predkosc silnika DC
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: Vul <vul_at_nospam_op.pl>
Subject: predkosc silnika DC
Date: Sat, 15 Jan 2005 14:21:21 +0100
Witam,
w jaki prosty sposob moge zmniejszyc predkosc silnika pradu stalego, ale
bez zmniejszenia jego sily? Probowalem szeregowo wstawiac kilkuomowy
rezystor, ale powoduje to zatrzymanie silnika. Probowalem tez zasilac go
przebiegiem prostokatnym o regulowanym wspolczynniku wypelnienia, co
powodowalo zwolnienie obrotow, ale znaczny spadek sily silnika (bardzo
latwo go bylo zatrzymac)? Jak moge to rozwiazac?
I jeszcze do zasilania silnika prostokatem: jaka powinna byc optymalna
czestotliwosc przegiegu?
TIA
From: "Tomek" <kogutek44_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: predkosc silnika DC
Date: 15 Jan 2005 14:51:04 +0100
Witam,
w jaki prosty sposob moge zmniejszyc predkosc silnika pradu stalego, ale
bez zmniejszenia jego sily? Probowalem szeregowo wstawiac kilkuomowy
rezystor, ale powoduje to zatrzymanie silnika. Probowalem tez zasilac go
przebiegiem prostokatnym o regulowanym wspolczynniku wypelnienia, co
powodowalo zwolnienie obrotow, ale znaczny spadek sily silnika (bardzo
latwo go bylo zatrzymac)? Jak moge to rozwiazac?
I jeszcze do zasilania silnika prostokatem: jaka powinna byc optymalna
czestotliwosc przegiegu?
TIA
Weź scalaka do stabilizacji prędkości obrotowej w magnetofonie kasetowym. Dorób
do niego końcówkę mocy. Będziesz miał regulacje ze stabilizacją predkości
obrotowej. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
From: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)_at_nospam_internet.pl>
Subject: Re: predkosc silnika DC
Date: Sat, 15 Jan 2005 16:38:23 +0100
Witam,
w jaki prosty sposob moge zmniejszyc predkosc silnika pradu stalego, ale
bez zmniejszenia jego sily?
zrob przekladnie mechaniczna
TB
From: Krzysztof Rudnik <rudnik_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: predkosc silnika DC
Date: Sat, 15 Jan 2005 16:54:13 +0100
Vul wrote:
Witam,
w jaki prosty sposob moge zmniejszyc predkosc silnika pradu stalego, ale
bez zmniejszenia jego sily? Probowalem szeregowo wstawiac kilkuomowy
rezystor, ale powoduje to zatrzymanie silnika. Probowalem tez zasilac go
przebiegiem prostokatnym o regulowanym wspolczynniku wypelnienia, co
powodowalo zwolnienie obrotow, ale znaczny spadek sily silnika (bardzo
latwo go bylo zatrzymac)? Jak moge to rozwiazac?
I jeszcze do zasilania silnika prostokatem: jaka powinna byc optymalna
czestotliwosc przegiegu?
Trzeba wzmocnic pole magnetyczne stojana. Jesli jest na magnesach
to jedyne wyjscie je wymienic, jesli ma uzwojenia to przewinac
lub jakos puscic wiekszy prad (o ile jeszcze wytrzyma).
Krzysiek Rudnik