Jak skutecznie sprawdzić przebicia międzyzwojowe w cewce zapłonowej z 15 tys. zwojów?

warsztatowa metoda sprawdzania przebic miedzyzwojowych





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ArturVF500" <strobole*del*_at_nospam_o2.pl>
Subject: warsztatowa metoda sprawdzania przebic miedzyzwojowych
Date: Fri, 29 Apr 2005 10:04:49 +0200


czy ktos ma sprawdzony sposob na dosyc dokladne sprawdzenie wystepowania
przebic miedzyzwojowych (cewka zaplonowa - kilkanascie tys. zw.)? Wiem ze
najprosciej jest obserowowac drgania gasnace na oscyloskopie, ale co gdy
bedzie zwarte nie 20% a 1% uzwojenia?

pozdrawiam
Artur



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "AzaZeL" <AzaZeL_B_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: warsztatowa metoda sprawdzania przebic miedzyzwojowych
Date: Fri, 29 Apr 2005 10:33:32 +0200


a przekładnia?

jezeli znasz liczbe zwojów

AzaZeL



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: warsztatowa metoda sprawdzania przebic miedzyzwojowych
Date: Fri, 29 Apr 2005 10:41:08 +0200



ale co gdy
bedzie zwarte nie 20% a 1% uzwojenia?

Wyciągnij cewkę z oleju, nawiń parę różnych eksperymentalnych
zwartych uzwojeń i będziesz miał już odniesienie. No i zwarcie
zwarciu nie równe... nie spodziewaj się że tam miedź się zespawa.
Przy przepięciach dużo mniejszych od napięć eksploatacyjnych może nie
być żadnego zwarcia.
--
Jacek