jest nowa wersja i
dokadnie nie pamiętam ile kosztuje.

Pozdrowienia,
Marcin E. Hamerla

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: 1 Dec 1998 17:27:03 GMT


On Tue, 01 Dec 1998 11:49:50 GMT, Marcin E. Hamerla <mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl> wrote:
No właśnie. Teki (TDS 220, THS720) mają pasmo RZECZYWISTE 100MHz.
THS720 ma częstotliwość próbkowania 500M, a TDS220 1G.

Rzeczyuwiscie 1G , czy "tylko dla sygnalow okresowych" ?


J.


Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl (Marcin E. Hamerla)
Subject: Re: CYFROWY OSCYLOSKOP KUPIE
Date: Tue, 01 Dec 1998 18:11:56 GMT


On 1 Dec 1998 17:27:03 GMT, jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.) wrote:

On Tue, 01 Dec 1998 11:49:50 GMT, Marcin E. Hamerla <mehamerla_at_nospam_pro.onet.pl> wrote:
No właśnie. Teki (TDS 220, THS720) mają pasmo RZECZYWISTE 100MHz.
THS720 ma częstotliwość próbkowania 500M, a TDS220 1G.

Rzeczyuwiscie 1G , czy "tylko dla sygnalow okresowych" ?

Rzeczywiste, czyli można mierzyć sygnały nieokresowe!!!
Pozdrowienia,
Marcin E. Hamerla