uklad z baterią i inne



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl>
Subject: uklad z baterią i inne
Date: Wed, 25 May 2005 14:59:57 +0200


Witam,

Oglądam właśnie projekt układu. Jego schemat blokowy wyglada mniejwiecej
tak:

12V z instalacji samochodu -> ladowarka baterii - > bateria ->
przetwornica -> zasilany układ

Pytanie brzmi: czy tak jest poprawnie ? Chodzi mi o to że czerpiemy z
baterii, która na stałe jest związana z ładowarką. Ja zrobiłbym to w ten
sposób , że układ zasilany byłby z instalacji poprzez jakąś przetwornice itp
a w przypadku braku prądu dopiero wtedy z baterii.
Mam rację ?


Pozdrawiam
marcin



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 25 May 2005 15:22:10 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IHVrbGFkIHogYmF0ZXJpsSBpIGlubmU=?=


Hello Marcin,

Wednesday, May 25, 2005, 2:59:57 PM, you wrote:

Oglądam właśnie projekt układu. Jego schemat blokowy wyglada mniejwiecej
tak:
12V z instalacji samochodu -> ladowarka baterii - > bateria ->
przetwornica -> zasilany układ
Pytanie brzmi: czy tak jest poprawnie ?

Jest poprawnie. Typowy układ buforowy - małe straty i bezprzerwowe
zasilanie.

Chodzi mi o to że czerpiemy z
baterii, która na stałe jest związana z ładowarką. Ja zrobiłbym to w ten
sposób , że układ zasilany byłby z instalacji poprzez jakąś przetwornice itp
a w przypadku braku prądu dopiero wtedy z baterii.
Mam rację ?

Niekoniecznie. Pozostaje problem przełączania pomiędzy zasilaniem z
instalacji i z baterii. Na diodach - straty, na przekaźniku - krótka
przerwa i strata na zasilanie przekaźnika. Na dokładkę komplikacja
układu - zupełnie zbędna.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_uklad_z_bateri=B1_i_inne?=
Date: Wed, 25 May 2005 15:53:07 +0200


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w
wiadomości news:1682112564.20050525152210_at_nospam_pik-net.pl

Oglądam właśnie projekt układu. Jego schemat blokowy wyglada
mniejwiecej tak:
12V z instalacji samochodu -> ladowarka baterii - > bateria ->
przetwornica -> zasilany układ
Pytanie brzmi: czy tak jest poprawnie ?

Jest poprawnie. Typowy układ buforowy - małe straty i bezprzerwowe
zasilanie.

Ale za to dostaje w łeb kontrola ładowania akumulatora. Nie bardzo wiesz
jakim prądem ładujesz ogniwa a jaki pobiera urządzenie, kiedy przerwać
ładowanie. Oczywiście wszystko zależy od typu ogniw i mocy obciążenia w
stosunku do wielkości ogniwa.

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: uklad z baterią i inne
Date: Wed, 25 May 2005 20:36:08 +0200


On Wed, 25 May 2005 14:59:57 +0200, Marcin wrote:
Oglądam właśnie projekt układu. Jego schemat blokowy wyglada mniejwiecej
tak:
12V z instalacji samochodu -> ladowarka baterii - > bateria ->
przetwornica -> zasilany układ

Pytanie brzmi: czy tak jest poprawnie ? Chodzi mi o to że czerpiemy z
baterii, która na stałe jest związana z ładowarką. Ja zrobiłbym to w ten
sposób , że układ zasilany byłby z instalacji poprzez jakąś przetwornice itp
a w przypadku braku prądu dopiero wtedy z baterii.
Mam rację ?

Umiarkowana. Uklad przelaczajacy bedzie skomplikowany na mosfetach lub
bedziesz mial spadek napiecia na diodzie.
Wszystko zalezy jaka to bateria - olowiowa w zasadzie wlasnie tak,
NiMH - tej lepiej stale nie ladowac,
Li-ion ... no - z jednej strony przypomina bardziej olowiowa,
z drugiej tez radza stale nie ladowac.

No i jeszce kwestia poboru pradu - bateria robi za ladny bufor
zasilania, a jak z kolei malo pradu bierzemy to mozna i odcinanie
ladowania wykonac ..

J.