Pamięci 24C04 w małych obudowach SSOP8
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Leszek" <leszek_wieczorek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Pamięci 24C04 w małych obudowach SSOP8
Date: Wed, 1 Jun 2005 12:36:15 +0200
Czy w Polsce któryś z dealerów sprowadza
już pamięci 24C04 w obudowie SSOP8 ?
Może ktoś zamawiał ?
http://www.omega-e.pl/ssop8.jpg
bo przeglądając katalogi producentów w sieci
widzę że już prawie każdy takie produkuje.
Natomiast w katalogach polskich dystrybutorów
(np. TME) układy scalone dzielą się na DIP i SMD.
Jeszcze nie wpadli na to że SMD mogą mieć różne
wielkości.
Leszek
From: Jan Dubiec <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?q?Pami=EAci?= 24C04 w =?iso-8859-2?q?ma=B3ych?=
Date: 01 Jun 2005 18:35:46 +0200
On Wed, 1 Jun 2005 12:36:15 +0200, "Leszek" <leszek_wieczorek_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote:
Czy w Polsce któryś z dealerów sprowadza
już pamięci 24C04 w obudowie SSOP8 ?
Może ktoś zamawiał ?
http://www.omega-e.pl/ssop8.jpg
bo przeglądając katalogi producentów w sieci
widzę że już prawie każdy takie produkuje.
Zadzwoń do Gammy. AFAIR coś tam mają z EEPROM-ów w SSOP, z tym, że
nie jestem pewien czy mają również 24C04.
Natomiast w katalogach polskich dystrybutorów
(np. TME) układy scalone dzielą się na DIP i SMD.
Jeszcze nie wpadli na to że SMD mogą mieć różne
wielkości.
Żeby tylko to... System rejestracji klientów i składania zamówień
przez Sieć to totalna amatorszczyzna.
Regards,
/J.D.
--
Jan Dubiec We're all living in Amerika
jdx#slackware.pl Coca Cola
+48 506 790442 Sometimes war
Amerika by Rammstein
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pami=EAci_24C04__w_ma=B3ych____?=
Date: Wed, 01 Jun 2005 22:45:12 +0200
Jan Dubiec wrote:
Natomiast w katalogach polskich dystrybutorów
(np. TME) układy scalone dzielą się na DIP i SMD.
Jeszcze nie wpadli na to że SMD mogą mieć różne
wielkości.
Żeby tylko to... System rejestracji klientów i składania zamówień
przez Sieć to totalna amatorszczyzna.
TME? Wg mnie jest OK.
Popatrz np. na Seguro - tam dopiero jest kaszana (dane adresowe trzeba
wklepywać ręcznie przy każdym zamówieniu).
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.
From: "Piotr Wyderski" <wyderskiREMOVE_at_nospam_ii.uni.wroc.pl>
Subject: Re: Pamięci 24C04 w małych obudowach SSOP8
Date: Thu, 2 Jun 2005 00:34:05 +0200
Adam Dybkowski wrote:
(dane adresowe trzeba wklepywać ręcznie przy każdym zamówieniu).
Wolę coś takiego niż jakieś chore rejestrowanie każdego, kto chce
coś kupić albo choćby tylko obejrzeć cennik. Zazwyczaj otrzymuje
się jakiś identyfikator klienta i hasło, których nigdy nie pamiętam,
a całość działa tylko dzięki managerowi haseł w przeglądarce...
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pami=EAci_24C04__w_ma=B3ych____?=
Date: Thu, 02 Jun 2005 01:06:15 +0200
Piotr Wyderski wrote:
(dane adresowe trzeba wklepywać ręcznie przy każdym zamówieniu).
Wolę coś takiego niż jakieś chore rejestrowanie każdego, kto chce
coś kupić albo choćby tylko obejrzeć cennik. Zazwyczaj otrzymuje
się jakiś identyfikator klienta i hasło, których nigdy nie pamiętam,
a całość działa tylko dzięki managerowi haseł w przeglądarce...
AFAIR katalog produktow z cennikiem mozesz w TME ogladac bez logowania
sie. Zalogowac sie potrzeba tylko do obejrzenia stanu magazynu i kupowania.
Najlepszym rozwiazaniem byloby chyba polaczenie obu strategii: dla
przyjezdnych ;) mozliwosc kupowania wpisujac dane adresowe "z palca" lub
mozliwosc zarejestrowania sie i potem logowania.
Znacznie bardziej wkurzaja mnie dystrybutorzy, ktorzy: a) nie
udostepniaja cennika na www lub b) do obejrzenia cennika trzeba sie
zarejestrowac, c) nie maja chociazby minimalnego sklepu internetowego
(zamowienia tylko mailem lub faksem), d) tysiace elementow sa podzielone
tylko na kilka grup, po kilkadziesiat stron cennika w kazdej grupie.
Przy tym wszystkim interfejs Seguro wydaje sie prawie wzorowy gdyby nie
ten brak rejestracji i koniecznosc kazdorazowego wpisywania tych samych
danych. Za dziesiatym razem sie pomyle i paczka pojdzie do sasiada...
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.
From: Jan Dubiec <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?q?Pami=EAci?= 24C04 w =?iso-8859-2?q?ma=B3ych?=
Date: 02 Jun 2005 07:11:04 +0200
On Thu, 02 Jun 2005 01:06:15 +0200, Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl> wrote:
[.....]
Znacznie bardziej wkurzaja mnie dystrybutorzy, ktorzy: a) nie
udostepniaja cennika na www lub b) do obejrzenia cennika trzeba sie
zarejestrowac, c) nie maja chociazby minimalnego sklepu internetowego
(zamowienia tylko mailem lub faksem), d) tysiace elementow sa
podzielone tylko na kilka grup, po kilkadziesiat stron cennika w
kazdej grupie.
Hehe, chciałem również o tym napisać w moim poprzednim poście w tym wątku,
ale się powstrzymałem. :-) W każdym bądź razie podzielam Twoją opinię.
Brakuje też informacji o MOQ dla danego towaru, tudzież o ogólnych
warunkach zakupu jak np. minimalna wartość faktury, minimalna "wartość
linijki" na fakturze, formy płatności itd. Inna sprawa, że gdy pracujesz
w firmie która kupuje np. procesory w partiach po 10k sztuk i masz do
czynienia z doborem podzespołów, to trudno jest się opędzić od
przedstawicieli dystrybutorów. :-)
Regards,
/J.D.
--
Jan Dubiec We're all living in Amerika
jdx#slackware.pl Coca Cola
+48 506 790442 Sometimes war
Amerika by Rammstein
From: Jan Dubiec <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?q?Pami=EAci?= 24C04 w =?iso-8859-2?q?ma=B3ych?=
Date: 02 Jun 2005 06:57:05 +0200
On Wed, 01 Jun 2005 22:45:12 +0200, Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl> wrote:
TME? Wg mnie jest OK.
Ja tam nie widzę na przykład możliwości skasowania pozycji zamówienia,
którą np. wprowadziło się przez pomyłkę - IMO bardzo istotna wada.
OK - można zadzwonić do ich działu sprzedaży i wycofać tą pozycję, ale
sklepy internetowe chyba robi się nie po to, aby klienci i sprzedawcy
wzajemnie zawracali sobie d..ę telefonami. :-) Następna sprawa to niejasne
określenie minimalnej ilości danego towaru: w opisie podane są ceny
np. 10+ sztuk A zł, 25+ sztuk B zł itd, ale w kolumnie "ilość" jest miesce
na wpisanie ilości zamawianych sztuk, a trochę wyżej jest napisane np.
"wielokrotność 1". Dla mnie wielokrotnością 1 jest np. 5, a dla TME (w tym
przykładzie) TME to jest co najmniej 10. :-) System rejestracji klienta
też jest ciekawy - trzeba czekać na wiadomość od sprzedawcy z nadanym
numerem klienta i hasłem, podczas gdy normalnie system powwinien wygenerować
coś takiego w ułamku sekundy.
Popatrz np. na Seguro - tam dopiero jest kaszana (dane adresowe trzeba
wklepywać ręcznie przy każdym zamówieniu).
Nigdy niczego tam nie kupowałem, więc nie będe oceniał funkcjonalności
sklepu. Ale ich strona zasze mi się podobała - prosta, schludna i bez
żadnych migających dupereli dla małolatów.
Regards,
/J.D.
--
Jan Dubiec We're all living in Amerika
jdx#slackware.pl Coca Cola
+48 506 790442 Sometimes war
Amerika by Rammstein
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Pami=EAci_24C04__w_ma=B3ych_____obudowach_SSOP8?=
Date: Thu, 2 Jun 2005 10:58:37 +0200
Użytkownik "Jan Dubiec" <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl> napisał w
wiadomości news:8764wxfja6.fsf_at_nospam_hs001.slackware.pl
TME? Wg mnie jest OK.
Ja tam nie widzę na przykład możliwości skasowania pozycji zamówienia,
którą np. wprowadziło się przez pomyłkę - IMO bardzo istotna wada.
Wystarczy, że wpiszesz "0 szt." i po linijka znika z zamówienia.
Następna sprawa to niejasne określenie minimalnej ilości danego towaru:
w opisie podane są ceny np.
10+ sztuk A zł, 25+ sztuk B zł itd, ale w kolumnie "ilość" jest
miejsce na wpisanie ilości zamawianych sztuk,
a trochę wyżej jest napisane np. "wielokrotność 1".
Dla mnie wielokrotnością 1 jest np. 5, a dla TME
(w tym przykładzie) TME to jest co najmniej 10. :-)
IMO oznacza to, że możesz kupić 10, 11, 12... sztuk. "Minimum" i
"wielokrotność" to dwa odrębne pojęcia. Przynajmniej tak wynika z
"warunków...":
"Minimalną ilość towaru, jaką mogą Państwo zamówić określa najniższa cyfra
umieszczona w tabelce ceny przy danym produkcie. Np. 2+ oznacza, że tego
produktu można zamówić nie mniej niż dwie sztuki. Dla niektórych produktów
oznaczona została "wielokrotność", czyli najmniejsza jednostka, jaką można
zamawiać np.: wielokrotność 200 oznacza, że można danego produktu zamówić
200, 400, 600... sztuk. Jednak cena jest podawana za jedną sztukę."
System rejestracji klienta
też jest ciekawy - trzeba czekać na wiadomość od sprzedawcy z nadanym
numerem klienta i hasłem, podczas gdy normalnie system powwinien
wygenerować coś takiego w ułamku sekundy.
Czas zarezerwowany dla wywiadowni gospodarczej? ;-)))
Popatrz np. na Seguro - tam dopiero jest kaszana (dane adresowe
Nigdy niczego tam nie kupowałem, więc nie będe oceniał funkcjonalności
sklepu. Ale ich strona zasze mi się podobała - prosta, schludna i bez
żadnych migających dupereli dla małolatów.
Przede wszystkim są komunikatywni. Po pierwsze - mail z automatu z
potwierdzeniem zamówienia. Po drugie telefon: "nie mamy na magazynie jednej
z pozycji - co z tym zrobić?" (a naprawdę chodziło o jakąś duperelę z
końcowych linijek zamówienia). Po trzecie: mail z potwierdzeniem: "Miło nam
poinformować, że zamówienie zostało wysłane w dniu dzisiejszym. Nr
priorytetu poleconego:12345. Przesyłka zazwyczaj dociera następnego dnia,
jeśli nie dotrze najlepiej
zgłosić się z w/w nr do Urzędu Pocztowego."
Niby drobiazgi a cieszą. :-)
BTW.. Robiłem kiedyś sporo zakupów w MSelektornik, choć denerwował mnie 2tyg
cykl uzupełniania magazynu. Ostatnio dotarła do mnie informacja, że to czego
nie mają na magazynie w chwili zamówienia napływa od dostawcy w ciągu 3 dni.
Poza tym w ofercie przybyło sporo pozycji . IMO - niektóre dosyć ciekawe.
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
From: =?ISO-8859-2?Q?Mi=B3osz_K=B3osowicz?= <news_at_nospam_miklobit.WYTNIJTO.com>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pami=EAci_24C04__w_ma=B3ych____?=
Date: Thu, 02 Jun 2005 12:23:13 +0200
Marek Dzwonnik napisał(a):
Użytkownik "Jan Dubiec" <jdx_at_nospam_SPAMTRAP.slackware.pl> napisał w
wiadomości news:8764wxfja6.fsf_at_nospam_hs001.slackware.pl
Ja tam nie widzę na przykład możliwości skasowania pozycji zamówienia,
którą np. wprowadziło się przez pomyłkę - IMO bardzo istotna wada.
Wystarczy, że wpiszesz "0 szt." i po linijka znika z zamówienia.
Następna sprawa to niejasne określenie minimalnej ilości danego towaru:
w opisie podane są ceny np.
10+ sztuk A zł, 25+ sztuk B zł itd, ale w kolumnie "ilość" jest
miejsce na wpisanie ilości zamawianych sztuk,
a trochę wyżej jest napisane np. "wielokrotność 1".
Dla mnie wielokrotnością 1 jest np. 5, a dla TME
(w tym przykładzie) TME to jest co najmniej 10. :-)
System rejestracji klienta
też jest ciekawy - trzeba czekać na wiadomość od sprzedawcy z nadanym
numerem klienta i hasłem, podczas gdy normalnie system powwinien
wygenerować coś takiego w ułamku sekundy.
Przede wszystkim są komunikatywni. Po pierwsze - mail z automatu z
potwierdzeniem zamówienia. Po drugie telefon: "nie mamy na magazynie jednej
z pozycji - co z tym zrobić?" (a naprawdę chodziło o jakąś duperelę z
końcowych linijek zamówienia). Po trzecie: mail z potwierdzeniem: "Miło nam
poinformować, że zamówienie zostało wysłane w dniu dzisiejszym. Nr
priorytetu poleconego:12345. Przesyłka zazwyczaj dociera następnego dnia,
jeśli nie dotrze najlepiej
zgłosić się z w/w nr do Urzędu Pocztowego."
BTW.. Robiłem kiedyś sporo zakupów w MSelektornik, choć denerwował mnie 2tyg
cykl uzupełniania magazynu. Ostatnio dotarła do mnie informacja, że to czego
nie mają na magazynie w chwili zamówienia napływa od dostawcy w ciągu 3 dni.
Poza tym w ofercie przybyło sporo pozycji . IMO - niektóre dosyć ciekawe.
Dosyc ciekawy temat sie zrobil z tego watku.
Tak sobie mysle, ze powinni go przeczytac wlasciele w/w sklepów.
Ja sam jestem z jednej strony klientem wiekszości sklepów o których
piszecie, a z drugiej włascicielem takowego ( i jego
projektantem/wykonawcą ).
Więc dodam swoje przemyślenia:
1. Chowanie cennika za loginem - wkurza użytkowników a z punktu widzenia
sklepu przydaje się jedynie do zbierania e-mail'i na które potem mozna
wysyłać spam reklamowy.
2. Konieczność rejestracji - ja sam nie pamiętam nigdy żadnych loginów
do sklepów on-line i musze zapisywać, ale z drugiej strony jak się
często wysyła zamówienia to dużo czasu zabiera takie wpisywanie danych
od nowa za każdym razem. Czyli - jak jest sklep z artykułami, które się
z zasady kupuje rzadko to login nie ma sensu, jak to jest sklep z
elementami do którego się cos regularnie zamawia to już jest wygoda. To
z punktu widzenia klienta. Ale patrząc od strony właściela sklepu to
niestety login ma same zalety: nie trzeba kasować całej masy zamówień
wysyłanych
"na próbę" z jakimiś bzdetami zamiast danych adresowych, mozna oglądac
historię zamówień ( klient jest w bazie tylko raz ) itp.
3. Obsługa klienta - automatyczne potwierdzanie zamówienia i mozliwość
sprawdzenia jego statusu/kompletności - dla mnie to oczywiste funkcje -
nic mnie bardziej nie denerwuje niż czekanie na towar i brak informacji
czy w ogóle został juz wysłany.
4. Jednostki sprzedaży i ceny - tu chyba największe zamieszanie jest:
ja przyjmuję założenie, że podana jednostka miary dla zakupu
(np. 10 szt.) jest jednoscześnie ilościa do której odnosi sie podana
cena jednostkowa i klient wpisując jako ilość np 10 kupuje 10x10szt.
Ale tu chyba im więcej precyzji tym lepiej. Czyli np. wyraznie
napisane obok pola ilośc "x 10szt." a obok ceny że to cena za 1 szt. alo
za 10szt.
5. Prosta nawigacja po kategoriach: porównując takie sklepy jak np.
seguro i TME to widac wyraznie, że jak się chce super logicznie zbudować
hierarchię ( TME ) to wychodzi efekt taki ze się trzeba wklikać wiele
poziomów wgląb zamin coś się znajdzie. A na Seguro od razu po menu
głownym widać co się najczęściej kupuje i co powinno byc na wierzchu.
--
Miłosz Kłosowicz
-------------------------------------
http://www.miklobit.com
[ AVR: narzędzia,moduły prototypowe ]
-------------------------------------
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Pami=EAci_24C04__w_ma=B3ych____?=
Date: Fri, 03 Jun 2005 01:45:38 +0200
Marek Dzwonnik wrote:
Popatrz np. na Seguro - tam dopiero jest kaszana (dane adresowe
[...]
Przede wszystkim są komunikatywni. Po pierwsze - mail z automatu z
potwierdzeniem zamówienia. Po drugie telefon: "nie mamy na magazynie jednej
z pozycji - co z tym zrobić?" (a naprawdę chodziło o jakąś duperelę z
końcowych linijek zamówienia).
Z utęsknieniem czekam aż Seguro będzie pokazywać stan magazynu on-line.
Wtedy odpadną przypadki, że coś sobie wybrałem a następnego dnia okazuje
się, że jednak tego nie mają (najprostszym rozwiązaniem jest
"zniknięcie" ze sklepu internetowego pozycji brakujących). Ostatnio też
mnie to spotkało w Seguro. Przydałaby się też możliwość płacenia on-line
kartą kredytową lub mTransfer'em. Zautomatyzuje to proces i oszczedzi
czekania bo teraz przy platnosci przelewem najpierw trzeba poczekac na
odpowiedz z Seguro, czy wszystko maja co sie zamowilo. A to wydluza czas
oczekiwania na elementy o kolejny dzien (ja maile czytam poznym wieczorem).
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.
From: "Leszek" <leszek_wieczorek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Pamięci 24C04 w małych obudowach SSOP8
Date: Thu, 2 Jun 2005 16:38:02 +0200
Ja nie chciałem krytykować sklepów.
Z nimi jest jak z MacDonaldem.
Każdy umie zrobić smaczniejszego
hamburgera, ale stoliki w Mac Donaldzie
są zawsze zajęte - bo oni umieją dobrze
robić kasę a nie hamburgery.
Tak na marginesie chciałem za pytać gdzie
można kupić 24C04 w obudowie SSOP8
bo w Gammie nie mają - trzeba zamówić
wagon.
Leszek