Stweriwnik szyberdachu... Jak najprościej?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Maciek C" <maciek82[wytnijto]_at_nospam_idea.net.pl>
Subject: Stweriwnik szyberdachu... Jak najprościej?
Date: Sun, 29 May 2005 10:10:39 +0200


Witam :) Potrzebuję zbudować tanim kosztem sterownik do elektrycznego
szyberdachu. Generalnie chodzi o domykanie dachu po zamknięciu samochodu.
Niestety moduły domykające szyby nie bardzo się nadają... Sprawa wygląda tak. Są
2 przyciski, zasuwanie i odsuwanie, a fabryczny dach możne być w 3 pozycjach, tj
zamknięty, odsunięty , uchylony. Sprawę rozwiązują 2 wyłączniki krańcowe, np
kontraktony. Dach działa następująco, jeżeli jest odsunięty, to trzymając
przycisk zawuwania dach rzecz jasna zamyka się, po puszczeniu i ponownym
wciśnięciu zasuwania dach się uchyla. Aby zamknąć go z tej pozycji wciskamy
odsuwanie. Dach zamyka się, po nonownym wciśnięciu się odsuwa :) Tak, zrobiła
fabryka :) A teraz ja chcę podpiąc pod centralny, tak aby ten domykał dach
niezależnie od tego w jakiej jest poycji. Tak jak mówiłem, 2 krańcówki
rozwiązują sprawę, chbodzi tylko o odpowiedni układ interpretujący sygnały z
krańcówek... :)

Sprawa wygląda tak:

dach zamknięty - krańcówka 1 i 2 zwarte - układ domykania nie podejmuje akcji.

Dach uchylony - krańcówka 1 zwarta, 2 rozwarta - układ zwiera wyłącznik
odsuwania dachu przez taki czas, aż obydwie krańcówki będą zwarte. (dach się
domyka)

Dach otwarty - krańcówka 1 i 2 rozwarta - układ zwiera wyłącznik zasuwania dachu
na czas potrzebny do zwarcie obydwu krańcówek :)

To by było na tyle. Impuls wejściowym po zamknięciu auta byłoby po prostu
zwarcie krańcówki w siłowniku master w drzwiach. (mam 2 mastery, także mogę
jednego odłączyć i wykorzystać tylko do dachu).

Generalnie chodzi o mały pobór prądu, oraz prostotę układu :) Czy ktoś robił
coś podobnego? Czy konieczny jest procesor? Biorąc pod uwagę możliwe 3 różne
stany krańcówek, mozna by się pokusić o coś prostrzego, jak sądzicie? Niestety
nie ma tutaj rozwiązań z Audi czy VW gdzie po dłuższym przytrzymaniu klucza w
zakmku dach i szyby się zamykały :( Ba, ja nie mam nawet zamka w drzwiach
kierowcy :) Za wszelką pomoc, uwagi, sugestie dziękuję :) Aha, tylko nie mówcie
mi, że to zbędne, to tak nie jest, o ile szyb nie otwieramm ze względu na
klimatyzację, to dach notorycznie zostawiam otwarty, później zobaczę z domu i
lecę zamknąć :)

--
Pozdrawiam
Maciek C