=?iso-8859-2?Q?Komputer_pok=B3adowy:_regulacja_obrot=F3w_biegu_ja=B3owego?=



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Komputer_pok=B3adowy:_regulacja_obrot=F3w_biegu_ja=B3owego?=
Date: Fri, 27 May 2005 13:52:09 -0500


Czy ktoś mógłby mi w skrócie wyjaśnić proces regulacji
"obrotów" biegu jałowego w samochodach z połowy lat 90-tych ?
Chodzi mi głównie o proces decyzyjny który procesor podejmuje
podnosząc obroty - jakie czujniki są za to odpowiedzialne ?

Co jakiś czas, tak raz na miesiąc-dwa, mój nissan ma objawy
za wysokich obrotów - tak jakby mu się "zacinało ssanie".
Rzecz w tym że silnik odpalam nagrzany. Problem sam zanika
po to aby się pojawić za parę miesięcy. Na poczatku myslałem
że to klima (kompresor domaga się więcej mocy od silnika)
ale dzis mi się to ponownie zdarzyło a klima była wyłączona.
Wygląda to na jakieś luźne połączenie, skorodowane styki
albo coś w tym guście. Auto jest leciwe, 1994 rocznik
a na liczniku prawie 130 tysięcy mil (200 tyś kilometrów)
i większość czujników (jeśli nie wszystkie) ma oryginalne.
Ja użytkuję to auto od paru lat, gdy na liczniku miało
80 tyś mil i nie wymieniałem od tamtego czasu niczego poza
akumulatorem i paskami klinowymi parę lat temu.

Jeśli ktoś ma sugestie co sprawdzić albo opis algorytmu
regulacji obrotów na biegu jałowym to proszę o wypowiedź.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_nospam__-nospam-_.poczta.onet.pl>
Subject: Re: Komputer =?ISO-8859-2?Q?pok=B3adowy=3A_regulacja_obrot=F3?=
Date: Fri, 27 May 2005 21:45:47 +0200


Pszemol wrote:

Jeśli ktoś ma sugestie co sprawdzić albo opis algorytmu
regulacji obrotów na biegu jałowym to proszę o wypowiedź.
Przejrzyj archiwum lub zapytaj na http://www.nissanklub.pl/

Co to za nissan? Sunny?

TP.

--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ _at_nospam_poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Komputer_pok=B3adowy:_regulacja_obrot=F3w_biegu_ja=B3o?=
Date: Fri, 27 May 2005 15:47:54 -0500


"Tomasz Piasecki" <mtbrider_at_nospam__-nospam-_.poczta.onet.pl> wrote in message news:d77t8s$lvh$1_at_nospam_atena.e-wro.net...
Pszemol wrote:

Jeśli ktoś ma sugestie co sprawdzić albo opis algorytmu
regulacji obrotów na biegu jałowym to proszę o wypowiedź.
Przejrzyj archiwum lub zapytaj na http://www.nissanklub.pl/

Co to za nissan? Sunny?

To jest nissan sentra e (1994).


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_nospam__-nospam-_.poczta.onet.pl>
Subject: Re: Komputer =?ISO-8859-2?Q?pok=B3adowy=3A_regulacja_obrot=F3?=
Date: Fri, 27 May 2005 22:59:02 +0200


Pszemol wrote:

To jest nissan sentra e (1994).
Wtrysk czy jeszcze gaźnik? Kumpel w sunnym mi coś pokazywał. Dawno temu
i nie pamiętam. Jakiś pierdolnik przy gaźniku odpowiedzialny za ssanie
miał częsty niekontakt na stykach... Na nissanklub coś na pewno
fachowego poradzą.

TP.

--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ _at_nospam_poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Komputer_pok=B3adowy:_regulacja_obrot=F3w_biegu_ja=B3o?=
Date: Fri, 27 May 2005 17:10:18 -0500


"Tomasz Piasecki" <mtbrider_at_nospam__-nospam-_.poczta.onet.pl> wrote in message news:d781mq$nab$1_at_nospam_atena.e-wro.net...
To jest nissan sentra e (1994).
Wtrysk czy jeszcze gaźnik? Kumpel w sunnym mi coś pokazywał. Dawno temu
i nie pamiętam. Jakiś pierdolnik przy gaźniku odpowiedzialny za ssanie
miał częsty niekontakt na stykach... Na nissanklub coś na pewno
fachowego poradzą.

Nie ma gaźnika, jest wtrysk.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Komputer_pok=B3adowy:_regulacja_obrot=F3w_biegu_ja=B3o?=
Date: Fri, 27 May 2005 15:59:34 -0500


"Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> wrote in message news:d77fla.n5k.0_at_nospam_poczta.onet.pl...
Co to za nissan? Sunny?

To jest nissan sentra e (1994).

A tak mniej więcej auto wygląda (silnik 1,6L):
http://auto.consumerguide.com/images/autoreview/lrg/94809131990112LRG.jpg
http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2081/


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?B?UmFmYbM=?= <isab_at_nospam_poczta.neostrada.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?B?S29tcHV0ZXIgcG9rs2Fkb3d5OiByZWd1bGFjamEgb2Jyb3TzdyBiaWVn?= =?iso-8859-2?B?dSBqYbNvd2Vnbw==?=
Date: Fri, 27 May 2005 22:05:27 +0200


Jeśli ktoś ma sugestie co sprawdzić albo opis algorytmu
regulacji obrotów na biegu jałowym to proszę o wypowiedź.

Nie wiem jak jest w Nissanie, ale w fordach (silnik ZETEC) za obroty biegu
jałowego bezpośrednio odpowiada tzw. "silnik krokowy" (de facto z
silnikiem krokowym nie ma to wiele wsólnego. Jest to elektromagnes <chyba
sterowany PWM`emem> który reguluje jakiś tam obieg powietrza). Jego
zabrudzenie (zacinanie się) powoduje właśnie "głupienie" wolnych obrotów.
Przemycie tego ustrojstwa w benzynce zawsze mi pomaga :-) Co do regulacji,
to u mnie (ZETEC) nic takiego nie ma :-( Być może w Twoim motorku jest coś
podobnego.

Pozdrawiam
R

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?ISO-8859-2?Q?Konrad_Urba=F1ski?= <sendilkelm_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Komputer =?ISO-8859-2?Q?pok=B3adowy=3A_regulacja_obrot=F3?=
Date: Sat, 28 May 2005 17:53:31 +0200


Rafał wrote:
za obroty
biegu jałowego bezpośrednio odpowiada tzw. "silnik krokowy" (de facto
z silnikiem krokowym nie ma to wiele wspólnego. Jest to elektromagnes
Gdzieś dzwoni... ;-) Ale nie powtarzaj tego innym.

--
Konrad
Moja stroniczka:
http://www.condor.prv.pl/
a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Analyzer" <xxxyyy9(at)op.pl>
Subject: Re: Komputer pokładowy: regulacja obrotów biegu jałowego
Date: Sat, 28 May 2005 00:16:22 +0200



Użytkownik "Pszemol" napisał :
Chodzi mi głównie o proces decyzyjny który procesor podejmuje
podnosząc obroty - jakie czujniki są za to odpowiedzialne ?

jeśli to wtrysk to może być wina:

gdy dodatkowo ma bezrozdzielaczowy układ zapłonowy może być też wina
czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego.

Pozdro
Analyzer



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Komputer_pok=B3adowy:_regulacja_obrot=F3w_biegu_ja=B3o?=
Date: Tue, 31 May 2005 09:24:40 -0500


"Analyzer" <xxxyyy9(at)op.pl> wrote in message news:42979b0d$0$2115$f69f905_at_nospam_mamut2.aster.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał :
Chodzi mi głównie o proces decyzyjny który procesor podejmuje
podnosząc obroty - jakie czujniki są za to odpowiedzialne ?

jeśli to wtrysk to może być wina:
- czujnika temperatury płynu chłodzącego,
- czujnika temperatury powietrza zasysanego,
- czujnika położenia przepustnicy,
- ewentualnie stycznika krańcowego wolnych obrotów (jeśli takowy występuje)

O widzisz... dzięki.

gdy dodatkowo ma bezrozdzielaczowy układ zapłonowy może być też wina
czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego.

Nie, ma zwykły rozdzielacz i jedną cewkę.