Jak sprawdzic uklad ladowania akumulatora?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Szczepaniak <szczepan_at_nospam_IHATESPAM.sieradz.info>
Subject: Jak sprawdzic uklad ladowania akumulatora?
Date: Sat, 11 Dec 2004 09:12:52 +0000 (UTC)


Witam!

Mam dosc archaiczny samochód (Nysa) i zakupiułem do niej nowy
akumulator. Nie chce go jednak montować dopóki nie sprawdze
czy z układem ładowania jest wszystko ok. Jak powinna przebiegać
procedura sprawdzanie w/w w tego typu archaicznym samochodzie?

Czy badanie na zasadzie:

ma sens?

Jak to wyglada w praktyce, jakie napiecia nalezy uznac
za dopuszczalne, a jakie ewidentnie świadczą o uszkodzonym
syst. ładowania mogącym ugotować akumulator ?

--
z powazaniem "If we want to solve a problem
Marcin Szczepaniak that we have never solved before,
GSM: +48 661122042 we must leave the door to the unknown ajar."
-- Richard Feynman

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ukaniu" <l99ukasz_at_nospam_WYWALTOgazeta.pl>
Subject: Re: Jak sprawdzic uklad ladowania akumulatora?
Date: Sat, 11 Dec 2004 10:58:40 +0100



Użytkownik "Marcin Szczepaniak" <szczepan_at_nospam_IHATESPAM.sieradz.info> napisał w
wiadomości news:slrncrleet.3mk.szczepan_at_nospam_imperator.sieradz.info...
Czy badanie na zasadzie:
- podlaczam akumulator
- odpalam silnik
- odlaczam akumulator
- mierze napiecie na zaciskach

ma sens?

Odłączanie klem nie ma sensu i może doprowadzić do uszkodzenia, gdyż w
przypadku awarii reg. napięcia nagle w instalacji potrafi pojawić się i
100V.
Uruchamiasz silnik, po przejechaniu kawałka drogi napięcie na akumulatorze
powinno znajdować się z zakresie 13.8 - 14.4V większe spowoduje powolne
wygotowywanie, mniejsze nie doładowanie.

Pozdrawiam Łukasz

Pozdrawiam Łukasz


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Szczepaniak <szczepan_at_nospam_IHATESPAM.sieradz.info>
Subject: Re: Jak sprawdzic uklad ladowania akumulatora?
Date: Sat, 11 Dec 2004 10:14:13 +0000 (UTC)


At Sat, 11 Dec 2004 10:58:40 +0100 Ukaniu wrote:

ma sens?

Odłączanie klem nie ma sensu i może doprowadzić do uszkodzenia, gdyż w
przypadku awarii reg. napięcia nagle w instalacji potrafi pojawić się i
100V.
Uruchamiasz silnik, po przejechaniu kawałka drogi napięcie na akumulatorze
powinno znajdować się z zakresie 13.8 - 14.4V większe spowoduje powolne
wygotowywanie, mniejsze nie doładowanie.

Ale nalezy to mierzyc przy wlaczonym silniku ?


--
z powazaniem "Physics is like sex:
Marcin Szczepaniak sure, it may give some practical
GSM: +48 661122042 results, but that's not why we do it"
-- Richard Feynman

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam C" <acanka NOSPAM _at_nospam_kr.onet.pl>
Subject: Re: Jak sprawdzic uklad ladowania akumulatora?
Date: Sat, 11 Dec 2004 10:35:17 GMT


Ale nalezy to mierzyc przy wlaczonym silniku ?

Tak.
Po odłączeniu zasilania - ładowania na akumulatorze napięcie spada do ok.
12V,
przy uruchomionym silniku też powinien mieć napięcie w tych granicach przy
wolnych obrotach ok. 800-1000,
(przy alternatorze może być więcej,ładują już od ok. 1000 obr/min ) ,przy
wzroście obrotów silnika napięcie powinno
wzrosnąć do 14,2V +/- 0,2, a przy włączonych światłach drogowych nie powinno
spaść poniżej 13,8 V (silnik osiąga średnie obroty).
Jeżeli jest mniej to mamy ujemny bilans mocy i akumulator nie zostanie
naładowany.

Adam



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Szczepaniak <szczepan_at_nospam_IHATESPAM.sieradz.info>
Subject: Re: Jak sprawdzic uklad ladowania akumulatora?
Date: Sat, 11 Dec 2004 10:48:01 +0000 (UTC)


At Sat, 11 Dec 2004 10:35:17 GMT Adam C wrote:
Ale nalezy to mierzyc przy wlaczonym silniku ?

Tak.
Po odłączeniu zasilania - ładowania na akumulatorze napięcie spada do ok.
12V,
przy uruchomionym silniku też powinien mieć napięcie w tych granicach przy
wolnych obrotach ok. 800-1000,
(przy alternatorze może być więcej,ładują już od ok. 1000 obr/min ) ,przy
wzroście obrotów silnika napięcie powinno
wzrosnąć do 14,2V +/- 0,2, a przy włączonych światłach drogowych nie powinno
spaść poniżej 13,8 V (silnik osiąga średnie obroty).
Jeżeli jest mniej to mamy ujemny bilans mocy i akumulator nie zostanie
naładowany.

Dzieki !



--
z powazaniem "Almost all really new ideas have a certain
Marcin Szczepaniak aspect of foolishness when
GSM: +48 661122042 they are first produced."
-- Alfred North Whitehead