Problem z pomiarem



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramką pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Juliusz" <juliusz_at_nospam_multi-ip.com.pl>
Subject: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 13:17:05 +0200


Mam silnik komutatorowy, pradu stalego 24V. Silnik pobiera okolo

1A bez obciazenia
2 - 10A obciazony
do 30A zablokowany mechanicznie

Silnik jest sterowany PWM-em.

Nie ma klopotu gdy wypelnienie = 100% ale przy mniejszych wartosciach nalezy
wykonywac takze pomiar pradu - wykrywac przeciazenie silnika.

Czy macie pomysl jak to mierzyc ?

Czestotliwosc PWM moze sie zmieniac takze oraz oczywiscie wypelnienie i
polaryzacja (+/-)

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "TRM" <sp9lwh_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 14:07:28 +0200



Juliusz napisał(a) w wiadomości: <8vy_2.14672$I1.283040_at_nospam_news.tpnet.pl>...
Mam silnik komutatorowy, pradu stalego 24V. Silnik pobiera okolo

1A bez obciazenia
2 - 10A obciazony
do 30A zablokowany mechanicznie

Silnik jest sterowany PWM-em.

Nie ma klopotu gdy wypelnienie = 100% ale przy mniejszych wartosciach
nalezy
wykonywac takze pomiar pradu - wykrywac przeciazenie silnika.

Czy macie pomysl jak to mierzyc ?

Czestotliwosc PWM moze sie zmieniac takze oraz oczywiscie wypelnienie i
polaryzacja (+/-)

Juliusz


Jak trzeba to mierz klasycznie bocznikiem. O przeciążeniu nie myśl, bo nie
da się spalić takiego silnika zasilanego mniejszym prądem od znamionowego.
Najwyżej stanie i zniszczy twój
regulator
Tadek



Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Juliusz" <juliusz_at_nospam_multi-ip.com.pl>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 14:53:30 +0200



TRM napisał(a) w wiadomości: <7hefaa$rjl$1_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl>...

Juliusz napisał(a) w wiadomo?ci: <8vy_2.14672$I1.283040_at_nospam_news.tpnet.pl>...
Mam silnik komutatorowy, pradu stalego 24V. Silnik pobiera okolo

1A bez obciazenia
2 - 10A obciazony
do 30A zablokowany mechanicznie

Silnik jest sterowany PWM-em.

Nie ma klopotu gdy wypelnienie = 100% ale przy mniejszych wartosciach
nalezy
wykonywac takze pomiar pradu - wykrywac przeciazenie silnika.

Czy macie pomysl jak to mierzyc ?

Czestotliwosc PWM moze sie zmieniac takze oraz oczywiscie wypelnienie i
polaryzacja (+/-)

Juliusz


Jak trzeba to mierz klasycznie bocznikiem. O przeci?żeniu nie my?l, bo nie
da się spalić takiego silnika zasilanego mniejszym pr?dem od znamionowego.
Najwyżej stanie i zniszczy twój
regulator

Wlasnie o to mi chodzi, leca mi tranzystory ....
Zrobilem uklad z bocznikiem 0,1 oma i troche tranzystorow, transoptor i
analizuje to procesorem, ale efekty sa takie sobie.

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Jan Niziołek" <jnelss_at_nospam_silesia.top.pl>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 16:13:48 +0200


Cześć,
Czy koniecznie musisz mierzyć prąd? Może korzystniej mierzyć obroty ? Tarcza >>
4 otwory i coś w rodzaju transoptora.
Nie wiem jakie ma obroty Twój silnik ale zatrzymanie wykryjesz procesorem na
pewno. Albo nie mierzyć prądu ani obrotów tylko dać sztywne ograniczenie. Jeśli
silnik stoi >> POWER OFF i tyle.
Jan Niziołek

Juliusz wrote:

Wlasnie o to mi chodzi, leca mi tranzystory ....
Zrobilem uklad z bocznikiem 0,1 oma i troche tranzystorow, transoptor i
analizuje to procesorem, ale efekty sa takie sobie.

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Juliusz" <juliusz_at_nospam_multi-ip.com.pl>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 17:23:19 +0200



Jan Niziołek napisał(a) w wiadomości: <373ADE1C.F1DB18CF_at_nospam_silesia.top.pl>...
Cze?ć,
Czy koniecznie musisz mierzyć pr?d? Może korzystniej mierzyć obroty ?
Tarcza >>
4 otwory i co? w rodzaju transoptora.
Nie wiem jakie ma obroty Twój silnik ale zatrzymanie wykryjesz procesorem
na
pewno. Albo nie mierzyć pr?du ani obrotów tylko dać sztywne ograniczenie.
Je?li
silnik stoi >> POWER OFF i tyle.

Myslalem o tym, a le w nowej wersji sterownika. Teraz trzeba zrobic upgrade
po wymianie silnikow na inny model i do tego zracych wiecej pradu. Silniki
zaczely tyle szarpac, ze pada mostek z FET-ow. A silniki trzeba bylo
wymienic, bo poprzednie sie rozsypywaly po pol roku.

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: bieniek_at_nospam_zr.ita.pwr.wroc.pl (Pawel B.)
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: 14 May 1999 05:54:22 GMT


In article <373ADE1C.F1DB18CF_at_nospam_silesia.top.pl>, "Jan Niziołek" <jnelss_at_nospam_silesia.top.pl> says:

Cześć,
Czy koniecznie musisz mierzyć prąd? Może korzystniej mierzyć obroty ? Tarcza >>
4 otwory i coś w rodzaju transoptora.
Nie wiem jakie ma obroty Twój silnik ale zatrzymanie wykryjesz procesorem na
pewno. Albo nie mierzyć prądu ani obrotów tylko dać sztywne ograniczenie. Jeśli
silnik stoi >> POWER OFF i tyle.
Jan Niziołek

Juliusz wrote:

Wlasnie o to mi chodzi, leca mi tranzystory ....

A nie mozna dac najprymitywniejszego ograniczenia w postaci szeregowego rezystora
ok. 0.5-1om z silnikiem. Przy zatrzymaniu itp cala moc pojdzie w ten rezystor...
Prymityw, ale czasami wystarczy...

Zrobilem uklad z bocznikiem 0,1 oma i troche tranzystorow, transoptor i
analizuje to procesorem, ale efekty sa takie sobie.

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "TRM" <sp9lwh_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 17:04:47 +0200



Jak trzeba to mierz klasycznie bocznikiem. O przeci?żeniu nie my?l, bo nie
da się spalić takiego silnika zasilanego mniejszym pr?dem od znamionowego.
Najwyżej stanie i zniszczy twój
regulator

Wlasnie o to mi chodzi, leca mi tranzystory ....
Zrobilem uklad z bocznikiem 0,1 oma i troche tranzystorow, transoptor i
analizuje to procesorem, ale efekty sa takie sobie.

Juliusz
Nie kombinuj , stosuj klasykę. Szeregowy opornik np 0,3 Oma, do niego złącze
BE tranzystora (z opornikiem szeregowym w bazie), a kolektor niech blokuje
bazę tranzystora kluczującego.
Ograniczy Ci prąd szczytowy do 2A. Analogowo, tanio , prosto i działa.
Tadek



Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Juliusz" <juliusz_at_nospam_multi-ip.com.pl>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 17:27:09 +0200



TRM napisał(a) w wiadomości: <7hepmo$qkk$1_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl>...

Jak trzeba to mierz klasycznie bocznikiem. O przeci?żeniu nie my?l, bo
nie
da się spalić takiego silnika zasilanego mniejszym pr?dem od
znamionowego.
Najwyżej stanie i zniszczy twój
regulator

Wlasnie o to mi chodzi, leca mi tranzystory ....
Zrobilem uklad z bocznikiem 0,1 oma i troche tranzystorow, transoptor i
analizuje to procesorem, ale efekty sa takie sobie.

Juliusz
Nie kombinuj , stosuj klasykę. Szeregowy opornik np 0,3 Oma, do niego
zł?cze
BE tranzystora (z opornikiem szeregowym w bazie), a kolektor niech blokuje
bazę tranzystora kluczuj?cego.
Ograniczy Ci pr?d szczytowy do 2A. Analogowo, tanio , prosto i działa.
Tadek

Tak, tak robilem to i jeszcze bardziej, ale co urzdzenie to inne opory, inne
przyspieszenia i inne parametry. Nie da sie tak latwo zapanowac nad tym.
Musze zrobic upgrade do 30 sztuk. Zreszta i warunki zasilania wplywaja na
dokladnosc tego. Trudno zrobic to uniwersalnie.

Juliusz




Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: jfox_at_nospam_friko6.onet.pl (J.F.)
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 18:49:43 GMT


On Thu, 13 May 1999 14:53:30 +0200, Juliusz wrote:
Wlasnie o to mi chodzi, leca mi tranzystory ....
Zrobilem uklad z bocznikiem 0,1 oma i troche tranzystorow, transoptor i
analizuje to procesorem, ale efekty sa takie sobie.

To moze inaczej - mierz napiecie na tranzystorach. Jak w stanie
otwarcia przekroczy ten 1 czy 2 V to wylacz uklad.

"Mierz" - szumne slowo, zwykle to jest tranzystor z dioda w bazie i
przywiera kolektorem bramke do masy...

J.



Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: Grzegorz Lentka <leo_at_nospam_katmel.eti.pg.gda.pl>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 13:42:30 -0700


Witam1
A klasyczny uklad z szeregowym rezystorem nie wystarczy? Plus jakies
usrednianie. Rezystorek ok. 0.1 Ohm. Robilem tak w ladowarce do AKU, do
10A bez problemu. (pomiar i wskazanie na C520D).
Czy masz jakies szersze wymagania?
DACPOL sprzedaje przetworniki LEM do pomiaru pradu (25A), wyjscie
napieciowe i inne podobne.

Grzegorz 'GREG' Lentka

Mam silnik komutatorowy, pradu stalego 24V. Silnik pobiera okolo

1A bez obciazenia
2 - 10A obciazony
do 30A zablokowany mechanicznie

Silnik jest sterowany PWM-em.

Nie ma klopotu gdy wypelnienie = 100% ale przy mniejszych wartosciach nalezy
wykonywac takze pomiar pradu - wykrywac przeciazenie silnika.

Czy macie pomysl jak to mierzyc ?

Czestotliwosc PWM moze sie zmieniac takze oraz oczywiscie wypelnienie i
polaryzacja (+/-)

Juliusz

Poprzedni Następny
Wiadomoœć
spis treści
From: "Rozke" <jerzyroz_at_nospam_atomnet.pl>
Subject: Re: Problem z pomiarem
Date: Thu, 13 May 1999 19:57:41 +0200



Grzegorz Lentka napisał(a) w wiadomoœci:
<373B3936.6B4A_at_nospam_katmel.eti.pg.gda.pl>...
Witam1
A klasyczny uklad z szeregowym rezystorem nie wystarczy? Plus jakies
usrednianie. Rezystorek ok. 0.1 Ohm. Robilem tak w ladowarce do AKU, do
10A bez problemu. (pomiar i wskazanie na C520D).
Czy masz jakies szersze wymagania?
DACPOL sprzedaje przetworniki LEM do pomiaru pradu (25A), wyjscie
napieciowe i inne podobne.

Grzegorz 'GREG' Lentka

DACPOL sprzedje jeszcze intelifgentne moduly mocy MITSUBISHI POWER MOODULE
(chyba do 25kW)
Taki ma wyjscie powiadamiajace o przeeciazeniu i wylaczajace obwód silowy.
Rozke