Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "alberrt" <alberrt_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: Wed, 20 Apr 2005 20:48:42 +0200


Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika i podczas jego
normalnej pracy?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ukaniu" <L99UkaszWYWALTO_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Re: Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: Wed, 20 Apr 2005 21:29:04 +0200



Użytkownik "alberrt" <alberrt_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d46853$mda$1_at_nospam_news.onet.pl...
Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika i podczas
jego
normalnej pracy?

Sumaryczny prąd płynący przez złącza przy kluczyku, podczas rozruchu jest
większy o jakieś 5-10A, bo musi zasilać dodatkowo "automat" w rozruszniku.
A jeśli Ci chodzi o prąd rozrusznika to kilkaset A zależy od rozrusznika i
silnika.

Pozdrawiam Łukasz



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Waldemar Krzok <waldemar.krzok_at_nospam_t-online.de>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pr=B1d_przy_rozruchu_silnika_w_samo?=
Date: Wed, 20 Apr 2005 21:39:22 +0200


Ukaniu wrote:
Użytkownik "alberrt" <alberrt_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d46853$mda$1_at_nospam_news.onet.pl...

Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika i podczas
jego
normalnej pracy?


Sumaryczny prąd płynący przez złącza przy kluczyku, podczas rozruchu jest
większy o jakieś 5-10A, bo musi zasilać dodatkowo "automat" w rozruszniku.
A jeśli Ci chodzi o prąd rozrusznika to kilkaset A zależy od rozrusznika i
silnika.

zależy w jakim samochodzie. W moim płynie bardzo mały prąd, bo bendix
jest zasilany przez przekaźnik sterowany komputerem. A tak jest obecnie
w większości samochodów.

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pr=B1d_przy_rozruchu_silnika_w_samo?=
Date: Wed, 20 Apr 2005 23:41:13 +0200


Waldemar Krzok wrote:

Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika

zależy w jakim samochodzie. W moim płynie bardzo mały prąd, bo bendix
jest zasilany przez przekaźnik sterowany komputerem. A tak jest obecnie
w większości samochodów.

Przekaźnik na 300A?

--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "greg" <xgrzes_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: Wed, 20 Apr 2005 23:46:28 +0200



Przekaźnik na 300A?

w zwyklym rozruszniku przeciez elektromagnes rownoczesnie z zebatka
przyciaga takze kotwice, wec jest to rodzaj przekaznika:)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: 20 Apr 2005 23:52:24 +0200


Waldemar Krzok wrote:

Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika

zależy w jakim samochodzie. W moim płynie bardzo mały prąd, bo bendix
jest zasilany przez przekaźnik sterowany komputerem. A tak jest obecnie
w większości samochodów.

Przekaźnik na 300A?

--
> Adam Dybkowski
> http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
>
> Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.
No na 300A a może i więcej. Poprzednik sie nie zna i napisał nieprawdę.
Przekażnikiem z komputera jest uruchamiany następny przekażnik, ten 300
amperowy. Przy okazji ten duzy przekaźnik sprzęga wirnik rozrusznika z kołem
zamachowym. Mechanizm służący do sprzęgania popularnie nazywany jest bendixem.
Bo w rzeczywistości nazwa bendix jest zastrzeżona do sposobu sprzęgania, a
raczej rozsprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <Adres_at_nospam_znajdziesz.w.starym.archiwum>
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?Pr=B1d?= przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: Thu, 21 Apr 2005 11:29:39 +0200


No na 300A a może i więcej. Poprzednik sie nie zna i napisał nieprawdę.
Przekażnikiem z komputera jest uruchamiany następny przekażnik, ten 300
amperowy. Przy okazji ten duzy przekaźnik sprzęga wirnik rozrusznika z kołem
zamachowym. Mechanizm służšcy do sprzęgania popularnie nazywany jest bendixem.
Bo w rzeczywistości nazwa bendix jest zastrzeżona do sposobu sprzęgania, a
raczej rozsprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym. Tomek

Ok, jako ze wlasnie przerabiam tester do takowych, podziele sie swoimi 3-ma
groszami ;-)

Pierwszy - malopradowy przekaznik z kompa moze byc sterowany - ale nie musi.
Bywalo tak, ze nie bylo go wcale, albo byl ale sterowany w sposob klasyczny
stacyjka (nadal produkowane sa rozruszniki do samochodow nie posiadajacych
komputera).
Jesli chodzi o uklad wklaczajacy rozrusznik - to zbudowany jest z 2 cewek. Jednej
nawinietej grubym drutem oraz drugiej nawinietej cienszym - znacznie cienszym.
Uzwojenie grube ma za zadanie przyciagnac kotwe (a wiec i zazebic bendinks) i po
wykonaniu tegoz jest odlaczane. Podtrzymanie kotwiczki realizuje nastepnie
uzwojenie nawiniete cienkim drutem. Owo odlaczenie zrealizowane jest na jednym
styku zwiernym - zamykanym owa kotwiczka. Ten sam styk zasila tez rozrusznik.
Dodatkowo bywa tak, ze jest wyprowadzony jeszcze jeden styk zwierany kotwiczka -
pewnie do kontroli czegos tam - kontrolek ladowania/smarowania./hamolcow - nie
wiem.

Mam nadzieje ze nic nie pomylilem ;-)
__
Pzd, Irek.N.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Waldemar Krzok <waldemar.krzok_at_nospam_charite.de>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pr=B1d_przy_rozruchu_silnika_w_samo?=
Date: Thu, 21 Apr 2005 11:56:12 +0200


Tomek wrote:
Waldemar Krzok wrote:


Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika

zależy w jakim samochodzie. W moim płynie bardzo mały prąd, bo bendix
jest zasilany przez przekaźnik sterowany komputerem. A tak jest obecnie
w większości samochodów.

Patrz tu ło ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Przekaźnik na 300A?

--
>>Adam Dybkowski
>> http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
>>
>>Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.
>
> No na 300A a może i więcej. Poprzednik sie nie zna i napisał nieprawdę.
> Przekażnikiem z komputera jest uruchamiany następny przekażnik, ten 300
> amperowy. Przy okazji ten duzy przekaźnik sprzęga wirnik rozrusznika z kołem
> zamachowym. Mechanizm służący do sprzęgania popularnie nazywany jest bendixem.
> Bo w rzeczywistości nazwa bendix jest zastrzeżona do sposobu sprzęgania, a
> raczej rozsprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym. Tomek

a czytałeś co ja napisałem, że tak trąbisz o tym, że się nie znam?
Przecież stoi niebiesko na białym: przekaźnik z komputera załącza
bendix, czyli dokładnie to, co ty napisałeś.

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek44_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: 21 Apr 2005 23:52:41 +0200


Tomek wrote:
Waldemar Krzok wrote:


Jaki prąd płynie przez stacyjkę podczas uruchamiania silnika

zależy w jakim samochodzie. W moim płynie bardzo mały prąd, bo bendix
jest zasilany przez przekaźnik sterowany komputerem. A tak jest obecnie
w większości samochodów.

Patrz tu ło ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Przekaźnik na 300A?

--
> >>Adam Dybkowski
> >> http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
> >>
> >>Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.
> >
> > No na 300A a może i więcej. Poprzednik sie nie zna i napisał nieprawdę.
> > Przekażnikiem z komputera jest uruchamiany następny przekażnik, ten 300
> > amperowy. Przy okazji ten duzy przekaźnik sprzęga wirnik rozrusznika z kołem
> > zamachowym. Mechanizm służący do sprzęgania popularnie nazywany jest bendixem.
> > Bo w rzeczywistości nazwa bendix jest zastrzeżona do sposobu sprzęgania, a
> > raczej rozsprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym. Tomek
>
> a czytałeś co ja napisałem, że tak trąbisz o tym, że się nie znam?
> Przecież stoi niebiesko na białym: przekaźnik z komputera załącza
> bendix, czyli dokładnie to, co ty napisałeś.
>
> Waldek
Bendix to sposób a nie urządzenie. Nie można załączać sposobu. Wielu bendixem
nazywa zespół sprzęgła jaki znajduje sie w rozruszniku. Ale to zwyczajowa nazwa.
jest kilka metod sprzegania wirnika z kołem zamachowym. W tej chwili
najpopularniejszy jest system bendix. Myk w tym systemie polega na tym że w
czasie włączania zebatka na osi rozrusznika porusza sie jednocześnie do przodu i
wykonuje powolny ruch obrotowy. Żeby łatwiej sie zazębiła. Jak sie zazębi to
wtedy jest włączony prąd. Jak silnik zapali i zacznie sie obracać to następuje
wyzebienie nawet jak jest właczony rozrusznik. Zapobiega to rozkręceniu
rozrusznika do prędkości mogących go uszkodzić. Kapewu. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ZBF" <minimex_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Prąd przy rozruchu silnika w samochodzie
Date: Fri, 22 Apr 2005 01:03:20 +0200


Tomku prawie wszystko prawdza.
Zastanawia mnie tylko to "wyzębienie" po uruchomieniu silnika.
Jeżeli miał kolega na myśli sprzęgło jednokierunkowe to ok.

Tak naprawdę to Waldek dopowiedział na pytanie zasadnicze,
tzn. prąd płynący przez stacyjkę zależy od sposobu rozwiązania instalacji
elektrycznej, czyli od marki i modelu samochodu. Nie ma jednoznacznej
odpowiedzi.
Pozdrawiam




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Waldemar Krzok <waldemar.krzok_at_nospam_t-online.de>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pr=B1d_przy_rozruchu_silnika_w_samo?=
Date: Fri, 22 Apr 2005 09:40:39 +0200


Tomek wrote:

Bendix to sposób a nie urządzenie. Nie można załączać sposobu. Wielu bendixem
nazywa zespół sprzęgła jaki znajduje sie w rozruszniku. Ale to zwyczajowa nazwa.
jest kilka metod sprzegania wirnika z kołem zamachowym. W tej chwili
najpopularniejszy jest system bendix. Myk w tym systemie polega na tym że w
czasie włączania zebatka na osi rozrusznika porusza sie jednocześnie do przodu i
wykonuje powolny ruch obrotowy. Żeby łatwiej sie zazębiła. Jak sie zazębi to
wtedy jest włączony prąd. Jak silnik zapali i zacznie sie obracać to następuje
wyzebienie nawet jak jest właczony rozrusznik. Zapobiega to rozkręceniu
rozrusznika do prędkości mogących go uszkodzić. Kapewu. Tomek

przecież wiem. Użyłem nazwy zwyczajowej. Ty na przykład też, bo zębatka
nazywa się oficjalnie kołem zębatym. Chodziło mi tylko o to, że prąd
załączający stycznik w rozruszniku, jakby go nie nazwać, nie musi płynąć
przez stacyjkę, tylko jest w nowych samochodach załączany przekaźnikiem
sterującym albo bezpośrednio z "włącznika rozrusznika sterowanego
kluczem albo czymś innym" (bo stacyjka to też zwyczajowa nazwa i różne
rozwiązania są), albo przez komputer. Kaszlak 126p miał cięgło i przez
stacyjkę nic nie szło do rozrusznika, mój ma sterowanie komputerem, bo
załączanie rozrusznika może zostać opóźnione, jak komputer stwierdzi, że
silnik za zimny by go startować bez załączenia świec (silnik diesla).

Waldek