Re: Przejazd kolejowy



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl z bramk± pl.misc.elektronika!

Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Tomasz Dubinski <uboottd_at_nospam_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
Subject: Re: Przejazd kolejowy
Date: 17 Jun 1999 07:40:05 GMT


JA <andr_at_nospam_mail.desy.de> wrote:

rozwiazanie ma byc do konkretnych potrzeb,
nie bylo mowy, o rozjazdach, bocznicach
[moglby byc jeszcze tunel podziemny ... ;)]

ograniczmy sie na razie do zwyklego skrzyzowania
torow z droga;

Jeden tor jedna droga ? Ok.

prosty uniwibrator nie zalatwia sprawy,
wjezdza cos krotkiego, ale bardzo wolno, moze nawet
z jakis powodow przystanac dokladnie miedzy czujnikami,
odpala uniwibrator i zanim to cos krotkiego zjedzie
z przejazdu szlaban zostanie otwarty;

chyba zeby uniwibratory umiescic w odstepach mniejszych
niz najkrotszy mozliwy pojazd szynowy ;)

Nie uniwibratory, ale czujniki. W koncu fototranzystor + drugi jako
wzmacniacz nie jest znowu az takim olbrzymim wydatkiem.


Mozna jeszcze inaczej - bariere zrobic wzdluz torow. I tu sa dwie
mozliwosci:

-szczesliwie sie sklada ze przed przejazdem i za przejazdem tory choc lekko
skrecaja - rzadkie, ale przypadek idealny. Bariera na wysokosci czolownic, w
osi toru. Na pewno sie cos zalapie - bo o wagonie bez czolownicy jeszcze nie
slyszalem. A jak nawet to jeszcze jest sprzeg.

-typowy przypadek:

nadajnik umieszczony tez w osi toru na slupie trakcyjnym, mostku dla
pieszych albo czymkolwiek innym wiszacym nad torami w pewnej odleglosci od
przejazdu, czujnik po drugiej stronie miedzy szynami. Czyli bariera pod
bardz malym katem do poziomu torow. Tu moze juz cos by ja oszukalo, ale
musialoby sie bardzo postarac. ( np. platforma do przewozu kontenerow - brak
podlogi )

Ciekawe ze nikt jeszcze nie zaproponowal czegos co wymyslili juz z dawien
dawna: Odcinek izolowany. Tylko nie mowcie ze w ten sposob mozna wykrywac
jedynie lokomotywe ! Wagony tez mozna - wystarczy polaczyc kola
opornikiem... Spokojnie mozna zrobic zasilacz dla tego odcinka dajacy sygnal
jak wykryje jakikolwiek pobor pradu. Mozna tez utrzymac minimalne napiecie
np. 1V ( jesli nie stosujemy DCC ) - lokomotywa nie pojedzie przy tak malym
napieciu, a wykrywana bedzie. Do tego uniwibrator do usuniecia iskrzen i ...
przejazd zostanie oszukany jedynie przez wagon nie pochodzacy z naszej
kolekcji i nie majacy tez oswietlenia.


--
|---------------------------------------------------------|
|uboottd | Remember: |
|from | -"Dziume" wrote Camus |
|Uboot-Club| -"PC" is a Pseudo Computer |
|---------------------------------------------------------|


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: "Johnny" <jdolin_at_nospam_optimus.waw.pl>
Subject: Re: Przejazd kolejowy
Date: Thu, 17 Jun 1999 23:27:23 +0200


Tomasz Dubinski napisał(a) w wiadomo¶ci:
<7ka8ol$ft7$1_at_nospam_zeus.polsl.gliwice.pl>...
[...]
Ciekawe ze nikt jeszcze nie zaproponowal czegos co wymyslili juz z dawien
dawna: Odcinek izolowany. Tylko nie mowcie ze w ten sposob mozna wykrywac
jedynie lokomotywe ! Wagony tez mozna - wystarczy polaczyc kola
opornikiem... Spokojnie mozna zrobic zasilacz dla tego odcinka dajacy
sygnal
jak wykryje jakikolwiek pobor pradu. Mozna tez utrzymac minimalne napiecie
np. 1V ( jesli nie stosujemy DCC ) - lokomotywa nie pojedzie przy tak malym
napieciu, a wykrywana bedzie. Do tego uniwibrator do usuniecia iskrzen i
...
przejazd zostanie oszukany jedynie przez wagon nie pochodzacy z naszej
kolekcji i nie majacy tez oswietlenia.

No dobrze, a co bedzie, jak lokomotywa stanie na takim odcinku.
Nawet tysiac atletow, co zjedli tysiac kotletow jej nie uciagnie.
Pozdrawiam
JD



Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Tomasz Dubinski <uboottd_at_nospam_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
Subject: Re: Przejazd kolejowy
Date: 18 Jun 1999 07:31:19 GMT


Johnny <jdolin_at_nospam_optimus.waw.pl> wrote:
No dobrze, a co bedzie, jak lokomotywa stanie na takim odcinku.
Nawet tysiac atletow, co zjedli tysiac kotletow jej nie uciagnie.
Pozdrawiam
JD
Nic nie bedzie. Jak bedzie miala zjechac, napiecie sie podwyzszy i
pojedzie...


--
|---------------------------------------------------------|
|uboottd | Remember: |
|from | -"Dziume" wrote Camus |
|Uboot-Club| -"PC" is a Pseudo Computer |
|---------------------------------------------------------|


Poprzedni Następny
Wiadomość
spis tre¶ci
From: Romuald Bialy <romekb_at_nospam_polbox.com>
Subject: Re: Przejazd kolejowy
Date: Fri, 18 Jun 1999 18:55:59 GMT


Witam !
A moze by tak z innej beczki !
Po co tyle czujnikow, ukladow i innych cuduw ??
Wystarczy TRZECIA szyna, cienka, ustawiona tak aby kolo lokomotywy czy
wagonu powodowalo zwarcie jej z inna na calej dlugosci przejazdu.
Wystarczy tylko uklad do odfiltrowania iskrzenia (monowibrator,
tranzystor z kondensatorem w bazie) i bezposrednio sterujemy
szlabanem.
Jak cos przejezdza lub stoi na tym odcinku to robi zwarcie tej
trzeciej szyny z jakas pozostala i po krzyku - szlaban w dole.
Mechanicznie nie powinni to byc zbyt trodne.


Tomasz Dubinski napisał(a):

Johnny <jdolin_at_nospam_optimus.waw.pl> wrote:
No dobrze, a co bedzie, jak lokomotywa stanie na takim odcinku.
Nawet tysiac atletow, co zjedli tysiac kotletow jej nie uciagnie.
Pozdrawiam
JD
Nic nie bedzie. Jak bedzie miala zjechac, napiecie sie podwyzszy i
pojedzie...

--
> |---------------------------------------------------------|
> |uboottd | Remember: |
> |from | -"Dziume" wrote Camus |
> |Uboot-Club| -"PC" is a Pseudo Computer |
> |---------------------------------------------------------|

--
Pozdrawiam.... Romuald Bialy
E'mail: romekb_at_nospam_polbox.com
WWW: http://www.polbox.com/r/romekb