Pytanie: sterowanie elektr.szybami w aucie



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Jerry" <agentNo1_at_nospam_iname.com>
Subject: Pytanie: sterowanie elektr.szybami w aucie
Date: Sat, 13 Mar 1999 22:49:20 GMT



Witam!
Chcialbym zwrocic sie o pomoc w malej modernizacji elektrycznie
regulowanych szyb w aucie.
W momencie wylaczenia stacyjki wylaczone zostaje rowniez zasilanie cewki
przekaznika zasilajacego przelaczniki szyb i motorki w drzwiach, wobec
czego nie mozna domknac szyb po zgaszeniu silnika. A najczesciej wylacza
sie odruchowo zaplon zanim sie domknie szyby i trzeba znowu wlaczac
stacyjke i domykac szyby. W sumie troche irytujace.
Chcialbym wiec wstawic jakis mini-ukladzik, ktory podtrzymywalby zasilanie
cewki owego przekaznika przez jakies 10 min po wylaczeniu zaplonu (dobre
rowniez w przypadku gdy sie zostaje w samochodzie przez pare minut po
zgaszeniu - mozna sobie po chwili otworzyc okno).
Cewka przekaznika zasilana jest z "czarnej skrzynki" oznaczonej na
schemacie instalacji auta jako "integrated control box". Nie chce ingerowac
wewnatrz tej skrzynki, zamierzam tylko wstawic diode separujaca miedzy
cewke przekaznika a ta skrzynke i zasilic cewke dodatkowo z tego
mini-ukladziku, ktory by dawal napiecie na cewke w chwili zaniku napiecia
na wyjsciu skrzynki (wylaczenie zaplonu), tak, ze przekaznik podtrzymalby
zasilanie na przelaczniki i motorki przez te 10 min.
I tu jest pytanie do Szanownych Kolegow. Czy ktos moze spotkal gdzies w
literaturze, czasopismach opis takiego ukladziku, lub moze cos takiego
zrobil? Zalezy mi na schemacie
czegos takiego. Ukladzik prosty, ale wolalbym oprzec sie na sprawdzonym
rozwiazaniu, nie podejmuje sie opracowania tego samodzielnie. Istotne by
bylo spelnienie przez ten ukladzik paru warunkow:
najlepiej rzedu mikroA,
istotne, bo moj alarm, immobiliser itp. juz pare ladnych mA pobiera,
obciazajac akumulator,
chyba musialoby to byc na jakims CEMOSie
jakis punkt ukladu)
-duza opornosc "wejsciowa", tzn. nieobciazanie dodatkowe (poza cewka
przekaznika) wyjscia owej ''czarnej skrzynki"
Nie jest istotna powtarzalnosc czasu podtrzymania przekaznika, chyba
mogloby to byc na zasadzie stalej czasowej RC (ladowanie kondensatora).
Bardzo prosze o jakies wskazowki lub sugestie.
Z gory dziekuje
Jarek
PS. Wiem, ze mozna zastosowac modul domykajacy szyby automatycznie po
uzbrojeniu alarmu, ale nie chcialbym tego robic ze wzgledu na koniecznosc
wcinania sie w obwody kazdego z motorkow szyb oddzielnie , a tego chce
uniknac.