serwonaped - maly moment na silniku



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "insane" <not_at_nospam_for.all>
Subject: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Thu, 4 Nov 2004 18:33:27 +0100


Przywitać

Jestem w trakcie uruchamiania serwonapedu - ktos wykonal uklad i ja mam za
zadanie zweryfikowanie tego ustrojstwa.

Problem:
Grzejacy sie mostek H (na IRFP460) sterujacy silnikiem DC i maly moment na
wale silnika. Napiecie zasilajace mostek 12V spada do okolo 5V przy czym
pobor pradu przez silnik/mostek jest okolo 2A - nawet jak podlacze
mocniejszy zasilacz to jest tak samo. Podane wartosci sa odczytane z
miernika wbudowanego w zasilacz.

Info dodatkowe:
Mostek H sterowany jest sygnalem PWM ok 10kHz z uC
(www.rutex.com/pdf/RT990A.pdf) przez taki uklad -
www.republika.pl/izi/H_steering.gif . Prosze nie pytac dlaczegow ten sposob,
poniewaz nie ja to projektowalem.
Silnik jest prawdopodobnie do 24V. Na silniku jest napisane:
Litton
Clifton Precision
model:JDH-2250-CG-1C

enkoder wbudowany w silnik:
Litton Encoder
Shaft Encoder
model:721BI-508-315-5KM

Pytanie:
1. Dlaczego jest tak maly moment na silniku - skoro po podlaczeniu pod
zwyczajny zasilacz 12V/2A, motor dostaje takiego kopa, ze nie da sie wału
utrzymac w miejscu reka.
2. Czy grzanie sie mostka H jest normalne.
3. Skad wynikaja tak duze spadki napiecia zasilajacego - pomiar na
zasilaczu.
4. Czy ktos z szanownych grupowiczow mial moze do czynienia ze sterownikami
RUTEXa (www.rutex.com) ?




--
ARO->W



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Thu, 4 Nov 2004 20:36:00 +0100


Jeśli mostek grzeje się po odłączeniu silnika to masz za małe wartości
deadtime-ów. Innym powodem może być znaczny prąd płynący przez uzwojenie
silnika.
Od razu przyznaje że nie analizowałem Twoich schematów ale robiłem kiedyś
coś podobnego tyle że bez uzycia specjalizowanych układów.


Pozdr.

KS

Użytkownik "insane" <not_at_nospam_for.all> napisał w wiadomości
news:cmdp7u$29m$1_at_nospam_julia.coi.pw.edu.pl...
Przywitać

Jestem w trakcie uruchamiania serwonapedu - ktos wykonal uklad i ja mam za
zadanie zweryfikowanie tego ustrojstwa.

Problem:
Grzejacy sie mostek H (na IRFP460) sterujacy silnikiem DC i maly moment na
wale silnika. Napiecie zasilajace mostek 12V spada do okolo 5V przy czym
pobor pradu przez silnik/mostek jest okolo 2A - nawet jak podlacze
mocniejszy zasilacz to jest tak samo. Podane wartosci sa odczytane z
miernika wbudowanego w zasilacz.

Info dodatkowe:
Mostek H sterowany jest sygnalem PWM ok 10kHz z uC
(www.rutex.com/pdf/RT990A.pdf) przez taki uklad -
www.republika.pl/izi/H_steering.gif . Prosze nie pytac dlaczegow ten
sposob,
poniewaz nie ja to projektowalem.
Silnik jest prawdopodobnie do 24V. Na silniku jest napisane:
Litton
Clifton Precision
model:JDH-2250-CG-1C

enkoder wbudowany w silnik:
Litton Encoder
Shaft Encoder
model:721BI-508-315-5KM

Pytanie:
1. Dlaczego jest tak maly moment na silniku - skoro po podlaczeniu pod
zwyczajny zasilacz 12V/2A, motor dostaje takiego kopa, ze nie da sie wału
utrzymac w miejscu reka.
2. Czy grzanie sie mostka H jest normalne.
3. Skad wynikaja tak duze spadki napiecia zasilajacego - pomiar na
zasilaczu.
4. Czy ktos z szanownych grupowiczow mial moze do czynienia ze
sterownikami
RUTEXa (www.rutex.com) ?




--
> ARO->W
>
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: 4 Nov 2004 20:41:37 +0100


Jeśli mostek grzeje się po odłączeniu silnika to masz za małe wartości
deadtime-ów. Innym powodem może być znaczny prąd płynący przez uzwojenie
silnika.
Od razu przyznaje że nie analizowałem Twoich schematów ale robiłem kiedyś
coś podobnego tyle że bez uzycia specjalizowanych układów.


Pozdr.

KS

Użytkownik "insane" <not_at_nospam_for.all> napisał w wiadomości
news:cmdp7u$29m$1_at_nospam_julia.coi.pw.edu.pl...
Przywitać

Jestem w trakcie uruchamiania serwonapedu - ktos wykonal uklad i ja mam za
zadanie zweryfikowanie tego ustrojstwa.

Problem:
Grzejacy sie mostek H (na IRFP460) sterujacy silnikiem DC i maly moment na
wale silnika. Napiecie zasilajace mostek 12V spada do okolo 5V przy czym
pobor pradu przez silnik/mostek jest okolo 2A  - nawet jak podlacze
mocniejszy zasilacz to jest tak samo. Podane wartosci sa odczytane z
miernika wbudowanego w zasilacz.

Info dodatkowe:
Mostek H sterowany jest sygnalem PWM ok 10kHz z uC
(www.rutex.com/pdf/RT990A.pdf) przez taki uklad -
www.republika.pl/izi/H_steering.gif . Prosze nie pytac dlaczegow ten
sposob,
poniewaz nie ja to projektowalem.
Silnik jest prawdopodobnie do 24V. Na silniku jest napisane:
Litton
Clifton Precision
model:JDH-2250-CG-1C

enkoder wbudowany w silnik:
Litton Encoder
Shaft Encoder
model:721BI-508-315-5KM

Pytanie:
1. Dlaczego jest tak maly moment na silniku - skoro po podlaczeniu pod
zwyczajny zasilacz 12V/2A, motor dostaje takiego kopa, ze nie da sie wału
utrzymac w miejscu reka.
2. Czy grzanie sie mostka H jest normalne.
3. Skad wynikaja tak duze spadki napiecia zasilajacego - pomiar na
zasilaczu.
4. Czy ktos z szanownych grupowiczow mial moze do czynienia ze
sterownikami
RUTEXa (www.rutex.com) ?




--
> > ARO->W
> >
> >
>
>
Narysuj ten mostek H. Bo chyba na stronach podanych przez Ciebie go nie ma.
Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_onet.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Thu, 04 Nov 2004 20:56:42 +0100


insane wrote:


Mostek H sterowany jest sygnalem PWM ok 10kHz z uC
(www.rutex.com/pdf/RT990A.pdf) przez taki uklad -
www.republika.pl/izi/H_steering.gif . Prosze nie pytac dlaczegow ten sposob,
poniewaz nie ja to projektowalem.

to nie ma prawa wysterować mostka MOSFETów/IGBT... 12V to ledwo starczy
otworzyć dolne tranzystory.
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "insane" <not_at_nospam_for.all>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Thu, 4 Nov 2004 21:22:33 +0100



to nie ma prawa wysterować mostka MOSFETów/IGBT... 12V to ledwo starczy
otworzyć dolne tranzystory.

nie wiemczy masz na mysli zbyt niskie napiecie zasilajace czyli 12V ?
czy chodzi Ci o za niski prad sterujacy tymi hexfetami? czyli podawany na
bramke

o niskim pradzie bramki juz sie zastanawialem, ale jeszcze nie robilem nic w
tym kierunku


--
AROW



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Leszek" <leszek_wieczorek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Thu, 4 Nov 2004 22:15:02 +0100


Ten układ http://www.republika.pl/izi/H_steering.gif
to jest jakaś kompletna bzdura.
W mostku H dolne mosfety muszą dostawać na
bramkę 0/5V, natomiast górne (przy zasilaniu 24V)
24/29V. Wtedy będą się otwierały prawidłowo i nie
będą się grzały. Jednak powstaje problem - skąd wziąć
29V? Albo każdy z górnych mosfetów ma własną
przetwornicę, albo stosujesz scalak specjalizowany
np firmy IR w którym jest driver i przetworniczka
kondensatorowa (rozwiązanie gorsze)

Leszek




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Thu, 4 Nov 2004 22:19:16 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku


Hello insane,

Thursday, November 4, 2004, 9:22:33 PM, you wrote:


to nie ma prawa wysterować mostka MOSFETów/IGBT... 12V to ledwo starczy
otworzyć dolne tranzystory.
nie wiemczy masz na mysli zbyt niskie napiecie zasilajace czyli 12V ?
czy chodzi Ci o za niski prad sterujacy tymi hexfetami? czyli podawany na
bramke

Górne tranzystory mostka nie mogą się w pełni otworzyć przy takim
sterowaniu. Na dokładkę użycie transoptorów powoduje, że czasy
przełączania są koszmarnie długie. Jakby tego było mało, to - tak jak
już pisano w tym wątku - deadtime'y są za krótkie (200 ns dla
transoptora to za krótko) i za dużo momentów, w których przewodzą
wszystkie tranzystory.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_onet.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Thu, 04 Nov 2004 23:49:45 +0100


insane wrote:


to nie ma prawa wysterować mostka MOSFETów/IGBT... 12V to ledwo starczy
otworzyć dolne tranzystory.

nie wiemczy masz na mysli zbyt niskie napiecie zasilajace czyli 12V ?
czy chodzi Ci o za niski prad sterujacy tymi hexfetami? czyli podawany na
bramke

chodzi o to, że na dzińdobry Ugs powinno być tak 10-15V, a jednocześnie
nie przekraczać 20V, więc sterowanie bramkami górnych tranzystorów tak,
jak na schemacie to absolutna pomyłka i dowodzi tego, żę projektant nie
miał pojęcia o tym, co robi.

Do takiego mostka weź po prostu IR2110 sztuk dwa i po kłopocie, to twoje
cuś chodzi na 12V...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "insane" <not_at_nospam_for.all>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Fri, 5 Nov 2004 01:54:23 +0100


chodzi o to, że na dzińdobry Ugs powinno być tak 10-15V, a jednocześnie
nie przekraczać 20V, więc sterowanie bramkami górnych tranzystorów tak,
jak na schemacie to absolutna pomyłka i dowodzi tego, żę projektant nie
miał pojęcia o tym, co robi.

tyż podpisal bym sie pod tym co mowisz :) bo wczesniej byl schemat mniej
wiecej pakiego typu:
http://www.republika.pl/izi/H_steerng-proto.gif
,ktory zmienilem na taki jak podalem poprzednio, moim zdaniem te negtory
7404 to byla totalna porazka

zastanawiam sie nad sensem ANDow 7408 bo wyjscie DRV_EN z RT990A jest i tak
zawsze TRUE (+5V)

konstruktor stosujac transoptory 847 chcial zapewnic "niezniszczalnosc" temu
PICowi, ktory go nawet sporo kosztowal, co po czesci rozumiem.

--
AROW



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Lewandowski <nospamabuse_at_nospam_onet.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Fri, 05 Nov 2004 09:16:19 +0100


insane wrote:

tyż podpisal bym sie pod tym co mowisz :) bo wczesniej byl schemat mniej
wiecej pakiego typu:
http://www.republika.pl/izi/H_steerng-proto.gif
,ktory zmienilem na taki jak podalem poprzednio, moim zdaniem te negtory
7404 to byla totalna porazka

Ale wsio ryba, co tam za logika siedzi, przecież do kitu to jest
stopieńs sterujący bramki...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111_remove_at_nospam_remove.wp.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Sun, 07 Nov 2004 22:29:51 +0100


On Fri, 05 Nov 2004 09:16:19 +0100, Marek Lewandowski
<nospamabuse_at_nospam_onet.pl> wrote:

insane wrote:

tyż podpisal bym sie pod tym co mowisz :) bo wczesniej byl schemat mniej
wiecej pakiego typu:
http://www.republika.pl/izi/H_steerng-proto.gif
,ktory zmienilem na taki jak podalem poprzednio, moim zdaniem te negtory
7404 to byla totalna porazka

Ale wsio ryba, co tam za logika siedzi, przecież do kitu to jest
stopieńs sterujący bramki...

Ja tak patrze - moze to do unipolarnego krokowca mialo byc??


--
Jerry

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "insane" <not_at_nospam_for.all>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Sun, 7 Nov 2004 22:44:48 +0100


Ja tak patrze - moze to do unipolarnego krokowca mialo byc??

do silnika DC

przenioslem to do nowego wątku <sterowanie hexfetami w mostku H> bo widze ze
sporo tematow sie napłodziło od tego czasu


--
arow



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_nospam_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: serwonaped - maly moment na silniku
Date: Mon, 08 Nov 2004 01:05:12 +0100


On Sun, 07 Nov 2004 22:29:51 +0100, jerry1111 wrote:
http://www.republika.pl/izi/H_steerng-proto.gif


Ja tak patrze - moze to do unipolarnego krokowca mialo byc??

Nie - zobacz na te bramki, nijak nie pasuja.
Chyba ze te PWM przesuniete o 90 deg...

J.