monitor LG
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl>
Subject: monitor LG
Date: Sat, 8 Jan 2005 17:18:19 +0100
28.12.2004 dokonalem zakupu monitora LG Flatron 720 P Zadowolony
przywiozlem go do domku podlaczylem i zabralem sie do ustawiania geometrii .
Po okolo 5 dniach ciezkich walk z tym sprzetem i przyzwyczajeniu sie oczu do
idealnie plaskiego kineskopu zauwazylem ze gorna krawedz monitora ma krztalt
luku ( rogi sa sporo wyzej od srodka ekranu ) Wady tej nie udalo mi sie w
zaden sposob wyregulowac a ze wystapil jeszcze jedn problem zwiazany ze
zwezonym obrazem o okolo 0.5 cm na kazdym rogu bezposrednio po wlaczeniu
monitora ( stan taki utrzymywal sie za kazdym razem przez okolo 40 min )
podjelem decyzje o reklamacji sprzetu . Monitorek zawiozlem do serwisu a
przemily pan powiedzial ze na jutro bedzie gotowy .No i tu zaczely sie
klopoty . Gdy przyjechalem nastepnego dnia dowiedziec sie co z moim
monitorem pan serwisant oswiadczyl ze on zadnej krzywizny w nim nie widzi i
poproil mnie zebym mu ten defekt sam wskazal . Gdy pokazalem mu gdzie jest
usterka stwierdzil ze on i tak nic nie widzi :) ( moze dlatego ze nosi
okulary i oczy juz nie te :) ) ale po dluzszej dyskusji i wlaczeniu paru
ekranow kontrolnych stwierdzil ze jednak usterka wystepuje ale jest zbyt
mala aby podlegac gwarancji gdyz jak to wytlumaczyl producent dopuszcza
wykrzywienie obrazu do 3 mm a tu sa 2 ( jak on sprawdzil ze sa 2 mm to nie
wiem bo nawet nie przylozyl linijki a jak pisalem juz wczesniej oczu za
bystrych nie mial) a co do zwezonych krawedzi stwierdzil ze te "nowe"
monitory tak maja ze dopiero jak sie rozgrzeja to dobrze dzialaja ;) i
poradzil abym zabral sprzet i przywiozl go za 3 miesiace to postara sie
"zalatwic" wymiane na nowy . Oczywiscie odmowilem odebrania sprzetu. Po
dluzszej dyskusji pan serwisant w przyplywie ludzkich uczuc powiedzial ze
postara sie ta sprawe dla mnie zalatwic :) W poniedzialek ma dzwonic do LG i
dowiedziec sie czy uznaja moja reklamacje mimo tego ze jak powiedzial
krzywizna nie przekracza norm jakie dopuszcza producent a zwezenia sa
normalna sprawa .
Czy rzeczywiscie serwisant mial racje ze firma LG ma tak luzne normy
jakosciowe swoich produktow ??
Niestety czuje ze sprawa sie tak latwo nie zakonczy wiec prosze was
szanowni grupowicze o jakas rade :) np na jakie artykuly i prawa moge sie
powolywac w przypadku odmowy naprawy lub wymiany sprzetu bo takiego
monitorka to ja juz nie chce
Z gory dziekuje za wszelkie rady
Date: Sat, 08 Jan 2005 19:02:58 +0100
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: monitor LG
Dnia 2005-01-08 17:18, Użytkownik Szef napisał:
28.12.2004 dokonalem zakupu monitora LG Flatron 720 P Zadowolony
przywiozlem go do domku podlaczylem i zabralem sie do ustawiania geometrii .
Po okolo 5 dniach ciezkich walk z tym sprzetem i przyzwyczajeniu sie oczu do
idealnie plaskiego kineskopu zauwazylem ze gorna krawedz monitora ma krztalt
luku ( rogi sa sporo wyzej od srodka ekranu ) Wady tej nie udalo mi sie w
zaden sposob wyregulowac a ze wystapil jeszcze jedn problem zwiazany ze
zwezonym obrazem o okolo 0.5 cm na kazdym rogu bezposrednio po wlaczeniu
monitora ( stan taki utrzymywal sie za kazdym razem przez okolo 40 min )
podjelem decyzje o reklamacji sprzetu . Monitorek zawiozlem do serwisu a
przemily pan powiedzial ze na jutro bedzie gotowy .No i tu zaczely sie
klopoty . Gdy przyjechalem nastepnego dnia dowiedziec sie co z moim
monitorem pan serwisant oswiadczyl ze on zadnej krzywizny w nim nie widzi i
poproil mnie zebym mu ten defekt sam wskazal . Gdy pokazalem mu gdzie jest
usterka stwierdzil ze on i tak nic nie widzi :) ( moze dlatego ze nosi
okulary i oczy juz nie te :) ) ale po dluzszej dyskusji i wlaczeniu paru
ekranow kontrolnych stwierdzil ze jednak usterka wystepuje ale jest zbyt
mala aby podlegac gwarancji gdyz jak to wytlumaczyl producent dopuszcza
wykrzywienie obrazu do 3 mm a tu sa 2 ( jak on sprawdzil ze sa 2 mm to nie
wiem bo nawet nie przylozyl linijki a jak pisalem juz wczesniej oczu za
bystrych nie mial) a co do zwezonych krawedzi stwierdzil ze te "nowe"
monitory tak maja ze dopiero jak sie rozgrzeja to dobrze dzialaja ;) i
poradzil abym zabral sprzet i przywiozl go za 3 miesiace to postara sie
"zalatwic" wymiane na nowy . Oczywiscie odmowilem odebrania sprzetu. Po
dluzszej dyskusji pan serwisant w przyplywie ludzkich uczuc powiedzial ze
postara sie ta sprawe dla mnie zalatwic :) W poniedzialek ma dzwonic do LG i
dowiedziec sie czy uznaja moja reklamacje mimo tego ze jak powiedzial
krzywizna nie przekracza norm jakie dopuszcza producent a zwezenia sa
normalna sprawa .
Czy rzeczywiscie serwisant mial racje ze firma LG ma tak luzne normy
jakosciowe swoich produktow ??
Niestety czuje ze sprawa sie tak latwo nie zakonczy wiec prosze was
szanowni grupowicze o jakas rade :) np na jakie artykuly i prawa moge sie
powolywac w przypadku odmowy naprawy lub wymiany sprzetu bo takiego
monitorka to ja juz nie chce
Odnośnie samych krzywizn krawędzi - radzę się zapoznać z specyfikacjami
norm, któe ten monitor spełnia(np. TCO '99) - jest w nich podane jakie
odchyłki i w jakich warunkach mierzone są dopuszczalne. Może się okazać,
że monitor najnormalniej w świecie mieści się w normie ale jest na jej
granicy :-| BTW: monitor monitorowi nierówny i warto obejrzeć jaki daje
obraz przed zakupem.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=24
http://browsehappy.pl/
From: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sat, 8 Jan 2005 20:10:39 +0100
monitor monitorowi nierówny i warto obejrzeć jaki daje
obraz przed zakupem.
W co drugiej sprawie dot. monitorów mówi się żeby nie kupować pod
żadnym pozorem bez obejrzenia obrazu kontrolnego, ale widać że to
głos wołającego na puszczy...
A ty badworm tnij cytaty bo kupię trutkę na robale :)
--
Jacek
From: "Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sat, 8 Jan 2005 23:16:29 +0100
W co drugiej sprawie dot. monitorów mówi się żeby nie kupować pod
żadnym pozorem bez obejrzenia obrazu kontrolnego, ale widać że to
głos wołającego na puszczy...
Obejzenie go przed zakupem nic by raczej nie dalo bo oczy do plaskiego nie
przyzwyczajone a krzywizne najlepiej widac po ustawieniu geometrii na
obrazach testowych
From: "Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sat, 8 Jan 2005 20:22:47 +0100
Odnośnie samych krzywizn krawędzi - radzę się zapoznać z specyfikacjami
norm, któe ten monitor spełnia(np. TCO '99) - jest w nich podane jakie
odchyłki i w jakich warunkach mierzone są dopuszczalne. Może się okazać,
że monitor najnormalniej w świecie mieści się w normie ale jest na jej
granicy :-| BTW: monitor monitorowi nierówny i warto obejrzeć jaki daje
obraz przed zakupem.
Ten monitor spelnia norme TCO 2003
tu jest link do jego opisu
http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=050101&categoryId=050101&parentId=0501&modelCodeDisplay=F720P&model=NOTHING#
From: "Krzysztof" <jr_utausunto_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sat, 8 Jan 2005 21:07:29 +0100
"Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl> napisał(a):
28.12.2004 dokonalem zakupu monitora LG Flatron 720 P Zadowolony
przywiozlem go do domku podlaczylem i zabralem sie do ustawiania
geometrii . Po okolo 5 dniach ciezkich walk z tym sprzetem i
przyzwyczajeniu sie oczu do idealnie plaskiego kineskopu zauwazylem ze
gorna krawedz monitora ma krztalt luku ( rogi sa sporo wyzej od srodka
ekranu ) Wady tej nie udalo mi sie w zaden sposob wyregulowac a ze
wystapil jeszcze jedn problem zwiazany ze zwezonym obrazem o okolo 0.5
cm na kazdym rogu bezposrednio po wlaczeniu monitora ( stan taki
utrzymywal sie za kazdym razem przez okolo 40 min ) podjelem decyzje o
reklamacji sprzetu . Monitorek zawiozlem do serwisu a przemily pan
powiedzial ze na jutro bedzie gotowy .No i tu zaczely sie klopoty . Gdy
przyjechalem nastepnego dnia dowiedziec sie co z moim monitorem pan
serwisant oswiadczyl ze on zadnej krzywizny w nim nie widzi i poproil
mnie zebym mu ten defekt sam wskazal . Gdy pokazalem mu gdzie jest
usterka stwierdzil ze on i tak nic nie widzi :) ( moze dlatego ze nosi
okulary i oczy juz nie te :) ) ale po dluzszej dyskusji i wlaczeniu paru
ekranow kontrolnych stwierdzil ze jednak usterka wystepuje ale jest zbyt
mala aby podlegac gwarancji gdyz jak to wytlumaczyl producent dopuszcza
wykrzywienie obrazu do 3 mm a tu sa 2 ( jak on sprawdzil ze sa 2 mm to
nie wiem bo nawet nie przylozyl linijki a jak pisalem juz wczesniej oczu
za bystrych nie mial) a co do zwezonych krawedzi stwierdzil ze te "nowe"
monitory tak maja ze dopiero jak sie rozgrzeja to dobrze dzialaja ;) i
poradzil abym zabral sprzet i przywiozl go za 3 miesiace to postara sie
"zalatwic" wymiane na nowy . Oczywiscie odmowilem odebrania sprzetu. Po
dluzszej dyskusji pan serwisant w przyplywie ludzkich uczuc powiedzial
ze postara sie ta sprawe dla mnie zalatwic :) W poniedzialek ma dzwonic do
LG i dowiedziec sie czy uznaja moja reklamacje mimo tego ze jak powiedzial
krzywizna nie przekracza norm jakie dopuszcza producent a zwezenia sa
normalna sprawa .
Czy rzeczywiscie serwisant mial racje ze firma LG ma tak luzne normy
jakosciowe swoich produktow ??
Niestety czuje ze sprawa sie tak latwo nie zakonczy wiec prosze was
szanowni grupowicze o jakas rade :) np na jakie artykuly i prawa moge sie
powolywac w przypadku odmowy naprawy lub wymiany sprzetu bo takiego
monitorka to ja juz nie chce
dobra rada: nie kupuj kota w worku,
sam mam Flatrona 795FT Plus, ale został wybrany jako kolejna 3 sztuka,
geometria bliska ideału, ostrość "żyleta",
żal mi rozstawać się z nim i przechodzić na powolne LCD z wąską
głębią tonalną;
efekt rozgrzania (ok.10-15 minut) też u mnie występuje
nie jest jednak dla mnie denerwujący
--
pozdrawiam
K.
From: Jarek Andrzejewski <jareka_at_nospam_dawid.com.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sun, 09 Jan 2005 00:59:12 +0100
On Sat, 8 Jan 2005 17:18:19 +0100, "Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl>
wrote:
okulary i oczy juz nie te :) ) ale po dluzszej dyskusji i wlaczeniu paru
ekranow kontrolnych stwierdzil ze jednak usterka wystepuje ale jest zbyt
mala aby podlegac gwarancji gdyz jak to wytlumaczyl producent dopuszcza
wykrzywienie obrazu do 3 mm a tu sa 2 ( jak on sprawdzil ze sa 2 mm to nie
a ile jest?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
From: "Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sun, 9 Jan 2005 10:14:40 +0100
a ile jest?
Niestety nie wpadlem na pomysl ze producent moze dopuszczac az tak duze
skrzywienie wiec go nie zmierzylem ale na OSD wychodzilo okolo 8 klikniec
pomiedzy rogami a srodkiem gdy podnosilem obraz do gory
From: Jarek Andrzejewski <jareka_at_nospam_dawid.com.pl>
Subject: Re: monitor LG
Date: Sun, 09 Jan 2005 15:35:27 +0100
On Sun, 9 Jan 2005 10:14:40 +0100, "Szef" <pawelw_at_nospam_ols.vectranet.pl>
wrote:
a ile jest?
Niestety nie wpadlem na pomysl ze producent moze dopuszczac az tak duze
skrzywienie wiec go nie zmierzylem ale na OSD wychodzilo okolo 8 klikniec
pomiedzy rogami a srodkiem gdy podnosilem obraz do gory
no to powiem szczerze: dziwne, że czynisz zarzut serwisantowi, że
ocenia odchyłkę na oko, skoro Tobie samemu nie chciało się przyłożyć
linijki. A przecież gdybyś to zrobił, to natychmiast miałbyś sprawę
wyjaśnioną: spełnia normę czy nie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski