Sterowanie centralnego z ryglowaniem drzwi, jak to działa dokładnie???
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Maciek C" <maciek82[wytnijto]_at_nospam_idea.net.pl>
Subject: Sterowanie centralnego z ryglowaniem drzwi, jak to działa dokładnie???
Date: Mon, 30 May 2005 19:31:31 +0200
Witam. Mam pytanie. Otóż zamierzam do auta dołożyć jakiś uniwersalny
sterownik centralnego zamka z pilotem, albo prosty alarm, po to by mieć 2
piloty, został mi tylko jeden oryginalny i chciałbym go "zaszufladkować" :) Z
normalnym centralnym nie byłoby problemu, ale tutaj... Sprawa wygląda tak, że
jeżeli zamknę go od wewnątrz, to każde drzwi da się otworzyć indywidualnie od
wewnątrz. Natomiast jeżeli zamknę go z pilota, to drzwi się zamykają, a po
chwili się ryglują, tak , że w przypadku np wybicia szyby nie da się ich
otworzyć od wewnątrz... Pytanie brzmi, jak taki siłownik jest sterowany? A może
są 2 siłowniki? Jeden ryglujący a jeden zamykający? Jak to jest rozwiązane?
--
Pozdrawiam
Maciek C
From: "news.tpi.pl" <news_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Sterowanie centralnego z ryglowaniem drzwi, jak to działa dokładnie???
Date: Mon, 30 May 2005 20:19:43 +0200
"Maciek C" <maciek82[wytnijto]_at_nospam_idea.net.pl> wrote in message
news:d7fikg$h9l$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Witam. Mam pytanie. Otóż zamierzam do auta dołożyć jakiś uniwersalny
sterownik centralnego zamka z pilotem, albo prosty alarm, po to by mieć 2
piloty, został mi tylko jeden oryginalny i chciałbym go "zaszufladkować"
) Z
normalnym centralnym nie byłoby problemu, ale tutaj... Sprawa wygląda tak,
że
jeżeli zamknę go od wewnątrz, to każde drzwi da się otworzyć indywidualnie
od
wewnątrz. Natomiast jeżeli zamknę go z pilota, to drzwi się zamykają, a po
chwili się ryglują, tak , że w przypadku np wybicia szyby nie da się ich
otworzyć od wewnątrz... Pytanie brzmi, jak taki siłownik jest sterowany? A
może
są 2 siłowniki? Jeden ryglujący a jeden zamykający? Jak to jest
rozwiązane?
--
> Pozdrawiam
> Maciek C
>
Moim zdaniem jest tylko jeden silownik, a brak mozliwosci otwarcia drzwi od
wewnatrz auta wynika z mechanicznej konstrukcji blokady drzwi. Np: Astra
Classic ma tak zbudowany system zamykania, ze gdy zamkniemy drzwi kluczem
lub uzyjemy zamka centralnego to nawet po wybiciu szyby klamka wewnetrzna
drzwi nie otworzy. Przy zalozeniu ze usuniemy dzwigienki wewnetrzne
umieszczone przy slupkach przy pomocy ktorych blokujemy drzwi od wewnatrz ,
to mamy dosc skuteczny system utrudniajacy zlodziejowi wejscie do samochodu.
Pzdr.
P.
From: "Maciek C" <maciek82[wytnijto]_at_nospam_idea.net.pl>
Subject: Re: Sterowanie centralnego z ryglowaniem drzwi, jak to działa dokładnie???
Date: Tue, 31 May 2005 00:19:01 +0200
--
>> Pozdrawiam
>> Maciek C
>>
> Moim zdaniem jest tylko jeden silownik, a brak mozliwosci otwarcia
> drzwi od wewnatrz auta wynika z mechanicznej konstrukcji blokady
> drzwi. Np: Astra Classic ma tak zbudowany system zamykania, ze gdy
> zamkniemy drzwi kluczem lub uzyjemy zamka centralnego to nawet po
> wybiciu szyby klamka wewnetrzna drzwi nie otworzy. Przy zalozeniu ze
> usuniemy dzwigienki wewnetrzne umieszczone przy slupkach przy pomocy
> ktorych blokujemy drzwi od wewnatrz , to mamy dosc skuteczny system
> utrudniajacy zlodziejowi wejscie do samochodu. Pzdr.
> P.
Hmm, no tak, ale powtarzam, że jeżeli zamknę drzwi od wewnątrz przyciskiem
na drzwiach kierowcy, to po doblokowaniu "dźwigienki" w dowolnych drzwiach od
środka da się je otworzyć. Jeżeli zamknę pilotem, to słychać normalny centralny,
zamyka, a za chwilkę jest drugie 'stuknięcie' i drzwi się ryglują... Wtedy
"dźwigienki" w drzwiach stają się bezużyteczne :) Ryglowanie puszcza dopiero w
momencie otwarcia z pilota, lub jeżeli jestem w samochodzie (i zamknę się
pilotem), po przekręceniu i zidentyfikowaniu kluczyka, odryglowują sie, ale
pozostają zamknięte dla kogoś z zewnątrz :)
--
Pozdrawiam
Maciek C
From: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Sterowanie centralnego z ryglowaniem drzwi, jak =?iso-8859-2?Q?to?=
Date: Tue, 31 May 2005 10:00:12 +0200
Hmm, no tak, ale powtarzam, że jeżeli zamknę drzwi od wewnątrz przyciskiem
na drzwiach kierowcy, to po doblokowaniu "dźwigienki" w dowolnych drzwiach od
środka da się je otworzyć. Jeżeli zamknę pilotem, to słychać normalny centralny,
zamyka, a za chwilkę jest drugie 'stuknięcie' i drzwi się ryglują... Wtedy
"dźwigienki" w drzwiach stają się bezużyteczne :) Ryglowanie puszcza dopiero w
momencie otwarcia z pilota, lub jeżeli jestem w samochodzie (i zamknę się
pilotem), po przekręceniu i zidentyfikowaniu kluczyka, odryglowują sie, ale
pozostają zamknięte dla kogoś z zewnątrz :)
Najwyraźniej są wyposażone w dodatkowy element wykonawczy, zapewne
elektromagnes (albo pojedynczy ale dwukrokowy), bo logicznie to jest
sensowne. Jeśli na grupie trafi się ktoś kto to rozbierał, to
będziesz miał odpowiedź, ale jak nie to pozostaje tylko zgadywanie
albo wizyta u fachury :)
--
Jacek
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: Re: Sterowanie centralnego z ryglowaniem drzwi, jak to
Date: Tue, 31 May 2005 10:22:11 +0200
Moim zdaniem jest tylko jeden silownik, a brak mozliwosci otwarcia drzwi od
wewnatrz auta wynika z mechanicznej konstrukcji blokady drzwi. Np: Astra
Classic ma tak zbudowany system zamykania, ze gdy zamkniemy drzwi kluczem
lub uzyjemy zamka centralnego to nawet po wybiciu szyby klamka wewnetrzna
drzwi nie otworzy.
Taka blokada to jest dead lock.
Przy zalozeniu ze usuniemy dzwigienki wewnetrzne
umieszczone przy slupkach przy pomocy ktorych blokujemy drzwi od wewnatrz ,
to mamy dosc skuteczny system utrudniajacy zlodziejowi wejscie do samochodu.
Zaraz, a po co je usuwać ? W O. Corsie po zaryglowaniu drzwi z zewnątrz
i zadziałaniu dead locka ( drugie "stuknięcie" siłownika ) drzwi od
środka nie dało się otworzyć ani klamką, ani odblokować przyciskiem.
Kiedyś urwała mi się krzywka od zamka, toteż drzwi rozbebeszałem.
Siłownik ryglujący był jeden, a dead lock zrealizowany był wewnątrz
niego ( chyba elektromagnes ).
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html