Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "pavlo" <ppolec_at_nospam_op.pl>
Subject: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: Sun, 29 May 2005 12:59:29 +0200


Mam problem mam silnik na prad zmienny 220V. Troszkę obudowany w "pudełko".
Wykonuje on mase zwrotów. Układ zbudowany jest akurat tak, że kręci nim w
lewo i prawo, czyli silnik jest w ciągłym rozruchu (mniej więcej co 10-25
sekund) jego praca w trybie ciągłym to około 15 minut.
Problem: grzeje się trochę.
Pytanie: Jak najsprytniej go ochłodzić, wykorzystując napięcie 220 V albo 24
V stałego. Chodzi mi tutaj o coś skutecznego, co można dostać w sklepie a
będzie się w tym przypadku nadawało.
Poradźcie "Towarzysze"

Pozdrawiam
pavlo



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Waldemar Krzok <waldemar.krzok_at_nospam_t-online.de>
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: Sun, 29 May 2005 13:16:24 +0200


pavlo wrote:
Mam problem mam silnik na prad zmienny 220V. Troszkę obudowany w "pudełko".
Wykonuje on mase zwrotów. Układ zbudowany jest akurat tak, że kręci nim w
lewo i prawo, czyli silnik jest w ciągłym rozruchu (mniej więcej co 10-25
sekund) jego praca w trybie ciągłym to około 15 minut.
Problem: grzeje się trochę.
Pytanie: Jak najsprytniej go ochłodzić, wykorzystując napięcie 220 V albo 24
V stałego. Chodzi mi tutaj o coś skutecznego, co można dostać w sklepie a
będzie się w tym przypadku nadawało.
Poradźcie "Towarzysze"

też mam taki silnik w pracy, nawet dość znacznej mocy i toto jest
chłodzone wentylatorem bezpośrednio do obudowy.

Waldek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: 29 May 2005 13:36:38 +0200


Mam problem mam silnik na prad zmienny 220V. Troszkę obudowany w "pudełko".
Wykonuje on mase zwrotów. Układ zbudowany jest akurat tak, że kręci nim w
lewo i prawo, czyli silnik jest w ciągłym rozruchu (mniej więcej co 10-25
sekund) jego praca w trybie ciągłym to około 15 minut.
Problem: grzeje się trochę.
Pytanie: Jak najsprytniej go ochłodzić, wykorzystując napięcie 220 V albo 24
V stałego. Chodzi mi tutaj o coś skutecznego, co można dostać w sklepie a
będzie się w tym przypadku nadawało.
Poradźcie "Towarzysze"

Pozdrawiam
pavlo

To "trochę" to ile. Jaka jest temperatura obudowy; 60 stopni, 80, 120.
Tomek


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: desoft_at_nospam_interia.pl (=?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?=)
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: 29 May 2005 13:49:38 +0200


From: "pavlo"
Mam problem mam silnik na prad zmienny 220V. Troszkę obudowany w
"pudełko".
Wykonuje on mase zwrotów. Układ zbudowany jest akurat tak, że kręci nim w
lewo i prawo, czyli silnik jest w ciągłym rozruchu (mniej więcej co 10-25
sekund) jego praca w trybie ciągłym to około 15 minut.
Problem: grzeje się trochę.
Pytanie: Jak najsprytniej go ochłodzić, wykorzystując napięcie 220 V albo
24
V stałego. Chodzi mi tutaj o coś skutecznego, co można dostać w sklepie a
będzie się w tym przypadku nadawało.

Nie ma oryginalnego wentylatora wewnątrz?
Nie można dołożyć?
Może "pudełko" za szczelne?

Władysław


----------------------------------------------------------------------
Twoje wlasne auto w zasiegu reki... >>> http://link.interia.pl/f188b

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: Sun, 29 May 2005 21:05:05 GMT


On 29 May 2005 13:49:38 +0200, desoft_at_nospam_interia.pl
(=?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?=) wrote:


Nie ma oryginalnego wentylatora wewnątrz?

Czlowiek pisze wyraznie - ciagly rozruch, praca w dwoch kierunkach -
wlasny wentylator silnika dziala najlepiej na pelnych obrotach, w
czasie rozruchu znacnzie slabiej. Czyli nawet jak jest to nie dziwota
ze nie wyrabia - dolozyc jakis zewnetrzny przacujacy niezaleznie od
chlodzonego silnika.

--
Darek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: 29 May 2005 23:20:14 +0200


On 29 May 2005 13:49:38 +0200, desoft_at_nospam_interia.pl
(=?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?=) wrote:


Nie ma oryginalnego wentylatora wewnątrz?

Czlowiek pisze wyraznie - ciagly rozruch, praca w dwoch kierunkach -
wlasny wentylator silnika dziala najlepiej na pelnych obrotach, w
czasie rozruchu znacnzie slabiej. Czyli nawet jak jest to nie dziwota
ze nie wyrabia - dolozyc jakis zewnetrzny przacujacy niezaleznie od
chlodzonego silnika.

--
> Darek
Nie ma na razie najmniejszego sensu prowadzenie dyskusji. Pytający nie podał
temperatury silnika. Dla niego trochę za ciepło to może być 60 stopni. Bo nie da
się ręki utrzymać na silniku. A dla silnika 60 stopni to w miare łagodne warunki
pracy. Niech uzupełni informacje. Może nic nie trzeba robić. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: desoft_at_nospam_interia.pl (=?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?=)
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: 29 May 2005 23:24:53 +0200


Nie ma oryginalnego wentylatora wewnątrz?

Czlowiek pisze wyraznie - ciagly rozruch, praca w dwoch kierunkach -
wlasny wentylator silnika dziala najlepiej na pelnych obrotach, w
czasie rozruchu znacnzie slabiej. Czyli nawet jak jest to nie dziwota
ze nie wyrabia - dolozyc jakis zewnetrzny przacujacy niezaleznie od
chlodzonego silnika.

Rozruch nie trwa długo, potem silnik "wchodzi" na obroty. Nie wiem co tu ma
do rzeczy praca w dwóch kierunkach. Stabilną temepraturę silnik osiąga
po około pół godziny, więc chłodzenie z przerwami też nie jest krytyczne.
Dodatkowe wentylatory widziałem tylko w silnikach niskoobrotowych,
czy aby nie jest tu problemem coś innego?
zamknięta obudowa silnika, niedopasowany - za słaby silnik,
przełączanie trójkąt-gwiazda...

Władysław




----------------------------------------------------------------------
Piekne dziewczyny i samochody... >>> http://link.interia.pl/f188a

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Lukomski" <hyko_at_nospam_ty.sie...>
Subject: Re: Porada praktyczna - help - chlodzenie silnika
Date: Mon, 30 May 2005 22:50:02 +0200



Użytkownik "Władysław Skoczylas" <desoft_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:007b01c56494$cd50f720$0c00a8c0_at_nospam_wladyslaw...

przełączanie trójkąt-gwiazda...

za duzy kondensator, moze?