Jak testować uszkodzony termometr w Mercedesie 124? Sprawdzenie zasilania

Termometr w Mercedes 124





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: seba <seba_at_nospam_wd.wroc.pl>
Subject: Termometr w Mercedes 124
Date: Thu, 14 Apr 2005 20:51:46 +0200


Witam.
Padł termometr. Czujnik jest dobry, po podpięciu nowego do kości przy
liczniku normalnie wskazuje temp. Ten co padł od jakiegoś czasu już
przerywał, gasł. Podejrzewam, że tylko gumki na nim padły.
Przeczyściłem, ale jak domowym sposobem sprawdzić czy działa. Na które
styki podłączyć 12V, żeby chociaż zaświecił -40C a przy okazji reszty
nie zjarać.
Zdjęcia poniżej.
http://zrzut.neostrada.pl/temp/1.jpg
http://zrzut.neostrada.pl/temp/2.jpg
http://zrzut.neostrada.pl/temp/3.jpg
http://zrzut.neostrada.pl/temp/4.jpg
Pozdrawiam.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysztof Madziar" <krzysiom.prosi.o.niespamowanie_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Termometr w Mercedes 124
Date: Thu, 14 Apr 2005 22:19:29 +0200


Przeczyściłem, ale jak domowym sposobem sprawdzić czy działa. Na które
styki podłączyć 12V, żeby chociaż zaświecił -40C a przy okazji reszty
nie zjarać.

Polecam sprawdzić na kostce pomiędzy którymi przewodami masz 12V. Ja bym
obstawiał na dwa skrajne przewody. Jak przypuszczam ten termometr to
zwyczajny przetwornik A/C z wyświetlaczem, czyli defacto temperatura jest
proporcjonalna do pewnego napięcia. Zatem obstawiałbym 2 kabelki na
zasilanie, jeden na podświetlenie i jeden jako kontrolka napięcia -
temperatury. Pomrugaj jeszcze światłami - będziesz wiedział, gdzie jest
podświetlenie.

Tak mi się pomyślało. Mam nadzieje, że w miare dobrze :)

Pozdrawiam

Krzysiek


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: seba <seba_at_nospam_wd.wroc.pl>
Subject: Re: Termometr w Mercedes 124
Date: Thu, 14 Apr 2005 22:25:01 +0200


Krzysztof Madziar napisał(a):
Polecam sprawdzić na kostce pomiędzy którymi przewodami masz 12V. Ja bym
obstawiał na dwa skrajne przewody. Jak przypuszczam ten termometr to
zwyczajny przetwornik A/C z wyświetlaczem, czyli defacto temperatura jest
proporcjonalna do pewnego napięcia. Zatem obstawiałbym 2 kabelki na
zasilanie, jeden na podświetlenie i jeden jako kontrolka napięcia -
temperatury. Pomrugaj jeszcze światłami - będziesz wiedział, gdzie jest
podświetlenie.

Właśnie nie za bardzo mam dostęp do auta. Ale chyba tak będzie
najbezpieczniej.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysztof Madziar" <krzysiom.prosi.o.niespamowanie_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Termometr w Mercedes 124
Date: Thu, 14 Apr 2005 22:30:18 +0200



Właśnie nie za bardzo mam dostęp do auta. Ale chyba tak będzie
najbezpieczniej.

Ewentualnie, jesli masz dostep do zasilacza stabilizowanego możesz
popróbowac podłaczyć 12V i jakiś minimalny prąd tak coby np. zaświeciło się
coś. Ważne - mały prąd (ca. 1mA - 50mA), masz wtedy pewien margines
bezpieczeństwa, że nie spalisz scalaka, a do zapalenia diodek
podświetlających starczy.


Pozdrawiam

Krzysiek