CAT



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 01:18:18 +0100


Widzieliście to?
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486583.html?v=0&f=32
http://www.theaircar.com

Wygląda na to, że fizycznie istnieje i działa. Tylko za czorta nie mogę się
doliczyć jakim cudem ;-)


--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Stanisz <mstanisz_at_nospam_bzdury.poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 10:20:32 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 01:18:18 +0100, Marek Dzwonnik wrote:

Widzieliście to?
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486583.html?v=0&f=32
http://www.theaircar.com

Wygląda na to, że fizycznie istnieje i działa. Tylko za czorta nie mogę się
doliczyć jakim cudem ;-)

A mnie się podoba to: "najbardziej ekologiczne auta świata". Tylko jak
to sprężone powietrze robą? Komary, z przeproszeniem, pierdzą do
butli?

Poza tym twierdzą, że to cudo ma sprawność lepszą niż silnik.
Toż przweciętnie sprawność polskiej elektrowni to jakieś 36%, co daje
już przyzwoity silnik (jak donosi mi kolega znający się na rzeczy). A
tu jeszcze trzeba sprężyć i rozprężyć, też z jakąś sprawnością.

Fakt, najczystsze spaliny dają elektrownie (najlepiej gazowe z
kogeneracją ;-)), ale jeśli się weźmie pod uwagę
sprawności, to nie jest tak różowo...

Pozdrawiam
--
Marcin Stanisz

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 14:22:41 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 10:20:32 +0100, Marcin Stanisz wrote:
Poza tym twierdzą, że to cudo ma sprawność lepszą niż silnik.
Toż przweciętnie sprawność polskiej elektrowni to jakieś 36%, co daje
już przyzwoity silnik (jak donosi mi kolega znający się na rzeczy). A
tu jeszcze trzeba sprężyć i rozprężyć, też z jakąś sprawnością.

Przy sprezaniu istotnie jest klopot, bo gaz wydziela cieplo.
Ale przy rozprezaniu potrzebuje ciepla - i to mozemy pobrac z
otoczenia ! Przy okazji mamy darmowa klime na lato :-)

Fakt, najczystsze spaliny dają elektrownie (najlepiej gazowe z
kogeneracją ;-))

Atomowe, wodne, wiatrowe, sloneczne a nie gazowe :-)

U nas w kraju jest [i bedzie] jeszcze problem nadprodukcji energii
nocnej - takie samochodziki moglyby problem rozwiazac.

Tylko tak mi jakos wychodzi ze ten zbiornik to moze zgromadzic
no gora 10kWh energii ... no tak - w zasadzie to starczy na 100km
w tempie malucha. Objetosciowo moze konkurowac z akumulatorami o
takiej energii, wagowo lzejszy.

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 15:28:40 +0100


Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:vi7au0dbadtl1g5rrr2dpigu5vm0i4kg3l_at_nospam_4ax.com

Przy sprezaniu istotnie jest klopot, bo gaz wydziela cieplo.
Ale przy rozprezaniu potrzebuje ciepla - i to mozemy pobrac z
otoczenia ! Przy okazji mamy darmowa klime na lato :-)

Fajnie. Tyle, że samochodzik jest hiszpański i tam raczej ciepła z otoczenia
nie zabraknie. A jak ma wyglądać rozprężanie u nas, w lutym przy minus
25stC? (Tak..tak.. kiedys bywałty takie klęski żywiołowe zwane zimą ;)

Tylko tak mi jakos wychodzi ze ten zbiornik to moze zgromadzic
no gora 10kWh energii ...

Dziwnie wyglądają wyliczenia pojemności zbiornika. Piszą o 90m^3 upchniętych
pod ciśnieniem 300bar w zbiorniku 90dm^3. Z izotermy dla gazu doskonałego
wychodzi, że ten zbiornik musiałby być trzy razy większy. Wprawdzie 300bar
to już gaz rzeczywisty, ale żeby aż takie różnice?


no tak - w zasadzie to starczy na 100km
w tempie malucha.

Samochód miejski potrzebuje dużych mocy chwilowych, ale moc średnia wcale
nie wychodzi taka wielka. Stąd przecież się wzięła idea napędu hybrydowego.

Objetosciowo moze konkurowac z akumulatorami o
takiej energii, wagowo lzejszy.

Tyle, że w akumulatorach można liczyć na jakiś postęp. A tutaj wiadomo, że
bez przemiany fazowej (skroplony azot? ;-) więcej się nie wyciśnie.

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Brewery Hills" <breweryhills_at_nospam_skasujto-tlen.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 15:36:39 +0100


Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w
wiadomości news:41e53419_at_nospam_news.home.net.pl...

Fajnie. Tyle, że samochodzik jest hiszpański i tam raczej ciepła z
otoczenia
nie zabraknie. A jak ma wyglądać rozprężanie u nas, w lutym przy minus
25stC? (Tak..tak.. kiedys bywałty takie klęski żywiołowe zwane zimą ;)

no to jak za komuny - wysiadać i chuchać !!! :-D

Samochód miejski potrzebuje dużych mocy chwilowych, ale moc średnia wcale
nie wychodzi taka wielka. Stąd przecież się wzięła idea napędu
hybrydowego.

do tego trzeba przyznać że taki silnik pneumatyczny ma imponujący
przebieg momentu obrotowego, nie dość że płaski to jeszcze zaczyna się
prawie od zera. Tunerzy mogą się schować, podobnie jak w parowozie można
zakręcić kołami w miejscu :)

Tyle, że w akumulatorach można liczyć na jakiś postęp. A tutaj wiadomo, że
bez przemiany fazowej (skroplony azot? ;-) więcej się nie wyciśnie.

bo ja wiem ? Zawsze można podnieść ciśnienie, w końcu 300atm to wcale
nie tak dużo - nic nie stoi na przeszkodzie aby przechowywać powietrze pod
większym ciśnieniem. Do tego hamowanie może odbywać się z odzyskiem - zawsze
można tracić pęd na zasilanie kompresora który będzie doładowywał zbiornik
)
Ja tylko boję się jednego - że zaraz po pojawieniu się takiego
samochodzika szybko u nas wprowadzą akcyzę na powietrze ;)


Pozdrawiam,
Sebcio


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 12 Jan 2005 15:41:04 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: CAT


Hello Marek,

Wednesday, January 12, 2005, 3:28:40 PM, you wrote:

Przy sprezaniu istotnie jest klopot, bo gaz wydziela cieplo.
Ale przy rozprezaniu potrzebuje ciepla - i to mozemy pobrac z
otoczenia ! Przy okazji mamy darmowa klime na lato :-)
Fajnie. Tyle, że samochodzik jest hiszpański i tam raczej ciepła z otoczenia
nie zabraknie. A jak ma wyglądać rozprężanie u nas, w lutym przy minus
25stC? (Tak..tak.. kiedys bywałty takie klęski żywiołowe zwane zimą ;)
Tylko tak mi jakos wychodzi ze ten zbiornik to moze zgromadzic
no gora 10kWh energii ...
Dziwnie wyglądają wyliczenia pojemności zbiornika. Piszą o 90m^3 upchniętych
pod ciśnieniem 300bar w zbiorniku 90dm^3. Z izotermy dla gazu doskonałego
wychodzi, że ten zbiornik musiałby być trzy razy większy. Wprawdzie 300bar
to już gaz rzeczywisty, ale żeby aż takie różnice?

A jaka jest temperatura krytyczna dla głównych skłądników powietrza,
czyli azotu i tlenu - słowo daję, nie pamiętam ale być może już jest w
stanie ciekłym?

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Brewery Hills" <breweryhills_at_nospam_skasujto-tlen.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 15:49:27 +0100


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1581637070.20050112154104_at_nospam_pik-net.pl...

A jaka jest temperatura krytyczna dla głównych skłądników powietrza,
czyli azotu i tlenu - słowo daję, nie pamiętam ale być może już jest w
stanie ciekłym?

tlen to -118 st.C, azot -147 st.c


Pozdrawiam,
Sebcio


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 12 Jan 2005 15:57:10 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: CAT


Hello Brewery,

Wednesday, January 12, 2005, 3:49:27 PM, you wrote:

A jaka jest temperatura krytyczna dla głównych skłądników powietrza,
czyli azotu i tlenu - słowo daję, nie pamiętam ale być może już jest w
stanie ciekłym?
tlen to -118 st.C, azot -147 st.c

Jesteś pewnien, że to temperatura krytyczna a nie temperatura wrzenia
pod ciśnieniem normalnym? Bo różnica jest istotna...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Brewery Hills" <breweryhills_at_nospam_skasujto-tlen.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 16:07:43 +0100


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1146608596.20050112155710_at_nospam_pik-net.pl...

tlen to -118 st.C, azot -147 st.c
Jesteś pewnien, że to temperatura krytyczna a nie temperatura wrzenia
pod ciśnieniem normalnym? Bo różnica jest istotna...

na pewno temperatury krytyczne - temperatury wrzenia wynoszą
odpowiednio -183 st. C i -196 st.C


Pozdrawiam,
Sebcio


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 12 Jan 2005 16:11:37 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: CAT


Hello Brewery,

Wednesday, January 12, 2005, 4:07:43 PM, you wrote:

tlen to -118 st.C, azot -147 st.c
Jesteś pewnien, że to temperatura krytyczna a nie temperatura wrzenia
pod ciśnieniem normalnym? Bo różnica jest istotna...
na pewno temperatury krytyczne - temperatury wrzenia wynoszą
odpowiednio -183 st. C i -196 st.C

Dzięki. Tak dawno się tego uczyłem, że już wszystko wyparawało (nomen
omen ;->)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 16:09:26 +0100


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w
wiadomości news:1146608596.20050112155710_at_nospam_pik-net.pl

A jaka jest temperatura krytyczna dla głównych skłądników powietrza,
czyli azotu i tlenu - słowo daję, nie pamiętam ale być może już
jest w stanie ciekłym?
tlen to -118 st.C, azot -147 st.c

Jesteś pewnien, że to temperatura krytyczna a nie temperatura wrzenia
pod ciśnieniem normalnym? Bo różnica jest istotna...

Azot ma tw= -196st.C (77K). Tlen - nieco wyżej: tw=-183st.C

Zresztą (IIRC) ta relacja temperatur wrzenia tlenu i azotu niesie z sobą
pewne zagrożenie. Tzn. ciekły azot stojąc w otwartym naczyniu szybko
zanieczyszcza się tlenem wykraplanym z otaczającego powietrza.
BTW: Tu jest opisane fajne doświadczenie:
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/cieklytlen.htm

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 17:11:00 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 16:09:26 +0100, Marek Dzwonnik wrote:
Azot ma tw= -196st.C (77K). Tlen - nieco wyżej: tw=-183st.C
Zresztą (IIRC) ta relacja temperatur wrzenia tlenu i azotu niesie z sobą
pewne zagrożenie. Tzn. ciekły azot stojąc w otwartym naczyniu szybko
zanieczyszcza się tlenem wykraplanym z otaczającego powietrza.

Wypadek takowy ponoc mial miejsce w jakim instytucie PWr -
chlopaki robili lody cieklym azotem, ale stary byl :-)

No i okna polecialy..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 16:11:45 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 15:57:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
tlen to -118 st.C, azot -147 st.c

Jesteś pewnien, że to temperatura krytyczna a nie temperatura wrzenia
pod ciśnieniem normalnym? Bo różnica jest istotna...

wrzenia to tak jakies 50 st nizsze niz wyzej podane.

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 16:11:45 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 15:28:40 +0100, Marek Dzwonnik wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Ale przy rozprezaniu potrzebuje ciepla - i to mozemy pobrac z
otoczenia ! Przy okazji mamy darmowa klime na lato :-)

Fajnie. Tyle, że samochodzik jest hiszpański i tam raczej ciepła z otoczenia
nie zabraknie. A jak ma wyglądać rozprężanie u nas, w lutym przy minus
25stC? (Tak..tak.. kiedys bywałty takie klęski żywiołowe zwane zimą ;)

Pojedzie wolniej .. ale w zimie to bezpieczniej :-)

Gorzej z olejem: -20 otoczenia, dodatkowe -20 w wyniku rozprezania ..
i trzeba olej antarktyczny :-)

Tylko tak mi jakos wychodzi ze ten zbiornik to moze zgromadzic
no gora 10kWh energii ...

Dziwnie wyglądają wyliczenia pojemności zbiornika. Piszą o 90m^3 upchniętych
pod ciśnieniem 300bar w zbiorniku 90dm^3.

Hm, ja nie znalazlem pojemnosci zbiornika wiec zalozylem ze mowa o 300
litrach. http://www.theaircar.com/tests.html faktycznie podaje
100litrow, to chyba znacznie mniej tego powietrza wchodzi.

No to kiepsko :-(

no tak - w zasadzie to starczy na 100km
w tempie malucha.

Samochód miejski potrzebuje dużych mocy chwilowych,

Eee - maluch po miescie sobie przeciez radzi.

Objetosciowo moze konkurowac z akumulatorami o
takiej energii, wagowo lzejszy.

Tyle, że w akumulatorach można liczyć na jakiś postęp. A tutaj wiadomo, że
bez przemiany fazowej (skroplony azot? ;-) więcej się nie wyciśnie.

Jak to nie ? 500 bar, 1000 bar, rakieta :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Sok=F3=B3?= <el_es_at_nospam_p0cz74.0n37.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 21:51:51 +0100


U=BFytkownik J.F. napisa=B3:
[...]
=20
Hm, ja nie znalazlem pojemnosci zbiornika wiec zalozylem ze mowa o 300
litrach. http://www.theaircar.com/tests.html faktycznie podaje
100litrow, to chyba znacznie mniej tego powietrza wchodzi.
=20

E, gdzie - tam pisz=B1 o 300 l :

# Coiled carbon fibre tanks (340 litres - 270 bares usable).

Na tej stronie co napisa=B3e=B6.

W kolumnie "Final Car".

Pod "Influence of usable air volume".

":)

eL eS

--=20
| W T F |
| O M F G |
| I HATE 1337 |
|speak so damn|
|much it hurts|

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 22:24:25 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 21:51:51 +0100, Łukasz Sokół wrote:
http://www.theaircar.com/tests.html

E, gdzie - tam piszą o 300 l :
# Coiled carbon fibre tanks (340 litres - 270 bares usable).

W kolumnie "Final Car".
Pod "Influence of usable air volume".


No popatrz - a przy 4-tym zdjeciu:

The tanks installed in the first trials were very heavy (steel) and
could only hold a maximum of 200 bars. The final models carry air at
300 bars in carbon fibre bottles in a thermoplastic lining. These
tanks weigh just 35 kg, holding 100 litres of air at 300 bars, and
conform to all safety regulations.

Sami nie wiedza :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Stanisz <mstanisz_at_nospam_bzdury.poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 17:39:58 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 14:22:41 +0100, J.F wrote:
Fakt, najczystsze spaliny dają elektrownie (najlepiej gazowe z
kogeneracją ;-))

Atomowe, wodne, wiatrowe, sloneczne a nie gazowe :-)

Ale one nie produkują spalin :-)

U nas w kraju jest [i bedzie] jeszcze problem nadprodukcji energii
nocnej - takie samochodziki moglyby problem rozwiazac.

Tylko tak mi jakos wychodzi ze ten zbiornik to moze zgromadzic
no gora 10kWh energii ... no tak - w zasadzie to starczy na 100km
w tempie malucha. Objetosciowo moze konkurowac z akumulatorami o
takiej energii, wagowo lzejszy.

Tyle że to niezła bomba. A i grubość ścianek drastycznie wzrasta z
ciśnieniem i objętością zbiornika (mam teraz doczynienia z takim
baniaczkiem na 60bar, co prawda 2,6m średnicy i coś z 5m wysokości -
ten ma ścianę ponad 60mm). A i tankowanie takiego zbiornika to pewnie
całą nockę zajmie...

Poza tym - Jest jeszcze technologią CNG, czyli silniki "opalane" gazem
ziemnym - też można off-topicznie podyskutować ;-)

Pozdrawiam
--
Marcin Stanisz

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 18:47:38 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 17:39:58 +0100, Marcin Stanisz wrote:
Poza tym - Jest jeszcze technologią CNG, czyli silniki "opalane" gazem
ziemnym - też można off-topicznie podyskutować ;-)

Tak mi sie przy okazji uswiadomilo, ze parametry przechowywania CNG sa
podobne. Wiec po co ten metan, skoro na samym cisnieniu auto pojedzie
-)
A przy okazji okazuje sie ze klasyczna instalacja CNG z reduktorami
cisnienia to jest niezle marnotrawstwo :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Stanisz <mstanisz_at_nospam_bzdury.poczta.onet.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 19:19:08 +0100


On Wed, 12 Jan 2005 18:47:38 +0100, J.F wrote:
Tak mi sie przy okazji uswiadomilo, ze parametry przechowywania CNG sa
podobne. Wiec po co ten metan, skoro na samym cisnieniu auto pojedzie
-)

Bo cykle wysokotemperaturowe mają wyższą sprawność i na kapkę
dłużej wystarczy?

A przy okazji okazuje sie ze klasyczna instalacja CNG z reduktorami
cisnienia to jest niezle marnotrawstwo :-)

Zawsze można ekspander zamiast reduktora dać ;-)

Pozdrawiam
--
Marcin Stanisz

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Albert Bartoszko <albertb_at_nospam_nt.kegel.com.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 11:00:59 +0100


Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:
Widzieliście to?
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486583.html?v=0&f=32
http://www.theaircar.com

Wygląda na to, że fizycznie istnieje i działa. Tylko za czorta nie mogę się
doliczyć jakim cudem ;-)

Też spróbowałem, wychodzi mi, że może to jezdzić (14kWh w baku)
ale jezdzić się tym nie da ;-)

Albert

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Brewery Hills" <breweryhills_at_nospam_skasujto-tlen.pl>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 15:30:05 +0100


Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w
wiadomości news:41e46ccb$1_at_nospam_news.home.net.pl...

Widzieliście to?
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486583.html?v=0&f=32
http://www.theaircar.com
Wygląda na to, że fizycznie istnieje i działa. Tylko za czorta nie mogę
się
doliczyć jakim cudem ;-)

w Gdańsku widziałem tramwaj techniczny, który na 98% napędzany jest
właśnie silnikiem pneumatycznym. Oparty na jednym wagonie starego tramwaju
typu 4N albo coś podobnego, nie ma pantografu i porusza się prawie
bezgłośnie. Na pewno nie ma silnika spalinowego, za to w środku wagonu
znajduje się wielka, cylindryczna butla.
Często wyjeżdża on nocą na trasę i zawsze kiedy go widzę mam takie
nieswoje odczucie, tramwaj który porusza się bezgłośnie jak duch... Do tego
jeszcze ten archaiczny kształt, brak pantografu i jedno światło jak oko
cyklopa... ;)


Pozdrawiam,
Sebcio


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pawel \"O'Pajak\"" <"pavel(malpa)klub.chip.pl"_at_nospam_niechciana.poczta.out>
Subject: Re: CAT
Date: Wed, 12 Jan 2005 16:13:14 +0100


Powitanko,

http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2486583.html?v=0&f=32
http://www.theaircar.com

Cicho, ciCHO, CICHO, bo "nasi" pOslowie wprowadza akcyze na powietrze;-)
A to czy to jezdzi nie bedzie mialo znaczenia:-(
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
Przy odpowiadaniu na priv zastanow sie nad moim adresem;-)