12V przekaznik a instalacja sam



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Markoo" <markoo77WYTNIJTO_at_nospam_op.pl>
Subject: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: 10 Jan 2005 19:34:30 +0100


Witam,
Za bardzo nie znalazlem w archiwum... czy przkazniki na 12 v( nazwijmy je
miniaturowe ) beda poprawnie pracowaly (tzn nie beda sie palily ). No bo
instalacja samochodowa to ma troszku wiecej ?
Za wszelkie odp dzieki,
Pozdrawiam Markoo

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Maciek C" <maciek82wytnijto_at_nospam_idea.net.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: Mon, 10 Jan 2005 19:46:13 +0100


Markoo wrote:
Witam,
Za bardzo nie znalazlem w archiwum... czy przkazniki na 12 v(
nazwijmy je miniaturowe ) beda poprawnie pracowaly (tzn nie beda sie
palily ). No bo instalacja samochodowa to ma troszku wiecej ?
Za wszelkie odp dzieki,
Pozdrawiam Markoo

U mnie pracuje nie jeden :) Jeżdżę polonezem, torchę rzeczy musiałęm
dorobić :D Stosowałem przekażniki Relpol (chhyba tak to sie pisze) nie sa
może najtańsze, ale na 100% działają ok.

--
Pozdrawiam
Maciek C



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: Mon, 10 Jan 2005 19:55:31 +0100


Użytkownik "Markoo" <markoo77WYTNIJTO_at_nospam_op.pl> napisał w wiadomości
news:675c.00000231.41e2cab5_at_nospam_newsgate.onet.pl

Za bardzo nie znalazlem w archiwum... czy przkazniki na 12 v(
nazwijmy je miniaturowe ) beda poprawnie pracowaly (tzn nie beda sie
palily ). No bo instalacja samochodowa to ma troszku wiecej ?

Takie dane naprawdę można znaleźć w katalogach. Np. z katalogu Relpol-u (
www.relpol.com.pl ) wybieramy dwa typowe przekaźniki:

1) samochodowy RA-2:
http://www.relpol.com.pl/data/products/pl_PL/41/ra2.pdf

Wykonanie z cewką o napięciu nominalnym 12V (kod cewki: 1012):
min: 9.6Vdc
max: 16Vdc

2) oraz coś z popularnej serii przekaźników miniaturowych RM-xx, np. RM-96
http://www.relpol.com.pl/data/products/pl_PL/25/rm96.pdf

Wykonanie z cewką o napięciu nominalnym 12V (kod cewki: 1012):
min: 8.4Vdc
max: 29.5Vdc


--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Markoo" <markoo77WYTNIJTO_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: 10 Jan 2005 19:59:54 +0100


Wielkie dzieki za takie szczegulowe informacje, czyli powinny pracowac bez
problemu. Jakie ja mam to nie wiem bo nie sposub odczytac, poprostu sie
zalaczaja na 12 V
Pozdrawiam Markoo

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: Mon, 10 Jan 2005 19:57:09 +0100



beda poprawnie pracowaly

Sądzę że będą, aczkolwiek należałoby umieścić je w jakimś
nienagrzewającym sie miejscu. W końcu jest to ledwie paręnaście
procent więcej. A w razie wątpliwości można dać mały opornik w
szereg.
--
Jacek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: 10 Jan 2005 20:22:42 +0100


Witam,
Za bardzo nie znalazlem w archiwum... czy przkazniki na 12 v( nazwijmy je
miniaturowe ) beda poprawnie pracowaly (tzn nie beda sie palily ). No bo
instalacja samochodowa to ma troszku wiecej ?
Za wszelkie odp dzieki,
Pozdrawiam Markoo

--
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Ze swojej strony odradzam stosowanie niesamochodowych przekażników w
samochodach. W samochodzie prócz prądu jest jeszcze wiele czynników
niekorzystnie działajacych na nie dedykowane przekaźniki. Przekażnik samochodowy
jest specjalnie konstruowany. Ma typowe doprowadzenia przewodów, odpowiednią
trwałość, obciążalność, odporność na wibrację czy też kurz. Jest przystosowany
do łatwego zamocowania. Wykonywany jest w wielu odmianach jeśli idzie o układ
styków. Jest łatwy do kupienia i niedrogi. Na złomowiskach jest tego dużo i za
grosze. Niedopuszczalne jest również stosowanie w samochodzie niesamochodowych
kabli. Miej to na uwadze. Kable samochodowe mają inną izolację. Kable od lampki
się nie nadają. Z kablami samochodowymi też nie ma problemu. Również złomy.
Lepszy będzie samochodowy kabel ze złomu niz nowy niesamochodowy ze sklepu. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Markoo" <markoo77WYTNIJTO_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: 10 Jan 2005 21:27:12 +0100


Jesli chodzi o kable to prawda stosuje sie inne twozywo, wieca beda takie jakie
maja byc.
A przekaznik no cuz wydaje mi sie ze ciezko bedzie znalesc taki na 4 pary
stykow, to jeden a drogi to taki coby jaknajmniej pradu bral co dyskwalifikuje
wszystkie typowe samochodowe.
To co kombinuje to tymczasowe rozwiaanie, potem bedzie calkiem inaczej.
Dzieki za sugestie, pozdrawiam Markoo


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "William" <nie_at_nospam_ma.mnie.pl>
Subject: Re: 12V przekaznik a instalacja sam
Date: Mon, 10 Jan 2005 21:32:33 +0100


miniaturowe ) beda poprawnie pracowaly (tzn nie beda sie palily ). No bo
instalacja samochodowa to ma troszku wiecej ?

Z "górnym" napięciem nie ma problemu, czasami jest z "dolnym" - przed
zapaleniem moize być w instalacji i z 10-11V, a w czasie rozruchu 7 (co
potrafi zwiesić procesor zasilany przez LM7805). W krytycznym zastosowaniu
można dac przekaźnik na 6V sterowany źródłem prądowym, lub 12V z układem
podbicia napiecia przy właczeniu.